Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vriendschap kopen

3 plaatsers

Ga naar beneden

vriendschap kopen Empty vriendschap kopen

Bericht  Ziva zo 7 aug 2011 - 0:34

Mijn hele leven lang ben ik gewend dat ik vriendschappen moet kopen. Mensen geld lenen, spullen weggeven, cadeautjes kopen, op school werkstukken maken, af laten kijken, dingen over laten schrijven, elke dag weer, rotklusjes doen op mijn werk, dingen doen waar ik helemaal niet achter sta om ze te vriend te houden. Reëel gezien zijn dat geen echte vrienden, maar als ik dat niet zou doen, zou niemand tegen me praten en gepest worden. Ik heb geleerd dat ik een goed persoon ben om iets van (gedaan) te krijgen, maar niet als persoon/vriendin op zich. Nu ik volwassen ben herhaald dat patroon zich steeds weer. Ik zie nu al op tegen een nieuwe opleiding, werken etc. Ik doe niet eens meer de dingen die ik leuk vind in groepen zoals dansen of yoga. Het is dan of mensen weer alles geven of altijd alleen zitten. Ik ben ook weleens goed al surrogaat vriendin, als niemand anders toevallig in de buurt is. Maar komt er iemand voorbij die wel de moeite waard is, wordt ik meteen gedumpt. Natuurlijk kan ik mezelf voornemen dat nooit meer te doen en voor mezelf op te komen, ik heb het weleens geprobeerd, ik voel me misschien dan beter over mezelf, maar ben dan nog steeds alleen. Ik zou zo graag eens een echte vriendin/vriend willen hebben die om mij geeft, in mij geïnteresseerd is, niet om wat ik materieel te bieden hebben. Ik voel me al jarenlang zo eenzaam. Maar geloof dat dat er niet echt in zit voor mij…

(wou dit gewoon even van me afschrijven)
Ziva
Ziva
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 32
Punten : 38
Registratiedatum : 14-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap kopen Empty Re: vriendschap kopen

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 1:46

Vast wel hoor. smile Een echte vriend(in) vraagt niets meer van je dan alleen je gezelschap. Als je ook daar in gelooft dan komt het vanzelf wel goed. Ik weet wel zeker dat je niet zo eenzaam bent als je denkt. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap kopen Empty Re: vriendschap kopen

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 1:49

Volgens mij heb jij een enorm gebrek aan zelfvertrouwen, en dat vind ik heel verdrietig om te lezen. Probeer daar aan te werken, ga anders eens met iemand praten. Maatschappelijk werk, een psycholoog? Leer vaker 'nee' zeggen, probeer assertiever te zijn. Als jij jezelf de moeite waard vindt, zul je zien dat mensen om je heen dat ook gaan vinden.

hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap kopen Empty Re: vriendschap kopen

Bericht  Alias zo 7 aug 2011 - 1:51

Door je goedheid en geen duidelijke grenzen aan geven trek jij (onbewust) mensen aan die daar handig gebruik van willen maken denk ik. Wat je zelf al zegt, beter voor jezelf opkomen en stoppen met "vriendschappen te kopen" lijken mij twee hele goede voornemens! Wat heb je aan deze mensen? Ik denk dat je je vooral hierdoor erg eenzaam voelt. Niemand hebben lijkt misschien heel eng en leuk is het natuurlijk niet, maar dat wil niet zeggen dat het zo blijft. Ik denk dat als jij jouw additude verandert er echt wel mensen naar jou toe trekken om wie jij bent!
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap kopen Empty Re: vriendschap kopen

Bericht  Chocolate Cookie zo 7 aug 2011 - 1:53

Tea-Leaf schreef:Volgens mij heb jij een enorm gebrek aan zelfvertrouwen, en dat vind ik heel verdrietig om te lezen. Probeer daar aan te werken, ga anders eens met iemand praten. Maatschappelijk werk, een psycholoog? Leer vaker 'nee' zeggen, probeer assertiever te zijn. Als jij jezelf de moeite waard vindt, zul je zien dat mensen om je heen dat ook gaan vinden.

hug
+1 hug
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap kopen Empty Re: vriendschap kopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum