What to do aan hoofdpijn tijdens/bij ongesteldheid
+7
Kaboutertje
Jip
Eris
Arwyn
Bazinga
Joan
Razz
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
What to do aan hoofdpijn tijdens/bij ongesteldheid
Sinds vrijdag heb ik echt knallende hoofdpijn. Helaas komt dit altijd terug als ik ongesteld ben/moet worden, en begint het 2 dagen voor ik ongesteld word en blijft zolang ik ongesteld ben. Niks helpt, mijn nek doet ook enorm zeer, en ik functioneer vrij slecht. Ik ben wel gewoon aan het werk, kan me niet ziek melden, maar het is wel, zwaar. Bukken, fel licht, heel veel mensen die tegen me praten en wat van me willen. Ik word echt gek
Gisteren bij een verjaardag na 1.5 uur weer weggegaan omdat ik gewoon die muziek (die ook wel erg hard stond) niet trok en er teveel mensen om me heen waren.
Herkent iemand dit? En wat doen jullie daaraan?
Gisteren bij een verjaardag na 1.5 uur weer weggegaan omdat ik gewoon die muziek (die ook wel erg hard stond) niet trok en er teveel mensen om me heen waren.
Herkent iemand dit? En wat doen jullie daaraan?
Gast- Gast
Re: What to do aan hoofdpijn tijdens/bij ongesteldheid
Je geeft aan dat je nek zeer doet. Misschien een keer langs de fysio gaan om het los te maken? En paracetamol oid werkt dat een beetje?
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Fysio/Kraker maakt het los, en dan na 20 minuten zodra ik thuis ben, zit het weer muurvast Paracetemol doet niks, ik neem ibuprofen (sowieso voor buikpijn) dat haalt het ergste randje eraf dat ik iig op kan zijn, maar verder ook niet. Het is geen migraine, dus mijn migraine medicijnen doen het hierbij ook niet..
Gast- Gast
Ik heb dat ook heel erg tijdens mijn stopweek. Geef mij maar gewoon buik- of rugpijn want hoofdpijn vind ik niets. Ik krijg dan ook niets gedaan. Misschien kun je een zwaardere pijnstiller kunnen proberen?
Joan- Prater
- Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13
Inderdaad, ik heb liever gewoon buikpijn, daar kan ik nog een warme kruik op leggen wat het ontspant Maar welke medicijnen bedoel je dan? Want ik heb volgens mij alles al wel eens geprobeerd
Gast- Gast
Ik slik tijdens mijn menstruatie Alive Feminax, works like a charm, tegen álle menstruatie-kwaaltjes
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Bazinga schreef:Ik slik tijdens mijn menstruatie Alive Feminax, works like a charm, tegen álle menstruatie-kwaaltjes
Ja en die werkt dus niet bij mij. Iedereen begon daar over in mijn omgeving, dus ik het helemaal blij proberen! Maar nee, niks
Gast- Gast
Aleve Feminax schijnt idd ook goed te werken.
Maar na het losmaken bij de fysio krijg je dan ook oefeningen mee voor thuis? Zodat je het los kan houden? Ik heb laatst een foldertje gekregen bij de fysio na het kraken met allemaal nek en rug oefeningen en dat werk opzich goed.
Maar na het losmaken bij de fysio krijg je dan ook oefeningen mee voor thuis? Zodat je het los kan houden? Ik heb laatst een foldertje gekregen bij de fysio na het kraken met allemaal nek en rug oefeningen en dat werk opzich goed.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Misschien via de huisarts proberen? Ik denk dat als je je situatie uitlegt, je vast wel iets voorgeschreven krijgt. Lijkt me geen pretje omdat iedere maand te hebben.Pippa schreef:Inderdaad, ik heb liever gewoon buikpijn, daar kan ik nog een warme kruik op leggen wat het ontspant Maar welke medicijnen bedoel je dan? Want ik heb volgens mij alles al wel eens geprobeerd
Joan- Prater
- Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13
Ik had iets soortgelijks vroeger, maar dan gelukkig minder dagen.
Wat bij mij geholpen heeft is overstappen qua pil (ik had de goedkopere versie van Microgynon, toen weer naar de echte gegaan) en ik slik de pil 3 strippen door. Sindsdien ben ik veel lichter ongesteld en heb ik ook veel minder klachten.
Wat bij mij geholpen heeft is overstappen qua pil (ik had de goedkopere versie van Microgynon, toen weer naar de echte gegaan) en ik slik de pil 3 strippen door. Sindsdien ben ik veel lichter ongesteld en heb ik ook veel minder klachten.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb inderdaad ook alleen nog maar de echte van mijn pil, omdat het bij de imitatie (nog) erger was. En slik hem 3 maanden door, maar langer kan niet, omdat ik dan alsnog ongesteld word zomaar, nu weet ik nog redelijk wanneer het komt. Helaas heb ik het ook als ik geen pil slik, dat heb ik jaren terug al geprobeerd, anders zou ik gewoon daarmee stoppen...
Gast- Gast
Balen dat het allemaal niet werkt..
Ik zou dan inderdaad even contact opnemen met de huisarts. Misschien is er bijvoorbeeld een andere pil die beter werkt voor jou. Heb er zelf niet zoveel verstand van..
Ik zou dan inderdaad even contact opnemen met de huisarts. Misschien is er bijvoorbeeld een andere pil die beter werkt voor jou. Heb er zelf niet zoveel verstand van..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Ben je wel eens bij een osteopaat onder behandeling geweest?
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Eris schreef:Ben je wel eens bij een osteopaat onder behandeling geweest?
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Wat doet die precies?
Gast- Gast
Bij mij heeft de osteopaat eerst gekeken, aan de hand van mijn verhaal, wat de oorzaak is van de hoofdpijn. Tijdens de behandelingen drukt hij op bepaalde plaatsen in mijn nek, hoofd en rug waar verhoogde spierspanning zit en dit masseert/drukt hij weg. Het kost mij veel energie zo'n behandeling maar na afloop ben ik een tijdje hoofdpijn vrij. Uiteraard kan het zijn dat de behandeling er bij jou anders uit zou zien omdat er gekeken wordt naar de oorzaak van de hoofdpijn en dat scheelt per persoon uiteraard. Ook kijkt een osteopaat naar eventuele voedingsintoleranties en wat daar dan weer de invloed kan hebben op je klachten. Aangezien ik wel vaker dingen gelezen heb van jou over het getob met je gezondheid kan ik je echt aan raden eens te informeren of het iets voor jou is.
Lees dit maar eens als je interesse hebt. http://www.osteovitaal.nl/hoofdpijn
Lees dit maar eens als je interesse hebt. http://www.osteovitaal.nl/hoofdpijn
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Ik zou ook kritisch kijken naar je anticonceptie. En dit ook aankaarten bij je huisarts hij/zij kan dan met je meedenken naar oplossingen.
verder gebruik ik altijd een combi voor het slapen gaan paracetamol met melatonine, dan slaap je in ieder geval goed en heb je energie de volgende de hoofdpijn aan te kunnen.
verder gebruik ik altijd een combi voor het slapen gaan paracetamol met melatonine, dan slaap je in ieder geval goed en heb je energie de volgende de hoofdpijn aan te kunnen.
Jip- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 76
Registratiedatum : 23-05-13
Ik heb het ook ... Nu zelfs!
Het lijkt zelfs op migraine, het is dan niet vervelend maar doet echt pijn. Het beste moet ik dan gaan liggen in het donker. Dan krijg ik een droge mond en voelt mijn keel slijmerig en ben wat misselijk. What to do? Geen idee... De "gewone" pijnstillers werken niet bij mij op deze momenten.
Het lijkt zelfs op migraine, het is dan niet vervelend maar doet echt pijn. Het beste moet ik dan gaan liggen in het donker. Dan krijg ik een droge mond en voelt mijn keel slijmerig en ben wat misselijk. What to do? Geen idee... De "gewone" pijnstillers werken niet bij mij op deze momenten.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Pippa wat vervelend! Ik herken het helaas. Ik heb sinds gister dezelfde hoofdpijn als jij beschrijft.
Normaal gesproken nam ik dan voordat ik naar bed ging een ibuprofen, ging ik onder de douche zitten met de hele straal op mijn nek, en dan als ik uit de douche kom smeer ik midalgan op mijn nek om de spier los te masseren. En dan dook ik mijn bed in. Dat hielp bij mij het beste. En rust.
Nu we voor een kindje bezig zijn mag ik pas ibuprofen als ik ongesteld ben geworden, omdat ik dan zeker weet dat ik niet zwanger ben. Dus zit nu ook al twee dagen met hoofdpijn, dus doe dezelfde stappen, behalve dus de ibuprofen, maar gewoon paracetamol.
Normaal gesproken nam ik dan voordat ik naar bed ging een ibuprofen, ging ik onder de douche zitten met de hele straal op mijn nek, en dan als ik uit de douche kom smeer ik midalgan op mijn nek om de spier los te masseren. En dan dook ik mijn bed in. Dat hielp bij mij het beste. En rust.
Nu we voor een kindje bezig zijn mag ik pas ibuprofen als ik ongesteld ben geworden, omdat ik dan zeker weet dat ik niet zwanger ben. Dus zit nu ook al twee dagen met hoofdpijn, dus doe dezelfde stappen, behalve dus de ibuprofen, maar gewoon paracetamol.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Ja, ik heb het ook vaak. Ook wel eens als ik niet ongesteld moet worden, maar als ik het wél moet worden is het meestal erger. Ik neem vaak ook paracetamol om het scherpste kantje eraf te halen, warmte helpt soms ook (kruikje, warme douche oid). De osteopaat zal ik ook gaan onthouden!
Ik heb trouwens ook het idee dat beweging helpt. Ik ben sinds een paar weken echt actief aan het bewegen elke dag en sinds toen nog geen hoofdpijn gehad terwijl ik nu ook elk moment ongesteld kan worden. Of het moet nog komen, ik hoop het niet.. Ben trouwens ook een andere pil gaan slikken, ik bedenk me nu dat het misschien ook wel daarvan komt dat ik geen hoofdpijn heb.
Ik heb trouwens ook het idee dat beweging helpt. Ik ben sinds een paar weken echt actief aan het bewegen elke dag en sinds toen nog geen hoofdpijn gehad terwijl ik nu ook elk moment ongesteld kan worden. Of het moet nog komen, ik hoop het niet.. Ben trouwens ook een andere pil gaan slikken, ik bedenk me nu dat het misschien ook wel daarvan komt dat ik geen hoofdpijn heb.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Alsof ik dit geschreven heb! Ik heb wel vaker erge hoofdpijn maar deze keer kon het niet anders dan aan de menstruatie liggen. Dacht dat ik gek werd! Het zo frustrerend, want niks helpt.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik heb het sinds een paar maanden ook. Mijn zus kreeg het ook rond mijn leeftijd nu en mijn moeder heeft het ook. Echt, doe mij maar buikpijn, dan kon ik tenminste nog studeren enz. Nu verpest de hoofdpijn mijn hele middag en wil ik alleen maar liggen. Stom!
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik schreef van de week dat ik het nog niet weer gehad had. Beetje voorbarig, een dag later kreeg ik flinke hoofdpijn en werd er 's nachts gewoon wakker van. Niet fijn. Een paracetamol hielp toen wel vrij goed trouwens.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Wat vervelend om te lezen dat er zoveel meiden ook last van hebben Helaas heb ik NOG steeds hoofdpijn, al ben ik inmiddels niet meer ongesteld, maar het wil gewoon niet meer weg..
Gast- Gast
Pippa, ben jij gewoon mij op dit moment? Ik heb echt precies hetzelfde. Word er echt knettergek van! Kan elke dag wel pijnstillers gaan slikken, maar het helpt voor geen ene moer. Ik houd het maar op stress, maar word er wel moedeloos van.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Soortgelijke onderwerpen
» Wie nog meer zo last van hoofdpijn tijdens de warmte?
» Pff, hoofdpijn.
» hoofdpijn
» Hoofdpijn
» Hoofdpijn
» Pff, hoofdpijn.
» hoofdpijn
» Hoofdpijn
» Hoofdpijn
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: