Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen autorijden

+12
Parisienne
Chocolate Cookie
Serena
Jezzie
Arwyn
Blond
Toet
M-G
Rovine
Zwerver
Lejow
Linnie1985
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Alleen autorijden - Pagina 2 Empty Re: Alleen autorijden

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 0:36

Je hebt hem niet zomaar gehaald natuurlijk, dus je kunt gewoon rijden, helemaal alleen! Ik zou het juist wel nu doen, anders ga je er alleen maar tegenaan zitten hikken als je het eng vindt, en dan lijkt het een groter iets dan het daadwerkelijk is, want je kunt gewoon rijden.

Mijn eerste keer alleen was eigenlijk vrij plotseling haha, ik had een auto gekocht & ging hem op de fiets halen, en mijn moeder fietste terug, dus toen zat ik ineens alleen in de auto nerd Ik voelde me heel cool, en vond het na 2 minuten normaal en heb het altijd normaal gevonden.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 2:15

Ja, gewoon gelijk in de auto springen, hoor. Duurt maar heel even en dan is het niet gek meer. De eerste keer dat ik alleen reed heb ik ook gelijk een vriendin honderd kilometer verderop opgezocht. Wel per ongeluk wat verkeersregeltjes gebroken, maar niks gevaarlijks gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne ma 24 jan 2011 - 2:20

Ik vond het ook wel spannend, de eerste keer alleen. Maar het went echt heel snel! Ik vond het fijner om de eerste keer na mijn rijbewijs gehaald te hebben alleen in de auto te zitten, dan gelijk met anderen erbij. Ze gaan dan voor mijn gevoel toch op je letten. Nadat ik de straat uit was zat ik al vol zelfvertrouwen in de auto. Je kunt rijden en hebt dus niet voor niks je rijbewijs gehaald. Vertrouw er gewoon op dat het goed gaat!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Serena ma 24 jan 2011 - 2:23

En ben je al een stukje wezen rijden? hoe was het?
(anders zou ik zeggen gewoon gaan! je hebt het roze pasje niet voor niets!)
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linnie1985 ma 24 jan 2011 - 3:39

ja ik ben net gegaan!

Eerst door de polder naar een bloemen/planten/dierenwinkel en toen ik er bijna was (jullie geloven het mischien niet), vloog er gewoon een roofvogel naast me. Heb dat nog nooit gezien, ook niet toen ik naast mn vriend in de auto zat! Zo gaaf!!! (Wel een roofvogel, maar niet dattie zo dicht naast de auto vloog).

Eerst langs mijn ex-rij-instructeur, maar hij was er niet (bloemetje brengen), dus daarna nog even langs mijn schoonouders gegaan, maar die waren er ook niet:(. En toen ben ik terug over de provinciale 80km weg gegaan. (das toch een provinciale weg?)

Laatst aangepast door Linnie1985 op ma 24 jan 2011 - 3:44; in totaal 1 keer bewerkt
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 3:39

Linnie1985 schreef:ja ik ben net gegaan!

Eerst door de polder naar een bloemen/planten/dierenwinkel en toen ik er bijna was (jullie geloven het mischien niet), vloog er gewoon een roofvogel naast me. Heb dat nog nooit gezien, ook niet toen ik naast mn vriend in de auto zat! Zo gaaf!!!

Eerst langs mijn ex-rij-instructeur, maar hij was er niet, dus daarna nog even langs mijn schoonouders gegaan, maar die waren er ook niet:(. En toen ben ik terug over de provinciale 80km weg gegaan. (das toch een provinciale weg?)
Dat doen ze ook niet dagelijks hoor Laughing

Gast
Gast

Bericht  Linnie1985 ma 24 jan 2011 - 3:45

_Donnaa schreef:
Linnie1985 schreef:ja ik ben net gegaan!

Eerst door de polder naar een bloemen/planten/dierenwinkel en toen ik er bijna was (jullie geloven het mischien niet), vloog er gewoon een roofvogel naast me. Heb dat nog nooit gezien, ook niet toen ik naast mn vriend in de auto zat! Zo gaaf!!!

Eerst langs mijn ex-rij-instructeur, maar hij was er niet, dus daarna nog even langs mijn schoonouders gegaan, maar die waren er ook niet:(. En toen ben ik terug over de provinciale 80km weg gegaan. (das toch een provinciale weg?)
Dat doen ze ook niet dagelijks hoor Laughing

ja maar zo dicht langs de auto... Dat was echt de eerste keer dat ik dat meemaakte.

Haha ik dacht dat er stond: dat doen ze dagelijks (verkeerd gelezen Embarassed)
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  me-girl ma 24 jan 2011 - 7:53

De eerste keer dat ik alleen in de auto zat was het donker (was ook mijn eerste keer in het donker) en toen kwam ik bij een wegversmaling, ik had voorrang maar de auto van de andere kant reed door, waardoor ik boven op de rem moest! Had dus gelijk bijna mijn eerste ongeluk te pakken. Was wel even schrikken. Maar vond het echt stoer de eerste keer alleen in de auto!
me-girl
me-girl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 82

Bericht  Linnie1985 ma 24 jan 2011 - 20:32

nou gisteravond nog even met mn vriend de weg op gewest... Ik ga liever alleen. Ik ben zijn auto nog niet echt gewend (zelfde als mijn ex-rij-instructeur maar dat was diesel en mijn vriend heeft benzine).
Dus ik kreeg aardig wat commentaar van hem :S. Volgens hem rij ik net zo erg als mijn ma :S
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 20:37

Ik heb in september mijn rijbewijs gehaald en ben voor 14 dagen geleden pas voor het eerst gaan rijden!
Mede doordat ik zolang niet meer gereden had was ik ontzettend zenuwachtig. Het eerste ritje was 's avonds in het donker en in de regen,dom!

Nu rijd ik alweer een stuk zelfverzekerder en voel ik me een stuk prettiger in de auto!

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwvlok ma 24 jan 2011 - 20:41

Ik vond het juist super leuk! Ik kon niet wachten tot ik m'n rijbewijs op mocht halen en dus kon gaan rijden smile
Ben in m'n eentje rondjes gaan rijden. In het begin alleen maar op 50-wegen, later over 80-wegen enz.

Toen er voor het eerst iemand naast me ging zitten had ik van te voren gezegd dat ze niet teveel commentaar mochten hebben :P Als iemand de hele tijd op me zit te fitten zet ik zo de auto aan de kant!
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Linnie1985 ma 24 jan 2011 - 20:44

Sneeuwvlok schreef:Ik vond het juist super leuk! Ik kon niet wachten tot ik m'n rijbewijs op mocht halen en dus kon gaan rijden smile
Ben in m'n eentje rondjes gaan rijden. In het begin alleen maar op 50-wegen, later over 80-wegen enz.

Toen er voor het eerst iemand naast me ging zitten had ik van te voren gezegd dat ze niet teveel commentaar mochten hebben :P Als iemand de hele tijd op me zit te fitten zet ik zo de auto aan de kant!

ik ben gisteren gelijk de polder in gegaan en daarna de terugweg de 80km weg op gegaan Very Happy
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Roxi3 ma 24 jan 2011 - 20:50

Sneeuwvlok schreef:Ik vond het juist super leuk! Ik kon niet wachten tot ik m'n rijbewijs op mocht halen en dus kon gaan rijden smile

Haha herkenbaar! Toen ik voor de eerste keer in mijn vaders auto ging rijden met hem naast me, zat hij zo te zeiken (remmen, remmen) dat ik de auto langs de kant van de weg heb gezet. Het minder stoere deel is dat ik aan het huilen was.

Ik vind het nu heerlijk om alleen te rijden, lekker rustig.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Linnie1985 di 25 jan 2011 - 0:03

Roxi3 schreef:

Haha herkenbaar! Toen ik voor de eerste keer in mijn vaders auto ging rijden met hem naast me, zat hij zo te zeiken (remmen, remmen) dat ik de auto langs de kant van de weg heb gezet. Het minder stoere deel is dat ik aan het huilen was.

Ja ik had het gisteravond ook. Mijn vriend wilde perse dat ik de auto achteruit inparkeerde, maar dat vind ik best wel moeilijk. hij zat zo te zeuren, ik zette de auto op de handrem en in zn vrij en ik begon te huilen.

Hij heeft later wel zn excuses aangeboden.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 0:10

Zodra mijn moeder begint te zeuren kan ze uitstappen.. Ze rijdt zelf vrijwel nooit en is heel onzeker.. Als ik achteruit rij en er staat op de hoek een auto, begint ze al te gillen dat ik op die auto moet passen.. Ongelooflijk irritant.. Ik stap ook niet bij m`n moeder in de auto, omdat ze zo onzeker is sta ik zelf doodsangsten uit haha..

Als m`n vriend gaat zeuren is het ook einde oefening trouwens.. Hij zeurt alleen als ik me niet gedraag (toeteren ofzo) uhum..

Gast
Gast

Bericht  Toet di 25 jan 2011 - 0:13

Linnie1985 schreef:nou gisteravond nog even met mn vriend de weg op gewest... Ik ga liever alleen. Ik ben zijn auto nog niet echt gewend (zelfde als mijn ex-rij-instructeur maar dat was diesel en mijn vriend heeft benzine).
Dus ik kreeg aardig wat commentaar van hem :S. Volgens hem rij ik net zo erg als mijn ma :S

Daar moet je hem gewoon op aanspreken hoor. Niks vervelender dan commentaar van je bijrijder. Jij hebt je rijbewijs pas net en je moet het nog leren, dat heeft hij maar te accepteren.

Mensen hoeven echt niet te zeuren over mijn rijstijl, dan moeten ze zelf maar rijden. Ja, ze mogen me tips geven maar commentaar is niet gewenst.

Mijn moeder heeft trouwens nog nooit bij mij in de auto gezeten (ik heb m'n rijbewijs al twee jaar en rij al twee jaar dagelijks auto.) Dat durft ze niet want volgens haar rijd ik als een gek haha.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 0:16

toetje_ schreef:

Mijn moeder heeft trouwens nog nooit bij mij in de auto gezeten (ik heb m'n rijbewijs al twee jaar en rij al twee jaar dagelijks auto.) Dat durft ze niet want volgens haar rijd ik als een gek haha.
Hahahaha.. Herkenbaar..

Ik moet ook echt oppassen als ik achter m`n ouders rij, of ervoor.. Dan ga ik heel anders rijden, anders krijg ik thuis commentaar..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 0:18

toetje_ schreef:Mensen hoeven echt niet te zeuren over mijn rijstijl, dan moeten ze zelf maar rijden. Ja, ze mogen me tips geven maar commentaar is niet gewenst.

Hier ben ik ook niet van gediend. Mijn vriend geeft ook wel eens commentaar wanneer ik achter het stuur zit. Ik zeg dan vaak, Ik rij nu, dus houdt dat commentaar maar voor je, wil je? Als hij dan nog eens commentaar geeft, zeg ik vaak als je nog meer commentaar wilt geven stap je maar uit en loop je maar verder.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 1:10

Ik ga vanavond ook voor het eerst alleen! Heb m de 13e gehaald en afgelopen woensdag opgehaald, maar ik ben ziek geweest dus het is er nog niet van gekomen om alleen te rijden. Heb wel een keer met mijn vriend gereden in onze auto en drie keer in de auto van mijn ouders eerst met mn vader, toen mn moeder en toen mn broertje, maar vanavond ga ik dus helemaal alleen naar een vriendin. Zal vast goed gaan Wink mooi dat het bij jou iig goed ging.

Gast
Gast

Bericht  Roxy89 di 25 jan 2011 - 1:25

Toen ik voor het eerst in onze eigen auto zonder instructeur mocht rijden zat mijn vriend er naast en zei opeens: "oooow je rijdt helemaal niet slecht!" Haha kwam niet meer bij, hij vond het blijkbaar enger dan mij!

toetje_ schreef:Mijn moeder heeft trouwens nog nooit bij mij in de auto gezeten (ik heb m'n rijbewijs al twee jaar en rij al twee jaar dagelijks auto.)

Mijn moeder wil nooit dat ik rij omdat ik niet kan rijden volgens haar, maar mijn moeder durft zelf niet eens buiten het dorp te komen...
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  M-G di 25 jan 2011 - 1:51

Linnie1985 schreef:
Mistery-Girl schreef:De eerste keer alleen rijden, was in de auto van mijn ouders. Mijn moeder is eerst een kwartiertje meegeweest, gewoon om even te wennen aan de auto met iemand naast me. Toen heb ik haar weer bij huis afgezet en heb zelf nog een half uurtje rondgereden bij ons in de buurt. Eng vond ik het niet. Ik vond het juist ontzettend cool om eindelijk eens alleen te rijden en ben dan ook vrijwel direct de 100 km weg op gereden (snelweg ligt hier helaas niet direct in de buurt)

wij hebben hier in de buurt wel een 100km weg, maar dat is een 1-baansweg met zo'n groene streep.

Off Topic: Jouw onderschrift, ik gebruikte dat altijd als nickname (nu is het carpe-noctum)

Bij ons is het ook een eenbaansweg hoor, alleen die wordt overdag niet veel gebruikt. In de spits wil je er niet komen maar de rest van de dag kan je er lekker doorrijden.

Ik moest even zoeken want carpe noctum betekende maar dat is ook een goede!
Wat dat betreft ben ik meer een nachtmens, dus zou die ook best passend zijn:)
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 2:18

Ik kan het me helemaal niet meer herinneren. Heeft denk ik niet veel indruk gemaakt.
Ik weet nog wel dat ik in het begin helemaal niet bang was. Parkeerde overal de auto, zelfs de moeilijkste plaatsjes. Totdat het een keer niet lukte en ik helemaal in de stress raakte. Ik rijd bijna nooit auto en merk wel dat ik het nu een stuk lastiger vind en dat ik veel onzekerder ben (met parkeren bedoel ik)

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwvlok di 25 jan 2011 - 2:51

Linnie1985 schreef:
Roxi3 schreef:

Ja ik had het gisteravond ook. Mijn vriend wilde perse dat ik de auto achteruit inparkeerde, maar dat vind ik best wel moeilijk. hij zat zo te zeuren, ik zette de auto op de handrem en in zn vrij en ik begon te huilen.

Hij heeft later wel zn excuses aangeboden.

Ik moet stiekem wel een beetje lachen maar vind het wel herkenbaar haha!
Ik ben ook echt een ramp met parkeren dus zet ook vaak de auto op de handrem om vervolgens om te wisselen met m'n moeder ofzo :P ik loop soms express een heel stuk verder omdat ik op de parkeerplaats die dichterbij is niet durf te parkeren ( daar is het altijd heel druk )
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Linnie1985 di 25 jan 2011 - 3:28

Ik ben net weer een stuk gaan rijden. Ik wilde wegrijden, hoor ik de auto piepen. Had ik de handrem er niet goed af gehaald Embarassed. En ik heb hem weer gewoon vooruit de parkeerplaats in gereden hoor Twisted Evil. Ik kon hem er zo in gooien haha, zo rustig is het nu op de parkeerplaats.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud