Bijvoeden vragenlijstje
+3
Annie24
duckie
Spring
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bijvoeden vragenlijstje
- Wanneer ben je begonnen met bijvoeden, 4 maand of 6 maand, of eerder of later?
- Waarom op deze leeftijd?
- Waar ben je mee begonnen en waarom?
- Wanneer ben je wat gaan geven? Heb je bijv. elke week wat bij gevoegd aan het menu?
- Wanneer ben je begonnen met papflessen of het bijvoegen van rijstebloem oid aan de melk?
- Wanneer ben je wat gaan geven? Heb je bijv. elke week wat bij gevoegd aan het menu?
- Wanneer ben je begonnen met papflessen of het bijvoegen van rijstebloem oid aan de melk?
Laatst aangepast door Biancy op do 2 jun 2011 - 8:57; in totaal 1 keer bewerkt
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Bijvoeden vragenlijstje
- Met 5,5 maand.
- Ik ben eerder dan 6 maand begonnen omdat mijn dochter er eigenlijk met 4 maand al heel hard aan toe was. We konden in haar gezelschap niets meer eten, want dan begon ze te huilen. Ze at de eerste bijvoeding gelijk een heel potje wortels leeg, dus dat geeft wel aan hoe hard ze het nodig had!
- Wortels eerst een paar dagen en toen volgens mij brocolli voor een paar dagen en toen weer een andere groente. Na een tijdje zijn we ook begonnen met fruit.
- Ik ben eerder dan 6 maand begonnen omdat mijn dochter er eigenlijk met 4 maand al heel hard aan toe was. We konden in haar gezelschap niets meer eten, want dan begon ze te huilen. Ze at de eerste bijvoeding gelijk een heel potje wortels leeg, dus dat geeft wel aan hoe hard ze het nodig had!
- Wortels eerst een paar dagen en toen volgens mij brocolli voor een paar dagen en toen weer een andere groente. Na een tijdje zijn we ook begonnen met fruit.
Gast- Gast
- Wanneer ben je begonnen met bijvoeden, 4 maand of 6 maand, of eerder of later?
een paar dagen voor ze 6 maanden was
omdat ik niet geloof dat kinderen met vier maanden al bijvoeding nodig hebben. De darmpjes zijn zo gevoelig bij baby's, ik vond het niet nodig om onnodig risico's te nemen, door al eerder te beginnen met bijvoeden. Daarnaast zijn we begonnen via rapley en de vaardigheden die ze daarvoor nodig hebben, hebben ze pas rond de 6 maanden.
broccoli, omdat we dat die dag aten.
ik hou me vast aan het introductieschema van stefan kleintjes
een paar dagen voor ze 6 maanden was
omdat ik niet geloof dat kinderen met vier maanden al bijvoeding nodig hebben. De darmpjes zijn zo gevoelig bij baby's, ik vond het niet nodig om onnodig risico's te nemen, door al eerder te beginnen met bijvoeden. Daarnaast zijn we begonnen via rapley en de vaardigheden die ze daarvoor nodig hebben, hebben ze pas rond de 6 maanden.
broccoli, omdat we dat die dag aten.
ik hou me vast aan het introductieschema van stefan kleintjes
Gast- Gast
Biancy schreef:- Wanneer ben je begonnen met bijvoeden, 4 maand of 6 maand, of eerder of later? met 4 maand
- Waarom op deze leeftijd? omdat ze last heeft van verborgen reflux en ik dacht dat wat vaster voedsel misschien wel wat beter in haar maagje bleef,heb dit wel iom de kinderarts gedaan
- Waar ben je mee begonnen en waarom? op advies van de KA zijn we begonnen met peer, ze zei dat dit wel neutraal was
- Wanneer ben je wat gaan geven? Heb je bijv. elke week wat bij gevoegd aan het menu? daarna heb ik banaan gegeven en toen gewoon verschillende soorten potjes ook wel met gemengd fruit. denk dat we met ongeveer 5 maand zijn begonnen met groente? eerst worteltjes en toen bruine bonen en nu probeer ik elke keer wat anders want dat is nog niet echt een succes. sperziebonen ging vandaag al weer wat beter, van t weekend maar weer eens de bloemkool proberen
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
En wanneer zijn jullie begonnen met het toevoegen van rijstebloem aan de melk? Of pap?
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Biancy schreef:En wanneer zijn jullie begonnen met het toevoegen van rijstebloem aan de melk? Of pap?
Toevallig hebben wij vandaag een poging gedaan een papje te geven. Y. drinkt sinds een week zijn flesjes tot de helft leeg en begint dan op zijn speen te kauwen. Omdat we twijfelen of zijn tandjes al doorkomen of dat hij wat anders wil dan flesvoeding hebben we vanmiddag een papje gemaakt met 1 schepje rijstebloem. Ventje wist totaal niet wat hij ermee aanmoest en begon als een gek op het lepeltje te zuigen. Tja, daar kwam natuurlijk niets uit Toen hij éénmaal een beetje pap in zijn mondje had stak hij net zolang zijn tong weer uit tot het eraf viel/droop. Over een paar weekjes nog een x proberen dus :-)
Het was/is trouwens niet onze bedoeling nu al met bijvoeding te beginnen, maar omdat hij dus maar zo weinig van zijn flesjes drinkt de laatste weeg hebben we het toch geprobeerd.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Langzaamaan rond de 5 mnd eerst met wat fruit of en toe.. rond 6 mnd groente erbij.
Het leek alsof hij niet meer genoeg had aan de flesjes.
Ik maak(te) alles zelf en ben begonnen met peer, na een tijdje banaan en zo steeds verder uitgebreidt. Bij de groente begon ik met de worteltjes.
Idd eerst een aantal dagen hetzelfde, dan weer iets anders een aantal dagen, na een tijdje gewoon echt afwisselend.
Rijstebloem nooit echt gebruikt, hij kon daar niet van poepen. Papflessen weet ik eigenlijk niet meer wanneer hij die kreeg...
Langzaamaan rond de 5 mnd eerst met wat fruit of en toe.. rond 6 mnd groente erbij.
Het leek alsof hij niet meer genoeg had aan de flesjes.
Ik maak(te) alles zelf en ben begonnen met peer, na een tijdje banaan en zo steeds verder uitgebreidt. Bij de groente begon ik met de worteltjes.
Idd eerst een aantal dagen hetzelfde, dan weer iets anders een aantal dagen, na een tijdje gewoon echt afwisselend.
Rijstebloem nooit echt gebruikt, hij kon daar niet van poepen. Papflessen weet ik eigenlijk niet meer wanneer hij die kreeg...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
-Wanneer ben je begonnen met bijvoeden, 4 maand of 6 maand, of eerder of later? op de dag dat T 6 mnd was
- Waarom op deze leeftijd? ik geef bv en mijn vriend heeft heel veel allergieën
- Waar ben je mee begonnen en waarom? een paar dagen groenten, toen fruit en nu alles door elkaar, alles volgens de rapley-methode
- Wanneer ben je wat gaan geven? Heb je bijv. elke week wat bij gevoegd aan het menu? we gaven hem de eerste 2w 3dgn achter elkaar hetzelfde en ook maar 1 soort maar dat doen we nu niet meer.
- Wanneer ben je begonnen met papflessen of het bijvoegen van rijstebloem oid aan de melk? nog niet gedaan, geef nog bv
- Waarom op deze leeftijd? ik geef bv en mijn vriend heeft heel veel allergieën
- Waar ben je mee begonnen en waarom? een paar dagen groenten, toen fruit en nu alles door elkaar, alles volgens de rapley-methode
- Wanneer ben je wat gaan geven? Heb je bijv. elke week wat bij gevoegd aan het menu? we gaven hem de eerste 2w 3dgn achter elkaar hetzelfde en ook maar 1 soort maar dat doen we nu niet meer.
- Wanneer ben je begonnen met papflessen of het bijvoegen van rijstebloem oid aan de melk? nog niet gedaan, geef nog bv
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Toen ze exact 6 maanden was.
Ik geef borstvoeding, mijn dochter heeft KMA en ik heb zelf eczeem en allergieen.
Wij voeden ook volgens de rapley methode. Zijn begonnen met broccoli, daarna wortel en straks bloemkool. Op advies van cb, dit zijn de minst allergenengroentes.
Drie dagen hetzelfde, één dag niets en dan weer drie dagen iets anders. Zo kunnen we goed zien of ze ergens allergisch op reageerd.
Dat gaan we helemaal niet doen.
Toen ze exact 6 maanden was.
Ik geef borstvoeding, mijn dochter heeft KMA en ik heb zelf eczeem en allergieen.
Wij voeden ook volgens de rapley methode. Zijn begonnen met broccoli, daarna wortel en straks bloemkool. Op advies van cb, dit zijn de minst allergenengroentes.
Drie dagen hetzelfde, één dag niets en dan weer drie dagen iets anders. Zo kunnen we goed zien of ze ergens allergisch op reageerd.
Dat gaan we helemaal niet doen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wanneer ben je begonnen met bijvoeden, 4 maand of 6 maand, of eerder of later? met 5 maanden
- Waarom op deze leeftijd? Hij was er aan toe
- Waar ben je mee begonnen en waarom? banaan hij had wat last van diaree en dit stopte mooi. na een week kreeg hij ook worteltjes
- Wanneer ben je wat gaan geven? ongeveer om de 3 dagen iets anders uitproberen maar kwam er al gauw achter dat hij eten pas lekker vind als er meer dan 1 ding in zit bij voorbeeld aardappel en wortel is lekker maar alleen aardappel is vies volgens alex
- Wanneer ben je begonnen met papflessen of het bijvoegen van rijstebloem oid aan de melk? ik heb nooit een papfles gegeven hij kreeg gelijk pap van een bordje
- Waarom op deze leeftijd? Hij was er aan toe
- Waar ben je mee begonnen en waarom? banaan hij had wat last van diaree en dit stopte mooi. na een week kreeg hij ook worteltjes
- Wanneer ben je wat gaan geven? ongeveer om de 3 dagen iets anders uitproberen maar kwam er al gauw achter dat hij eten pas lekker vind als er meer dan 1 ding in zit bij voorbeeld aardappel en wortel is lekker maar alleen aardappel is vies volgens alex
- Wanneer ben je begonnen met papflessen of het bijvoegen van rijstebloem oid aan de melk? ik heb nooit een papfles gegeven hij kreeg gelijk pap van een bordje
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
- Wanneer ben je begonnen met bijvoeden, 4 maand of 6 maand, of eerder of later? Exact met 6 maanden, tot die tijd kreeg hij volledige borst/flesvoeding.
- Waarom op deze leeftijd? Omdat ik dit verstandiger vind in verband met het eczeem en gevoelige darmpjes wat ze kunnen krijgen als je eerder begint. Bovendien is het ook aangetoond.
- Waar ben je mee begonnen en waarom? Eerst met een groentehap, toen fruit, toen brood.
- Wanneer ben je wat gaan geven? Heb je bijv. elke week wat bij gevoegd aan het menu?- Dat weet ik niet meer.
Wanneer ben je begonnen met papflessen of het bijvoegen van rijstebloem oid aan de melk? Ook vanaf 6 maanden ongeveer.
.
- Waarom op deze leeftijd? Omdat ik dit verstandiger vind in verband met het eczeem en gevoelige darmpjes wat ze kunnen krijgen als je eerder begint. Bovendien is het ook aangetoond.
- Waar ben je mee begonnen en waarom? Eerst met een groentehap, toen fruit, toen brood.
- Wanneer ben je wat gaan geven? Heb je bijv. elke week wat bij gevoegd aan het menu?- Dat weet ik niet meer.
Wanneer ben je begonnen met papflessen of het bijvoegen van rijstebloem oid aan de melk? Ook vanaf 6 maanden ongeveer.
.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Bijvoeden
» Bijvoeden, hoe en wat
» Bijvoeden kind met KMA
» Wanneer bijvoeden?
» Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)
» Bijvoeden, hoe en wat
» Bijvoeden kind met KMA
» Wanneer bijvoeden?
» Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: