Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schandaal wielrenner Lance Armstrong

+2
Paper Crown
Lousanne
6 plaatsers

Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Lousanne vr 12 okt 2012 - 1:39

Ik heb heel lang in de onschuld van Lance Armstrong geloofd: ik kon niet geloven dat hij ooit doping heeft gebruikt.

Maar nu kan ik er toch echt niet meer onderuit, hij is schuldig. Jeetje wat een verhaal, jeetje wat een schandaal. Ik snap het echt niet, hoe kun je dit doen? (en dan bedoel ik niet doping an sich gebruiken, want dat gebruikte de hele ploeg en was bijna 'normaal'). Maar hoe kun je het zo lang blijven ontkennen, en dan vervolgens ook nog een wereldicoon worden als 'de man die kanker overwon en de tour de france won'. Walgelijk, ik vind het echt te walgelijk voor woorden. Die gele live strong armbandjes die iedereen op een gegeven moment om had, de bewondering voor hem, voorbeeld voor kankerpatiënten. En dan blijkt dat het gewoon een ordinaire dopinggebruiker en leugenaar is! Nee, ik kan er echt niet over uit hoe je zoiets kan doen.

Ben ik de enige die me hierover opwindt? Wat vinden jullie hiervan?
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Paper Crown vr 12 okt 2012 - 1:43

Ja, skandalug! Laten we hem verhangen!

Haha, je maakt je wel te druk, maar ik snap 't wel. Hij heeft iedereen besodemietert!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Minx vr 12 okt 2012 - 1:46

Ik kan me er werkelijk niet druk over maken, de hele wielrenwereld is zo corrupt als wat. Ik zag laatst een tabelletje waarin de nummer 14 ofzo winnaar zou zijn wanneer armstrong het in moest leveren. De overgrote meerderheid heeft doping gebruikt dus in dat opzicht is het behoorlijk recht getrokken. Eerlijk nee. Maar ik denk dat als helemaal niemand doping had gebruitk armstrong alsnog gewonnen had.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 1:48

Naast dopinggebruiker en leugenaar is hij natuurlijk nog altijd wel één van de personen die kanker overwonnen heeft. Het één zwakt het ander iet af, vind ik. Het respect voor zijn wielrenprestaties zakt bij mij wel behoorlijk, maar het respect dat hij zijn leven weer oppakt na het overwinnen van kanker, en het symbool dat hij daardoor voor de wereld is geworden, niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Caro vr 12 okt 2012 - 1:50

Nee, ik vind doping echt iets waarvan iedereen weet dat alle topsporters het gebruiken. Er is zo ontzettend veel doping in die wereld, dat als je het niet gebruikt je niet kan presteren.

Daarnaast: het is en blijft knap wat hij heeft gedaan. Of dat nu met of zonder doping is geweest. Stop mij vol met doping en ik rij die tour niet uit hoor!!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Minx vr 12 okt 2012 - 1:54

Caro schreef:Nee, ik vind doping echt iets waarvan iedereen weet dat alle topsporters het gebruiken. Er is zo ontzettend veel doping in die wereld, dat als je het niet gebruikt je niet kan presteren.

Alle topsporters geloof ik niet, want er zijn ontzettend veel sporten maar qua wielrennen wel.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Lousanne vr 12 okt 2012 - 1:59

Minx: Het zal mijn inderdaad een zorg zijn dat de rest van de wielrenners allemaal doping gebruikt, maar uitgerekend Lance Armstrong! Ik droeg een geel armbandje (mijn tante had op dat moment kanker, dat maakte het extra bijzonder), ik bewonderde hem zo, hij was echt een voorbeeld. Inderdaad wat paper crown zegt, hij heeft gewoon iedereen besodemieterd, inclusief ook zeker mij!

Maple: Zo had ik er nog niet echt over nagedacht, hij is en blijft natuurlijk wel iemand die kanker overwonnen heeft en daarna heel hard gefietst heeft (ook al heeft ie de tour de france dan niet gewonnen, maar hij fietste natuurlijk wel hard). Dus wat dat betreft heb ik zeker respect voor het oppakken van zijn leven na de kanker. Maar het symbool voor de wereld is er bij mij echt wel af, ondanks zijn wielerprestaties na de kanker vind ik iemand die liegt en de boel zolang besodemieterd op deze manier echt heel laag.
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 2:39

Eerlijk gezegd kan het mij vrij weinig schelen of er dopinggebruik is geconstateerd of niet. Het is tegenwoordig als topsporter heel normaal om doping te gebruiken. Zonder dat red je het bijna niet in de sportwereld. Dat wil niet zeggen dat ik voor dopinggebruik ben, ik sta alleen nergens meer van te kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 7:16

Ik heb iets gemist geloof ik. Ik heb ook heel lang gedacht dat het niet waar was, maar toch wel dus?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Carra vr 12 okt 2012 - 11:04

Ik heb/had ook altijd onwijs veel bewondering voor hem. Ik merk nu ook dat ik mijn kop een beetje in het zand steek en het niet wil horen. Het zal allemaal wel.

Hij zal inderdaad wel gebruikt hebben. Maar die hele hetze om hem te pakken vind ik bijna nog schandaliger. Andere renners belonen met maar 6 maanden schorsing (pas vanaf het eind van het seizoen, zodat ze in het voorjaar gewoon weer mee kunnen doen) als ze maar zoveel mogelijk over Armstrong kunnen verklaren? Triest hoor. Andere renners worden bij verdachte omstandigheden voor 2 jaar geschorst en zij komen weg met 6 maanden. Terwijl ze net zo schuldig zijn.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 11:09

Ach, de mens is geneigd tot alle kwaad. En juist als iemand naar grote hoogten stijgt, moet je er rekening mee houden dat er momenten van teleurstellende zwakte tussen zitten. Dus ik vind het niet heel verwonderlijk én ik kan me daar niet boos om maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  luisa vr 12 okt 2012 - 22:17

Ik heb niet echt lang in zijn onschuld geloofd, maar wat er nu allemaal naar buiten komt.
Tja, ik vind hem echt een hypocriete klootzak. En niet omdat hij doping heeft gebruikt, dat doen, en helemaal in die periode deden, ze allemaal. Zijn wielerprestaties worden er mijns inziens niet slechter van, hij blijft een van de beste renners.
Maar hoe hij altijd oorlog heeft gevoerd met de (met name) franse journalisten en alles en iedereen wie hem niet zomaar geloofde. En dit ook jaren vol heeft gehouden, en ook nu nog doet. Dat vind ik echt erg. Hij heeft andere renners die wat over hem zeiden aan de schandpaal genageld, terwijl die achteraf dus waarschijnlijk gelijk hadden. Hij heeft zichzelf altijd als een slachtoffer neergezet terwijl hij wist gewoon 'dader' te zijn. En op allerlei manieren heeft hij alles verdoezeld.

Maar goed, dit doet uiteraard niks af over wat hij allemaal heeft betekend en nog betekend voor kankeronderzoek. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 22:18

Ach ja...soms raak je in iets verwikkeld waarvan je naderhand pas de ernst begrijpt. Feit blijft dat hij hoe dan ook heel veel geld voor kankeronderzoek heeft verzameld. Ik denk dat de druk voor hem ontzettend hoog was zichzelf voortdurend te bewijzen juist omdát hij zo'n icoon was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schandaal wielrenner Lance Armstrong Empty Re: Schandaal wielrenner Lance Armstrong

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum