Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vind jij vriendschap?

+11
Discordia
Blond
Shisha
Bazinga
Rush
kippiee
nijntje4
SuperGrover
norah
Kowalski
Feline
15 plaatsers

Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Feline ma 2 jul 2012 - 8:46

Dit naar aanleiding van de film Sex and the City. Hou je van je vrienden? Zijn ze net zo belangrijk voor je als familie? Kom je voor ze op? Kan je eerlijk tegen ze zijn? Durf je eerlijk te zijn? Kan je ruzie met ze maken? Is het wederzijds?

Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Kowalski ma 2 jul 2012 - 9:15

Feline schreef:Dit naar aanleiding van de film Sex and the City. Hou je van je vrienden? Ja! Zijn ze net zo belangrijk voor je als familie? Ja, mijn beste vrienden wel! Kom je voor ze op? Duh! Kan je eerlijk tegen ze zijn? Zeker! Durf je eerlijk te zijn? Haha ook zeker! Kan je ruzie met ze maken? Zou wel kunnen denk ik, maar ik ben niet zo'n ruziezoeker :-) Is het wederzijds? Ga ik wel vanuit! Wat vind jij vriendschap? 3079029344

Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Feline ma 2 jul 2012 - 9:29

Hahha.. wat heb je dat keurig ingevuld smile.. Was niet als vragenlijstje bedoeld hoor. Meer als opening smile Maar fijn dat je zo'n goede band hebt met je vrienden!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  norah ma 2 jul 2012 - 9:37

Ik heb een paar echt goede vriendinnen die me ook in mijn moeilijke periode niet hebben laten vallen ookal kwam het soms alleen maar van hun kant omdat ik het allemaal even niet zag zitten dus in veel opzichten zijn vrienden nog belangrijker dan familie die me soms op meerdere punten wel heeft laten zitten.. Ik ben zo blij met mijn vrienden groepje
ik ben heel eerlijk tegen mijn vrienden en ik hoop dat zij ook eerlijk zijn tegen mij en anders kunnen wij dwars door elkaar heen kijken ;-) soms lastig maar vaak erg fijn..
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  SuperGrover ma 2 jul 2012 - 9:38

Mijn vriendinnen zijn heel belangrijk voor mij, maar mijn moeder en mijn zus staan wel op 1. Ik hou zeker van ze, en natuurlijk kom ik voor ze op. Ik kom ook op voor mensen die niet mijn vrienden zijn, maar als ik niet voor iemand op kom, is het sowieso niet een vriend (snappie? :P) Eerlijk zijn durf ik meestal wel, maar het ligt wel aan het onderwerp en aan welke vriendin. Ruziemaken ben ik niet zo goed in.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Kowalski ma 2 jul 2012 - 9:38

Feline schreef:Hahha.. wat heb je dat keurig ingevuld Wat vind jij vriendschap? 561177.. Was niet als vragenlijstje bedoeld hoor. Meer als opening Wat vind jij vriendschap? 561177 Maar fijn dat je zo'n goede band hebt met je vrienden!

Haha sorry, ik vind het een interessante vraag, maar had niet zoveel puf voor een verhaal!

Ik heb niet zoveel vrienden, maar een aantal héle goede en daar ben ik echt heel erg blij om/mee! Zij zijn samen met mijn familie alles voor mij en dat is ook echt wederzijds Wat vind jij vriendschap? 3079029344
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  nijntje4 ma 2 jul 2012 - 9:43

Ik vul vriendschap verschillend in merk ik. Ik heb 1 hele goeie vriendin waar je aan 1 blik al genoeg heb zeg maar. We kunnen kritisch tegen elkaar zijn zonder dat het pijnlijk is, we kunnen heel erg lachen, voelen situaties hetzelfde aan, zelfde humor, en we kunnen over alles praten. Erg fijn. Ruzie hebben we eigenlijk niet.

Het is ook fijn om vrienden te hebben om gewoon eens naar een concert te gaan of te gaan stappen, maar misschien zijn dat dan meer kennissen.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  kippiee ma 2 jul 2012 - 9:46

Grappig vind ik naar mate je ouder wordt zijn je "echte" vrienden op 1 hand te tellen.
Maar heel fijn en belangrijk voor al je moeilijke en fijne tijden.
Maar familie ook zeer belangrijk alleen vrienden kun je kiezen en je familie niet!!
kippiee
kippiee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 575
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 19:36

Ik zie mijn vrienden niet heel veel, maar als we bij elkaar zijn, is het goed. En dat vind ik nou echt een kenmerk van echte vrienden. Dat je de draad weer op kunt pakken en dat het niet uitmaakt hoe lang je elkaar niet gezien hebt. Dat het altijd goed is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Rush ma 2 jul 2012 - 19:50

Break Of Day schreef:Ik zie mijn vrienden niet heel veel, maar als we bij elkaar zijn, is het goed. En dat vind ik nou echt een kenmerk van echte vrienden. Dat je de draad weer op kunt pakken en dat het niet uitmaakt hoe lang je elkaar niet gezien hebt. Dat het altijd goed is.
Same here..

Veel 'vrienden' hebben de revue gepasseerd, maar met mijn vriendin die ik al 19 jaar ken is het altijd goed, hoelang we elkaar ook niet gezien hebben.

Mensen waarvan ik dacht dat het vrienden waren bleken heel anders te zijn, helaas. Wat vind jij vriendschap? 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 20:12

Ik vind al heel snel iets vriendschap. Maar dat komt denk ik ook wel omdat ik echt een open boek bent smile . Soms komen bepaalde onderwerpen die je misschien niet met iedereen bespreekt al wel snel ter sprake en ik ben daar dan ook gewoon heel open in.

Verder durf ik ook snel 'nieuwe' vriendschappen te benaderen voor hulp o.i.d. en sta ik natuurlijk andersom ook klaar voor hun.

Ik heb niet zoveel vrienden dus wil de nieuwe I love you vriendschappen die ontstaan gewoon met beide handen aanpakken Very Happy

Afwachtendheid is wat dat betreft een woord wat niet in mijn woordenboek voorkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Bazinga ma 2 jul 2012 - 20:59

Samen lachen, samen huilen, comfort vinden in oorverdovende stilte en elkaar kunnen horen en lezen in een luide discotheek. Ruzie maken en 't bijleggen, om verder te gaan zonder wrok, elkaar accepteren, wederzijds respect en waardering; dat is in mijn ogen vriendschap.

Gelukkig vind ik het bovenstaande in meerdere mensen, maar ik heb vooral 2 hele fijne vriendschappen; één vriendin is echt mijn absolute tegenpool, terwijl de ander precies als mij is. Als we bij elkaar zijn, kiften we elke dag, maar 't is ook niet serieus, we lijken gewoon wel een getrouwd stel laughcry Deze meiden zijn mijn rots in de branding - naast m'n moeder en ik beschouw ze als mijn zussen.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Shisha ma 2 jul 2012 - 21:26

Hmm lastig om te omschrijven wanneer ik iemand een vriendin vind. Ik vind het sowieso belangrijk dat het contact van beide kanten komt en dat er van beide kanten interesse in elkaar getoont wordt.
Ik heb bijv een poos een 'vriendin' gehad die het hele dagen alleen maar over zichzelf had en hele dagen alleen maar liep te klagen. Met zulke mensen ben ik wel snel klaar.
Ik heb zelf ook niet veel vriendinnen. Ik heb 2 hele goede vriendinnen die ik dag en nacht kan bellen en waar ik regelmatig mee af spreek. Ik kan gewoon mijzelf zijn. We hebben lol maar als ik ergens mee zit kan ik ook bij hen terecht (en zij bij mij).
Ik had wel altijd een hele horde met kennissen en vrienden maar van de meeste hoorde ik eigenlijk nauwelijks wat en als er wat afgesproken werdt kwam het eigenlijk altijd van mijn kant. Nu ik heb besloten om er niet mee achteraan te blijven gaan hoor ik ook nooit meer wat van ze. Beetje jammer maar zo leer je inderdaad wel wie je vrienden zijn.

Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Blond ma 2 jul 2012 - 22:12

Mijn vrienden en vriendinnen zijn heel belangrijk voor me. Het gevoel dat je alles met ze kan bespreken zonder veroordeeld te worden en dat ze naar je luisteren.
Ik vind het heel moeilijk om vriendschap echt te omschrijven. Maar nooit het gevoel hebben dat je niet weet waar je het over moet hebben, dat het ook na elkaar een tijdje niet gezien te hebben leuk is.

Voorbeeldje, ik ging vrijdagavond stappen met 5 vrienden en vriendinnen. We slapen dan allemaal bij elkaar en het voelt gewoon goed. Het voelt gewoon als een warm bad, mijn vrienden.

Voordat ik iemand een vriend/vriendin noem, gaat trouwens wel een tijdje overheen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Discordia ma 2 jul 2012 - 22:17

Ik heb een aantal heel goede vrienden en een beste vriendin. Ze is me ontzettend veel waard. Het kan me soms ook heel onzeker maken, want in haar investeer ik zoveel dat het soms voelt als een liefdesrelatie en dat maakt me erg kwetsbaar.

Verder heb ik wat leuke kennissen en mensen die ik regelmatig zie, maar die door hun persoonlijkheid niet zoveel van me weten (ze stellen geen vragen, staan anders in het leven enz). Ik hecht erg veel waarde aan vriendschappen. Ik zie mijn vrienden vaker dan mijn familie.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 0:55

Ik hou heel veel van mijn vriendinnen. Ik zou het niet willen vergelijken met een liefdesrelatie want de liefde is toch anders, maar ze zijn niet minder belangrijk dan mijn vriend bijvoorbeeld.

Mijn beste vriendin ken ik al 19 jaar en zij voelt echt als familie. Ik kan ook rustig ruzie met haar maken en dan is er verder niks aan de hand, ik voel me instant beter als ik haar mijn problemen voorleg, ze is altijd eerlijk tegen me en ik kan altijd bij haar terecht.

Maar eigenlijk geldt dat voor al mijn vrienden. Ik heb het echt heel erg getroffen met hun smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  litllejoy di 3 jul 2012 - 2:27

Discordia schreef:Ik heb een aantal heel goede vrienden en een beste vriendin. Ze is me ontzettend veel waard. Het kan me soms ook heel onzeker maken, want in haar investeer ik zoveel dat het soms voelt als een liefdesrelatie en dat maakt me erg kwetsbaar.

Verder heb ik wat leuke kennissen en mensen die ik regelmatig zie, maar die door hun persoonlijkheid niet zoveel van me weten (ze stellen geen vragen, staan anders in het leven enz). Ik hecht erg veel waarde aan vriendschappen. Ik zie mijn vrienden vaker dan mijn familie.

+1 dit lijkt wel op mijn verhaal
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Rouxxxe di 3 jul 2012 - 6:55

Ik vind het fijn om mijn vriendinnen te hebben, en geniet erg van mijn vriendschappen. Ze betekenen veel voor me, maar niet zoveel als mijn familie. Ik doe graag leuke dingen met mijn vriendinnen, deel veel met ze en heb goede gesprekken. Maar ik ben denk ik niet de meest attente vriendin. Als er echt iets is kunnen ze altijd bij me terecht, maar ik ben niet zo'n vriendin die meteen op de stoep staat of attente acties doet. Andersom verwacht ik dat trouwens ook niet van mn vriendinnen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Poubelle di 3 jul 2012 - 7:03

Ik heb een aantal goede vriendinnen, 1 daarvan ken ik nu 12 jaar.
Al deze meiden betekenen heel veel voor me, we kunnen met elkaar lachen, met elkaar huilen en gewoon lekker onszelf zijn.
1 vriendin lijkt ontzettend op mij qua karakter, de rest is allemaal erg verschillend.
Als er iets is kunnen zij altijd bij mij terecht, maar andersom ook, dit heb ik gezien toen mijn relatie uitging eind maart. De tamtam ging erg snel en ze stonden meteen voor de deur met flessen wijn.
Ruzie maken kan ik met alle meiden wel, op 1 na dan. Zij ziet alles heel zwart-wit, en het is moeilijk om dingen waar je mee zit mbt haar gedrag ofzo met haar te bespreken.
Met de rest gaat ruzie maken prima, we zijn allemaal best redelijk en goedmaken is ook nooit een probleem. En daarna gaan we ook verder zonder nog wrok te koesteren ofzo.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Freshona vr 6 jul 2012 - 2:36

Ik heb één vriendin waarvoor ik echt alles over heb. Hou onwijs veel van haar, ze is er ALTIJD in moeilijke tijden voor mij geweest en ik voor haar. Waar een aantal vriendinnen wat afstand hebben genomen omdat ik keer op keer wat heftigs meemaakte waardoor ze er waarschijnlijk een beetje "moe" van werden is zij er altijd voor mij geweest. Elke dag een bericht om te vragen hoe het ging enz. zulke dingen hebben ervoor gezorgd dat ze echt een speciaal plekje in mn hart heeft.

Verder heb ik één goede vriendin die ik vanaf kleins af aan al ken. Ook met haar heb ik een goede band. En nog één goede vriendin die ik vanaf de middelbare school ken waarvan ik ook zeker weet dat ze er altijd voor me zal zijn, maar waar ik dan toch wat meer afstand van heb.

En daarnaast gewoon losse vriendinnen die ik eens in de zoveel tijd zie.

Tenslotte heb ik nog een collega die ik als een speciale vriendin zie, ik kan tegen haar alles zeggen. Zelfs dingen die ik met andere vriendinnen niet zo snel zou bespreken.
Freshona
Freshona
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 06-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij vriendschap? Empty Re: Wat vind jij vriendschap?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum