Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 kindjes dicht op elkaar!

+19
Kat1980
Mirror
Poisongirl
_Lana_
maiadebij
Dille
Darius
Ayla
Nana
Tania
Sanne
SarahKey
Printje
Susan
Filoria
Limburg85
kwak
studiebol
joyce0606
23 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 10:18

Hier zit er tussen de oudste 2 1,5 jaar, en dat was ook iets wat we heel graag wilden.

Ik had het geluk dat de oudste al vroeg liep, met 13 maanden liep ze al zelfstandig en dat scheelde enorm veel tillen uiteraard.

Ook hebben wij het geluk dat ze heel erg goed met elkaar overweg kunnen, ze kunnen echt heel goed samen spelen en over het algemeen maken ze weinig ruzie. Ik heb het niet als zwaar ervaren. Ik zou het ook zo weer doen.

Tussen de 2e en de tweeling zit 26 maanden, en ook dat gaat heel goed gelukkig. Al is hij tegenwoordig wel heel erg van zijn territorium bewaken, maar dat is dus de leeftijd. Als hij jonger was geweest was dat vast weer stukken minder geweest.

Ik ben ook met dit leeftijdsverschil heel blij, heb het ook nooit moeilijk gevonden dat het er 2 bleken te zijn. Alleen vind ik het nu wel een groot nadeel dat de 2e nog niet zindelijk is. Die kosten lopen aardig op, maar ook dat zegt niks. Mijn oudste was op deze leeftijd al lang en breed zindelijk, dus je hebt die dingen gewoon niet in de hand.

Lopen deed hij ook pas met ruim 1.5, en toen was ik alweer zwanger van de tweeling. Het ergste was nog dat hij een keer van de trap is gevallen en de trap niet meer af durfde, dus ik moest hem tot 36 weken zwangerschap tillen. Maar ook daar ben ik wel overheen gekomen.

Wat mij betreft dus erg positief.

Ik heb dan 4 kinderen binnen 4 jaar gehad, maar ik zou het echt zo weer over doen!

Het lijkt mij juist wel lekker als we straks in 1x die luierfase enz. kunnen afsluiten, en iedereen vrij kort op elkaar naar de middelbare school gaat. enz enz. Maar dat is ver in de toekomst kijken!

Ze hebben het wel eens over de tropenjaren, op dit moment zit ik daar voor mijn gevoel dik in, maar ik vind het niet erg! Elke dag weer kan ik er oprecht van genieten. Maar nogmaals, wij hebben echt het geluk dat we vrij makkelijke kinderen hebben, ze zijn best rustig, en dat zal vast een groot voordeel zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  maiadebij wo 4 jul 2012 - 10:24

Hier 20 maanden verschil. Ik heb 2 makkelijke zwangerschappen gehad al merkte ik bij de 2e wel duidelijk dat ik geef rust kon nemen als mijn lichaam dat nodig had.

De kinderen zijn nu 22 maanden en 3,5 jaar en vanaf het begin echt gek op elkaar! Samenspelen gaat steeds beter en ze trekken zich echt aan elkaar op. N wordt ook steeds meer de grote broer die J helpt, zo lief! In nov gaat J ook naar de psz en draait dan nog 2 maanden samen met N mee waarna hij naar de kleuterschool gaat. Ik vind het mooi in elkaar overlopen.

Ik zou het niet anders gewild hebben nu ik weet wat ik nu weet. Druk is het zeker, maar bovenal geniet ik ervan.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  joyce0606 wo 4 jul 2012 - 10:40

Dille en mamarosa wat een mooie verhalen!! Ik vind het fijn om verhalen van ervaringsdeskundige te lezen! (ook de negative hoor)

Mijn schoonmoeder was 17 toen ze zwanger raakte en 3 maabden na haar bevalling was ze alweer zwanger, tussen mijn man en zijn zus zit dus maar 11 maanden verschil! En dat op je 18e!!

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 18:55

Ik denk aan je reacties te lezen je stiekem heel goed weet wat je wil en je al een keuze gemaakt hebt in je hoofd/hart 2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 561177

Hier zit er 3 jaar tussen de eerste en de 2e. Eerder was het gevoel dat we heel graag een 2e wilden er gewoonweg nog niet. D.ylan heeft zeker de eerste 2 jaar heel slecht geslapen en is veel ziek geweest en dat heeft dit gevoel ook wel versterkt denk ik. Toen L.ynn geboren is was D.ylan 3 jaar en was zindelijk ect. Bovenal vond ik het heel prettig dat hij wat kon praten zodat we elkaar beter konden begrijpen! Wanneer L.ynn aandacht nodig had of in bad ging kon D.ylan dat goed begrijpen en ging dan wat voor zichzelf doen o.i.d. Dit zal ook wel per kind verschillen.

Achteraf hadden we misschien beter nog iets langer kunnen wachten omdat ik nu ruim een half jaar alleen heb gezorgd voor de kinderen omdat mijn man op uitzending ging toen L.ynn een maandje oud was. Echter was het ook wel pittig geweest voor D.ylan als we wel langer hadden gewacht omdat het krijgen van een zusje en naar school moeten wel wat teveel voor hem was en nu hadden we lekker een jaar om samen thuis te zijn voordat er andere veranderingen aan kwamen.

Al met al moet ik er zelf niet aan denken om er 2 zo kort op elkaar te hebben maar zoals je aan alle reacties kunt lezen verschilt dit per persoon!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  SarahKey wo 4 jul 2012 - 18:59

slechte voorlichting gehad Joyce, je schoonouders Wink

Wat Dille schrijft over uitjes herken ik wel van thuis. Mijn broer is 6,5 jaar ouder en dat is als kind echt heel veel. Vooral als je ook nog van verschillende geslacht bent. Wij gingen als gezin nauwelijks samen weg. Wat ik leuk vond, was voor mijn broer niets aan en dan liep er de hele tijd een stik saggerijnige (pré) puber mee. Of als we wat voor hem gingen doen verveelde ik me suf als kleuter. Herinner me meer uitjes met alleen mijn ouders dan ook met mijn broer erbij. Later ging mijn broer sowieso al nooit meer mee, was of aan het werk of bij zijn vrienden.


Lijkt mij helemaal niets om eerst alweer die vrijheid te hebben met 1 kind die al wat ouder is en dan weer zwanger zijn. Opnieuw de slapeloze nachten en geen vrijheid hebben. Zit je dan 10 jaar in de kleine kinderen. Nu zijn we toch al moe en gewend aan het kleine kindjes bestaan
Maar aan de andere kant lijkt het me ook wel weer handig als de oudere kind(eren) meer zelfstandiger zijn. Maar net wat Susan zegt, daar moet je niet van uit gaan.
Ik zei eerst tegen mijn man, eis is dat S kan lopen. Maar idd kan nog wel ruim 1,5 jaar duren.

En zwaar lijkt het mij ook, maar lijkt me ook zwaar om een 3 jarige in de peuterpuberteit te hebben die vreselijk eigenwijs is, je grenzen opzoekt, vrijheid wil enz in combinatie met een baby die ook veel aandacht en zorg nodig heeft.

Hier houdt het me meer tegen dat een tweede kindje alleen maar tegen kán vallen. S is zo'n makkelijke baby en slaper, uiteindelijk haha. Straks krijgen we een huilbaby of een zieke baby, phff. En financieel houdt het mij nog tegen. Mijn man denkt alleen met zijn gevoel, ach waar er 1 is kan de tweede er wel bij. Maar zo makkelijk denk ik niet No
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 19:04

Ik denk dat er voor iedere leeftijd wel wat te zeggen valt. In mijn omgeving zijn er ook gezinnen met verschillende leeftijden er tussen en bij ieder leeftijdsverschil hoor je voor- en nadelen. Het belangrijkst is dat jij er achter staat. Als jij en je man graag weinig leeftijdsverschil willen, moet je proberen of dat ook lukt. Maar volgens mij heb je je beslissing al genomen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 19:07

Ayla schreef:Ik snap dan weer niet zo goed waarom er wordt gevallen over het "geniet er maar van". Buiten het financiële gedeelte om wil ik dolgraag een tweede, maar ik wil ook écht weer volop kunnen genieten van de zwangerschap, én van dochters eerste stapjes, ontwikkelingen, misschien zelfs eerste schooldag. Dus dan zit er sowieso al 4 jaar tussen 2 kinderen. Bij ons thuis zit er tussen mij en mijn zus 18 maanden en tussen mijn zusje en broertje 19 maanden. Mijn broertje en zusje speelde altijd samen, ik en mijn zus ook, dus wat dat betreft is het wel fijn. Mijn zus en zusje slaan mekaar bijna de hersens in. Ik heb ook mensen in de omgeving waarbij de oudste al 7 was toen de tweede kwam, en die gaan supergoed met elkaar. Het ligt ook aan de kinderen natuurlijk. Nouja, lang verhaal, maar ik heb er liever wat meer leeftijdsverschil tussen. Hier speelt het financiële ook een grote (al dan niet de grootste) rol.

Maar je kunt toch ook prima genieten als er minder dan vier jaar leeftijdsverschil tussen de kinderen zit? Misschien is het wat hectischer als je twee kinderen onder de 1.5 hebt, maar ik denk dat als de één vier is en de ander 2.5 dat je dan minstens net zo hard kunt genieten van zo'n eerste schooldag als wanneer je er maar eentje van vier hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  _Lana_ wo 4 jul 2012 - 19:07

joyce0606 schreef:
Parel schreef:Ik denk Joyce dat je heel erg goed na moet denken hierover.
Jij hebt absoluut geen makkelijke zwangerschap gehad, en de kans is groot (heb je zelf verteld) dat je weer een herhaling krijgt van die zwangerschap. Ook heeft je zoon heel moeilijk geslapen de eerste weken-maanden, en dat brak je toen ook op.

Denk dat je dat niet moet vergeten, toen was het al zwaar, en nu heb je het straks NOG zwaarder, zeker omdat je nog een kindje hebt die niet zelfstandig is (niet lopen etc.).

Klinkt misschien een beetje gemeen, bedoel ik het niet, maar wilde het toch even gezegd hebben, ik ben zo bang dat je namelijk meer kapot maakt dan je lief is en een groot deel mist van de ontwikkeling van je eerste en de zwangerschap van je 2de kind, puur omdat je zoveel pijn hebt.

Natuurlijk je eigen keuze maken, hoor!

Bedankt voor je bericht!

het was inderdaad echt pittig, en de grote kans is er ook dat het zich herhaald, alleen zie ik het wel iets positiever in aangezien ik meteen een nieroperatie krijg, wat mij een hoop pijn bespaard!

Daarnaast weet ik nu wat reflux inhoud, en grijp ik meteen wel in i.p.v al die weken dat K zich verschrikkelijk heb moeten gevoeld!

dattergaat ben ik wel wat wijzer geworden!

ik weet dat je het niet gemeen bedoel hoor! ik snap je volkomen, want dit is zeker een punt waar ik aan denk.

met ook wel in mijn achterhoofd dat ik bij K ook niet 1.2.3 zwanger was.... als deze net "zolang" op zich laat wachten is K al ruim 2 jaar! 2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 561177

Een half jaar is toch niet zo enorm lang??
Of ben ik nu spuit 11, of ben je niet met een half jaar zwanger geraakt?
Kijk als je nu jaren bezig bent geweest voor de eerste, dan zou ik eerder beginnen aan de tweede.
Maar dan nog kun je in 1x zwanger zijn natuurlijk.

Als jij die eerste tijd met een kindje niet heel zwaar vond, dan zou ik er gewoon voor gaan.
Alles heeft wel zijn voor- en nadelen denk ik.

Maar reken er wel op dat het best een drukke tijd zal worden, als de oudste ook nog niet loopt enzo.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  _Lana_ wo 4 jul 2012 - 19:16

Petra* schreef:Ik denk aan je reacties te lezen je stiekem heel goed weet wat je wil en je al een keuze gemaakt hebt in je hoofd/hart 2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 561177


Haha, dit wilde ik ook net typen.
En ik denk dat iedereen zo zijn eigen voordelen ziet.
Ik zie bijvoorbeeld heeeel veel voordelen in een tweeling ( al heb je dat natuurlijk niet in de hand Wink ), in één keer de eerste drukke babytijd, in één keer tandjesleed, maar één keer in het warme, kleverige zwembad enz.
Maar ik kan me voorstellen dat een ander dit juist helemaal geen voordeel vind, maar een last.

Maar ik denk dat je 2 kindjes zo vlak na elkaar niet moet onderschatten. De oudste kan dan eigenlijk net niks, of tenminste is dan nog net niet echt zelfstandig.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  _Lana_ wo 4 jul 2012 - 19:19

_Lana_ schreef:
Petra* schreef:Ik denk aan je reacties te lezen je stiekem heel goed weet wat je wil en je al een keuze gemaakt hebt in je hoofd/hart 2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 561177


Haha, dit wilde ik ook net typen.
En ik denk dat iedereen zo zijn eigen voordelen ziet.
Ik zie bijvoorbeeld heeeel veel voordelen in een tweeling ( al heb je dat natuurlijk niet in de hand Wink ), in één keer de eerste drukke babytijd, in één keer tandjesleed, in één keer in het warme, kleverige zwembad enz.
Maar ik kan me voorstellen dat een ander dit juist helemaal geen voordeel vind, maar een last.

Maar ik denk dat je 2 kindjes zo vlak na elkaar niet moet onderschatten. De oudste kan dan eigenlijk net niks, of tenminste is dan nog net niet echt zelfstandig.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Poisongirl wo 4 jul 2012 - 19:35

Ik denk dat voor beide situaties iets te zeggen valt. Zowel voor- als nadelen.maar ik denk ook dat er altijd wel een oplossing te vinden is. Ik zou er gewoon voor gaan als jullie er goed over nagedacht hebben. Maar jou kennende heb je dat. Wij willen er ook niet meer zo lang mee wachten.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 20:06

Poisongirl schreef:Ik denk dat voor beide situaties iets te zeggen valt. Zowel voor- als nadelen.maar ik denk ook dat er altijd wel een oplossing te vinden is. Ik zou er gewoon voor gaan als jullie er goed over nagedacht hebben. Maar jou kennende heb je dat. Wij willen er ook niet meer zo lang mee wachten.

Eens.


Ik zou zelf niet zo denken in wat is zwaar, zwaarder, zwaarst? Kleine kinderen zijn altijd met vlagen vermoeidend en zwaar. Daarnaast maakt het niet zo veel uit of je buurvrouw met 4 kinderen in 4 jaar het superleuk vindt, of je schoonzus het met 1 kindje van 6 en 1 baby hartstikke zwaar vindt. Want je weet niet hoe je het zelf gaat ervaren. Als jullie beide achter de keuze staan, het vooral ook leuk vinden. Dan zou ik er gewoon voor gaan. Ik ben zelf meer van het kijken naar wat is leuk, leuker leukst als het om kinderen gaat. En 'veel aan elkaar hebben', 'minder genieten van de eerste' dat vind ik allemaal argumenten die allemaal te verwaarlozen zijn. Zoals je eerste zwangerschap wordt het immers nooit meer. Die rust, die spanning, die totale eerste nieuwe ervaring die je wereld op de kop zet.

Ik persoonlijk ben niet echt van het plannen. Het maakt mij niet zoveel uit of er een jaar of 3 jaar tussen onze dochter en een eventuele volgende zit. Ik houd het gewoon vrij. Als bij ons beide hetzelfde gevoel komt als toen we voor onze dochter gingen, dan gaan we er weer voor. Los van of dochter zindelijk is, kan lopen, net 1 jaar is, etc. etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 22:00

Ik zou dat niet doen, er word door de vk ook afgeraden om voor het eerste jaar zwanger te worden omdat je lichaam ook gewoon nodig heeft om te herstellen. En daar naast is het ook gewoon zwaar 2 kleine kinderen.

Wij hebben bewust gekozen voor minimaal 2 jaar ertussen, ik ben daar heel blij mee.
Als er een derde komt dan wil ik minimaal 2,5 jaar ertussen zodat de oudste eerst naar school gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Mirror wo 4 jul 2012 - 22:45

Je moet doen waarbij jij je prettig voelt. Jouw thuissituatie speelt daarin ook mee denk ik (ben je veel thuis?, werk..opvang.. hulp van vrienden/familie?)
Persoonlijk vond ik een leeftijdsverschil van 2jaar en 3 maanden (zoals in mijn geval) echt minimaal.. ik had er misschien wel liever drie jaar tussen gehad. Maar dat komt ook omdat ik vaak alles 'alleen' moet doen omdat mijn man veel werkt en wij niet veel (of eigenlijk geen) mensen om ons heen hebben die kunnen helpen/oppassen. Opa's en oma's wonen ver weg. Daarbij besef ik nu pas hoeveel aandacht ik mijn eerste kind kon geven toen hij nog 'alleen' was en hoe weinig dat nu nog is. Natuurlijk doe ik weleens wat alleen met de oudste, maar niet vaak. Je bent gewoon wat vrijer met nog 1 kind. Aan de andere kant vind ik het nu ook wel heerlijk dat mijn twee zoontjes steeds meer met elkaar gaan spelen en de babytijd weer voorbij is en alles wat makkelijker wordt!
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Kat1980 do 5 jul 2012 - 1:22

Luce schreef: Ik vind vond het nu al zwaar, ik zou er niet aan moeten denken dat mijn oudste nog maar zo jong was. Ben blij dat het leeftijdsverschil wat ruimer is. Mijn oudste is gewoon veel zelfstandiger.

+1
Bij ons zat er 2 jaar en 3 maanden tussen. Het was super dat de oudste al veel zelfstandiger was (zelf de trap op kon lopen, spulletjes aan kon geven, het begreep als ik T even moest voeden en op dat moment daar druk mee was).
Wat ik wel pittig vond, was dat ze precies omstebeurt sliepen overdag en ik dus nooit een moment had om zelf even te gaan liggen (behalve op de dagen dat J op het kdv zat).
J zat destijds ook nog in de luiers, was tijdens mijn zwangerschap wel bezig geweest met zindelijkheidstraining maar dat heb ik na de bevalling even laten rusten totdat ik weer een beetje een ritme had. Maar 2 in de luiers vond ik niet echt een probleem, hoewel het financieel wel fijner is als je niet zo veel luiers hoeft te kopen.

Zoals ik er nu over denk, lijkt het mij juist ideaal als 1 kind op school zit. Dan kan je overdag ook gaan liggen als de baby slaapt en heb je alle tijd om de baby aandacht te geven als hij/zij wakker is. Natuurlijk zal het wel pittig zijn, omdat je ook een kind naar school moet brengen of op moet halen. Maar goed, dat heb je ook als je kind op het kdv zit.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 1:25

Ik ben ook veel alleen, mijn man heeft hele lange werkdagen en is laat thuis, dus het hele ritueel is dan al gebeurd, iedereen ligt dan gewassen en wel in bed. Ook heb ik geen oppas zo direct bij de hand. Maar dat was voor mij geen reden om er dan maar meer jaren tussen te willen. Ik denk dat het dan juist wel makkelijk is als het op elkaar aansluit en je er ineens uit bent.

Heb je die tropenjaren maar mooi gehad!Wink

We wisten van tevoren dat hij lange dagen maakt, en vaak weg is. En toch hebben we hier bewust zo voor gekozen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  SleepingBeauty do 5 jul 2012 - 1:53

Mijn vriendin heeft ook 2 kinderen in 1,5 jaar en zij geniet er met volle teugen van.
volgens haar is het ideaal haha.

Ze ziet nu ook wel in dat het druk is, maar ze hebben er nu voor gekozen, dat zij volledig bij de kinderen is en niet werkt.
Ook hebben ze het geluk dat de eerste met 11 maanden liep en beide kinderen doen het heel goed qua gezondheid en ontwikkeling.

Denk dat het heel persoonlijk is. Het heeft beide zijn voor en nadelen.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Bruintje Beer do 5 jul 2012 - 1:57

Hier zit er 22 maanden tussen. Wij wilden graag weinig leeftijdsverschil. Tenminste dat wilde mijn man graag. Zijn moeder is zowat elk jaar zwanger geweest nadat hij geboren was en hij heeft 2 broers en 1 zusje en dan nog 2 broertjes die doodgeboren zijn. Dat was dus binnen 7 jaar. Zelf zit er tussen mijn broer en mij en tweelingzus 6 jaar en dat heb ik ook nooit alles vervelend ervaren.

Oke het is even aanpoten in het begin maar gelukkig was en is mijn dochter best zelfstandig en was ze overal vrij vroeg mee(lopen was ze 11,5 maand, trapenlopen was ze 13 maanden, ze was met 26 maanden zindelijk). Bij evt een 3e zou er wel wat meer leeftijdsverschil tussen zitten dan nu.

Je moet doen wat jij en je man het prettigst vindt. als jullie er ruimte voor hebben en het financieel kan zou ik het gewoon doen. Maar vooral niks van een ander aantrekken.
Iedere leeftijd heeft zijn voordelen!!

En wat luiers. Ik heb maar 4 maanden in de dubbele luiers gezeten omdat ze daarna zindelijk was maar daar zou ik het zeker niet voor laten voor die luiers!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  joyce0606 do 5 jul 2012 - 4:14

Ik zie ook niet echt een probleem wat betreft 2 tegelijk in luiers.

financieel hoef ik niet perse te werken, maar is wel lekker een dagje even eruit. Daarbij is mijn man geeoon thuis savonds en in het weekend. Mijn moeder staat dag en nacht klaar (is ook gastouder) maar daar wil ik niet als standaart op steunen.

mijn schoonfamilie staat ook (bijna) altijd klaar...alleen wonen die wat verder weg.

Mijn hart zegt 100% ja! Mijn hoofd voor 90%.... Ik denk inderdaad wel na over hoe zwaar het werkelijk zal zijn, maar dat kun je nooit van te voren zeggen.

Ik laat het ook zijn beloop, niet hysterisch probeer zwanger te raken, ik heb redelijk lange cycli dus duurt elke ronde ook wat langer


Reactie op ouder berichtje: ik had ook "zolang" tussen haakjes gezet omdat het betrekkelijk is, er zijn zat vrouwen die in 1 of 2 rondes zwanger zijn geraakt, dan is het lang...helaas zijn er ook (te) veel vrouwen die veeel langer hebben moeten wachten, en dan is het zeker kort...ik was met 9 maanden zwanger...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 4:17

Op het moment vind ik het pittig. Ze willen heel veel aandacht, als ik wegloop is het huilen, willen de hele dag op schoot en poepen ontzettend veel door het kiezen krijgen, dus ben echt heel veel aan het wassen en verschonen.
Ook hun humeur houd niet over, ze slapen slecht, worden wat eenkennig.

Maar goed, het is vast een fase.. Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Limburg85 do 5 jul 2012 - 4:23

Stofzuiger schreef:Op het moment vind ik het pittig. Ze willen heel veel aandacht, als ik wegloop is het huilen, willen de hele dag op schoot en poepen ontzettend veel door het kiezen krijgen, dus ben echt heel veel aan het wassen en verschonen.
Ook hun humeur houd niet over, ze slapen slecht, worden wat eenkennig.

Maar goed, het is vast een fase.. Yes

JAAAAAAAAAAA echt een fase! Die fase heeft hier trouwens wel een tijdje geduurd maar is gelukkig weer over en nu vind ik het echt minder pittig.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Ayla do 5 jul 2012 - 6:19

Rejoy. schreef:
Ayla schreef:ik wil ook écht weer volop kunnen genieten van de zwangerschap, én van dochters eerste stapjes, ontwikkelingen, misschien zelfs eerste schooldag..

Maar je kunt toch ook prima genieten als er minder dan vier jaar leeftijdsverschil tussen de kinderen zit? Misschien is het wat hectischer als je twee kinderen onder de 1.5 hebt, maar ik denk dat als de één vier is en de ander 2.5 dat je dan minstens net zo hard kunt genieten van zo'n eerste schooldag als wanneer je er maar eentje van vier hebt.

Klopt ook, en zoals ik het nu zie is het ideale leeftijdsverschil 2,5/3 jaar. Dochter zelfstandiger en dingen uit kunnen leggen, en dan een kleintje erbij. Maar zoals ik al zei, financieel zit het er voorlopig sowieso niet in.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Laced do 5 jul 2012 - 6:29

Stofzuiger schreef:Op het moment vind ik het pittig. Ze willen heel veel aandacht, als ik wegloop is het huilen, willen de hele dag op schoot en poepen ontzettend veel door het kiezen krijgen, dus ben echt heel veel aan het wassen en verschonen.
Ook hun humeur houd niet over, ze slapen slecht, worden wat eenkennig.

Maar goed, het is vast een fase.. Yes

Ooh! In deze fase zit mijn zoontje nu ook! Op het moment dat je wegloopt, huilen! Niet alleen willen spelen, eenkennigheid naar andere kindjes en dan die tandjes ook nog eens..

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Sweet33 do 5 jul 2012 - 6:50

Ik werd weer zwanger toen de de eerste net negen maand was, dus er zit tussen kind 1 en kind 2 bij ons een jaar en vijf maand. Het was zeker in het begin wel even pittig. Maar na een jaar begint het eindelijk wat leuker te worden. Ze gaan nu iets meer samen spelen en dat maakt het wel wat relaxter. Of ik het ook zou doen, als ik het bijv over kon doen durf ik nog niet helemaal te zeggen....
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  - Pagina 3 Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum