Kleine aso'tjes op de PSZ
+6
PiP
iloverose
Printje
chipa
studiebol
SDL
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kleine aso'tjes op de PSZ
Oké, waar ga ik beginnen. Zoonlief zit nu een paar maandjes op de peuterspeelzaal. Omdat we geen gebruik hoeven te maken van de kinderdagopvang, leek dit ons een goed alternatief.
Mijn dochter heeft in een andere stad op de peuterspeelzaal gezeten en dat was een hele leuke groep. Maar hier.... man, man, man ik word er een beetje verdrietig van.
Ik denk dat 60% new kid is en 40% leuk. Die kleine tokkies zijn zó irritant en hardhandig , zelfs de peuterjuffen weten zich er geen raad mee. We zijn aan het overwegen om ons zoontje eraf te halen en dan toch maar een dagje kinderdagopvang te doen.
Ik vind het zo ontzettend jammer.
Wat zouden jullie doen?
Mijn dochter heeft in een andere stad op de peuterspeelzaal gezeten en dat was een hele leuke groep. Maar hier.... man, man, man ik word er een beetje verdrietig van.
Ik denk dat 60% new kid is en 40% leuk. Die kleine tokkies zijn zó irritant en hardhandig , zelfs de peuterjuffen weten zich er geen raad mee. We zijn aan het overwegen om ons zoontje eraf te halen en dan toch maar een dagje kinderdagopvang te doen.
Ik vind het zo ontzettend jammer.
Wat zouden jullie doen?
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Re: Kleine aso'tjes op de PSZ
Ik zou dan wel willen weten hoe de juffen het gedrag van de kinderen aanpakken? Doen ze er iets aan of laten ze het gewoon op hun beloop? Houden ze zich totaal aan geen een regel of lappen ze sommige regels aan hun laars?
Als ze er echt niets aan willen doen, of er wordt niets aan gedaan, of wat ze doen werkt niet. Tja dan zou ik er wel over nadenken.
Als ze er echt niets aan willen doen, of er wordt niets aan gedaan, of wat ze doen werkt niet. Tja dan zou ik er wel over nadenken.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Studiebol,
Voorbeeld 1: mijn zoontje staat rustig te spelen met een autogarage. Aso'tje komt aanlopen en ramt hem keihard met zijn hoofd tegen de kast. Ik zag het dus ik heb de kleine man erop aangesproken maar hij begon gewoon te lachen. De juf kwam pas een minuut later en zei zachtaardig op superlieve toon dat hij dat niet mocht doen.
Situatie 2: bij de glijbaan kinderen eraf duwen omdat hij wil glijen Juf loopt rustig naar hem toe en zei weer zachtaardig dat hij dat niet mocht. Vervolgens schreeuwt pa tokkie vanaf de andere kant van de speelzaal op een niveau waar zelfs ik bang van wordt dat hij rustig aan moet doen en nog wat geblaat.
Als hij aankomt, zie je de meeste kindjes gewoon ruimte maken voor hem, wat een baasje.
Dit is 1 jongetje maar zo zijn er nog 3 van die jochies (+ ouders). Het lijkt wel alsof die kinderen niet gewend zijn om op een fatsoenlijke manier te worden aangesproken. Oké, dat is dan geen 60% bedenk ik me nu maar ze zijn zo overheersend. Ik ben dit zooooooo niet gewend...
Voorbeeld 1: mijn zoontje staat rustig te spelen met een autogarage. Aso'tje komt aanlopen en ramt hem keihard met zijn hoofd tegen de kast. Ik zag het dus ik heb de kleine man erop aangesproken maar hij begon gewoon te lachen. De juf kwam pas een minuut later en zei zachtaardig op superlieve toon dat hij dat niet mocht doen.
Situatie 2: bij de glijbaan kinderen eraf duwen omdat hij wil glijen Juf loopt rustig naar hem toe en zei weer zachtaardig dat hij dat niet mocht. Vervolgens schreeuwt pa tokkie vanaf de andere kant van de speelzaal op een niveau waar zelfs ik bang van wordt dat hij rustig aan moet doen en nog wat geblaat.
Als hij aankomt, zie je de meeste kindjes gewoon ruimte maken voor hem, wat een baasje.
Dit is 1 jongetje maar zo zijn er nog 3 van die jochies (+ ouders). Het lijkt wel alsof die kinderen niet gewend zijn om op een fatsoenlijke manier te worden aangesproken. Oké, dat is dan geen 60% bedenk ik me nu maar ze zijn zo overheersend. Ik ben dit zooooooo niet gewend...
SDL- Prater
Mmm oke, ik zou dan denk ik eerst echt met de leidster gaan praten? Waarom kiezen ze voor deze "zachte en lieve " aanpak? Waarom geen andere aanpak, met consequenties? Of is dat niet het beleid van de psp?
Hoe vind je zoontje het om er heen te gaan? Vind hij het leuk of geeft hij aan dat hij het daar eng vind of niet leuk of dat er veel ruzie is?
Hoe vind je zoontje het om er heen te gaan? Vind hij het leuk of geeft hij aan dat hij het daar eng vind of niet leuk of dat er veel ruzie is?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Dank je voor je reactie. Eén leidster heeft helaas ontslag genomen, zij kon wel goed omgaan met deze kleintjes maar ze kon het werk niet meer aan. De andere leidster is gewoon een hele zachte dame. Ik ga inderdaad maar even met haar in gesprek. Ik vind het ook gewoon een beetje eng, stel je voor dat hij van de glijbaan af wordt gegooid en hard terecht komt o.i.d.
Hij gaat trouwens wel met plezier naar de PSZ toe alleen loopt ie met een grote boog om die gastjes heen. Mijn zoontje is ook een jaar jonger btw.
Hij gaat trouwens wel met plezier naar de PSZ toe alleen loopt ie met een grote boog om die gastjes heen. Mijn zoontje is ook een jaar jonger btw.
Laatst aangepast door SDL op vr 24 mei 2013 - 8:30; in totaal 1 keer bewerkt
SDL- Prater
De Pzs waar je dochter op zat is geen optie? Mss 1 dorp of stad verder een zoeken? Weet niet waar je woont en hoe ie afstanden zijn. Persoonlijk zou ik gaan kijken voor een andere Pzs.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Mmm ik zou hem er dan ook afhalen, ik heb niets tegen bepaalde bevolkingsgroepen maar ik wil wel dat ze zich gewoon normaal en netjes gedragen. Ik zou ook bang zijn dat R dat vervelende gedrag over zou nemen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Een andere peuterspeelzaal is helaas geen optie omdat we dat niet gaan redden met de schooltijden van mijn dochtertje. Deze peuterspeelzaal zit bij mijn dochter haar school in de buurt. Er zit nog wel een kinderdagopvang in de buurt maar geen andere peuterspeelzaal.
Ik ga gewoon het gesprek aan met de leidster en naar aanleiding van dit gesprek nemen we maar gewoon het besluit. Ik vind het zo jammer. Ik wil ons zoontje ook met leuke kindjes laten spelen bij een organisatie waar wij ons goed bij voelen.
Bij deze peuterspeelzaal zitten dus een aantal kindjes van werklozen omdat zij maar heel weinig hoeven te betalen (1,50 per week voor 4 ochtendjes). Ik denk dus dat bij de kinderdagopvang minder aso'tjes zitten omdat hier de kindjes zitten van ouders die dit kunnen betalen. Klopt dit vooroordeel?
PS: werkloos zijn betekent in mijn ogen absoluut niet dat je aso bent hoor!! Maar bij de mensen waar ik het over heb en die naast aso zijn ook werkloos zijn, is dit wel zo, helaas.
Ik ga gewoon het gesprek aan met de leidster en naar aanleiding van dit gesprek nemen we maar gewoon het besluit. Ik vind het zo jammer. Ik wil ons zoontje ook met leuke kindjes laten spelen bij een organisatie waar wij ons goed bij voelen.
Bij deze peuterspeelzaal zitten dus een aantal kindjes van werklozen omdat zij maar heel weinig hoeven te betalen (1,50 per week voor 4 ochtendjes). Ik denk dus dat bij de kinderdagopvang minder aso'tjes zitten omdat hier de kindjes zitten van ouders die dit kunnen betalen. Klopt dit vooroordeel?
PS: werkloos zijn betekent in mijn ogen absoluut niet dat je aso bent hoor!! Maar bij de mensen waar ik het over heb en die naast aso zijn ook werkloos zijn, is dit wel zo, helaas.
SDL- Prater
Kan je zoontje niet op andere dagen heen dat de andere jongetjes der niet zijn .
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
Hmm, dat is niet eens zo'n gek idee. Ik kan is kijken of er dan een ander sfeertje hangt in dat klasje. Goeie tip! Thanks...iloverose schreef:Kan je zoontje niet op andere dagen heen dat de andere jongetjes der niet zijn .
SDL- Prater
Bij F op de groep zit ook een jochie dat niet bepaald lief is
Hij heeft haar waarschijnkijk ook 2 littekens in het gezicht bezorgt... En heb ook regelmatig gezien dat hij F of andere kindjes sloeg zo uit het niets
Van de week vroeg F of ze naar de kindjes ging en toen ik zei van wel toen vroeg ze of X er dan ook was.....
Toen heb ik de juf ook er op aangesproken, ze proberen er van alles aan te doen, ze weten het zelf ook niet echt meer. Ze liet ook wel een beetje blijken dat er meer ouders waren met klachten over hem.
Ze kunnen er op het kdv wel van alles aan doen, maar er moet thuis natuurlijk ook aandacht aan besteed worden. De juffen zetten hem ook wel eens (of vaker) in de kinderstoel bij de andere kindjes vandaan.(hij is volgens mij bijna 4)
Hij heeft haar waarschijnkijk ook 2 littekens in het gezicht bezorgt... En heb ook regelmatig gezien dat hij F of andere kindjes sloeg zo uit het niets
Van de week vroeg F of ze naar de kindjes ging en toen ik zei van wel toen vroeg ze of X er dan ook was.....
Toen heb ik de juf ook er op aangesproken, ze proberen er van alles aan te doen, ze weten het zelf ook niet echt meer. Ze liet ook wel een beetje blijken dat er meer ouders waren met klachten over hem.
Ze kunnen er op het kdv wel van alles aan doen, maar er moet thuis natuurlijk ook aandacht aan besteed worden. De juffen zetten hem ook wel eens (of vaker) in de kinderstoel bij de andere kindjes vandaan.(hij is volgens mij bijna 4)
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik zou 'm eraf halen, op een kdv spelen kindjes toch ook? Als de leidster de veiligheid van mijn kind kan garanderen tot daaraan toe, maar als ie met zn hoofd tegen een kast geduwd wordt en ze komt een minuut later aankakken en zegt 'foei', dan zou ik niet het vertrouwen hebben dat ze dat kan. Net als van de glijbaan duwen, zijn ze gek geworden? Je zoon is ook nog eens een jaar jonger (was ie een jaar ouder en een kop groter kon ie er miss beter tegen) dus die is ook een makkelijke 'prooi'.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik zou hem er ook af halen, maar vind hoe de leidsters ermee omgaan ook niet goed.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Op school kom je straks ook asootjes tegen, dan kun je je kind ook niet van school halen. Dus dat zou ik zeker niet als eerste optie zien. Ik zou met de leidsters gaan praten, dat je wil dat je kindje in alle vrijheid kan spelen en dat je het idee hebt dat dat nu niet kan.
Ik snap wel dat je hem eraf zou willen halen, die neiging zou ik ook hebben, maar straks op school kom je dit ook tegen. C. is in zijn buik geprikt door een jongetje met een nepzwaard, geduwd, getreiterd etc. Allemaal in groepje 1, maar daar werd wel goed ingegerepen, maar het liefst hield ik hem toen ook thuis.
Ik snap wel dat je hem eraf zou willen halen, die neiging zou ik ook hebben, maar straks op school kom je dit ook tegen. C. is in zijn buik geprikt door een jongetje met een nepzwaard, geduwd, getreiterd etc. Allemaal in groepje 1, maar daar werd wel goed ingegerepen, maar het liefst hield ik hem toen ook thuis.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Bij mij op mijn werk is een jongetje met soort gelijk gedrag. (Zo te lezen nog wel erger). Ik en mijn collega hebben samen met een pedagoge een heel plan van aanpak voor hem, en sinds we dat toepassen gaat het veel beter en ouders hebben meer begrip omdat ze zien dat we er mee aan de slag zijn. Maar als dit niet had gewerkt, moest hij wel van het kdv af.
Ik zou zeker het gesprek aangaan, en anders bij een leidinggevende aangeven. Er zijn gewoon juffies die niet met dit soort kinderen om kunnen gaan, en als geen een ouder er wat van zegt weet een leidinggevende er ook niks van.. Als er na aanleiding van het gesprek niks veranderd zou ik hem er ook afhalen.
Ik zou zeker het gesprek aangaan, en anders bij een leidinggevende aangeven. Er zijn gewoon juffies die niet met dit soort kinderen om kunnen gaan, en als geen een ouder er wat van zegt weet een leidinggevende er ook niks van.. Als er na aanleiding van het gesprek niks veranderd zou ik hem er ook afhalen.
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Soortgelijke onderwerpen
» kleine vleugels ?
» Kleine baby's...
» kleine winterslaapzak
» Te kleine kleertjes
» Kleine knalkanon..
» Kleine baby's...
» kleine winterslaapzak