Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kan dit toch zijn?

+7
Lady4
moepie
Mamsie
maiadebij
NoorA
Susan
Flemy
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat kan dit toch zijn?  Empty Wat kan dit toch zijn?

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 8:52

Mijn dochter (4) klaagt sinds een paar dagen over pijn aan haar plasser en pijn aan haar billen. Haar billen waren ook eerst een beetje rood, waarschijnlijk van niet goed afvegen. Beetje zalf erop en klaar. Dacht ik. Afgelopen weekend zei ze steeds dat ze zo vaak moest plassen en dat dat pijn deed. Dus ik dacht eerst aan een blaasontsteking, maar ze zegt dat dat geen pijn meer doet, en plast ook niet vaak en dat was eigenlijk alleen zaterdag, dat ze dat zei.

Maar nu was ze gisteravond de hele avond wakker, ze had pijn aan haar billen zei ze, en ze moest er van huilen. Naar gekeken, niets te zien. Uiteindelijk gaan slapen, en vandaag heeft ze er niets over gezegd.

Vanmiddag was wel haar hele onderbroekje vies zag ik bij het omkleden, allemaal poepvlekken. En vanavond lag ze in bed en werd ze huilend wakker, en had ze in haar broek gepoept. (heeft ze nog nooit gedaan sinds ze zonder luier slaapt, en dat is al bijna 2 jaar) Schoongemaakt, gewassen en daar begon het weer: haar billen en haar plasser deden zo'n pijn. Ik kan er niets geks aan ontdekken, ze heeft niet echt diarree ofzo (wel wat zachte ontlasting), geen rode plekken of andere aanwijzingen, ik hoor haar er overdag nooit over, ook als ik ernaar vraag heeft ze geen pijn. Maar dan 's avonds heeft ze opeens last. Ze moet er ook steeds enorm van huilen en ze weet niet waar het van komt.

Ik dacht dus eerst aan een blaasontsteking, maar dat kan het haast niet zijn. Als het morgenavond weer zo is ga ik woensdag even naar de dokter, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit toch zijn?  Empty Re: Wat kan dit toch zijn?

Bericht  Flemy ma 24 jan 2011 - 8:56

Wat vreemd zeg. Je zou zeggen dat het dan iets inwendig moet zijn. Misschien heeft ze niet op beide plekken last, maar omschrijft ze wel zowel haar billen als haar plasser? Het zit natuurlijk dicht bij elkaar. Misschien kan ze het eens aanwijzen waar het pijn doet?
Mijn dochter heeft ook weleens gezegd dat haar plasser zeer deed, maar ook ik kon niets ontdekken. Ook zij zei het niet altijd, en meestal alleen tijdens het plassen. Uiteindelijk, na een paar dagen soms, hoorde ik haar dan helemaal niet meer erover.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan ma 24 jan 2011 - 8:56

Ik zou toch haar urine laten nakijken. Een jaar geleden was ik een keer met Ezra bij de huisarts met compleet andere klachten en toen moest ik ook voor de zekerheid zijn plasje inleveren, ze zei dat een blaasontsteking bij kleine kinderen vaak andere klachten geeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 8:57

Juist harde ontlasting? Dat kan voor een enorm vervelende en pijnlijke soort spanning op de anus zorgen, en als ik dat hebt, trekt dat gevoel inderdad ook wel een beetje door naar voren. Opzich zou dat het in de broek poepen misschien ook wel een beetje kunnen verklaren, want vaak is de spanning dan zó groot dat er eigenlijk maar weinig hoeft te gebeuren voordat de boel eruit floept, ik moet dan altijd rennen naar de wc. Maar ik heb er trouwens ook buikpijn bij.

Geen idee of dat het is hoor, denk het eigenlijk niet. Maar wie weet...

Gast
Gast

Bericht  NoorA ma 24 jan 2011 - 8:59

Wormpjes? Dat kan vooral bij meisjes heel pijnlijk zijn (aan beide kanten).
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 9:03

Maar wormpjes doen toch geen pijn? Dat heb ik zelf vroeger ook gehad.

Ik heb dus net gevraagd (ze was weer wakker) of het pijn doet waar je poept, of waar je plast. Maar het doet bij beide pijn. En ze is dus nu alweer zo'n 3 kwartier wakker en aan het huilen de hele tijd (mijn man is nu bij haar), en dat was gister ook al.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 9:04

NoorA schreef:Wormpjes? Dat kan vooral bij meisjes heel pijnlijk zijn (aan beide kanten).

Dat wilde ik net zeggen. S.enna heeft dit ook gehad en ze had wormpjes, na 2 pillen was ze er vanaf.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 9:05

Heeft ze geen schimmelinfectie?

Maar ja, dat zou je dan moeten kunnen zien.

Vind het zo zielig als ik het zo lees...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 9:07

Wormpjes kunnen wel pijn doen, helemaal als ze in de vagina naar binnen gaan. Misschien jeukt het zo verschrikkelijk dat ze dat ervaart als pijn? Maargoed, dan zou je ze meestal ook wel moeten zien zitten, helemaal als ze gepoept heeft.

Gast
Gast

Bericht  NoorA ma 24 jan 2011 - 9:09

Dromertje schreef:Wormpjes kunnen wel pijn doen, helemaal als ze in de vagina naar binnen gaan. Misschien jeukt het zo verschrikkelijk dat ze dat ervaart als pijn? Maargoed, dan zou je ze meestal ook wel moeten zien zitten, helemaal als ze gepoept heeft.

Ja, klopt het kan wel echt heel pijn doen. Zal ook wel weer zijn dat je ze dan ziet zitten idd..

Lastig Lilith, sterkte ermee iig!
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  maiadebij ma 24 jan 2011 - 9:16

Ah wat sneu voor haar...
Ik zou morgen meteen even de ha in ieder geval bellen, wie weet kan je meteen even langskomen.

Sterkte in ieder geval.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 9:26

Hm, als ik het zo lees, en ook als ik verder op internet lees, dan zijn het waarschijnlijk toch wormpjes. Die hoef je nog niet meteen te zien, kennelijk. En aangezien dochter een fanatiek nagelbijter en duimzuiger is, en ook vaak met haar handen in het zand zit, vind ik het helemaal niet onwaarschijnlijk. Alle klachten komen overeen: alleen 's avonds last, overdag geen klachten, enzovoorts. Een tijdje terug verdacht ik beide kinderen van wormen, maar toch heb ik nooit meer iets gezien (ik dacht in de luier van de jongste iets te zien), toen heb ik een kuurtje in huis gehaald, maar nooit gebruikt. Dus ik denk dat ik ze alletwee maar even een kuurtje geef, baadt het niet, dan schaadt het niet.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie ma 24 jan 2011 - 9:30

He wat naar voor der, hopelijk zijn het idd wormpjes en is ze er zo vanaf.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  moepie ma 24 jan 2011 - 10:35

Bij het lezen moest ik ook gelijk aan wormpjes denken.
Hopelijk heb je gauw duidelijkheid en is het gauw over.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 10:48

Ik denk ook wormpjes idd. Als ze misselijk wordt, diarree krijgt en gaat overgeven moet je echt even naar de HA gaan. Ik ben als kind doodziek geweest van tropenwormen die ik gewoon in Nederland heb opgelopen. Ik behoorde tot 1 van de 5 kinderen die landelijk zoiets krijgt jaarlijks. Dus de kans is erg klein, maar toch;)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 10:52

Ik dacht ook direct wormpjes en dat kan zeker heel erg pijn doen..

Gast
Gast

Bericht  Lady4 ma 24 jan 2011 - 10:57

Wormpjes jeuken toch vooral heel erg? En die zie je echt wel zitten in haar ontlasting. Heb je al eens doorgevraagd of ze zelf misschien weet waar het van komt?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 11:01

Jeuk kan ook pijn doen, en voor kinderen is het verschil misschien niet goed te voelen/benoemen nog? Als ik een schimmelinfectie heb, heb ik niet alleen jeuk maar ook pijn.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 ma 24 jan 2011 - 11:03

_Leaf_ schreef:Jeuk kan ook pijn doen, en voor kinderen is het verschil misschien niet goed te voelen/benoemen nog? Als ik een schimmelinfectie heb, heb ik niet alleen jeuk maar ook pijn.
Ja dat is waar. Maar kun je op die leeftijd al een schimmelinfectie krijgen? En dat is meestal vaginaal volgens mij, niet anaal.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 11:04

Lady4 schreef:Wormpjes jeuken toch vooral heel erg? En die zie je echt wel zitten in haar ontlasting. Heb je al eens doorgevraagd of ze zelf misschien weet waar het van komt?
Jeuk kan ook heel erg pijn doen, zeker in de buurt van de vagina..

Ik heb helaas door m`n PDS al wormpjes als ik bij wijze van spreke naar filet american kijk.. Ik heb echt wel zitten janken omdat het zo`n pijn doet.. En om het maar even heel plastisch te zeggen; ik zie ze niet altijd zitten..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 11:08

Lady4 schreef:
_Leaf_ schreef:Jeuk kan ook pijn doen, en voor kinderen is het verschil misschien niet goed te voelen/benoemen nog? Als ik een schimmelinfectie heb, heb ik niet alleen jeuk maar ook pijn.
Ja dat is waar. Maar kun je op die leeftijd al een schimmelinfectie krijgen? En dat is meestal vaginaal volgens mij, niet anaal.

Een schimmelinfectie kan helemaal doortrekken naar achteren, dus ja, ik heb ook weleens een hele pijnlijke aars gehad. Ik denk ook niet dat ze een schimmelinfectie heeft, maar gewoon wormpjes. Jeuk kan ook pijn doen...

Misschien helpt het om het even te koelen Lilith? Gewoon een ingevroren zak doperwtjes oid in een handdoek wikkelen en dat er dan tegenaan houden. Ik zweer bij dat soort dingen als ik een schimmelinfectie heb Laughing

Laatst aangepast door _Leaf_ op ma 24 jan 2011 - 11:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 11:11

Is het niet gewoon angst voor iets wat met het slapen te maken heeft? Dat ze daar ook de pijn van krijgt en door in haar broek poept?

Gast
Gast

Bericht  Dora ma 24 jan 2011 - 23:56

Hoe is het nu met d'r?
En ben je nog bij de huisarts geweest? Hoop dat ze snel iets vinden, want ik vind het erg zielig klinken.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 2:18

Lady4 schreef:

Mijn dochter heeft op dit moment een schimmelinfectie, dus ja, dat kan zeker wel.
Zij klaagde ook over pijn en jeuk, bij haar zag je ook echt roodheid van binnenuit. Ze heeft er nu een zalfje voor gekregen.

Gast
Gast

Bericht  mama van Mila di 25 jan 2011 - 6:44

Mila had bijna hetzelfde, vooral savonds en sanachts, krijsen van de pijn, kronkelde door haar bed heen van de pijn. Bleken achetraf ook gewoon wormpjes te zijn. Kinderen weten vaak het verschil niet tussen pijn en erge jeuk.

Tabletjes kun je zoner recept halen bij apotheek of etos. Vandaag 1 en 2 weken later nog 1, niet later of eerder want anders werkt het niet goed. Sterkte!

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: