Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 kindjes dicht op elkaar!

+19
Kat1980
Mirror
Poisongirl
_Lana_
maiadebij
Dille
Darius
Ayla
Nana
Tania
Sanne
SarahKey
Printje
Susan
Filoria
Limburg85
kwak
studiebol
joyce0606
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  joyce0606 wo 4 jul 2012 - 7:23

voor de dames die zwanger zijn geworden van de 2e voordat de 1e nog 1 jaar werd.

hoe hebben jullie dit ervaren ?
- de zwangerschap ?
- de kraamtijd ?

vond je het na een tijdje het moeilijk/zwaar met 2 jonge kindjes ?

graag jullie reactie!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  studiebol wo 4 jul 2012 - 7:27

Zou je voor een tweede willen gaan joyce? Misschien domme vraag als je zo'n topic opent denk ik dat wel :-)

Wat zou je tegen houden?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  kwak wo 4 jul 2012 - 7:28

mijn moeder heeft 3 kinderen in 3 jaar gekregen, volgens haar was het niet zwaar.
de tweede en de derde draaide gewoon zo mee in haar ritme.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 7:33

Mijn kindjes schelen 19 maanden, rond de verjaardag van de oudste bleek ik zwanger te zijn. Mijn zwangerschap is nogal zwaar geweest, maar ik denk dat dit niet anders of minder zwaar was geweest als de oudste ouder was geweest. Ook de periode na de geboorte vond ik pittig, maar dat had ook andere redenen. Nu ze wat ouder zijn en we een fijn ritme hebben gevonden, gaat het steeds beter. Ze zijn dol op elkaar, en ik denk dat ze later veel aan elkaar zullen hebben omdat ze ongeveer tegelijkertijd dezelfde 'fases' meemaken.


Laatst aangepast door lelie op wo 4 jul 2012 - 18:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 7:43

Mijn kinderen schelen 18 maanden. Ik vond het heel erg pittig en ik zou nooit meer voor dat leeftijdsverschil kiezen eerlijk gezegd. Als ik zie hoeveel makkelijker het nu is (dochter was 2,5 toen de derde kwam) dan zou ik zeker daarvoor gaan. De zwangerschap was heel zwaar (bekkeninstabiliteit), toen zeiden ze al dat dit ws kwam doordat ik zo snel weer zwanger was geworden. De derde zwangerschap was minder zwaar dus ik denk zelf dat dit ook wel klopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 7:47

Ik denk Joyce dat je heel erg goed na moet denken hierover.
Jij hebt absoluut geen makkelijke zwangerschap gehad, en de kans is groot (heb je zelf verteld) dat je weer een herhaling krijgt van die zwangerschap. Ook heeft je zoon heel moeilijk geslapen de eerste weken-maanden, en dat brak je toen ook op.

Denk dat je dat niet moet vergeten, toen was het al zwaar, en nu heb je het straks NOG zwaarder, zeker omdat je nog een kindje hebt die niet zelfstandig is (niet lopen etc.).

Klinkt misschien een beetje gemeen, bedoel ik het niet, maar wilde het toch even gezegd hebben, ik ben zo bang dat je namelijk meer kapot maakt dan je lief is en een groot deel mist van de ontwikkeling van je eerste en de zwangerschap van je 2de kind, puur omdat je zoveel pijn hebt.

Natuurlijk je eigen keuze maken, hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 7:52

Het hangt idd ook wel van je zwangerschap af. Mijn eerste zwangerschap was vrij makkelijk, op een vroeggeboorte na. Mijn tweede zwangerschap was juist erg zwaar, en als dit de eerste keer was geweest, waren we er waarschijnlijk niet zo snel opnieuw voor gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Limburg85 wo 4 jul 2012 - 7:52

joyce0606 schreef:voor de dames die zwanger zijn geworden van de 2e voordat de 1e nog 1 jaar werd.

hoe hebben jullie dit ervaren ?
- de zwangerschap ?
- de kraamtijd ?

vond je het na een tijdje het moeilijk/zwaar met 2 jonge kindjes ?

graag jullie reactie!

Hier is de jongste 1 jaar en 8 maanden als ik rond de uitgerekende datum beval.
Ik vond het in het begin van de zwangerschap wel zwaar, R. is toen 2 maanden non stop ziek geweest, ik voelde me ontzettend moe en niet lekker maar je heb geen tijd voor je zelf omdat R. nauwelijks slaapt overdag.

Ik heb echt getroffen dat deze zwangerschap geen kopie is van de 1e, had echt niet geweten hoe ik dat had moeten doen want tijd voor me zelf overdag is er niet. Maar als het zo was hadden we altijd een oplossing gevonden, of R. nu 1 is of 3 er moet altijd een oplossing komen en het gevoel/verdriet is niet minder.

Wel heb ik het ontzettend getroffen dat R. al voor zijn 1e verjaardag begon met lopen en na zijn 1e verjaardag loopt die non stop.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Filoria wo 4 jul 2012 - 7:54

Dit is een erg leuk boekje over dat onderwerp:

2 kindjes dicht op elkaar!  9200000000037642
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Susan wo 4 jul 2012 - 7:55

Dat boek wil ik ook nog steeds lezen. Ik heb wel het boek 'Het jaar dat ik 30 werd'.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Printje wo 4 jul 2012 - 7:57

Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken. Je hebt dan eigenlijk toch 2 baby;s tegelijkertijd en ik wilde graag eerst van R genieten voordat we voor een tweede zouden gaan. Nu is R bijna 3 als de baby komt en dat vind ik zelf een goed en fijn leeftijdsverschil. (haha dat denk ik nu dus)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  SarahKey wo 4 jul 2012 - 8:07

Dat eerst genieten van de eerste vind ik zoiets raars. Alsof je niet meer geniet van je eerste als er een tweede is. En een tweede heeft toch ook niet zoveel jaar alleen met jullie als ouders?

Hier ook de wens voor twee kindjes kort achter elkaar. Naja mijn man is er duidelijk in, ik twijfel nog.
Mijn moeder zei ook tegen ons: geniet eerst van S. Jaja denk ik dan Rolling Eyes

Ik zie best wel voordelen. Ze hebben wat aan elkaar, als het goed is. De oudste slaapt nog 's middags dus je kan dan zelf ook even rusten. Gaat je oudste naar school moet je 's ochtends haasten enzo, dat heb je niet als je twee kort achter elkaar krijgt. Heb je twee kindjes van hetzelfde geslacht kun je eventueel kleertjes enzo doorschuiven.

Nadeel, ik zie ook op tegen de zwangerschap. Gedoe naar het ziekenhuis is toch lastiger met een kind wat nog slaapt overdag. Het tillen als je oudste nog niet kan lopen. financien, later twee achter elkaar naar de middelbare school etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Filoria wo 4 jul 2012 - 8:07

Susan schreef:Dat boek wil ik ook nog steeds lezen. Ik heb wel het boek 'Het jaar dat ik 30 werd'.
Die wil ik nog wel lezen! Ruilen? Wink

Heb je ook de Volkskrant Susan? Ik lees 's ochtends bij mijn ontbijt altijd de column van Aaf. Jammer genoeg wisselt ze de laatste tijd af met Sylvia Witteman. Die schrijft ook leuk hoor, maar toch minder.

En ik ben alweer een topic aan het vervuilen! Excuus.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Susan wo 4 jul 2012 - 8:10

Filoria schreef:Die wil ik nog wel lezen! Ruilen? Wink

Heb je ook de Volkskrant Susan? Ik lees 's ochtends bij mijn ontbijt altijd de column van Aaf. Jammer genoeg wisselt ze de laatste tijd af met Sylvia Witteman. Die schrijft ook leuk hoor, maar toch minder.

En ik ben alweer een topic aan het vervuilen! Excuus.

Dan moet ik 'm even opzoeken, ik heb de meeste boeken niet onder handbereik in verband met de prikkelarme kamer.

Ik las Aaf altijd in de nrc.next of op de website van nrc.next en ik lees nu haar column in de Margriet, die van de Volkskrant lees ik eigenlijk niet.

Heb je het boek Irritant van Maartje Fleur gelezen? Ook echt een aanrader als je houdt van columns in de stijl van Aaf Brandt Corstius.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 8:12

Ik wilde dat toen ook. Ondanks dat het niet mijn keuze was dat er 3 jaar tussen de kinderen zat, ben ik er wel blij mee. Ik vind het nu al zwaar, ik zou er niet aan moeten denken dat mijn oudste nog maar zo jong was. Ben achteraf gezien blij dat het leeftijdsverschil wat ruimer is. Mijn oudste is gewoon veel zelfstandiger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  joyce0606 wo 4 jul 2012 - 8:13

Parel schreef:Ik denk Joyce dat je heel erg goed na moet denken hierover.
Jij hebt absoluut geen makkelijke zwangerschap gehad, en de kans is groot (heb je zelf verteld) dat je weer een herhaling krijgt van die zwangerschap. Ook heeft je zoon heel moeilijk geslapen de eerste weken-maanden, en dat brak je toen ook op.

Denk dat je dat niet moet vergeten, toen was het al zwaar, en nu heb je het straks NOG zwaarder, zeker omdat je nog een kindje hebt die niet zelfstandig is (niet lopen etc.).

Klinkt misschien een beetje gemeen, bedoel ik het niet, maar wilde het toch even gezegd hebben, ik ben zo bang dat je namelijk meer kapot maakt dan je lief is en een groot deel mist van de ontwikkeling van je eerste en de zwangerschap van je 2de kind, puur omdat je zoveel pijn hebt.

Natuurlijk je eigen keuze maken, hoor!

Bedankt voor je bericht!

het was inderdaad echt pittig, en de grote kans is er ook dat het zich herhaald, alleen zie ik het wel iets positiever in aangezien ik meteen een nieroperatie krijg, wat mij een hoop pijn bespaard!

Daarnaast weet ik nu wat reflux inhoud, en grijp ik meteen wel in i.p.v al die weken dat K zich verschrikkelijk heb moeten gevoeld!

dattergaat ben ik wel wat wijzer geworden!

ik weet dat je het niet gemeen bedoel hoor! ik snap je volkomen, want dit is zeker een punt waar ik aan denk.

met ook wel in mijn achterhoofd dat ik bij K ook niet 1.2.3 zwanger was.... als deze net "zolang" op zich laat wachten is K al ruim 2 jaar! smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 8:14

Je hebt er bij je eerste toch maar een half jaar over gedaan? Of heb ik iemand anders voor me?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  joyce0606 wo 4 jul 2012 - 8:16

SarahKey schreef:Dat eerst genieten van de eerste vind ik zoiets raars. Alsof je niet meer geniet van je eerste als er een tweede is. En een tweede heeft toch ook niet zoveel jaar alleen met jullie als ouders?

Hier ook de wens voor twee kindjes kort achter elkaar. Naja mijn man is er duidelijk in, ik twijfel nog.
Mijn moeder zei ook tegen ons: geniet eerst van S. Jaja denk ik dan Rolling Eyes

Ik zie best wel voordelen. Ze hebben wat aan elkaar, als het goed is. De oudste slaapt nog 's middags dus je kan dan zelf ook even rusten. Gaat je oudste naar school moet je 's ochtends haasten enzo, dat heb je niet als je twee kort achter elkaar krijgt. Heb je twee kindjes van hetzelfde geslacht kun je eventueel kleertjes enzo doorschuiven.

Nadeel, ik zie ook op tegen de zwangerschap. Gedoe naar het ziekenhuis is toch lastiger met een kind wat nog slaapt overdag. Het tillen als je oudste nog niet kan lopen. financien, later twee achter elkaar naar de middelbare school etc.

2 kindjes dicht op elkaar!  281626781 ik ben het eigenlijk wel met je eens, ik zie meer voordelen dan nadelen!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  SarahKey wo 4 jul 2012 - 8:16

Joyce: je eerste kindje is altijd wennen. Je moet wennen als moeder en je hebt opeens een nieuwe 'taak'. Bij een tweede ben je al moeder maar goed je moet alsnog wel je kindje leren kennen. JE hebt al ervaring met een kindje wat weinig sliep en veel huilde, misschien kan het nu alleen maar meevallen. En anders weet je idd nu wel wat reflux is.

En idd, je bent niet meteen zwanger (of wel haha kan best hoor!)

hier is dat ook maar de vraag, als we er weer 4,5 jaar over doen, phff dan is S al bijna 5!
Hopenlijk gaat het wat vlotter, maar dat is wel een reden dat we nu al over een tweede kindje praten/denken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 8:17

joyce0606 schreef:

Bedankt voor je bericht!

het was inderdaad echt pittig, en de grote kans is er ook dat het zich herhaald, alleen zie ik het wel iets positiever in aangezien ik meteen een nieroperatie krijg, wat mij een hoop pijn bespaard!

Daarnaast weet ik nu wat reflux inhoud, en grijp ik meteen wel in i.p.v al die weken dat K zich verschrikkelijk heb moeten gevoeld!

dattergaat ben ik wel wat wijzer geworden!

ik weet dat je het niet gemeen bedoel hoor! ik snap je volkomen, want dit is zeker een punt waar ik aan denk.

met ook wel in mijn achterhoofd dat ik bij K ook niet 1.2.3 zwanger was.... als deze net "zolang" op zich laat wachten is K al ruim 2 jaar! 2 kindjes dicht op elkaar!  561177

Dat dacht ik ook, en ik was al zwanger voordat we er officieel voor gingen, dus dat is niet altijd zo Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 8:18

Ik denk dat je altijd meer voordelen zal zien als je het graag wilt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 8:20

Fijn dat je het niet zo opvat, Joyce!

Wat ons ook tegenhoudt (sowieso voor een 2de, maar dat terzijde) is inderdaad ook de financien, 2x snel middelbare school achter elkaar, 2x gelijk in de luiers.

En wat als je 2de kindje een tweeling is? Dan heb je 3 (!) baby`s! Veel mensen zullen er helemaal niet zo ver over nadenken, en overkomt het je dan overkomt het je, maar hoe erg het hier ook kriebelt er gaat een paar jaar tussen zitten als het ons gegund is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Filoria wo 4 jul 2012 - 8:20

Susan schreef:Heb je het boek Irritant van Maartje Fleur gelezen? Ook echt een aanrader als je houdt van columns in de stijl van Aaf Brandt Corstius.
Nee, bedankt voor de tip!

Wij hebben in ons nieuwe huis maar een hele kamer ingericht als 'boekenkamer'. Ik wilde ze niet meer allemaal in de huiskamer hebben. Manlief verzamelt literatuur. Hartstikke leuk, maar niet als je hele huiskamer er vol mee staat. Misschien heb ik als ADHD'er ook behoefte aan een prikkelarme omgeving? Cool
Maar alles staat er op alfabet en categorie. Dus ik heb Aaf zo gevonden! 2 kindjes dicht op elkaar!  281626781
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 8:22

Luce schreef:Ik denk dat je altijd meer voordelen zal zien als je het graag wilt.

Dat denk ik ook, en ik denk dat het helemaal niks zegt hoeveel ze aan elkaar hebben als je kindjes sneller achter elkaar krijgt. Ze hoeven elkaar helemaal niet aardig te vinden. Mijn vriend is een tweeling en kan niet met zijn tweelingbroer overweg, en ik heb een zusje van 8 jaar jonger en een zus van 6 jaar ouder en ik kan het perfect vinden met allebei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  joyce0606 wo 4 jul 2012 - 8:23

Lelie: jaa....dat zou zomaar kunnen hihi smile maar ga er niet vanuit!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes dicht op elkaar!  Empty Re: 2 kindjes dicht op elkaar!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum