Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tips tegen hoofdpijn?

+5
LMCurious
Annie24
Aimee
Floor
PiP
9 plaatsers

Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty tips tegen hoofdpijn?

Bericht  PiP ma 9 jan 2012 - 2:22

ik heb nu vanaf zaterdag hoofdpijn en toen redde ik het de ochtend met paracetemol, maar gisteren en vandaag werkt het niet meer.
Vanmorgen hield ik ook niks meer binnen en heb ik om 11 uur eindelijk weer 2 paracetemol binnen weten te houden. Maar helaas, het werkt gewoon niet.
Slapen helpt ook wel wat, maar als ik er 5 minuten uit ben is het er weer. Lig met gemak de hele dag op bed...
Zo maar eens een warme douche nemen.

Iemand verder nog tips of weet huis/tuin/keuken middeltjes die je mag als je zwanger bent?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  Floor ma 9 jan 2012 - 2:33

Ik heb veel migraine gehad tijdens de zwangerschap maar ook veel hoofdpijn ik gebruikte deze 2 dingen het meeste (naast paracetamols)
migrana hoofdroller of becool (van die verkoelende strips die je op je hoofd kunt plakken)
http://www.aromed.eu/nl/assortiment/migranahoofdroller

(overigens kan je de hoofdroller en de stirps niet samen gebruiken! de hoofdroller maakt je voorhoofd te vettig zodat de strip niet blijft plakken)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  Aimee ma 9 jan 2012 - 3:34

Ik heb ook al de hele zwangerschap migraine/hoofdpijn klachten. Er zijn maar weinig middelen die je mag gebruiken, helaas... Ik ben door de neuroloog doorgestuurd naar een mensendieck voor ontspsnningtherapie (om iig spanningshoofdpijn tegen te gaan). Verder werkte bij mij echt alleen maar slapen, ik heb weken slapend in bed doorgebracht. Volgens de gyn kan je ook af en toe zes sagen lang 3x per dag 1000mg paracetamol slikken, om de spiegel hoog te houden, maar dat durfdeik nooit zo goed.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  Annie24 ma 9 jan 2012 - 3:46

mag je eigenlijk zetpillen nemen als je zwanger bent? Anders zou je dat eens kunnen proberen als dat mag? Dit omdat je aangeeft dat je niks binnen kan/kon houden...

Ik ben voor mijn hoofdpijnklachten ook naar mensendieck therapie geweest, maar dat was voor mijn zwangerschap. Als ik nu hoofdpijn heb en het gaat na 1 paracetamolletje niet weg doe ik weer een tijdje mijn oefeningen en dan gaat het weer beter. Ligt dan bij mij gewoon aan een verkeerde houding.

Ik ben (helaas) ook bekend met migraine, maar daar heb ik dus tijdens mijn zwangerschap geen last van gehad. Ja, met de bevalling, maar dat is weer een ander verhaal angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  LMCurious ma 9 jan 2012 - 4:38

ik gebruikte ook zetpillen tijdens de zwangerschap vanwege het spugen.

Ik weet niet wat voor hoofdpijn je hebt, maar genoeg water drinken kan heel veel helpen. En als het spannings hoofdpijn is kan een goede massage/warm bad etc. ook wonderen verrichten.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  Darius ma 9 jan 2012 - 5:22

Yoga oefeningen of misschien aroma therapie? En anders kan een homeopatisch arts ook uitkomst bieden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  Susan ma 9 jan 2012 - 5:28

Een massage? Een koud kompres? Pepermuntolie op je slapen?

Ik las ooit in het boek Het onzichtbare licht van Evert Hartman de tip om bij pijn je handen en polsen onder de ijskoude kraan te houden en daarna je handen af te slaan, ik weet niet hoe de auteur daaraan komt, maar het helpt bij mij soms ook nog wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  Annie24 ma 9 jan 2012 - 6:32

Susan schreef:Een massage? Een koud kompres? Pepermuntolie op je slapen?

Ik las ooit in het boek Het onzichtbare licht van Evert Hartman de tip om bij pijn je handen en polsen onder de ijskoude kraan te houden en daarna je handen af te slaan, ik weet niet hoe de auteur daaraan komt, maar het helpt bij mij soms ook nog wel.

Dat klopt wel wat hij zegt denk ik...ik heb ooit bij een homeopaat gelopen ivm mijn huisstofmijtallergie. Ik kwam er niet voor, mij zij kwam er zelf mee dat ze voelde dat ik ook last had van migraine aanvallen. Wat ik moest doen was proberen mezelf te 'aarden' om het even zo te zeggen. Ik moest mijn ene hand op mijn onderbuik leggen, net onder mijn navel, en met mijn andere hand moest ik dan klein rondjes draaien over mijn voorhoofd, de plek waar ik 'pijn' had dus. Daarna moest ik mijn handen wassen, niet droog wrijven, maar het water er af slaan.

Wat zij aangaf was dat de hand bij mijn buik ervoor zorgde dat ik in verbinding stond met mijn eigen lichaam. De hand op mijn hoofd haalde de 'pijn' uit mijn lichaam en door het handen wassen en afslaan sloeg ik de pijn uit mijn lichaam.

Raar verhaal of niet, maar het hielp wel en dat doet het nog steeds.

Maar dat is ook weer zoiets waar je achter moet staan denk ik, want nu ik het zo teruglees staat het er alsof ik in Jomanda geloof ofzo lol!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  PapillonRose ma 9 jan 2012 - 6:56

Ik mocht van de huisarts Panadol plus gebruiken tijdens de zwangerschap. Dat heb ik soms gedaan. In combinatie met even liggen hielp dat meestal wel aardig. En dan gebruikte ik vaak ook zetpillen, anders wist ik ook niet zeker of ik het wel binnen kon houden.

Later kreeg ik migraine die nog heftiger was en dan hielp dat lang niet voldoende. Toen mocht ik van de neuroloog (kwam ik al ivm migraine) en de gyn tramadol gebruiken. Dat is alleen op recept verkrijgbaar. Maar daar voelde ik me niet zo fijn bij, ik heb het 1x genomen en daarna niet meer. Vond het idee van een zwaardere pijnstiller en zwangerschap toch niet fijn.

Verder hielp bij mij ook nog weleens het gebruiken van Ice Power, dat is een gel die verkoelend werkt. Alleen is hij eigenlijk niet voor op je hoofd, omdat je ogen gaan irriteren door de menthol die erin zit. Maar de verkoopster van de kruiderij waar ik het gekocht heb vertelde me dat het wel kan, als je je ogen maar goed sluit en het dan een tijdje laat inwerken. En dat ging inderdaad goed op die manier.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  PiP ma 9 jan 2012 - 8:39

Ik denk dat het hier echt hormonen zijn die de hoofdpijn veroorzaken. Ik had dit soort hoofdpijn ook in de periode tussen mijn eisprong en menstruatie (pms).
Ga morgen ook maar eens zetpillen halen, ik zie er van te voren al tegenop om paracetamol te nemen, omdat ik weet dat het de helft van de keren fout gaat. Ik moet namelijk sinds dat ik zwanger ben heel snel spugen van dingen die mij niet aanstaan, raar ruiken of verkeerd door mijn keel gaan.
Denk dat het nu ook een beetje tussen de oren zit, maar dat veranderd het probleem natuurlijk niet.
Als ik lichte hoofdpijn heb dan slik ik 1x 500mg, maar zoals nu neem ik er ook 2 tegelijk en dan max 3x.

Floor: Kan je zo`n stick gewoon bij de drogist halen?

Darius: Yoga heb ik al eens eerder aan zitten denken omdat ik de vorige zwangerschap veel last van mijn bekken had en slecht sliep. Maar dit wil ik nog aankijken. Ik hoop voor nu ook dat de hoofdpijn een paar dagen aanhoudt en niet veel langer, maar anders ga ik hier wel serieus naar kijken.

Susan: Massage heb ik zaterdag nog gehad:) Maar dat heeft helaas niet geholpen!
Dat met koud water kan ik natuurlijk altijd proberen, kan geen kwaad.
Koud washandje doe ik ook wel eens, maar dat helpt dan alleen voor dat moment.
Pepermuntolie is denk ik net zo iets als die stick van Floor?

Annie: Die ga ik ook onthouden, kan nooit kwaad lijkt mij.

Gelukkig is de hoofdpijn iets gezakt, gisteren had ik dat ook na het eten, maar toen ik in bad ging werd het weer erger. Ik ga dus nu maar niet in bad, haha.
Ik ga vanavond ook maar eens het nieuwe kussen pakken, deze had ik een keer gehaald omdat ik mijn eigen niet meer fijn vond, maar toen ineens weer wel... Nu vond ik hem een week terug wel weer wat dun worden. Toch maar eens het nieuwe kussen proberen.

Bedankt voor de tips allemaal, ga nu hopen dat de hoofdpijn niet weer erger wordt, maar anders ga ik zeker een aantal tips proberen! En anders bel ik de vk of er nog meer pijnstillers zijn die ik mag, zoals die Panadol Plus.




Laatst aangepast door PiP op ma 9 jan 2012 - 22:02; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  Floor ma 9 jan 2012 - 21:56

ik haal hem inderdaad bij de DA/Ochelle drogist. maar heb de stick ook wel eens besteld via de apotheek (dat kunnen ze ook voor je doen, kosten waren hetzelfde).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 22:43

Ik heb ook migraine en tijdens de zwangerschap heb ik het gelukkig kunnen redden met paracetamols, op bed gaan liggen in een donkere rustige kamer en een koud washandje op m'n hoofd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  loesje di 10 jan 2012 - 5:42

bij mijn migraine helpt wel eens een hete kruik op mijn hoofd leggen of een hele hete douche maar het beste toch wel imigran.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

tips tegen hoofdpijn? Empty Re: tips tegen hoofdpijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum