Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik weet het even niet meer..

+4
Steep
Coco
Susan
Jasmine
8 plaatsers

Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer.. Empty Ik weet het even niet meer..

Bericht  Jasmine ma 9 jul 2012 - 19:58

Ik zit even met mijn handen in het haar. Straks weer met J. naar de huisarts, voor de vierde keer in twee weken tijd.

Vrijdag voor een week terug had ze al twee dagen vrij hoge koorts. Aangezien in de bijsluiter van de paracetamol stond een arts te raadplegen als je langer dan twee dagen paracetamol wilde geven, belde ik de huisarts. Die wilde dat we langskwamen, ook omdat ze niet in d'r doen was en al twee dagen nauwelijks wilde eten. Huisarts gaf als advies aankijken en als ze zondagochtend nog boven de 38 zat, de HAP te bellen voor een check. Tenzij ik eerder iets had van, dit is het niet. Dan moest ik eerder bellen. Zaterdagavond had ze nog steeds zo'n hoge temperatuur en omdat ik er niet in geloofde dat dit zondag minder zou zijn weer gebeld. En weer langsgegaan.

Het leek de goede kant op te gaan, ze was nog niet in haar doen en wilde nog steeds slecht eten, maar de koorts was weg. Maar goed, aangezien de HAP zei dat ze wel een week zonder eten konden, maakte ik me niet teveel zorgen.

Afgelopen zaterdag was het vervolgens weer mis. Ontzettende diarree, het was puur water. Ze wilde wederom niet eten en drinken. Toen ze 's avonds het kleine beetje drinken dat ze op had ook nog uitspuugde, toch maar gebeld. Heb altijd geleerd dat, zodra het er aan twee kanten uitkomt even de HA te bellen voor advies. Het advies: langskomen.

Maar nog steeds gaat het niet beter. Ze heeft al 36 uur niet of nauwelijks plasluiers, nog steeds diarree (al is het niet meer zo dun), wil nog steeds niet eten en het beetje dat ze gisteravond at, lag vanochtend overal in haar bed. Dus ik net weer gebeld, wat ik haar mag geven en wat binnen zal blijven. Wil voorkomen dat ze uitdroogt en ze is in een week tijd een kilo afgevallen. Voor een kindje van 21 maanden vind ik dat best veel.

En nu kan ik straks wéér met haar naar de huisarts. Voel me net zo'n overbezorgde moeder, terwijl ik dat normaal nooit ben. De keren dat ik voor haar de huisarts moest bellen, was er ook echt wat aan de hand. En het zit me gewoon niet lekker, ze is zichzelf niet. Op zich is ze nog redelijk vrolijk en alert, maar lang niet zo actief dan gewoonlijk. Ze slaapt meer en als ik haar uit bed haal kijkt ze me echt zo aan van: moet dit? Terwijl ze normaal gesproken meteen overeind springt, een grijns van oor tot oor heeft, haar knuffels aangeeft, speen in bed legt en d'r voet op de rand van het ledikant slingert. De laatste tijd is het niets van dit alles.

Voor jullie is het misschien een beetje een warrig verhaal en kunnen jullie er niks mee, maar wil het gewoon even van mij af getypt hebben.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer.. Empty Re: Ik weet het even niet meer..

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 20:00

Gewoon nog een keer bellen en langsgaan. Het is nog niet beter, dus dan lijkt het mij normaal dat je terug gaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco ma 9 jul 2012 - 20:15

Wat vervelend zeg. Ik herken de situatie wel, mijn dochtertje is ook twee weken aan het kwakkelen geweest en eet nog steeds vrijwel niets, gelukkig drinkt ze wel weer. Ook mijn zoontje had flinke koort en dat gaat nu op en aan, maar bij hem zijn er twee kiezen aan het doorkomen. Is dat bij je dochtertje niet ook een mogelijkheid? Al hoort spugen daar niet bij, geloof ik. Maar gewoon weer naar de huisarts, ze geven niet voor niets aan dat je weer moet langs komen. En dan liever een overbezorgde moeder (wat ik het niet vind in deze situatie) dan een verwaarlozende moeder.

Hebben ze haar ontlasting of bloed al gecontroleerd? Hebben ze uberhaupt iets gedaan of alleen naar je geluisterd?
Heb je waterijs al geprobeerd?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Jasmine ma 9 jul 2012 - 22:55

Net bij de huisarts geweest. Ze deelde onze zorgen gelukkig en vond het allemaal erg lang duren. Ik moet nu de hele dag door drinken aanbieden. Zorgen dat ze over drinken kan beschikken was niet genoeg, ik moet haar echt die beker in handen geven en zorgen dat ze drinkt, al is het maar één slok per keer.

Ze moet tot 16.00 uur minimaal 250-300 ml gedronken hebben. Moet sowieso om 16.00 uur weer bellen en aan de hand van de resultaten van vanmiddag kijken we wat er verder gaat gebeuren.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  Steep ma 9 jul 2012 - 22:59

Nare situatie! Ik hoop dat het gaat lukken en dat je dametje snel opknapt! Maar ik vind het wel gek dat ze geen verder onderzoek doen. Ik bedoel spugen en diarree vind ik wel heftig, ook omdat ze koorts heeft gehad, maar misschien ligt dat meer aan mij.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Twellie di 10 jul 2012 - 1:08

He, wat vervelend! Ik hoop dat ze gewoon wat beter gaat drinken en anders hoop ik dat de dokter je dochter wat voor kan schrijven. Veel beterschap voor je dochter.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Jezzie di 10 jul 2012 - 1:24

Wat vervelend dat je dochter zo ziek is! Goed dat je gewoon blijft bellen naar de HA. Ze moet niet uitdrogen. Beterschap.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  L!ND@ di 10 jul 2012 - 1:28

Wat vervelend allemaal! Hopelijk knapt ze snel een beetje op en gaat ze weer wat eten en drinken. Enne....Beter een keer teveel als te weinig bellen toch?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  M@niek di 10 jul 2012 - 4:05

Hoe gaat het nu? Heb je al weer gebeld?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jasmine di 10 jul 2012 - 4:27

Het lijkt nu wat beter te gaan gelukkig. Ze is nu eindelijk weer eens lekker aan het spelen en heeft net zowaar een stukje ontbijtkoek op. En ze heeft vanmiddag al 400ml gedronken :cheering:

Hoop echt dat ze dit volhoudt en snel meer gaat eten, want ze is nu echt op d'r reserves bezig. Ze weegt nog geen 10 kilo meer.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  Jezzie di 10 jul 2012 - 4:29

Fijn dat het weer een beetje beter met haar gaat Jasmine.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: