Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips tegen pijnlijke verstandskies

+3
SuperGrover
Rovine
dolfijntje24
7 plaatsers

Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  dolfijntje24 ma 9 jul 2012 - 20:27

Ik heb al een week pijn in mijn verstandkies. Gisteren naar de tandarts geweest die zei dat het tandvlees ontstoken is en dat de kies doorkomt. Nu voel ik zelf hele andere pijn (hele kaak aan de onderkant, last als ik omhoog kijk, dikke wang, etc.) Ik kan pas volgende week terecht bij de kaakchirurg. Ik vind ibuprofen zelf toch niet zo fijn. Het helpt wel goed, maar ik had gisteren ook last van misselijkheid en buikpijn (nam er 3 op een dag vanaf afgelopen vrijdag). Voor de ibuprofen nam ik 2 paracetamol maar op een gegeven moment hielp dat niet meer zo. (ik heb nog nooit zoveel pijnstillers in een week geslikt).

Helpen jullie verder nog tips? Ik kan echt pas volgende week terecht, helaas.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  Rovine ma 9 jul 2012 - 20:36

Om de paar uur spoelen met zout water. Hielp bij mij beter dan pijnstllers en heb er 2 weken nog pijnvrij mee rond kunnen lopen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 20:50

Bij de drogist/apotheek heb je ook Bocasan. Is voor ontstoken tandvlees. Ik heb dat ook gebruikt toen ik ook zo'n last had van m'n (nog niet getrokken) verstandskiezen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 21:04

En voor je doorkomende kies zou je Dentinox kunnen gebruiken. Zit lidocaine in, is een verdovende stof. Hierdoor voel je minder pijn. Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  dolfijntje24 ma 9 jul 2012 - 23:17

Hoe lang hadden jullie last na het trekken van een verstandkies onderin? Dus bij de kaakchirurg?
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 23:37

dolfijntje24 schreef:Hoe lang hadden jullie last na het trekken van een verstandkies onderin? Dus bij de kaakchirurg?

En kleine week volgens mij. Bij mij waren er toen 2 tegelijk getrokken/gesneden

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  SuperGrover ma 9 jul 2012 - 23:55

Ik had laatst een ontsteking in mijn kaak, waar mijn verstandskies doorkomt. Ik moest toen kauwen op een gaasje met waterstofperoxide 3% (vermengt met een gelijk deel water). Toen was het in ongeveer een week beter.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  Arwyn di 10 jul 2012 - 0:04

dolfijntje24 schreef:Hoe lang hadden jullie last na het trekken van een verstandkies onderin? Dus bij de kaakchirurg?
Bij de ene een paar uur (alleen diezelfde dag/avond), van de ander had ik een paar dagen last.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 0:08

Heb zelf nog geen verstandskiezen laten verwijderen, mijn vriend wel. Bij de ene kies heeft hij nergens last van gehad, bij de andere een aantal weken. Als hij gewoon getrokken kan worden valt het meestal wel mee, als ze moeten gaan snijden heb je meer kans op infecties en duurt het herstel vaak langer.

Kaakchirurgen en tandartsen schrijven vaak Perio Aid 0,12% mondspoelmiddel voor. Helpt tegen ontstekingen en zeker een aanrader om te gaan gebruiken na je bezoekje bij de kaakchirurg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  Mida4you di 10 jul 2012 - 8:38

Mijn verstandskies is eruit gesneden en heb er een behoorlijke ontsteking aan overgehouden. Ik heb een 1,5 week thuis gezeten en ik verging echt van de pijn. Ibuprofen hielp op een gegeven moment niet meer en heb ik iets anders gekregen ( zwaarder dan dat, en weet ff niet meer hoe het heet ) daar werd ik zo beroerd van dus dat had ik er ook nog bij. Na veel ibuprofen slikken en alles was ik na 3 weken weer hersteld. Owja en ik had er ook een mondspoeling bij omdat ik mijn tanden niet kon poetsen. En ik moest met een spuitje 3x per dag op zoutoplossing op het plekje spuiten.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  Liz wo 11 jul 2012 - 9:09

SuperGrover schreef:Ik had laatst een ontsteking in mijn kaak, waar mijn verstandskies doorkomt. Ik moest toen kauwen op een gaasje met waterstofperoxide 3% (vermengt met een gelijk deel water). Toen was het in ongeveer een week beter.

Hier hetzelfde alleen spoelde ik hiermee. Is te krijgen bij de apotheek voor 3 euro geloof ik, werkt goed.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  dolfijntje24 vr 20 jul 2012 - 0:11

Ik heb vanochtend twee verstandkiezen laten weghalen door de kaakchrirug. Het was erg spannend. Hij vond me ook volgens mij echt te angstig. De assistent zei dat ik een hartslag had van iemand die de marathon aan het lopen was. Maar goed, ik vind het ook altijd heel eng. de kaakchrirug vond het nodig om zowel onder als boven te verwijderen. Onderin is eruit gesneden/geboord. Dat was heel onprettig gevoel.Ik voelde geen pijn, maar het geluid en het gesjoel is minder fijn. Bovenin ging wel wat makkelijker. Ik ben heel benieuwd hoe deze week gaat verlopen. Vorige keer had ik eentje eruit laten trekken bij de tandarts en dat was niet bijzonder had ook geen napijn.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  aardbeitje vr 20 jul 2012 - 0:30

Bij mij is gisteren een verstandskies onder weggesneden. Ze moesten hem bij mij ook doormidden boren. Een hoop herrie inderdaad. Tot nu toe valt de pijn erna me onwijs mee. Heb gisteren braaf de pijnstillers elke 4 uur genomen. Maar ik heb er eigenlijk geen pijn aan. Alleen aan die kant van m'n gezicht als je eraan komt. Ik hoop dat dat zo blijft. Over een paar weken moet ik voor de andere kant ze doen dat helaas niet tegelijk.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  dolfijntje24 vr 20 jul 2012 - 1:43

Het bloeden was net even gestopt, maar begint nu weer. Weet ook niet welke het is of dat ze het allebei zijn. Gatverdamme, heb er goed buikpijn van.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  dolfijntje24 zo 22 jul 2012 - 21:08

Heeft iemand ervaringen met een hechting in de onderkaak? Ik snap er niets van...bij mij heeft de kaakchrirug een hechting gezet, maar toch zie ik een gat zitten...Met zo'n hechting hoort hij het gat toch dicht te maken?
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips tegen pijnlijke verstandskies Empty Re: Tips tegen pijnlijke verstandskies

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum