Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

+6
Jezzie
Jasmine
Krullebol
Takkie
Mizzie
blondje1313
10 plaatsers

Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  blondje1313 wo 4 jul 2012 - 23:44

Ik hoor net van mijn man dat Rob Goris vannacht is overleden. Gisterenavond hebben we nog samen naar een tv-programma op Sporza gekeken waarin hij te gast was. Het ging toen ook over angsten tijdens het wielrennen en het gevaar van valpartijen enzo. Zijn vriendin (ex-wielrenster) zat er ook bij en vertelde nog dat het altijd wel spannend was tijdens een wedstrijd of het allemaal wel goed afliep en nu gebeurt er dus zoiets.
Ik had die hele man eerder nog nooit gezien, maar ben er nu toch wel van geschrokken moet ik zeggen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 23:47

Ik las het in een Twitterbericht van Louis Talpe. Vreselijk...zo jong nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Mizzie wo 4 jul 2012 - 23:51

Jeetje wat erg! Wij hebben gisteravond ook nog een klein stukje gekeken. Vreselijk!
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Takkie do 5 jul 2012 - 0:06

Ik las het net ook inderdaad. Vreselijk, zo jong.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 0:08

Wat een naar bericht. De laatste tijd best veel jonge sporters die hierdoor in het nieuws kwamen. Hoe gezond is topsport denk ik dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  blondje1313 do 5 jul 2012 - 0:09

Volgens mij is topsport ook echt niet gezond...

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 0:14

Is gewoon zo bizar. Zo kijk je Vive le Velo, en zo is de persoon die daar een paar uur eerder aan tafel zat, ineens dood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Krullebol do 5 jul 2012 - 0:26

Tsjonge was ontzettend heftig voor de familie ook!
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Jasmine do 5 jul 2012 - 0:26

Vreselijk, 30 jaar en overlijden aan een hartstilstand.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 1:51

blondje1313 schreef:Volgens mij is topsport ook echt niet gezond...

Lijkt mij ook niet nee. De hartstilstanden die wielrenners, marathonlopers, voetballers etc uit mijn omgeving kregen, kan ik niet eens meer op twee handen tellen. En daar zitten ook een paar jonge mannen bij. Zonde!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 3:21

En weer een jonge topsporter overleden aan een hartstilstand, je hoort het vaak, erg verdrietig Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Jezzie do 5 jul 2012 - 4:40

Bah wat vreselijk! Zo jong!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 5:26

Ik denk dat topsport an sich niet ongezond is. Ik denk dat de meesten die overlijden een 'verborgen' gebrek hebben wat er niet uit komt bij een keuring, maar pas ontdekt wordt bij een autopsie...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Antibes do 5 jul 2012 - 5:44

Jip83 schreef:Ik denk dat topsport an sich niet ongezond is. Ik denk dat de meesten die overlijden een 'verborgen' gebrek hebben wat er niet uit komt bij een keuring, maar pas ontdekt wordt bij een autopsie...

Inderdaad, dit soort spontane hartstilstand op jonge leeftijd is vaak tgv erfelijke afwijkingen, bijv. lange QT- of Brugada syndroom.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 5:49

Antibes schreef:
Jip83 schreef:Ik denk dat topsport an sich niet ongezond is. Ik denk dat de meesten die overlijden een 'verborgen' gebrek hebben wat er niet uit komt bij een keuring, maar pas ontdekt wordt bij een autopsie...

Inderdaad, dit soort spontane hartstilstand op jonge leeftijd is vaak tgv erfelijke afwijkingen, bijv. lange QT- of Brugada syndroom.

Brugada syndroom zou eruit moeten komen bij een ECG? Die andere ken ik niet.

Wat ik me ook wel kan voorstellen is dat een rustpols zo laag wordt als de topsporter in vorm is, dat de zenuwen vergeten een signaaltje door te geven om het hart te laten kloppen. Echter heb ik nog nooit gehoord dat dat een oorzaak was bij plots overlijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Antibes do 5 jul 2012 - 5:55

Ze komen er allebei eigenlijk alleen bij inspanningsproef uit. Brugada syndroom is ook vrij verradelijk meen ik me te herinneren. In principe ST elevatie, maar dat is soms lastig te zien. Eigenlijk weet ik ook niet hoe de begeleiding is bij topsport, of ze er op screenen of dat (net als bij andete jonge gezonde sportieve mensen) het pas boven komt als er ritmestoornissen optreden.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Jeanette do 5 jul 2012 - 6:03

Wow! Erg jong zeg! Wat vreselijk.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 6:34

Antibes schreef:Ze komen er allebei eigenlijk alleen bij inspanningsproef uit. Brugada syndroom is ook vrij verradelijk meen ik me te herinneren. In principe ST elevatie, maar dat is soms lastig te zien. Eigenlijk weet ik ook niet hoe de begeleiding is bij topsport, of ze er op screenen of dat (net als bij andete jonge gezonde sportieve mensen) het pas boven komt als er ritmestoornissen optreden.

Ze hebben sowieso inspanningstesten met ecg, maar met zulke testen komt er dus niet uit of ze een verdikte ader hebben die kan knappen of zo. Ik weet niet of ze preventief echo's van het hart maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Snoes do 5 jul 2012 - 6:58

Ja, ik hoorde het vanmorgen, vreselijk Sad

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Ella vr 6 jul 2012 - 0:25

Vreselijk zeg
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand Empty Re: Belgische jonge wielrenner overleden aan hartstilstand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum