jullie mening
+2
Viva
mauwmauw
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
jullie mening
Wij zijn V sinds 2 weken geen potjes groente meer aan het geven,maar gewoon stukken groente en aardappel.Veel eet hij er niet van,maar word niet wakker s'nachts van de honger ofzo.Nu wilde mijn vriend hem vandaag weer een potje geven( 6 maanden potjes)omdat hij de laatste tijd zo weinig heeft gegeten,maar ik zeg van ik wil hem gewoon weer stukjes geven,want anders is het van ow als ik niet eet krijg ik wel weer mijn "makkelijke"eten.
Wat zouden jullie doen?volhouden of toch een potje geven voor de voedingsstoffen?
Wat zouden jullie doen?volhouden of toch een potje geven voor de voedingsstoffen?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: jullie mening
ik zou, denk ik, volhouden.
Als V niet te weinig lijkt binnen te krijgen tenminste!
Als V niet te weinig lijkt binnen te krijgen tenminste!
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Heb je het idee dat hij te weinig binnen krijgt en honger heeft? Als dat niet het geval is, zou ik geen potje geven. Als je hem zelf laat eten, reguleert hij het eten zelf wel. Als hij meer honger krijgt, dan zal hij waarschijnlijk wel meer gaan eten. Je zou 'm misschien wel extra voedzame dingen tussendoor aan kunnen bieden.
Gast- Gast
ik heb niet het idee dat hij honger heeft,slaapt gewoon de nacht door als voorheen,word vrolijk wakker.Overdag eet hij goed,eet sinds deze week brood bij de lunch.krijgt nog wel een potje fruit,omdat als ik hem nu ook stukjes fruit aanbied en hij pakt er weinig van,hij dan wel te kort komt zeg maar.Wil eerst het warm eten onder de knie krijgen en dan fruit.Na zijn avond eten,of wat hij ervan eet,krijgt hij nog een bak met vla.
ik zeg ook tegen mijn vriend,hij heeft een jaar lang makkelijk gegeten,niet bij na denken en slikken maar,dat kan je niet verwachten dat hij 2 weken tijd leert normaal te eten.Ik zie het ook weer als het proces van de eerste hapjes zeg maar.Niet dwingen.
ik zeg ook tegen mijn vriend,hij heeft een jaar lang makkelijk gegeten,niet bij na denken en slikken maar,dat kan je niet verwachten dat hij 2 weken tijd leert normaal te eten.Ik zie het ook weer als het proces van de eerste hapjes zeg maar.Niet dwingen.
mauwmauw- Kletskop
M'n dochter eet met dit warme weer ook veel minder, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
dan zou ik het lekker zo laten, als hij verder prima eet, zou ik me daarover geen zorgen maken! Je kunt ook niet verwachten dat een kind van de één op de andere dag als een bootwerker eet. Komt vanzelf wel en sommige kindjes eten nou eenmaal meer dan andere kindjes.
De hoeveelheid uit een potje is trouwens ook niet reëel ten opzichte van gewoon eten hoor, in potjes zit veel meer vocht.
De hoeveelheid uit een potje is trouwens ook niet reëel ten opzichte van gewoon eten hoor, in potjes zit veel meer vocht.
Laatst aangepast door Rejoy. op vr 27 jul 2012 - 1:43; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik zou het hem zelf laten regelen. Hij geeft zelf wel aan hoeveel hij ervan nodig heeft. Een extra vitaminepilletje en hij komt echt niks tekort hoor.
Gast- Gast
Ik zou volhouden. Als hij de laatste dagen weinig eet kan de warmte eventueel ook nog meespelen. Y. is normaal een hele goede eter, maar meer dan 1 boterham en een halve banaan krijg ik er sinds maandag niet in bij 'm. Avondeten neemt hij 2 happen en dan is het ook klaar. Daarentegen drinkt hij nu minimaal 5 hema rietjesbekers leeg en soms meer. Hij heeft wel wat vetjes over, dus is het geen drama dat hij nu wat minder eet. Hij slaapt ook gewoon klokje rond van 19 tot 7 uur.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
over vitamine pilletjes gesproken,ik geef V alleen vit D,zal ik hem andere vitamines er ook bij moeten geven?
mauwmauw- Kletskop
Bedankt voor jullie reacties.We houden het dan lekker zo,soms heb ik het idee me te moeten verdedigen tegen mijn vriend,en dan ga ik achteraf denken van uihm is dit nu wel goed wat ik zeg/doe vandaar even jullie mening...whats a mom without a forum.
mauwmauw- Kletskop
mauwmauw schreef:Bedankt voor jullie reacties.We houden het dan lekker zo,soms heb ik het idee me te moeten verdedigen tegen mijn vriend,en dan ga ik achteraf denken van uihm is dit nu wel goed wat ik zeg/doe vandaar even jullie mening...whats a mom without a forum.
