Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur

3 plaatsers

Ga naar beneden

Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur Empty Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur

Bericht  mezzoforte za 30 jun 2012 - 22:37

Ik zat net ergens over na te denken, en ben benieuwd naar jullie kennis/ervaringen m.b.t. mijn vraag.

Momenteel verdien ik, samen met mijn vriend, teveel om in aanmerking te komen voor sociale huur. Daarom huren we nu ook particulier, wat we nu prima kunnen betalen dus verder geen probleem. Echter, mijn contract wordt niet verlengd, en ik ben dus op zoek naar een andere baan. Even uitgaande van een worst case scenario waarbij ik niet op korte termijn een nieuwe baan ga vinden, zouden we uiteindelijk goedkoper moeten gaan wonen omdat met alleen het salaris van vriend we de huidige vaste lasten dan niet kunnen blijven betalen. Let wel, we komen ook niet à la minute in de problemen, maar ik houd er gewoon rekening mee dat het vinden van een nieuwe baan misschien meer tijd gaat kosten dan verwacht.

Ok, dan nu eindelijk mijn vraag concreet: Bij het toewijzen van een woning (in ons geval via woningnet), hoe wordt er dan precies gekeken naar je inkomen? Wordt er gekeken naar je huidige situatie, dus bijv. straks werkloos en dus maar 1 inkomen waar rekening mee gehouden wordt? Ik heb wel eens iets gelezen over een IB-60 formulier o.i.d., betreft zo'n formulier dan het vorige jaar ofzo? Wat nou als zo'n formulier een te hoog inkomen aangeeft, maar je kan aantonen dat je huidige inkomen veel lager ligt?

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij wat wijzer kan maken. Op de site van Woningnet kwam ik niet veel verder (stomme ding liep ook telkens vast :P ) Ook tips m.b.t. waar ik hier wel duidelijke/betrouwbare info over kan vinden is welkom!
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur Empty Re: Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur

Bericht  TukTuk za 30 jun 2012 - 23:28

Er word gekeken naar je inkomen op dat moment. Wij moesten loonstrookjes van de afgelopen 3 maanden mee nemen bijvoorbeeld.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur Empty Re: Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur

Bericht  mezzoforte za 30 jun 2012 - 23:49

Thanks voor je reactie AngelNyn! smile

Ik ga er in principe niet vanuit dat het nodig is, maar wil toch goed voorbereid zijn op zo'n evt. situatie.
Ben blij nu dat ik mijn inschrijving bij woningnet gewoon verlengd heb smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur Empty Re: Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur

Bericht  RioolSpook zo 1 jul 2012 - 1:16

Ligt aan de woningstichting. Maar wanneer je een ib-60 formulier moet meenemen betreft dit het vorige jaar.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur Empty Re: Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur

Bericht  mezzoforte zo 1 jul 2012 - 3:30

Mmm ok.... tja ik kan tegen die tijd als het nodig is natuurlijk altijd even de woningcorporaties in de buurt bellen hoe die hier tegenover staan. Wel goed om rekening mee te houden.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur Empty Re: Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 3:39

AngelNyn schreef:Er word gekeken naar je inkomen op dat moment. Wij moesten loonstrookjes van de afgelopen 3 maanden mee nemen bijvoorbeeld.

+1. En nog een ib-60 form en jaaropgave.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur Empty Re: Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum