Te kleine schoenen
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Te kleine schoenen
Ik kan me geloof ik vaag herinneren dat ik ooit eens heb gelezen dat kindjes struikelen/vaker vallen als ze te kleine schoenen dragen.
Weet het alleen niet zeker, dus het kan ook dat ik het uit mijn duim zuig
Is er iemand die me kan vertellen of dat waar is en hoe dat dan zou komen?
Weet het alleen niet zeker, dus het kan ook dat ik het uit mijn duim zuig
Is er iemand die me kan vertellen of dat waar is en hoe dat dan zou komen?
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Te kleine schoenen
Ja dat is zo. Maar waarom het zo is weet ik niet precies, misschien omdat het niet fijn zit bij het lopen en de tenen een beetje samengedrukt zitten.
Hier was het in ieder geval ook zo, de schoenen van onze dochter waren te klein geworden en zij struikelde opeens heel veel.
Hier was het in ieder geval ook zo, de schoenen van onze dochter waren te klein geworden en zij struikelde opeens heel veel.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Klopt. Ik heb een tijdje een bijbaantje gehad in een schoenwinkel waar we ook kinderschoenen verkochten. Ze kunnen de voet niet goed ''afwikkelen'' op de grond, waardoor ze geen volledig evenwicht hebben. Ook proberen ze de vaak pijnlijke tenen te ontzien tijdens het lopen, wat ervoor zorgt dat ze anders lopen en dus vaker vallen. Wij adviseerden ouders die twijfelden altijd even te kijken naar het schoenzooltje in de schoen. Daar staan vaak teenafdrukken op, die aangeven hoever de tenen komen. Opmeten in de schoenwinkel kan natuurlijk ook .
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Heeft inderdaad met de afwikkeling te maken. Tijdens de laatste fase van de afwikkeling, dan ligt er een grote druk op de grote teen, en vanaf de tenen duwen ze zich ook weer af om verder te stappen. Als de schoentjes te klein zijn en de tenen geen ruimte hebben om goed af te wikkelen, er niet goed op gesteund kan worden en dus ook niet kunnen afzetten vanaf de teentjes, dan kan dat inderdaad er voor zorgen dat ze hun evenwicht verliezen en sneller struikelen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Dan heb ik gewonnen van mijn vriend
Het viel mij afgelopen weekend op dat Y. zo veel viel/struikelde. Zodra we thuiskwamen begon hij ook elke keer aan het klitteband van zijn schoenen te trekken, dus heb ik net even in zijn schoentje naar de binnenzool gekeken. En inderdaad....ze zijn te klein.
Heb net nieuwe schoenen besteld via internet, want helaas kunnen we volgende week woensdag pas naar de stad om zijn voetjes te laten meten.
Het viel mij afgelopen weekend op dat Y. zo veel viel/struikelde. Zodra we thuiskwamen begon hij ook elke keer aan het klitteband van zijn schoenen te trekken, dus heb ik net even in zijn schoentje naar de binnenzool gekeken. En inderdaad....ze zijn te klein.
Heb net nieuwe schoenen besteld via internet, want helaas kunnen we volgende week woensdag pas naar de stad om zijn voetjes te laten meten.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Soortgelijke onderwerpen
» kleine winterslaapzak
» Kleine baby's...
» Kleine knalkanon..
» mn kleine muisje !
» Kleine aso'tjes op de PSZ
» Kleine baby's...
» Kleine knalkanon..