Maar je vriend moet toch ook wel gaan begrijpen dat V. niet heel zijn leven op potjes kan leven en moet leren te kauwen en eten? Hij krijgt niet voor niets tandjes en kiezen
Laat je vriend anders dit topic even lezen
Annie24- Ratel
Ik snap de bedoeling van mijn vriend ook wel,V at altijd met gemak een potje leeg,maar daar hoefde V niks voor te doen.Nu eet V weinig tot niets op moment,en dan wilt hij hem een potje geven zodat hij toch weer wat aan avond eten naar binnen heeft.
Heb net mijn vriend ook wel verteld dat ik dat niet wil doen,en dat V moet leren om normaal te eten,en daar stemt hij uiteindelijk ook wel mee in.
Heb net mijn vriend ook wel verteld dat ik dat niet wil doen,en dat V moet leren om normaal te eten,en daar stemt hij uiteindelijk ook wel mee in.
mauwmauw- Kletskop
Anders zeggen dat ze bij de McDonald ook geen potjes hebben? Wij zijn met Y. nog niet bij de McDonald geweest, maar mijn vriend wil er héél graag een keer heen met 'm
Ik snap jouw vriend ook wel hoor Normaal eet Y. dus goed, maar nu met de warmte ook niet, dus vragen wij ons ook wel eens af of hij nu niet te weinig binnen krijgt.
Ik snap jouw vriend ook wel hoor Normaal eet Y. dus goed, maar nu met de warmte ook niet, dus vragen wij ons ook wel eens af of hij nu niet te weinig binnen krijgt.
Annie24- Ratel
Hier gaat het precies hetzelfde,alleen dan andersom. Ik denk zoals je vriend en mijn vriend zoals jouw. We zijn inmiddels bijna gestopt met 6 mnd potjes geven. Hij eet nog steeds bijna niks,maar krijgt dan meer vla. Hij krijgt ook nog gewoon potjes fruit en optimax vitamine tabletjes.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
hoop niet dat je het erg vind dat ik je quote,wij zijn dus wel al bij de mac geweest.Annie24 schreef:Anders zeggen dat ze bij de McDonald ook geen potjes hebben? Wij zijn met Y. nog niet bij de McDonald geweest, maar mijn vriend wil er héél graag een keer heen met 'm
Ik vind we zijn nu al zover,nu moeten we even door bijten,
mauwmauw- Kletskop
@annemie,at jouw kindje ook geen normaal eten?Ik vind dat we nu even door moeten zetten,en hem aan het normale eten krijgen.Het is zo makkelijk om even terug te gaan naar potjes.maar nu is het van "hij heeft niet goed gegeten de afgelopen dagen" morgen is het "doe maar even snel een potje" van dit soort dingen wil ik af.En vind het tijd dat hij normaal leert eten,en snap dat je iets wat je ruim een jaar lang hebt gedaan niet zomaar in 2 weken kan veranderen.
mauwmauw- Kletskop
mauwmauw schreef:hoop niet dat je het erg vind dat ik je quote,wij zijn dus wel al bij de mac geweest.Annie24 schreef:Anders zeggen dat ze bij de McDonald ook geen potjes hebben? Wij zijn met Y. nog niet bij de McDonald geweest, maar mijn vriend wil er héél graag een keer heen met 'm
ooowww als mijn vriend dit leest Bij ons komt het gewoon elke keer niet uit als we bij de Mac in de buurt zijn. Maar we hebben nu 2 weken vakantie, dus gaan we vast wel een keer een Happy Meal halen met 'm
Annie24- Ratel
hij eet dan 2 stukjes kipnuggets meer niet hoorAnnie24 schreef:mauwmauw schreef:hoop niet dat je het erg vind dat ik je quote,wij zijn dus wel al bij de mac geweest.Annie24 schreef:Anders zeggen dat ze bij de McDonald ook geen potjes hebben? Wij zijn met Y. nog niet bij de McDonald geweest, maar mijn vriend wil er héél graag een keer heen met 'm
ooowww als mijn vriend dit leest Bij ons komt het gewoon elke keer niet uit als we bij de Mac in de buurt zijn. Maar we hebben nu 2 weken vakantie, dus gaan we vast wel een keer een Happy Meal halen met 'm
mauwmauw- Kletskop
mauwmauw schreef:@annemie,at jouw kindje ook geen normaal eten?Ik vind dat we nu even door moeten zetten,en hem aan het normale eten krijgen.Het is zo makkelijk om even terug te gaan naar potjes.maar nu is het van "hij heeft niet goed gegeten de afgelopen dagen" morgen is het "doe maar even snel een potje" van dit soort dingen wil ik af.En vind het tijd dat hij normaal leert eten,en snap dat je iets wat je ruim een jaar lang hebt gedaan niet zomaar in 2 weken kan veranderen.
Hij eet wel normaal eten, maar nog niet goed en heel weinig. Wij hebben op een gegeven moment ook gezegd we stoppen met de potjes,als hij niet goed eet dan heeft hij pech,maar daarom geven we wel vitaminetabletjes,met het idee dat hij wel genoeg vitamines krijgt. Hij eet sowieso geen 8 of 12 mnd potjes,want daar wil hij niks van hebben. Hij krijgt tegenwoordig alleen nog een potje als we bijv. shoarma eten ofzo. Hij eet ook nog met de handjes en niet met bestek. Kont vanzelf wel goed. Bij jullie gaat het dus wel hetzelfde als hier.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
ja het is eigenlijk alsof je over V praat.moet ook niks hebben van de 8 en 12mnd potjes,kreeg tot 2 weken geleden dus nog 6 maanden potjes.Ik wil hem het liefst helemaal geen potje meer geven,dus als wij iets eten wat voor hem nog niet haalbaar is om te eten(denk aan shoarma,taco's ect)Dan maak ik voor hem iets apart in de babycook(gebruik dat ding eindelijk eens)Annemie schreef:mauwmauw schreef:@annemie,at jouw kindje ook geen normaal eten?Ik vind dat we nu even door moeten zetten,en hem aan het normale eten krijgen.Het is zo makkelijk om even terug te gaan naar potjes.maar nu is het van "hij heeft niet goed gegeten de afgelopen dagen" morgen is het "doe maar even snel een potje" van dit soort dingen wil ik af.En vind het tijd dat hij normaal leert eten,en snap dat je iets wat je ruim een jaar lang hebt gedaan niet zomaar in 2 weken kan veranderen.
Hij eet wel normaal eten, maar nog niet goed en heel weinig. Wij hebben op een gegeven moment ook gezegd we stoppen met de potjes,als hij niet goed eet dan heeft hij pech,maar daarom geven we wel vitaminetabletjes,met het idee dat hij wel genoeg vitamines krijgt. Hij eet sowieso geen 8 of 12 mnd potjes,want daar wil hij niks van hebben. Hij krijgt tegenwoordig alleen nog een potje als we bijv. shoarma eten ofzo. Hij eet ook nog met de handjes en niet met bestek. Kont vanzelf wel goed. Bij jullie gaat het dus wel hetzelfde als hier.
V eet ook nog met de handen hoor,dus de pap,fruit en vla geven wij hem nog.
Avond eten vandaag ging goed,hij heeft heerlijk van de broccoli gegeten,van de week was het in de mond en snel er weer uit(was ik toen al blij mee dat hij het wel probeerde)maar nu werd het ook doorgeslikt.
mauwmauw- Kletskop
Mischien moet hij ook gewoon wennen aan het andere mondgevoel? Gepureerde broccoli of 'verse' broccoli is natuurlijk een heel ander gevoel in je mond.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
ja dat is het ook,ben blij dat ik door heb gezet en geen potje heb gegevenAimee schreef:Mischien moet hij ook gewoon wennen aan het andere mondgevoel? Gepureerde broccoli of 'verse' broccoli is natuurlijk een heel ander gevoel in je mond.
mauwmauw- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Even jullie mening
» Jullie mening..?
» Jullie mening?
» even jullie mening(voedings vraagje)
» Even jullie mening: Welke uitnodiging?
» Jullie mening..?
» Jullie mening?
» even jullie mening(voedings vraagje)
» Even jullie mening: Welke uitnodiging?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: