Huis 'huren' van je ouders
Pagina 1 van 1
Huis 'huren' van je ouders
Ik ben benieuwd of hier meiden zijn die een huis 'huren' van hun ouders. Ik zit in de situatie dat ik nog even verder moet met mijn studie (nog een half jaar waarschijnlijk) en dat ik nu dus nog geen hypotheek kan krijgen, logisch ook. Ik heb wel vrij veel spaargeld en zou me dus prima kunnen redden qua financiën, zeker omdat het hooguit om een paar maanden gaat. Nu zeiden mijn ouders dat zij ook evt. een huis voor me kunnen kopen, maar dat kunnen ze natuurlijk niet zomaar aan mij schenken. Op internet las ik constructies dat je dan het huis van je ouders huurt als het ware. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Voordelen, nadelen? En hoe zit het dan als ik het bijv. over een paar jaar op mijn naam wil laten zetten?
Ik snap dat ik hiermee ook naar een hypotheekadviseur kan stappen, maar ik zou eerst graag wat ervaringen horen.
Ik snap dat ik hiermee ook naar een hypotheekadviseur kan stappen, maar ik zou eerst graag wat ervaringen horen.
Char1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Huis 'huren' van je ouders
Mijn ouders hebben hier ook weleens over nagedacht inderdaad. Maar dan zou je moeten uitrekenen wat dan de maandelijkse kosten worden voor je ouders, en die sturen als het ware de kosten door naar jou? Als je ouders dan geen hypotheekaftrek krijgen kan het duurder uitvallen juist. Maar dat zou je dus moeten laten uitrekenen. Heb je dan recht op huurtoeslag? Volgens mij wel toch?
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Huis kopen of huren....
» Huis huren van familie/vrienden.
» Band met ouders na uit huis gaan
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
» Huis kopen of huren....
» Huis huren van familie/vrienden.
» Band met ouders na uit huis gaan
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: