Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb er geen zin in.

+10
Snoopy
SoGood
Arwyn
Angela_1986
Parisienne
Japie
silly-one
Raindrop
Caresses
Caribbeanlover
14 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Ik heb er geen zin in.

Bericht  Caribbeanlover za 30 jun 2012 - 23:35

Nu ik weet dat m'n contract niet wordt verlengd zie ik er tegenop om morgen te gaan werken. Sinds morgen zitten ze op een nieuwe locatie en aangezien ik net onder de 10 km zit krijg ik ook nog eens geen reiskosten vergoed.

Heb er gewoon echt helemaal geen zin in, maar probeer die maand wel af te maken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Caresses za 30 jun 2012 - 23:47

Balen. Nog even doorzetten en ik hoop dat je snel een andere baan hebt.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Gast za 30 jun 2012 - 23:49

Hou je vast aan het idee dat als je niet gaat werken ook geen geld binnenkrijgt. Weet niet hoe het bij jullie werkt met ziek zijn of expres niet komen opdagen, maar stel ze houden je loon in dan wordt je denk ik ook niet vrolijk. Het is balen dat je contract afloop maar nu staat het open voor nieuwe kansen. Waarom ga je geen BBL- opleiding doen? Werken en leren op het gebied wat je leuk vindt? Mooie is dat je opleiding betaald wordt en je kan nog werken en geld krijgen ook, alleen wel minder dan gebruikelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Gast za 30 jun 2012 - 23:49

Dat kan ik me wel voorstellen ja, maar goed dat je de maand af gaat maken!
Mocht je volgende werkgever naar je huidige werkgever bellen kan die iig niet aangeven dat je er mee gekapt bent, maar dat je netjes je werk bent blijven doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Raindrop za 30 jun 2012 - 23:50

Wat balen zeg dat je contract niet is verlengd!
Ik kan me goed voorstellen dat je nu geen zin meer hebt om te gaan werken.

Ik zou gewoon enkel denken aan het geld dat je er nog mee verdient en alvast op zoek gaan naar een andere baan.
Succes!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Caribbeanlover zo 1 jul 2012 - 0:10

Dropdraakje schreef:Hou je vast aan het idee dat als je niet gaat werken ook geen geld binnenkrijgt. Weet niet hoe het bij jullie werkt met ziek zijn of expres niet komen opdagen, maar stel ze houden je loon in dan wordt je denk ik ook niet vrolijk. Het is balen dat je contract afloop maar nu staat het open voor nieuwe kansen. Waarom ga je geen BBL- opleiding doen? Werken en leren op het gebied wat je leuk vindt? Mooie is dat je opleiding betaald wordt en je kan nog werken en geld krijgen ook, alleen wel minder dan gebruikelijk.

Volgens mij mogen ze dat niet doen je geld inhouden. Als iemand ziek is, dan moeten ze er vanuit gaan dat dat zo is. Niet komen opdagen vind ik wat anders, maar dan nog geld inhouden ook verkeerd van ze.

Denk dat ik te oud ben voor zo opleiding.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  silly-one zo 1 jul 2012 - 0:12

Je bent nooit te oud voor een BBL-Opleiding. Ik heb al op verschillende stage en werklocaties gezien dat er mensen zijn die op latere leeftijd nog een BBL-opleiding doen. Mijn moeder zelf is met 50 jaar nog een keer een deeltijd studie gaan doen en kon tegelijk werken op een school, wat direct een soort stage was.

Ga je er eens in verdiepen en je zal zien dat je op alle leeftijden nog een opleiding kan volgen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Japie zo 1 jul 2012 - 0:13

Caribbeanlover schreef:
Dropdraakje schreef:Hou je vast aan het idee dat als je niet gaat werken ook geen geld binnenkrijgt. Weet niet hoe het bij jullie werkt met ziek zijn of expres niet komen opdagen, maar stel ze houden je loon in dan wordt je denk ik ook niet vrolijk. Het is balen dat je contract afloop maar nu staat het open voor nieuwe kansen. Waarom ga je geen BBL- opleiding doen? Werken en leren op het gebied wat je leuk vindt? Mooie is dat je opleiding betaald wordt en je kan nog werken en geld krijgen ook, alleen wel minder dan gebruikelijk.

Volgens mij mogen ze dat niet doen je geld inhouden. Als iemand ziek is, dan moeten ze er vanuit gaan dat dat zo is. Niet komen opdagen vind ik wat anders, maar dan nog geld inhouden ook verkeerd van ze.

Denk dat ik te oud ben voor zo opleiding.

Je bent nooit te oud voor zo'n bbl opleiding. Sommige bedrijven vinden het zelfs fijn als mensen iets ouder zijn.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 0:15

Caribbeanlover schreef:
Dropdraakje schreef:Hou je vast aan het idee dat als je niet gaat werken ook geen geld binnenkrijgt. Weet niet hoe het bij jullie werkt met ziek zijn of expres niet komen opdagen, maar stel ze houden je loon in dan wordt je denk ik ook niet vrolijk. Het is balen dat je contract afloop maar nu staat het open voor nieuwe kansen. Waarom ga je geen BBL- opleiding doen? Werken en leren op het gebied wat je leuk vindt? Mooie is dat je opleiding betaald wordt en je kan nog werken en geld krijgen ook, alleen wel minder dan gebruikelijk.

Volgens mij mogen ze dat niet doen je geld inhouden. Als iemand ziek is, dan moeten ze er vanuit gaan dat dat zo is. Niet komen opdagen vind ik wat anders, maar dan nog geld inhouden ook verkeerd van ze.

Denk dat ik te oud ben voor zo opleiding.

Waarom te oud? Ik ben 29 en ga back to school! Dan zou ik ook te oud zijn? Geloof me ik zit met mensen in de klas die vele malen ouder zijn. Waarom probeer je het niet eens? Je bent nooit te oud om te leren? En of je nu wel of geen diploma hebt, er is overal wel een optie voor. Geloof me>

En over het inhouden van salaris dat kan wel degelijk, als je vaker dan vaak ziek bent, kunnen ze je salaris inhouden maar dan moeten wel eerst stappen ondernomen worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Parisienne zo 1 jul 2012 - 0:48

Te oud voor een BBL opleiding ben je zeker niet hoor. Mijn moeder is 50 en doet nu de opleiding voor verpleegkundige, gecombineerd met een volledige baan in het ziekenhuis. Alles is perfect geregeld en ze is heel gelukkig met wat ze nu doet. Het kan dus echt nog.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Angela_1986 zo 1 jul 2012 - 1:03

Te oud ben je inderdaad zéker niet!

Ik ben op m'n 19e met een BBL-opleiding begonnen en was veruit de jongste. Een enkeling was ook nog onder de 30 maar meer dan driekwart van de klas was 40+ en de oudste ook ergens halfweg 50.
Wat de oudste in mijn klas wel aangaven was dat ze het liever 'n jaar of 10 eerder hadden gedaan, achteraf gezien. Het was voor hun nu al zo lang geleden dat ze op school hadden gezeten en blijkbaar valt het voor je hersens niet meer zo mee om op die leeftijd veel nieuwe info te verwerken Wink Dus als je nu de mogelijkheid hebt en gemotiveerd bent dan zou ik de mogelijkheden zéker onderzoeken!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Caribbeanlover zo 1 jul 2012 - 1:06

Ik wist dat niet dat het niet leeftijds gebonden was, zal eens gaan kijken alleen heb ik geen eens een rooie cent daarvoor.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 2:01

Caribbeanlover schreef:Ik wist dat niet dat het niet leeftijds gebonden was, zal eens gaan kijken alleen heb ik geen eens een rooie cent daarvoor.
CBL, lees mijn reactie eens. De meeste Bbl opleidingen worden betaald door de baas zelf. In de zorg in ieder geval wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 2:10

Ik snap best dat je geen zin hebt om naar het werk te gaan. Dat had ik ook niet meer, nadat ik wist dat mijn contract niet werd verlengd. Toch ben ik maar gegaan. Ik hield mezelf voor dat het, het enige juiste was om te doen, dat ik dit moest afmaken. Maar wat was het moeilijk. En wat voelde ik me kloten. Maar ik heb het goed afgesloten en dat heeft toch wel een goed gevoel opgeleverd. Succes en sterkte iig de komende weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Arwyn zo 1 jul 2012 - 2:13

Ik heb de week erna gelijk al mijn vakantiedagen opgenomen toen mijn contract niet verlengd werd.
Had een jaar geen vakantie hebben toch nog een pluspunt.. Wink

Kan het me voorstellen hoor, ik had er toen ook helemaal geen zin meer in om gezellig te gaan doen daar.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Caribbeanlover zo 1 jul 2012 - 2:46

Maura schreef:Ik snap best dat je geen zin hebt om naar het werk te gaan. Dat had ik ook niet meer, nadat ik wist dat mijn contract niet werd verlengd. Toch ben ik maar gegaan. Ik hield mezelf voor dat het, het enige juiste was om te doen, dat ik dit moest afmaken. Maar wat was het moeilijk. En wat voelde ik me kloten. Maar ik heb het goed afgesloten en dat heeft toch wel een goed gevoel opgeleverd. Succes en sterkte iig de komende weken.

Aha dus jij weet precies hoe ik me voel, ben ik iig niet de enige. Waarom werdt het bij jou niet verlengd?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Caribbeanlover zo 1 jul 2012 - 2:49

Arwyn schreef:Ik heb de week erna gelijk al mijn vakantiedagen opgenomen toen mijn contract niet verlengd werd.
Had een jaar geen vakantie hebben toch nog een pluspunt.. ;)

Kan het me voorstellen hoor, ik had er toen ook helemaal geen zin meer in om gezellig te gaan doen daar.

Als ik al mijn vakantiedagen opneem, zou ik vanaf morgen niet meer hoeven komen aangezien ik voor 1 mnd vakantie dagen had. Als ik dat nu zou doen, dan heb ik geen geld. Nu werk ik nog 1 mnd krijg verdien daar geld mee en mijn vakantiedagen laat ik uitbetalen dus dan heb ik nog wat extra geld.

Dat jij een jaar geen vakantie hebt gehad is dus niet echt een pluspunt aangezien jouw keuze niet echt slim was. Maar ik zeg ''zeg nooit nooit'', want ik kan het alsnog doen alleen is het niet zo slim van me als ik dat doe.

Als ik zo BBL opleiding wil doen, dan moet je een arbeidsovereenkomst hebben bij een werkgeven dus dat schiet niet op voor mij.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  SoGood zo 1 jul 2012 - 3:17

Vervelend, hopelijk kan je toch nog enigzins gemotiveerd weer aan de slag gaan morgen.. Sterkte! Wat voor baan zoek je?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 3:19

CBL, welke banen lijken je leuk? Misschien kan ik je helpen qua BBL- opleiding. Geloof me daar heb je uiteindelijk meer aan dan blijven plakken bij een uitzendbureau. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Snoopy zo 1 jul 2012 - 3:25

Caribbeanlover schreef:
Arwyn schreef:Ik heb de week erna gelijk al mijn vakantiedagen opgenomen toen mijn contract niet verlengd werd.
Had een jaar geen vakantie hebben toch nog een pluspunt.. Wink

Kan het me voorstellen hoor, ik had er toen ook helemaal geen zin meer in om gezellig te gaan doen daar.

Als ik al mijn vakantiedagen opneem, zou ik vanaf morgen niet meer hoeven komen aangezien ik voor 1 mnd vakantie dagen had. Als ik dat nu zou doen, dan heb ik geen geld. Nu werk ik nog 1 mnd krijg verdien daar geld mee en mijn vakantiedagen laat ik uitbetalen dus dan heb ik nog wat extra geld.

Dat jij een jaar geen vakantie hebt gehad is dus niet echt een pluspunt aangezien jouw keuze niet echt slim was. Maar ik zeg ''zeg nooit nooit'', want ik kan het alsnog doen alleen is het niet zo slim van me als ik dat doe.

Als ik zo BBL opleiding wil doen, dan moet je een arbeidsovereenkomst hebben bij een werkgeven dus dat schiet niet op voor mij.

Dat is mar net hoe je het bekijkt. Je heb dan mooi wel een maand om een nieuwe baan te zoeken, terwijl je nog salaris hebt maar niet hoeft te werken.

Overigens mag je baas heus wel salaris inhouden als een werknemer zich vals ziek blijkt te melden of gewoon weg blijft. Dat heet werkweigering, je krijgt betald om te werken dus doe je dat niet, dan hoeft je baas je ook niet te betalen!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Parisienne zo 1 jul 2012 - 3:31

Maar je vakantiedagen krijg je toch doorbetaald?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Atelier Madame zo 1 jul 2012 - 3:33

Sorry dat ik het zeg maar cbl je zoekt alleen maar uitvluchten om maar geen opleiding te hoeven volgen. Ondertussen huppel je van onopgeleid baantje naar onopgeleid baantje zonder na te denken wat echt bij je past. Meid je bent nog jong waarom ga je je niet eens goed oriënteren ipv je tijd op deze manier te verdoen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Starla zo 1 jul 2012 - 4:03

Balen cbl, ik zou er denk ik ook geen zin meer in hebben, en denken, waar doe je het nog voor.
Hoe lang moet je nog uitzingen? Misschien kun je je er aan vasthouden dat je het wel af maakt en niet opgeeft wanneer het je tegenzit.
Hopelijk vind je snel een leuke nieuwe baan!

AM, lekker veroordelende onzin, waar haal je dat nou weer vandaan? Niet iedereen wil of kan een opleiding volgen, moeten ze lekker zelf weten. En als je je baan leuk vind, maakt het toch niks uit of het een 'onopgeleide' baan is? Ik vind je post nogal neerbuigend. De uitvluchten zie ik eerlijk gezegd zelf niet terug in de posts, eerder vragen.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Discordia zo 1 jul 2012 - 4:13

CBL? Er zijn organisaties die mensen begeleiden met het zoeken van werk. Ik denk niet dat het voor jou toegevoegde waarde heeft om een opleiding te gaan volgen. Ik denk dat cursussen om bepaalde werkzaamheden beter te doen, voor jou beter werken.

Wat vind je echt leuk om te doen?
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 4:16

Kijk hier eens CBL.
http://vacatures.roc.nl/default.php?fr=zoek

Wanneer jij een BBL-plek hebt, krijg je ook gewoon betaald, dus dat is het probleem niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb er geen zin in. Empty Re: Ik heb er geen zin in.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum