Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen band met kleinkinderen

+5
PapillonRose
Supertalentje
Filoria
Susan
studiebol
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  Filoria wo 4 jul 2012 - 8:03

Wat naar voor je vriend zeg, dat het zo moeilijk gaat. Maar het lijkt me ook rot voor jou als je het gevoel hebt dat jij degene bent die de band goed moet houden. Ik ben het met je eens dat je vriend dat eigenlijk zou moeten doen. Het is echt een rotsituatie Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 1371890812
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  Supertalentje wo 4 jul 2012 - 8:05

studiebol schreef:Maar supertalentje, vind je het contact onderhouden dan mijn taak? Het zijn mijn vriend zijn ouders.... ergens vind ik het zijn taak.

Ik denk dat ik hier op veel punten ook zo principieel in ben (ik vind het principieel, `het zijn ZIJN ouders, dus...`) maar in dit geval gaat het erom of je wilt dat jouw kinderen die band hebben. Het maakt niet uit wie zijn ouders het zijn, het zijn de opa en oma van je meiden. Als jij wilt dat je meiden die band krijgen, dan zul jij daarvoor initiatief moeten nemen blijkbaar. Wat ik eruit begrijp is je vriend niet altijd thuis (soms weken weg?) en in de tussentijd komt het dan op jouw schouders. Niet omdat het zijn ouders zijn, maar omdat jij dat voor je meiden wilt.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  studiebol wo 4 jul 2012 - 8:16

Supertalentje schreef:
studiebol schreef:Maar supertalentje, vind je het contact onderhouden dan mijn taak? Het zijn mijn vriend zijn ouders.... ergens vind ik het zijn taak.

Ik denk dat ik hier op veel punten ook zo principieel in ben (ik vind het principieel, `het zijn ZIJN ouders, dus...`) maar in dit geval gaat het erom of je wilt dat jouw kinderen die band hebben. Het maakt niet uit wie zijn ouders het zijn, het zijn de opa en oma van je meiden. Als jij wilt dat je meiden die band krijgen, dan zul jij daarvoor initiatief moeten nemen blijkbaar. Wat ik eruit begrijp is je vriend niet altijd thuis (soms weken weg?) en in de tussentijd komt het dan op jouw schouders. Niet omdat het zijn ouders zijn, maar omdat jij dat voor je meiden wilt.

weg.


Laatst aangepast door studiebol op wo 4 jul 2012 - 17:54; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  Supertalentje wo 4 jul 2012 - 8:33

studiebol schreef:
Supertalentje schreef:
studiebol schreef:Maar supertalentje, vind je het contact onderhouden dan mijn taak? Het zijn mijn vriend zijn ouders.... ergens vind ik het zijn taak.

Ik denk dat ik hier op veel punten ook zo principieel in ben (ik vind het principieel, `het zijn ZIJN ouders, dus...`) maar in dit geval gaat het erom of je wilt dat jouw kinderen die band hebben. Het maakt niet uit wie zijn ouders het zijn, het zijn de opa en oma van je meiden. Als jij wilt dat je meiden die band krijgen, dan zul jij daarvoor initiatief moeten nemen blijkbaar. Wat ik eruit begrijp is je vriend niet altijd thuis (soms weken weg?) en in de tussentijd komt het dan op jouw schouders. Niet omdat het zijn ouders zijn, maar omdat jij dat voor je meiden wilt.

Tja ik heb hier geen antwoord op.. daar moet ik is over nadenken..

Mijn eerlijke antwoord; mijn eerste ingeving is, nee dat doe ik niet. Mensen die zo met de moeder van hun kleinkinderen om gaat daar ga ik geen energie in stoppen.. sorry voor de meiden dan. Maar ja dat is misschien niet eerlijk.

Mijn schoonvader heeft altijd wel tegen mijn vriend gezegd dat hij hem niet elke week hoeft te zien een paar keer per jaar is goed. Dus tja een paar keer per jaar is mijn vriend wel thuis.. kunnen ze dan ook de meiden zien..

Ik ga er is rustig over nadenken.


Laatst aangepast door Supertalentje op wo 4 jul 2012 - 8:48; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  Susan wo 4 jul 2012 - 8:37

Maar in dit geval is het negatieve gedrag ook - min of meer - op de kinderen zelf gericht, moet je dan echt aan een dood paard blijven trekken, moet je het dan jezelf kwalijk nemen als jij daarmee stopt en zij het initiatief ook niet nemen, terwijl jij de deur nog gewoon op een kier hebt staan? Het vreet namelijk wel heel veel energie, al die negativiteit en elke keer zoveel moeite moeten doen om een beetje contact tot stand te brengen.

Ik vind ook niet dat kinderen ten koste van alles contact moeten hebben met hun opa en oma. Natuurlijk is het fijner als het kan, en als de band tussen grootouders en (een van de) ouders niet goed is, maar tussen grootouders en kleinkinderen wel, dan snap ik heel goed dat je dat contact in stand houdt, maar er zijn ook gevallen waarin het er gewoon niet in zit. Ik vind niet dat je als moeder dan de plicht hebt om maar te blijven trekken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  Fearie wo 4 jul 2012 - 8:43

Wat vervelend om te lezen zeg, ik kan me voorstellen dat je geen initiatief meer toont richting je schoonouders. Zou het eerlijk gezegd zelf ook niet doen, als je vriend die pogingen nog wil ondernemen prima, zou dan ook gewoon meegaan als je vriend met jullie dochters op bezoek gaat maar daar zou ik het bij laten.
De opmerking die je schoonvader maakt vind ik erg kwetsend of het nu gemeend is of slechts een keer gezegd zonder inhoud.

Ik hoop dat je eruit komt, en eigenlijk ook dat je schoonouders een opa en oma rol kunnen vervullen voor jullie kinderen. Maar ik zou er niet achteraan gaan rennen om het te realiseren. Net wat er door een ander gezegd werd, aan een dood paard trekken heeft geen nut.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  studiebol wo 4 jul 2012 - 8:44

weg.


Laatst aangepast door studiebol op wo 4 jul 2012 - 17:55; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  Supertalentje wo 4 jul 2012 - 8:59

studiebol schreef:Supertalentje, wat knap van je. Vind ik echt. Jij wilt graag dat ze een band krijgen dus zet je je eigen ding op zij en blijkbaar doen je schoonouders dat ook. Vind ik echt mooi dat je het zo doet en het ook zo wilt...
Maar ben je niet bang dat je schoonouders nare dingen over je gaan zeggen? Als in negatieve dingen?


Dat is hier namelijk al wel gebeurd in die drie keer, dingen als, ach die mama van jou die weet er ook niks van. Die mama van jou snapt het niet he, kom maar hier ik weet alles heel goed.

En dat vind ik moeilijk..... los van het feit dat ik nog geen antwoord op de vraag heb of ik wil dat mijn meiden een normale band met hun opa en oma krijgen. Ik wil niet dat er negatief over mij gepraat gaat worden door mijn schoonouders naar mijn kinderen toe. En die zekerheid zal ik nooit krijgen.


Laatst aangepast door Supertalentje op wo 4 jul 2012 - 9:05; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  studiebol wo 4 jul 2012 - 9:03

weg.


Laatst aangepast door studiebol op wo 4 jul 2012 - 17:55; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  Supertalentje wo 4 jul 2012 - 9:06

Doe wat jij denkt dat goed is, het zijn jouw superlieve, superknappe meiden! I love you Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 3920004554

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  Fearie wo 4 jul 2012 - 10:03

Supertalentje schreef:Doe wat jij denkt dat goed is, het zijn jouw superlieve, superknappe meiden! I love you Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 3920004554

Mee eens!

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  Dille wo 4 jul 2012 - 10:28

Ik zou er als ik het zo lees niet meteen uit opmaken dat het van je schoonvader niet hoeft. Ik ken de voorgeschiedenis niet (sorry), maar uit deze ene zin zou je net zo goed kunnen halen dat hij denkt dat die band er wat júllie betreft niet komt, terwijl zij het wel zouden willen.
Wat Supertalentje ook zegt; kan je er niet op terugkomen en vragen hoe hij die opmerking heeft bedoeld? Gewoon als een open vraag, dus dat ze er niet op kunnen reageren met ‘dat hebben we heus niet gezegd’. Als ze het inderdaad zelf niet willen dan hebben jullie meteen duidelijkheid (dikke vinger voor je schoonouders dan), en als ze het idee hebben dat het vanuit jullie niet komt kan je jullie kant van het verhaal uitleggen, en misschien komt er dan wel een heel klein beetje wederzijds begrip en gulden middenwegen. Al snap ik echt heel goed op basis van de voorvallen waar je in dit topic over vertelt dat die kans klein is en dat je in ieder geval niet de behoefte voelt om zélf het gesprek aan te gaan. Maar misschien zou je vriend het wel aandurven?

Verder denk ik niet dat je een goeie band met grootouders echt kan forceren/stimuleren zeg maar. Ik geloof er niet zo in dat je je kinderen wel een goeie band kan laten hebben met mensen waar je die goeie band zelf niet mee hebt (qua familie dan, ze mogen natuurlijk later best vrienden hebben waar ik zelf geen biertje mee zou drinken :p). Mijn ouders zijn bijvoorbeeld gewoon niet zulke betrokken mensen, ja, wel bij zichzelf maar niet bij mij en dus ook niet bij mijn gezin (hoewel ze mijn kinderen heus heel lief en knap vinden hoor, maar vooral vanwege het ‘plaatje’ zeg maar, een emotioneel hechte band zal er nooit komen). Ik voel ook niet de behoefte om er enorm mijn best voor te doen, ze zijn zoals ze zijn en misschien is het voor mijn kinderen (en hun zelfvertrouwen) wel beter dat ze ze nooit goed zullen leren kennen. Dat dooie paard laat ik lekker liggen, al doe ik wel de verplichte bezoekjes, maar dat is meer omdat ík gewoon geen zin meer heb in gezeik en dit de makkelijkste manier is. Mijn schoonouders zijn echt van die grootouders zoals je het altijd in tijdschriften leest, voor zoon is dat echt zijn tweede huis, hij voelt zich zó vertrouwd bij hen, en het is geweldig om ook die kant mee te mogen maken.

Ik vind het heel rot dat je schoonouders zo met je omgaan, knuffel!
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen band met kleinkinderen - Pagina 2 Empty Re: Geen band met kleinkinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum