Bijvoeden, hoe en wat
+9
Supertalentje
blondje1313
Linda
SarahKey
Blue flower
Darius
Twellie
Printje
Lejow
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Bijvoeden, hoe en wat
SarahKey schreef:Watermeloen schreef:@ SarahKey: Ja, ik vries die ook in. Van dat stevige tape plak ik op de deksel met wat er in zit en de datum.
Ik maak voor een hele week, soms langer. Gaat helemaal goied zo.
Dan ga ik dat ook eens proberen! Wist niet of ze ook in de vriezer konden. Ga er gauw wat bijhalen dan want heb er nu 4 en dat is voor invriezen te kort.
Is echt ideaal.
A eet nu wel meer dan wat er in het potje gaat, dus de aardappels doe ik apart. Het potje gaat vol met groente en dan doe ik aardappel in zo;'n ijsklontvormpje. Die haal ik er dan `s ochtends 6 uit en dan het potje groente.
Let wel op dat als je iets invriest waar veel vocht in zit, zoals courgette dat je hety potje niet te vol doet.
Dan vriest de deksel er af!
Gast- Gast
Dat deed ik ook altijd. In het begin deed ik 2 soorten groente in potjes invriezen. Daarna 2 soorten groente met aardappel en ik heb even kipfilet erbij gedaan en vitvis maar daar ben ik snel mee gestopt. Ik ben toen overgegaan op potjes omdat ik vlees en vis wat lastiger vond. Ook kocht ik dan normale stukken waarvan en te veel overbleef. Hij heeft toen een tijdje Olvarit potjes gehad en toen is hij met de pot mee gaan eten. Ik kocht altijd de kleine bakjes bij de Marskramer met een blauw dekseltje. Ik geloof 5 voor 2,50 euro
Gast- Gast
Wij hebben een babycook gekregen, en aangezien we niet al te gezond eten is dit voor dochter ideaal. Ik gooi er 1 aardappel in dan wat groente erbij, vlees heb ik in porties in de vriezer liggen dat bak ik snel als de groente opstaan, alles prakken, vlees klein maken en klaar. Als ze straks met de pot mee eet zal ik echt gezonder moeten gaan koken maar op dit moment werk ik erg onhandig dus doordeweeks vrijwel nooit tijd om te koken.
Ze heeft in het begin worteltjes gehad, fruit ben ik ook vrij snel mee begonnen. Ook nog een hele tijd potjes gegeven omdat ze slecht at, toen een tijdje weer alleen flessen ze dronk de melk slecht en at vrijwel geen groente of fruit. Toen met 6 maanden weer begonnen en toen at ze alles met smaak dus toen ook weer vers gaan koken... En nu eet ze alles wat ik haar voor zet.
Ze heeft in het begin worteltjes gehad, fruit ben ik ook vrij snel mee begonnen. Ook nog een hele tijd potjes gegeven omdat ze slecht at, toen een tijdje weer alleen flessen ze dronk de melk slecht en at vrijwel geen groente of fruit. Toen met 6 maanden weer begonnen en toen at ze alles met smaak dus toen ook weer vers gaan koken... En nu eet ze alles wat ik haar voor zet.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Even uppen! Onze gup is 4maanden geweest. Ze zit nu sinds een aantal weken op 4x 180+6 en een enkele keer 210+7.
We hebben de flessen nog niet verdikt of pap van gemaakt. Wat ik mij kan heugen hebben wij dit met Y. wel gedaan omdat zij een echte hongerhals was.
Maar nu kan ik, omdat E. je ook echt zit aan te kijken met het eten, evt. proberen met wat groente en later fruithapjes ?
Hoef daarvoor perse niet eerst papflessen te gaan maken of aanbieden ?!
We hebben de flessen nog niet verdikt of pap van gemaakt. Wat ik mij kan heugen hebben wij dit met Y. wel gedaan omdat zij een echte hongerhals was.
Maar nu kan ik, omdat E. je ook echt zit aan te kijken met het eten, evt. proberen met wat groente en later fruithapjes ?
Hoef daarvoor perse niet eerst papflessen te gaan maken of aanbieden ?!
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Nee hoor, hier kregen de kinderen ook eerst groente en fruit en daarna pas een papfles.
Gast- Gast
Hier is de papfles nooit een succes geweest dus heb ik snel weer afgeschaft! Het groente en fruit eten hing daar niet mee samen dat ging namelijk best goed.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ja ok. Want de flessen indikken heeft ze eigenlijk na mijn idee geen behoefte nog aan. Ze zit wel met avond eten of indd lunch aan te kijken en te sabbelen etc, dus de echte 1e hapjestekenen. Nou..dan gaan we daar morgen maar eens beginnen!
Shopaholic- Kletskop
Hier hebben we ook eerst fruit en groente gedaan en pas later de pap!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zat namelijk heel erg in mijn hoofd eerst de flessen indikken en daarna groente en fruit, maar kan het met niet meer heugen hoe we dit bij Y. hebben gedaan.
Shopaholic- Kletskop
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Bijvoeden
» Bijvoeden vragenlijstje
» Wanneer bijvoeden?
» Bijvoeden kind met KMA
» Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)
» Bijvoeden vragenlijstje
» Wanneer bijvoeden?
» Bijvoeden kind met KMA
» Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: