Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minirondreis Italie

5 plaatsers

Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Minirondreis Italie

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 7:55

Andere plannen deze zomer. We wilde eigenlijk roadtrippen aan de westkust van de VS maar mede door mijn afstuderen en het financiele aspect hebben we dit een jaar moeten opschuiven.

Omdat we toch graag op vakantie willen, willen we een kleine rondreis maken door Italie.

We willen sowieso naar Milaan, Florance en Rome. We willen het liefste vliegen op Milaan en terug vliegen vanaf Rome en tussendoor met de trein. (Had al gezien dat er een Italie pas is waarmee je een aantal dagen kunt reizen).

Maar wat zijn nog meer leuke plaatsen tussen Milaan en Rome waar we naar toe moeten? Uiteindelijk willen we nog een paar dagen relaxen aan het strand dus een leuke badplaats rondom Rome lijkt mij ook wel leuk. (als dat er aan die kust is.. vast wel toch).

En hebben jullie nog leuke tips voor hotels in Milaan, Florance of Rome.

Ik had ook al gezien dat je met een Interrail ook naar Italie kunt voor 375 euro p.p. Dan kunnen we vanaf Arnhem naar Milaan en nog de rest van de route ook met de trein gaan. Maar 16 uur in een trein is dat wel iets hahaha. Ik heb het niet zo op treinen. Als ik voor die €200 euro met Ryanair kan vliegen doe ik dat denk ik liever, al is treinen wel weer een leuke ervaring, het lijkt mij ook wel mooi door zwitserland heen.


Maar goed.. Eigenlijk dus leuke tips gevraagd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 8:03

Sienna I love you.

Ik heb verder geen tips voor een hotel in Florence, ik ben er nog geweest op een camping met mijn ouders!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  Ella wo 15 feb 2012 - 8:05

San Marino, maar geen idee of het op jullie route ligt
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  Marin wo 15 feb 2012 - 8:07

Siena inderdaad! Pisa is niet zo veel aan. Arezzo is ook mooi. Maar het gebied van Milaan ken ik echt totaal niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 8:10

Marin schreef:Siena inderdaad! Pisa is niet zo veel aan. Arezzo is ook mooi. Maar het gebied van Milaan ken ik echt totaal niet.

Siena ben ik heel vroeger ook wel eens geweest dus die gaat erbij op. Pisa lag ook een tikkel uit de route dus die streep ik er wel gewoon af. Arezzo ken ik niet, ga ik ff opzoeken. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  Marin wo 15 feb 2012 - 8:12

Maar als ik in Google Maps kijk tussen Milaan en Florence zou ik misschien toch ook gaan voor Parma! Lekker parmaham en parmezaanse kaas eten Very Happy En ligt echt op de route. En Bologna vind jij misschien ook wel wat, beetje Italiaans verval. Ligt ook op de route.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 8:17

haha ik ben altijd in voor een beetje verval Wink

Ik ben vroeger vaak in Italie geweest maar toen keek ik er toch anders naar. Toen was het meer lekker op vakantie leuke vakantievriendinnetjes ontmoeten en zwemmen :P .. ben ik best veel plaatsen geweest. Ook bij Siena in de buurt een dorpje waar ze het lekkerste ijs ter wereld hebben Wink (dat heb ik wel onthouden haha). En ben ook in Rome geweest.. Weet nog dat ik het heel mooi vond maar that's it.. Ik gaf er vroeger (ik was toen 13) toch een stuk minder om waar ik op vakantie was, als het maar lekker weer was Laughing

Maar het uitstrippelen van een reisje is altijd leuk natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  Jeanette do 16 feb 2012 - 23:19

Misschien is het leuk om ook eens het Lagio Maggiore aan te doen. Het is daar erg mooi en echt heerlijk!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  luisa vr 17 feb 2012 - 8:26

Lago Maggiore of Lago di Como zijn in de buurt van Milaan en zeker wel de moeite waard. Uurtje met trein vanaf Milaan centrum.

Verder vind ik Bergamo echt een aanrader. Een leuk klein plaatsje in buurt van Milaan. Hier zit ook het vliegveld waarop low budget airlines zoals ryanair vliegen. Stad bestaat uit een oud en nieuw deel. Oude deel is met name erg mooi, ligt boven op een berg en mooi uitzicht over rest van stad.

Vanuit Milaan naar beneden richting Firenze kom je langs Parma en Modena. Beiden wat mij betreft geen aanraders, beter gelijk door reizen en meer tijd overhouden voor mooiere plekken. Je kan nog over Bologna. Vind ik zelf ook niet een hele mooie stad, maar wel groot en het een en ander te bezichtigen en oud inderdaad.

Firenze wel echt doen, heel mooi. En omliggende plaatsen zoals Siena of Lucca. Pisa bestaat voornamelijk uit de toren + cathedraal, maar ook wel een leuk (maar zeer klein) centrum. Leuk om te zien, maar mocht je niet veel tijd hebben zou ik Pisa ook niet gelijk als must-see betitelen. Arezzo vind ik persoonlijk ook niks. Wel heel mooi is San Gimignano. Is een heel klein schattig dorpje met 3 torens, gebouwd weer op een heuvel. Aan de kust in Toscane is La Spezia wel een leuke badplaats, wel weer wat noordelijker gelegen. In zuid toscane gelegen leuke badplaatsen zijn Folonica en Castiglione di Pescaia. Deze plaatsen liggen in buurt van Grosseto en dicht bij een natuurgebeid, Marrema.

Rome is uiteraard wel echt de moeite waard. Ik zou alleen zeker niet in de buurt van Rome naar het strand gaan. Op zich prima hoor, en ook wel leuke badplaatsen, maar bijna alleen privestranden en in Italie zijn veel mooiere kustgebieden. Wat wel een aanrader is vind ik om in de buurt van Rome naar een van de vulkaanmeren te gaan. Lago Albano bijvoorbeeld. Is alleen wel erg lastig te komen met het ov, heb je eigenlijk wel een auto voor nodig.

Als het een optie zou ik voor de badplaatsen richting Napels gaan. Daar is het echt prachtig,met name in de punt bij Salerno. Heldere zee met de vesuvius op de achtergrond. Het mooiste (en duur) is denk ik echter om vanuit napels de boot naar Capri te pakken, echt heel mooi. Voor de kust bij Napels ligt nog een ander eiland, kan nu niet op de naam komen, is goedkoper en minder toeristisch dan Capri maar ook mooi.

Leuk joh, krijg zelf ook helemaal zin om te gaan!
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 21:35

Wauw luisa bedankt voor alle tips.

Ik wilde misschien ook richting Napels maar had een flauw idee wat daar te doen was en of het sowieso wel iets was. We houden allebei wel van een mooie kust dus eigenlijk maakt het mij niet zo heel veel uit hoe ver ik moet reizen in Italie voor een mooi strand, want dan hou ik daar gewoon rekening mee in de planning. Ik ben nu wel heel benieuwd hoe duur dat eilandje is hahaha :P .

Misschien is het voor ons een betere optie om een auto te huren ipv te treinen. De eerste dagen in Milaan hebben we hem toch niet nodig en daarna willen we via via richting Rome. (maar in Florance etc. kun je je auto toch wel gewoon goed parkeren neem ik aan. De huurauto van mijn ouders is een keer gestolen in Napels maar goed dat is weer een heel ander soort plek toch :P ).

Ik ga gelijk even snuffelen op Internet naar alle plaatsen die je genoemd hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  Travelgurly vr 17 feb 2012 - 22:12

-Volterra, google maar eens echt zo mooi!

- aan de kust van Piombino overvaren naar het eilandje Elba!

-rosignano, ook ff google.....net of je op Mexico zit zo mooi

-campiglia Marritima , kleein plaatsje met een geweldige binnenplaats.

-castagneto carducci.....leuk plaatsje...die je aandoet als je vanuit San Vincenzo de Wijnroute rijd. Heb daar een pizza gegeten van 1meter doorsnee!!!!

Ik heb 5 maanden gewerkt aan de toscaanse kust en veel vrije tijd, daarom veel mooie plekjes bezocht.

I:heart: Italy
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  luisa za 18 feb 2012 - 1:49

Auto is wel handig ja en scheelt ook wel geld denk ik, maar parkeren is wel een probleem hoor. In Florence weet ik het niet zo goed, in Rome over algemeen niet te doen, vooral als je de weg niet kent. Zit je in een hotel buiten centrum dan wel hoor, maar ik vind het geen aanrader om met auto centrum in te gaan. En Napels inderdaad beter niet doen met auto. Enorm veel criminaliteit, met name tegenover toeristen. Of jemoet hotel met bewaakteparking hebben.

Daarbij rijden in Napels (en in Rome) is toch wel een aparte manier van rijden, vooral niet bang zijn en zeker niet te afwachtend want dan kom je nooit op je bestemming aan. Snelweg rijden is prima te doen hoor, en sowieso in Noord Italie rijdt het prima.

Napels is trouwens echt zo'n hate it or love it stad. Ik vind het mooi, maar het is wel een vieze en criminele stad ( aanhouden vuilnisprobleem). Uiteraard heeft het z'n charme, maar je moet dan wel door het vieze heen kijken. Als je die kan uitgaat is een aanrader echt om vulkaan de Vesuvius te beklimmen. Echt schitterd om de krater te zien.

Italie kent ook veel zone's waar geen auto's mogen komen, alleen voor mensen die er wonen. Let erop want je krijgt zo een boetje. TRL zone ofzo heet het.

Al met al zou ik een auto wel aanrijden hoor, maar wees wel oplettend.



En dat eiland, Capri, is wel duur. Geloof dat de boottocht wel meevalt hoor, maar eten en verblijf is prijzig. Komen ook veel beroemden en de rijken hebben er vakantie woningen. Toch echt wel de moeite waard, prachtig daar. Ook gewoon voor een dagje overigens, het is niet zo heel groot eiland.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 5:47

We hebben een kleine verandering gemaakt.

Het werd wel weer erg duur haha (en we hebben juist voor Italie gekozen omdat de US dit jaar te duur was.. dus het moet een beetje binnen budget blijven).

We willen nu in de omgeving Firenze/Rome blijven.


Milaan en Napels vallen dus af.


Waarschijnlijk wordt het 2 weken in Toscane/kust en een week in Rome.

Sowieso Firenze, Sienna, San Gimignano en Rosignano. Hoe en in welke volgorde ga ik binnekort even uitzoeken. We willen eigenlijk een soort vaste plaats hebben aan de kust en vanuit daar het binnenland in rijden. Dus misschien is dat Rosignano wel goed. (Die foto's haha echt prachtig!). Ik kan mij de afstanden niet goed voorstellen in Italie. Dus geen idee of het een optie is om elke dag het binnenland in te rijden, of dat je beter een route kunt uitstippelen.

Ik zie nu via google dat siena 2 uur is.. voor een dagtocht ofzo is dat best te doen.. Of is Sienna te groot voor een dagtoch :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minirondreis Italie Empty Re: Minirondreis Italie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum