Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

+27
juffie001
Printje
Bosjesvrouw
Floor
Nora
frolic
Snoes
CarpeDiem
Ella
Monte
Tiana
widko
Ibbeltje
Paper Crown
Benthe
MissD
SnowWhite
Raindrop
Makamba
blondje1313
Minx
Jade
Poisongirl
Alex
TwistedAngel
Zora
Oasis
31 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Oasis di 13 maa 2012 - 20:22

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Bt_fotograaf


Laatste update: 14 maart 2012 08:19 infoBekijk op de kaart

AMSTERDAM - Door een ongeluk met een bus zijn 28 Belgen om het leven gekomen. Onder hen waren 22 kinderen en de twee chauffeurs, 24 andere inzittenden zouden gewond zijn geraakt.


Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland M1fz8h1aisik_396
Ongeluk tunnel Sierre Fotoserie

Dat meldt het Zwitserse tv-station Schweizer Fernsehen. Het ongeluk is dinsdagavond rond 21.15 uur in een Zwitserse tunnel bij Sierre gebeurd op de A9 in het Zuidwesten van Zwitserland.

De touringcar zou de tunnelwand aan de linkerkant geraakt hebben waardoor de chauffeur de macht over het stuur verloor. De bus kwam op de andere verkeershelft terecht en kwam hard tot stilstand.

De jongste slachtoffers zouden zo'n elf en twaalf jaar oud zijn. De kinderen komen met name uit Lommel en Heverlee. De leerlingen waren onderweg naar huis van een skivakantie in Val d'Anniviers.

<p>Traumahelikopters




Een aantal mensen is zwaargewond afgevoerd naar ziekenhuizen in de omgeving. Hiervoor worden ambulances en traumahelikopters ingezet. Bij de reddingsoperatie zijn naar verluidt zo'n tweehonderd reddingswerkers betrokken.

De Zwitserse politie is bereikbaar voor familieleden. De nabestaanden komen waarschijnlijk rond het begin van de middag aan bij de verschillende ziekenhuizen. Zij komen met twee airbussen van het Belgische leger naar Zwitserland en worden begeleid door slachtofferhulp, aldus Vlaamse en Zwitserse media.

<p>Reacties




De Vlaamse premier Kris Peeters leeft mee met de betrokkenen van het busongeluk in Zwitserland. ''Woorden schieten tekort voor dit verschrikkelijke ongeval. Ik wens mijn diepste medeleven uit te drukken aan alle slachtoffers van deze ramp: kinderen, leerkrachten, ouders, broers, zusjes, familie en vrienden'', zei Peeters.

De regering zet twee legervliegtuigen in om ouders van de kinderen naar Zwitserland te vliegen en eventueel gewonde kinderen terug te brengen.

Triest

De Belgische premier Elio Di Rupo reist woensdag naar Zwitserland. Hij spreekt van een ''heel trieste dag voor België'' en zegt dat zijn gedachten uitgaan ''naar alle slachtoffers, hun ouders en al hun familieleden''.



Echt verschrikkelijk Cry en Lommel ken ik ook heel goed.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Zora di 13 maa 2012 - 20:26

Ik zag het net op het nieuws en schrok er zo van. Afschuwelijk.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  TwistedAngel di 13 maa 2012 - 20:36

Zoveel kinderlevens in een klap voorbij. Vreselijk
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 20:52

Ik schrok ook heel erg toen ik het las. Wat vreselijk Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Alex di 13 maa 2012 - 20:55

Wat verschrikkelijk Sad
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Poisongirl di 13 maa 2012 - 21:18

Zag het net in het nieuws, kreeg kippenvel over mijn hele lichaam!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Jade di 13 maa 2012 - 21:21

Wat vreselijk!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Minx di 13 maa 2012 - 21:36

Lees net dat er ook 7 Nederlandse kinderen in de bus zaten. Maar echt een verschrikkelijk ongeluk.

Edit: over de nl. Kinderen is verder nog niets bekend
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  blondje1313 di 13 maa 2012 - 21:47

Er wonen redelijk wat Nederlanders net over de grens, dus het zou best kunnen zijn dat zij ook kinderen hebben die mee waren.
Lommel(-Kolonie) is hier dicht in de buurt, moet zeggen dat ik wel flink onder de indruk ben van dit nieuws.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Oasis di 13 maa 2012 - 21:53

blondje1313 schreef:Er wonen redelijk wat Nederlanders net over de grens, dus het zou best kunnen zijn dat zij ook kinderen hebben die mee waren.
Lommel(-Kolonie) is hier dicht in de buurt, moet zeggen dat ik wel flink onder de indruk ben van dit nieuws.

+1, ik heb in Lommel op school gezeten en kom daar eigenlijk al jaren. Ben echt diep onder de indruk, wat verschrikkelijk! En de ouders weten nog niet of hun kind nog leeft of juist overleden is..
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Makamba di 13 maa 2012 - 22:02

Ik zag het op het nieuws! Wat een nachtmerrie (en dat is nog zacht uitgedrukt).
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Raindrop di 13 maa 2012 - 22:03

Wat verschrikkelijk Sad
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 22:25

Wat een nachtmerrie voor de families en school! Echt vreselijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  SnowWhite di 13 maa 2012 - 22:29

Oh, wat erg! Kreeg gewoon tranen in mijn ogen Sad
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  MissD di 13 maa 2012 - 22:30

Vreselijk nieuws zeg... kippenvel...

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 22:34

Wat een verschrikkelijk nieuws Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Benthe di 13 maa 2012 - 22:35

Wat afschuwelijk. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Wat een nachtmerrie moet het ook zijn voor de ouders en andere familie.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 22:37

heb het gelezen en vind het zo erg. Neefjes van mij zitten ook in die plaats op school dus moest meteen aan hun denken. Maar heb nog niks gehoord dat m`n nicht en haar man daarheen moesten.

Lijkt me verschrikkelijk, je kind op wintersport je wenst ze een fijne vakantie en je ziet hem/haar niet meer terug Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Oasis di 13 maa 2012 - 23:57

Het lijkt mij ook werkelijk waar verschrikkelijk om daar nu te moeten werken: http://www.hln.be/hln/nl/13266/Busongeval-Zwitserland/article/detail/1408411/2012/03/14/Zwitserse-hulpdiensten-barsten-in-tranen-uit-bij-berging-22-kinderlijken.dhtml
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Paper Crown wo 14 maa 2012 - 0:40

Echt verschrikkelijk. Sad
Arme kids, arme ouders..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 2:42

Verschrikkelijk nieuws.

Een aantal ouders kregen het ook aan het hek te horen toen ze daar aankwamen om hun kids weer op te halen. Moest meteen denken aan het klassieke 'lege bus' grapje dat altijd gemaakt wordt bij terugkomst van schoolreisjes. Dat is opeens de nare realiteit Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 5:58

Vreselijk ongeluk dit. Sad Hoorde ik vanmiddag wel iets over op het werk, maar nu ik thuis ben en op internet kijk zie ik pas hoe ernstig het is, ongelooflijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Ibbeltje wo 14 maa 2012 - 6:00

28 doden hoor nu net op het nieuws....22 kinderen... getsie Sad
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 6:01

Zijn gordels nog steeds niet verplicht in bussen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  widko wo 14 maa 2012 - 7:02

Smikkell schreef:Zijn gordels nog steeds niet verplicht in bussen?

Bij rtlnieuws.nl stond dat ze een gordel droegen.

Ergste wat je kan over komen je kind verliezen, Heel veel sterkte voor alle ouders bekende en kinderen die te maken hebben met dit ongeluk.

widko
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum