Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verwaterde vriendschap

+2
Caresses
Fearie
6 plaatsers

Ga naar beneden

Verwaterde vriendschap Empty Verwaterde vriendschap

Bericht  Fearie za 20 okt 2012 - 22:44

We zitten hier thuis heel erg in dubio sinds een paar dagen, mijn vriend (en ik) heeft een vriendengroep van ongeveer 8 jongens. Kennen elkaar al jaren, ondertussen aanhang bijgekomen en enkele kids. En eigenlijk logisch beginnen we een beetje uit elkaar te groeien, er worden kleinere groepjes gevormd en men gaat niet meer altijd met elkaar om.

Nu zijn wij en een 2tal andere stellen dit weekend niet uitgenodigd voor een verjaardag van een vriendin van ons, onder het mom van ' we spreken elkaar nooit en we maken keuzes'. Prima, maar krijgen wel een week eerder de uitnodiging voor de verjaardag van hun zoontje.
Het probleem hierin in, dat we dit viavia te horen kregen terwijl we elkaar een week eerder nog zagen en er geen woord over gezegd is.

Wij (mijn vriend en ik) zaten zelf ook al tegen deze keuze aan te hikken mbt onze bruiloft en vrijgezellenfeest. Nodig je ze uit of toch niet? Uiteindelijk een tijd geleden de keuze gemaakt ze toch allemaal uit te nodigen en geen onderscheid te maken.
Maar nu doordat dit is gebeurd, is mijn vriend echt standvastig en heeft hij zoiets van ' ik had er toch al weinig mee, dus hoeven ze niet meer op de bruiloft te komen'. Ik ben het grotendeels met hem eens, maar vind het vervelend de keuze te maken (alles voor de lieve vrede). Maar aan de andere kant vind ik het schijnheilig en had ik het liever eerlijk gehoord dat ze deze keuze hebben gemaakt, dan had ik het begrepen en geaccepteerd.

Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is en ben benieuwd wat anderen in deze situatie zouden doen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwaterde vriendschap Empty Re: Verwaterde vriendschap

Bericht  Caresses za 20 okt 2012 - 22:55

Je geeft aan dat jullie al twijfelden over al dan niet uitnodigen op de bruiloft. Als het inmiddels zo verwaterd is dat jullie niet eens meer op de verjaardag worden verwacht, dan zouden ze van mij niet meer op de bruiloft hoeven te komen. (Maar ik wil sowieso geen mensen erbij hebben waar ik in het dagelijks leven nauwelijks contact mee heb).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwaterde vriendschap Empty Re: Verwaterde vriendschap

Bericht  Steep za 20 okt 2012 - 23:19

Ik ben het met Caresses eens. Wij hebben geen mensen uitgenodigd om de vrede te bewaren. Zij nodigen jullie niet op een verjaardag uit onder het mom dat jullie elkaar nooit meer spreken, wat dus al niet klopt als jullie een week eerder op de verjaasrdag van hun zoontje zijn geweest. Juist een verjaardag vind ik een mooie manier om weer bij te kletsen en een investering te doen in de vriendschap. Schijnbaar hebben zij daar geen zin meer in, dus waarom wel uitnodigen voor zoiets belangrijks als jullie bruiloft als zij niet willen investeren?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwaterde vriendschap Empty Re: Verwaterde vriendschap

Bericht  girli zo 21 okt 2012 - 0:06

Ik snap het niet. Je geeft aan dat jullie de keuze hebben gemaakt om iedereen uit te nodigen en geen onderscheid te maken. Dan kan je toch de uitnodiging niet meer intrekken als die al is verstuurd?

Als het dan toch niet meer gaat om 'de lieve vrede bewaren', zou ik ook gewoon vragen hoe het zit dat jullie wel welkom zijn bij het zoontje maar niet bij de vriendin.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwaterde vriendschap Empty Re: Verwaterde vriendschap

Bericht  Minx zo 21 okt 2012 - 0:14

Ik denk dat de uitnodigingen nog niet verstuurd zijn.

Ik zou ze denk ik nog wel even bellen om te vragen of het waar is. Maar op je bruiloft wel uitnodigen wie jij erbij wil hebben. Het is jullie dag
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwaterde vriendschap Empty Re: Verwaterde vriendschap

Bericht  Melis_je zo 21 okt 2012 - 0:30

Zijn de uitnodigingen nog niet verstuurd? Een verstuurde uitnodiging intrekken lijkt me einde vriendschap, lijkt me wel heel rigoreus. Maar alleen voor de lieve vrede hoef je ze niet uit te nodigen, ik zou het alleen doen als het je leuk lijkt dat ze komen of als je de vriendschap aan wil halen. En je hebt best kans dat ze afzeggen als zij de vriendschap echt niet aan willen halen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwaterde vriendschap Empty Re: Verwaterde vriendschap

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 1:44

Minx schreef:Ik denk dat de uitnodigingen nog niet verstuurd zijn.

Ik zou ze denk ik nog wel even bellen om te vragen of het waar is. Maar op je bruiloft wel uitnodigen wie jij erbij wil hebben. Het is jullie dag

Persoonlijk zou ik ze niet gaan bellen, komt een beetje raar over als het meer kennissen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwaterde vriendschap Empty Re: Verwaterde vriendschap

Bericht  Steep zo 21 okt 2012 - 1:56

Yasmin schreef:
Minx schreef:Ik denk dat de uitnodigingen nog niet verstuurd zijn.

Ik zou ze denk ik nog wel even bellen om te vragen of het waar is. Maar op je bruiloft wel uitnodigen wie jij erbij wil hebben. Het is jullie dag

Persoonlijk zou ik ze niet gaan bellen, komt een beetje raar over als het meer kennissen zijn.

Als het een hechte vriendengroep is geweest vind ik dat je er wel over moet kunnen praten eigenlijk..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwaterde vriendschap Empty Re: Verwaterde vriendschap

Bericht  Fearie zo 21 okt 2012 - 6:45

Wij hebben de uitnodigingen nog niet verstuurd.

Je zou denken dat bij deze vriendengroep zo iets wel te bespreken is, maar jammer genoeg is dat niet altijd zo.
Hebben ondertussen gevraagd hoe het zat en kregen een antwoord waar we niets mee kunnen, dus zijn na wikken & wegen er wel uit.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwaterde vriendschap Empty Re: Verwaterde vriendschap

Bericht  Steep zo 21 okt 2012 - 10:31

Altijd naar zo'n antwoord waar je niks mee kan. Zij krijgen geen uitnodiging?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwaterde vriendschap Empty Re: Verwaterde vriendschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum