Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zouden jullie dit doen?

+9
Monte
Roze Roos
Kathi
Susan
Snoopy
Gizmo
minoessepoes
Winegum
Rumble
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:29

Ik speel al een tijdje met het idee om ontslag te nemen. Ik sleep mezelf elke ochtend naar mijn werk maar ik merk dat dit elke dag met enorme tegenzin gaat. Elke dag bedenk ik me als de wekker gaat, ik meld me ziek, ik ga gewoon niet maar uiteindelijk ga ik dan toch.

Kantoorwerk ligt me gewoon niet. Ik ben daar lichamelijk veel te actief voor. Op kantoor gebruik je toch meer mentale inspanning en ik wil gewoon niet meer.

Nu speel ik met het idee, om gewoon ontslag te nemen, en lekker te gaan solliciteren op een baan in de parfumerie. Ik heb zelf al wel eens heel lang gewerkt bij ICI Paris xl en dit was zo leuk en beviel zo goed.. dat ik me wel eens afvraag of ik niet aan de gouden ketting lig..

Veel mensen verklaren me voor gek, die zeggen dat zo'n baan als mijne niet zomaar op het spel gezet moet worden maar wat nou als je echt ongelukkig wordt door je baan?

Tuurlijk, ik ben me er van bewust dat ik financieel dik achteruit zal gaan, maar ik krijg daar een hoop lol en pret voor terug en ik ben bereid dit in te leveren aangezien (en thank god!) we fiancieel het allemaal makkelijk zullen redden als er een paar 100euro wegvalt.

Damnit ik wil gewoon minder uren werken maar dat kan gewoon niet in mijn huidige functie. Dit is echt fulltime en blijft fulltime..

Ik wil gewoon wat meer vrijheid..

Zouden jullie dit doen. Doen waar je hart ligt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Rumble ma 21 feb 2011 - 23:31

JA! Daar zou ik nou geen seconde over nadenken. Als je het financieel niet makkelijk zou redden zou het al een hele andere afweging zijn, zeker met een kleintje op komst maar als ik jou zo hoor zou ik inderdaad voor een andere baan kiezen die je wel gelukkig maakt.
Plezier in je werk is (voor mij) toch wel een heel belangrijke factor.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:32

Absoluut. Zeker als je in de luxe positie zit dat je het geld niet hard nodig hebt.
Ik ga nu ook absoluut niet meer aan een baan beginnen die mij niet zo ligt.

Rituals niet iets voor jou? Of was jij daar geen fan van?


Laatst aangepast door Coco op ma 21 feb 2011 - 23:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:32

Nucia schreef:JA! Daar zou ik nou geen seconde over nadenken. Als je het financieel niet makkelijk zou redden zou het al een hele andere afweging zijn, zeker met een kleintje op komst maar als ik jou zo hoor zou ik inderdaad voor een andere baan kiezen die je wel gelukkig maakt.
Plezier in je werk is (voor mij) toch wel een heel belangrijke factor.

Het punt is dat ik me afvraag of ik het niet idealiseer maar nee, volgens mij ging ik elke dag met een smile naar mijn werk toen destijds. Nu gewoon niet. En de mensen die hier werken zijn ook allemaal 35+ ik ben de enige 26jarige en ik kak serieus in. Zouden jullie dit doen? 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:35

Coco schreef:Absoluut. Zeker als je in de luxe positie zit dat je het geld niet hard nodig hebt.
Ik ga nu ook absoluut niet meer aan een baan beginnen die mij niet zo ligt.

Rituals niet iets voor jou? Of was jij daar geen fan van?

Leuk! Als het maar met beauty te maken heeft. Ik ben klaar in dit stoffige kantoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:35

Oh, en zeker nu jullie papa en mama worden zou ik niet in een baan blijven hangen die zoveel energie en uren van je vreet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:37

CKC schreef:
Leuk! Als het maar met beauty te maken heeft. Ik ben klaar in dit stoffige kantoor.

In Zaandam wordt een nieuwe vestiging geopend, zag ik. Daar zoeken ze nog mensen voor verschillende functies. Is niet zo ver van jullie toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:38

Coco schreef:
CKC schreef:
Leuk! Als het maar met beauty te maken heeft. Ik ben klaar in dit stoffige kantoor.

In Zaandam wordt een nieuwe vestiging geopend, zag ik. Daar zoeken ze nog mensen voor verschillende functies. Is niet zo ver van jullie toch?

Nee ik woon in Purmerend. Woon jij in Zaandam?

Niet q-en ik haal het zo weg

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:41

Doen! Het lijkt me verschrikkelijk als je je elke dag naar je werk moet slepen. Je geeft zelf aan dat je daar eerder hebt gewerkt en het naar je zin had. Zoeken ze daar op dit moment wel mensen? En als je het financieel kunt "missen", zou ik het zeker doen. Wat houdt je dan nog tegen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Winegum ma 21 feb 2011 - 23:42

Ik zeg ook doen! Zeker als zoiets jouw leuker lijkt. Het geld is leuk, en als je ht echt nodig hebt dan heb je geen keuze, maar daar is in jouw geval geen sprake van. Dan zou ik vooral iets doen wat ik leuk vindt en waar ze ook aan mijn wensen kunnen voldoen (zoals minder dagen werken in jouw geval).

Maar hoe zie je de toekomst voor je? Zou je dit voor weet ik hoe lang willen doen, of wil je na verloop van tijd weer iets zoeken in je eigen vakgebied (als je die hebt)? Want een baan bij ICI Paris, oid gooi je qua cv ook geen hoge ogen mee over het algemeen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:45

Winegum schreef:Ik zeg ook doen! Zeker als zoiets jouw leuker lijkt. Het geld is leuk, en als je ht echt nodig hebt dan heb je geen keuze, maar daar is in jouw geval geen sprake van. Dan zou ik vooral iets doen wat ik leuk vindt en waar ze ook aan mijn wensen kunnen voldoen (zoals minder dagen werken in jouw geval).

Maar hoe zie je de toekomst voor je? Zou je dit voor weet ik hoe lang willen doen, of wil je na verloop van tijd weer iets zoeken in je eigen vakgebied (als je die hebt)? Want een baan bij ICI Paris, oid gooi je qua cv ook geen hoge ogen mee over het algemeen.

Heb ik over nagedacht, maar juist met die visie zit ik hier waar ik totaal geen zin meer in heb. Ik hoef me niet druk te maken om de toekomst. Mijn man is nog niet van plan me te verlaten haha, en als dat ooit wel gebeurd, dan zie ik t dan wel weer veder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  minoessepoes ma 21 feb 2011 - 23:55

Ik denk dat als je heel realistisch nadenkt dat je je dan af kan vragen of het überhaupt te doen is om je huidige baan te combineren met het moederschap en of je dat wil, er blijft dan ook wel heel weinig tijd over voor het kindje.

Dat in combinatie met dat het niet je droombaan is en dat je er niet echt gelukkig van wordt zou het voor mij heel duidelijk maken, verder solliciteren!

Of je in een parfumerie moet gaan werken dat weet ik niet, dan krijg je weer te maken met koopavonden en in het weekend werken. Ik weet niet of je vriend ook minder wil gaan werken als de kleine er is, maar anders houden jullie als gezin niet veel tijd over samen. Dat is wel iets wat ik af zou wegen en inderdaad ook of je het niet idealiseert, of de baan je voldoende voldoening en geestelijke uitdaging geeft op de lange termijn enz.

Ik zou zelf vanaf nu vacatures in de gaten gaan houden, kijken of er iets leuks voorbij komt. Misschien in een parfumerie, misschien eerder op het hoofdkantoor van zo'n soort bedrijf, misschien in de branche waar je nu in werkt, misschien iets heel anders, maar ik zou zeker verder gaan kijken!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gizmo ma 21 feb 2011 - 23:56

Lastig joh. Maar verdiende jij nu niet juist er goed? Want in een winkel verdien je heel weinig he.... Vooral parttime natuurlijk. Denk dat het dan wel meer wordt dan een paar 100 euro verschil...
Maar als je/jullie dat kunnen dragen financieel, en je weet dat je het leuk vindt, dan zou ik er voor gaan. Je elke dag naar je werk slepen is ook geen doen natuurlijk.
Ik hoop alleen dat je ivm je zwangerschap geen problemen krijgt met sollicteren.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Snoopy ma 21 feb 2011 - 23:58

Mag ik vragen wat je opleidingsniveau is? Want houd er wel rekening mee dat als jij hoger bent opgeleid dan de functie waar je nu naar wilt zoeken, je er na een tijdje geen uitdaging meer inziet en je kans hebt dat het alsnog gaat vervelen, ook al vind je het wereldje zo leuk.
Ik zou dan nu goed om je heen kijken, misschien is er ergens een functie met opleiding tot filiaalmanager. Daar zou dan uiteindelijk meer uitdaging in liggen. Of dat je nu iets voor in een winkel zoekt en er een opleiding bedrijfsleiding naast gaat doen. Dan voorkom je dat je over 5 jaar daar weer weg wil.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Rumble ma 21 feb 2011 - 23:58

CKC schreef:
Nucia schreef:JA! Daar zou ik nou geen seconde over nadenken. Als je het financieel niet makkelijk zou redden zou het al een hele andere afweging zijn, zeker met een kleintje op komst maar als ik jou zo hoor zou ik inderdaad voor een andere baan kiezen die je wel gelukkig maakt.
Plezier in je werk is (voor mij) toch wel een heel belangrijke factor.

Het punt is dat ik me afvraag of ik het niet idealiseer maar nee, volgens mij ging ik elke dag met een smile naar mijn werk toen destijds. Nu gewoon niet. En de mensen die hier werken zijn ook allemaal 35+ ik ben de enige 26jarige en ik kak serieus in. Zouden jullie dit doen? 394967

Is het destijds een bijbaan die je hebt gedaan of was dat ook fulltime? Ik heb ook een tijdje in een telecomzaak gewerkt als bijbaan en ik vond het echt superleuk en heel gezellig maar ik zag me daar nou niet voor langere tijd fulltime werken. Daarnaast vond ik het wel zwaar om de hele dag te staan, jij niet?
Wat je huidige werk betreft, sowieso als je jezelf daar naartoe moet slepen elke ochtend lijkt het me niet handig om daar te blijven. Ik vind je trouwens ook wel weer een type die gewoon een eigen parfumerie opent o.i.d.... Very Happy
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:02

Als ik elke dag met tegenzin naar m`n werk zou moeten gaan zou ik ook eens gaan rondkijken naar iets anders. Ik zou echter pas onslag nemen als ik ergens anders aangenomen ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:07

Nucia schreef:
CKC schreef:
Nucia schreef:JA! Daar zou ik nou geen seconde over nadenken. Als je het financieel niet makkelijk zou redden zou het al een hele andere afweging zijn, zeker met een kleintje op komst maar als ik jou zo hoor zou ik inderdaad voor een andere baan kiezen die je wel gelukkig maakt.
Plezier in je werk is (voor mij) toch wel een heel belangrijke factor.

Het punt is dat ik me afvraag of ik het niet idealiseer maar nee, volgens mij ging ik elke dag met een smile naar mijn werk toen destijds. Nu gewoon niet. En de mensen die hier werken zijn ook allemaal 35+ ik ben de enige 26jarige en ik kak serieus in. Zouden jullie dit doen? 394967

Is het destijds een bijbaan die je hebt gedaan of was dat ook fulltime? Ik heb ook een tijdje in een telecomzaak gewerkt als bijbaan en ik vond het echt superleuk en heel gezellig maar ik zag me daar nou niet voor langere tijd fulltime werken. Daarnaast vond ik het wel zwaar om de hele dag te staan, jij niet?
Wat je huidige werk betreft, sowieso als je jezelf daar naartoe moet slepen elke ochtend lijkt het me niet handig om daar te blijven. Ik vind je trouwens ook wel weer een type die gewoon een eigen parfumerie opent o.i.d.... Very Happy

Haha begon als een bijbaan en toen heb ik het toch zo'n jaar na mijn studie fulltime gedaan. Ik ging echt met tegenzin weg,maar het moest nou eenmaal want ik had toch niet voor niets een diploma gehaald.

Ik denk soms ook wel dat ik me zal vervelen maar wat zou dat? Dan zoek ik toch weer opnieuw..
Volgens mijn bronnen ga ik er wel behoorlijk op achteruit, maar ook dat boeit me zeer weinig tot niets. Want ik krijg er vrijetijd voor terug. En dat is nou precies wat ik wil. Werken omdat ik het leuk vind en niet omdat ik 5dagen in de week verwacht wordt me uit te sloven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:08

Lily schreef:Als ik elke dag met tegenzin naar m`n werk zou moeten gaan zou ik ook eens gaan rondkijken naar iets anders. Ik zou echter pas onslag nemen als ik ergens anders aangenomen ben.

Ja precies. Ik ga ook niet eerder weg dan ik iets anders heb en ben nu zwanger dus mooi klaar mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Susan di 22 feb 2011 - 0:09

Bedenk wel dat er nu wel heel veel op je af komt. Je bent zwanger, je wil op korte termijn verhuizen, wat heel veel stress en geregel oplevert en ook een onzekere periode, want je huidige huis moet worden verkocht. Ik zou goed op papier zetten hoe je dat allemaal gaat aanpakken. Ik weet ook niet hoeveel zekerheden jouw man op dit moment heeft, of hij precies weet hoe lang hij zijn huidige opdracht behoudt en hoe lang jullie het financieel uit kunnen zingen als jij geen werk hebt en hij tijdelijk geen opdracht, want zeker met de combinatie zwangerschap plus verhuizing met alle bijbehorende kosten en misschien wel tijdelijk dubbele woonlasten wil je niet het risico lopen dat je tijdelijk zonder inkomen komt te zitten als het jouwe wegvalt en dat van hem onverhoopt ook.

Zou het voor jullie rust niet beter zijn om de verhuizing een paar jaar uit te stellen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:15

Ik zou mijn hart volgen als ik jou was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:16

Kan je niet nog door blijven werken totdat je moet stoppen met werken ivm je zwangerschap en na je verlof een nieuwe baan gaan zoeken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:21

Susan schreef:Bedenk wel dat er nu wel heel veel op je af komt. Je bent zwanger, je wil op korte termijn verhuizen, wat heel veel stress en geregel oplevert en ook een onzekere periode, want je huidige huis moet worden verkocht. Ik zou goed op papier zetten hoe je dat allemaal gaat aanpakken. Ik weet ook niet hoeveel zekerheden jouw man op dit moment heeft, of hij precies weet hoe lang hij zijn huidige opdracht behoudt en hoe lang jullie het financieel uit kunnen zingen als jij geen werk hebt en hij tijdelijk geen opdracht, want zeker met de combinatie zwangerschap plus verhuizing met alle bijbehorende kosten en misschien wel tijdelijk dubbele woonlasten wil je niet het risico lopen dat je tijdelijk zonder inkomen komt te zitten als het jouwe wegvalt en dat van hem onverhoopt ook.

Zou het voor jullie rust niet beter zijn om de verhuizing een paar jaar uit te stellen?

Susan, ik ga ook niet weg op korte termijn hoor.. Ik pak dat wel slim aan en anders heb ik nog wel een zakenman in hart en nieren die me wel even op het juiste spoort zet.
Ik wil niet weer op het geld issue ingaan, maar ik denk dat zelfs als ik mijn levenlang stop met werken en mijn man de helft gaat verdienen wat hij nu verdiend we geen problemen krijgen. Want wij zitten simpelweg niet aan ons tophypotheek maar ver daaronder te kijken. Wat dus inhoudt dat de vaste lasten min of meer hetzelfde zullen blijven.

Ons huis is op de 'stille markt' bij een makelaar uitgezet, dus niet doormiddel van Funda. Er zijn meedere geinteresseerde partijen en een daarvan heeft nu opnieuw een bod neergelegd en wij een tegenbod.. waardoor we in afwachting zijn van hun bod weer. We willen gewoon de vraagprijs. Mocht dit niet lukken, en het huis wordt niet verkocht, dan gaan we niet verhuizen OF we accepteren een lager bod. Dat komt wel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:21

Giacomo schreef:Kan je niet nog door blijven werken totdat je moet stoppen met werken ivm je zwangerschap en na je verlof een nieuwe baan gaan zoeken?

Doe ik ook smile Ik heb zo'n half jaar zwangerschapsverlof + 60 vrijedagen die ik ga opnemen daarbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:24

CKC schreef:
Giacomo schreef:Kan je niet nog door blijven werken totdat je moet stoppen met werken ivm je zwangerschap en na je verlof een nieuwe baan gaan zoeken?

Doe ik ook smile Ik heb zo'n half jaar zwangerschapsverlof + 60 vrijedagen die ik ga opnemen daarbij.

Wow, goed geregeld. Hoe kom jij aan een half jaar zwangerschapsverlof dan? Dat is gewoon via je werk geregeld zeg maar? Want officieel heb je er toch maar 3?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:27

Giacomo schreef:
CKC schreef:
Giacomo schreef:Kan je niet nog door blijven werken totdat je moet stoppen met werken ivm je zwangerschap en na je verlof een nieuwe baan gaan zoeken?

Doe ik ook Zouden jullie dit doen? 561177 Ik heb zo'n half jaar zwangerschapsverlof + 60 vrijedagen die ik ga opnemen daarbij.

Wow, goed geregeld. Hoe kom jij aan een half jaar zwangerschapsverlof dan? Dat is gewoon via je werk geregeld zeg maar? Want officieel heb je er toch maar 3?

Franse regels. Stond gewoon in mijn contract voor onbepaalde tijd smile
We hebben ook nog eens 35 vakantiedagen per jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum