Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

5 plaatsers

Ga naar beneden

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders Empty Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

Bericht  Susan za 19 nov 2011 - 2:05

Hebben jullie dat gelezen? :shock:

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

De Duitse fiscus wil dat duizenden Belgen die tijdens de Tweede Wereldoorlog gedwongen werden om in nazi-Duitsland te werken belastingen betalen op hun pensioen. De Belgische Rijksdienst voor Pensioenen heeft al tientallen klachten binnengekregen van boze ex-dwangarbeiders of hun nabestaanden.

Het Duitse parlement heeft in het najaar van 2010 een wet goedgekeurd waarin staat dat pensioenen van dwangarbeiders met 17 procent worden belast. De belasting geldt met terugwerkende kracht tot en met 2005. Dat berichten Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg zaterdag.

Belgische dwangarbeiders uit de jaren veertig of hun weduwen hebben de afgelopen weken een brief gekregen van een belastingkantoor in de Duitse deelstaat Brandenburg waarin staat dat ze de belastingen moeten betalen. Voor velen lopen de kosten tot in de honderden euro.

De FOD Financiën zegt niets te kunnen doen voor deze mensen.

Bron: De Standaard
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders Empty Re: Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

Bericht  Esperanza za 19 nov 2011 - 2:11

Ik had het nog niet gelezen, maar wat bizar! :shock:
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders Empty Re: Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 2:20

Ze zijn gek! Alsof de herinnering nog niet erg genoeg is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders Empty Re: Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 2:22

Duitsland zou zich hiervoor kapot moeten schamen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders Empty Re: Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 2:23

Dat dit kan! En dan ook nog zeggen dat ze niks voor deze mensen kunnen doen, te bizar voor woorden. Zoals Megara zegt: is de herinnering niet erg genoeg?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders Empty Re: Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 2:27

Huh? Ik begrijp het geloof ik niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders Empty Re: Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

Bericht  RYW za 19 nov 2011 - 6:05

Dus als ik het goed begrijp zijn die mensen tijdens de oorlog gedwongen geweest om arbeid te verrichten in Duitsland (in werkkampen ofzo?), en moeten nu tientallen jaren na dato nog daarvoor belasting gaan betalen? Omdat ze een trauma hebben 'mogen' oplopen, ofzo?

Bizar.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders Empty Re: Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

Bericht  Possom za 19 nov 2011 - 7:19

Heb het echt met open mond gelezen. Belachelijk, dit. Om je voor te schamen.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders Empty Re: Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

Bericht  girli za 19 nov 2011 - 7:58

Ik vraag me af wat die mensen tegen zichzelf en anderen hebben gezegd om dit te rechtvaardigen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders Empty Re: Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 8:43

Twellie schreef:Duitsland zou zich hiervoor kapot moeten schamen.

nou, inderdaad zeg!


ik dacht werkelijk dat het een slecht grap was toen ik het las, maar het is dus serieus?! :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders Empty Re: Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum