Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen autorijden

+12
Parisienne
Chocolate Cookie
Serena
Jezzie
Arwyn
Blond
Toet
M-G
Rovine
Zwerver
Lejow
Linnie1985
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Alleen autorijden Empty Alleen autorijden

Bericht  Linnie1985 zo 23 jan 2011 - 8:50

Zoals jullie weten ben ik donderdag voor mijn rijbewijs geslaagd.
Morgen ga ik mijn rijbewijs ophalen en dan wil ik eigenlijk geljk gaan oefenen in het alleen rijden (ja het mag van mijn vriend).

Hoe was het voor jullie, dat jullie voor het eerst alleen gingen rijden?
Ik moet toegeven ik vind het wel een beetje eng, maja ooit moet het een keer en ik heb zoiets van dan kan ik het beter zo snel mogelijk doen. Toch?
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen autorijden Empty Re: Alleen autorijden

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 8:51

Whaa, dat voelde heel stoer, 5 sec.. En toen was het gewoon normaal..

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 23 jan 2011 - 8:52

Toen ik in de buurt van mijn huis kwam zat ik te wachten tot de instructeur zou zeggen waar ik heen moest.
Ik hoorde geen 'links' en reed dus vrij verbaasd mijn straat voorbij.. Tot ik naast me keek en besefte dat ik alleen in de auto zat en nu zelf mocht beslissen waar ik links en rechts ging hahahaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Zwerver zo 23 jan 2011 - 8:54

Ik voelde mij ontzettend stoer! Very Happy Maar erna besefte ik dat het niks voorstelde. Er ging bij mij een hele last van mijn schouders en reed meteen lekker ontspannen!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rovine zo 23 jan 2011 - 8:55

Ik zat er zo van te genieten dat ik steeds zat te klooien met de radio, waardoor ik eigenlijk niet zo meer op de weg lette.

Ben toen ook verdwaald (was bij mijn ouders) en raakte op een gegeven moment wel een beetje in paniek omdat ik door drukke dorpscentra enzo heen moest (waar het markt was enzo), kende ook de hele route niet.

Op bekend terrein ging het stukken beter, raakte alleen vrij snel moe, na een uurtje ongeveer, omdat ik het niet gewend was.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 9:04

De eerste keer alleen was in de vorige auto van mijn vriend (een echt oldtimer), na een paar meter rijden reed er politie achter me, dus ik helemaal in de stress. Gauw rechtsaf geslagen, en toen was ik van ze af :p Klinkt wel erg stom dit!

Gast
Gast

Bericht  Linnie1985 zo 23 jan 2011 - 9:09

haha, ik zal het morgen wel zien hoe of wat, misschien sta ik wel 3 kwartier op de parkeerplaats of ik wel durf LOL
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 9:11

M1918 schreef:De eerste keer alleen was in de vorige auto van mijn vriend (een echt oldtimer), na een paar meter rijden reed er politie achter me, dus ik helemaal in de stress. Gauw rechtsaf geslagen, en toen was ik van ze af :p Klinkt wel erg stom dit!
Zo had ik een vriendin die na het behalen van haar rijbewijs iedere keer 'ohneee politieeeee' uitriep om vervolgens helemaal in de stress te raken :shock:

Gast
Gast

Bericht  M-G zo 23 jan 2011 - 9:39

De eerste keer alleen rijden, was in de auto van mijn ouders. Mijn moeder is eerst een kwartiertje meegeweest, gewoon om even te wennen aan de auto met iemand naast me. Toen heb ik haar weer bij huis afgezet en heb zelf nog een half uurtje rondgereden bij ons in de buurt. Eng vond ik het niet. Ik vond het juist ontzettend cool om eindelijk eens alleen te rijden en ben dan ook vrijwel direct de 100 km weg op gereden (snelweg ligt hier helaas niet direct in de buurt)
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Toet zo 23 jan 2011 - 9:49

Hmm, ik weet het niet eens meer. Heeft nie veel indruk gemaakt dus.

Als ik politie tegen kom krijg ik ook een beetje stress, slaat nergens op natuurlijk.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Linnie1985 zo 23 jan 2011 - 9:51

Mistery-Girl schreef:De eerste keer alleen rijden, was in de auto van mijn ouders. Mijn moeder is eerst een kwartiertje meegeweest, gewoon om even te wennen aan de auto met iemand naast me. Toen heb ik haar weer bij huis afgezet en heb zelf nog een half uurtje rondgereden bij ons in de buurt. Eng vond ik het niet. Ik vond het juist ontzettend cool om eindelijk eens alleen te rijden en ben dan ook vrijwel direct de 100 km weg op gereden (snelweg ligt hier helaas niet direct in de buurt)

wij hebben hier in de buurt wel een 100km weg, maar dat is een 1-baansweg met zo'n groene streep.

Off Topic: Jouw onderschrift, ik gebruikte dat altijd als nickname (nu is het carpe-noctum)
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 10:22

De eerste paar meter vond ik het nog wel spannend maar het went zo ongelooflijk snel! Natuurlijk, het is even wennen dat er niemand meer naast je zit die eventuele fouten op kan vangen, maar met genoeg vertrouwen in jezelf is alleen rijden erg leuk!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 10:26

Ik vond het doodeng en reed al meteen een 1 richtingsverkeerd straat in , met als gevolg veel boze mensen Embarassed hahahah , maargoed, daar ging het veeeeeeel beter :P

Gast
Gast

Bericht  Zwerver zo 23 jan 2011 - 10:32

Ik schiet ook nog altijd in de stress als ik politie zie! haha, maar ik ben ook altijd bang gemaakt ermee! Als ik op mijn brommertje rij en en rijdt politie heb ik er ook last van
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 12:01

Ik moest die avond weg met de auto, en heb eerst een rondje dorp gereden. Ging prima. Niks bijzonders eigenlijk :P

Gast
Gast

Bericht  Blond zo 23 jan 2011 - 21:17

Ik vond het heel eng de eerste keer. Ik had een week mijn rijbewijs en had alleen nog maar gereden terwijl mijn vader naast me zat. En ik liet het kreng steeds afslaan bij stoplichten. Maar eigenlijk ging het prima, en toen liet ik hem ook niet steeds afslaan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Arwyn zo 23 jan 2011 - 21:32

Pff, volgens mij vond ik de eerste keer alleen rijden niet echt eng.. Ik vond het wel spannend, maar toen ik eenmaal de straat uit was, vond ik het wel weer prima. Tijdens rijles liet ik hem ook al regelmatig afslaan, dus dat was ik wel gewend, haha.
Verder vind ik autorijden overigens helemaal niet leuk en doe ik het dus eigenlijk ook nooit.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Jezzie zo 23 jan 2011 - 21:37

Ik vond het vooral zo gek dat er niemand meer naast me zat die zei welke kant ik op moest enzo!
De eerste keer dat ik de snelweg op ging vond ik wel een beetje eng, maar dat had ik een keer geoefend met mijn vader ernaast, het is toch ineens een andere auto waar je in rijdt!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Serena zo 23 jan 2011 - 21:41

Arwyn schreef:Pff, volgens mij vond ik de eerste keer alleen rijden niet echt eng.. Ik vond het wel spannend, maar toen ik eenmaal de straat uit was, vond ik het wel weer prima. Tijdens rijles liet ik hem ook al regelmatig afslaan, dus dat was ik wel gewend, haha.
Verder vind ik autorijden overigens helemaal niet leuk en doe ik het dus eigenlijk ook nooit.

volgens mij heb ik precies hetzelfde.
Daarbij komt dat ik zelf geen auto heb, eentje huren echt belachelijk duur is als je nog geen 25 bent en de auto die ik van mn ouders wel is mag lenen, ik eerst 2 uur moet reizen... Tja dan ga ik ook niet snel rijden.. maja
Het is wel leuk om je rijbewijs te hebben hoor! veel plezier vandaag alleen in de auto!
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Linnie1985 zo 23 jan 2011 - 21:54

ik denk dat de auto bij mij ook af gaat slaan. Ik heb gelest in een diesel en mn vriend heeft benzine...

Maja kwestie van wennen smile
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Chocolate Cookie zo 23 jan 2011 - 22:50

Ik vond het stoer en eng tegelijk haha! Maar nu is het wel n gewoonte. Bijna een slechte, ik pak soms te makkelijk mijn auto, terwijl ik het makkelijk fietsen kan Embarassed
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 23:37

Ik vond het spannend maar tegelijkertijd ook super vet! Eindelijk mocht ik rijden zonder instructeur naast me, wat voelde dat goed. Mijn eerste ritje was trouwens naar de McDrive clown

Gast
Gast

Bericht  Linnie1985 zo 23 jan 2011 - 23:40

Sow, ik heb hem! Mooi roze pasje zeg haha.

Haha wij hebben geen mac donalds op het eiland, dus dan zou ik helemaal naar rotterdam moeten.

Oke, ik zit zwaar te twijfelen of ik nu gelijk al de eerste dag dat ik mijn rijbewijs heb alleen te gaan rijden... :S
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 0:05

Ik zou het gewoon lekker doen! Je hebt niet voor niks je rijbewijs, dus dat gaat je echt wel lukken Wink Het is wel spannend, maar weet bijna zeker dat zodra je aan het rijden bent je daar van af bent.

Gast
Gast

Bericht  Zwerver ma 24 jan 2011 - 0:33

Ik zou ook meteen gaan rijden!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel