Huur of koop
+16
Joli86
Jules
smooch
Serena
Lies
Pien
_DoI
Coccinelle
Floor
Angela_1986
Snoes
Dennenappel
Primrose
Roxi3
Phileine
Oasis
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Huur of koop
Ik vraag me af, hebben jullie een huurhuis of koophuis?
Mijn vriend wilt het liefste een koophuis, terwijl ik weet dat het dan nog weet ik veel hoeveel jaar kan duren.
Dus nu maar op zoek naar een huurhuisje.
Mijn vriend wilt het liefste een koophuis, terwijl ik weet dat het dan nog weet ik veel hoeveel jaar kan duren.
Dus nu maar op zoek naar een huurhuisje.
Gast- Gast
Re: Huur of koop
Huurhuis. Vriend werkt maar ik studeer nog dus voorlopig kunnen we ook geen huis kopen
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10
Huurhuis. Koophuis zit er voorlopig nog niet in, omdat we geen hypotheek kunnen krijgen. Plus dat we eerst wat willen sparen om reserves te hebben voor onvoorziene uitgaven van een koophuis, die bij een huurhuis voor de rekening van de verhuurder komen.
Gast- Gast
Huurhuis, omdat we op dit moment nog geen hypotheek kunnen krijgen. Zodra we genoeg inkomsten hebben om een hypotheek te krijgen, willen we graag een huis gaan kopen. Helemaal omdat we dan waarschijnlijk maandelijks lagere lasten zullen hebben dan nu helaas het geval is. Mocht dit nog lang duren, dan houden we ook onze ogen open voor een ander, goedkoper huurhuis.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn vriend en ik hebben een koophuis omdat wij daar maandelijks minder aan kwijt zijn dan als we zouden huren.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
wij wonen in een huurhuis en dat bevalt tot nu toe prima! wij zien het nog niet zitten om een huis te kopen.
Gast- Gast
We hebben eerst 4 jaar een appartementje gehuurd, mijn vriend werkte toen al wel fulltime maar ik studeerde nog. In april 2010 hebben we een huis gekocht, daar wonen we nu bijna een jaar.
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
Wij hebben eerst op een huurflat gezeten en hebben sinds ruim 3 jaar een koophuis.
Gast- Gast
Wij hebben een huurhuis, mijn vriend studeert nog en zelf verdien ik niet mega veel.
Tevens was het voor ons belangrijk om er rekening mee te houden hoe lang wij er zouden wonen om de k.k. eruit te halen. Gezien wij met goed zoeken en geluk hebben wellicht een klein huisje hadden kunnen kopen, alleen zouden wij dit dan na twee jaar toch willen verwisselen voor een groter huis.
In de toekomst willen wij wel een koophuis, per maand ben je dan vaak goedkoper uit en je hebt meer vrijheid in aanpassingen qua keuken, badkamer, dakkapellen.
Tevens was het voor ons belangrijk om er rekening mee te houden hoe lang wij er zouden wonen om de k.k. eruit te halen. Gezien wij met goed zoeken en geluk hebben wellicht een klein huisje hadden kunnen kopen, alleen zouden wij dit dan na twee jaar toch willen verwisselen voor een groter huis.
In de toekomst willen wij wel een koophuis, per maand ben je dan vaak goedkoper uit en je hebt meer vrijheid in aanpassingen qua keuken, badkamer, dakkapellen.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Wij hebben een koophuis (waar we over ong 2 maanden in kunnen), maar momenteel wonen we nog 2 maanden in een huurhuis.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Koop en we willen het eind dit jaar/begin volgend jaar waarschijnlijk te koop zetten.
Ik hoop dat dan alles goed gaat en dat we "normaal" kunnen verhuizen naar een ander leuk huis. En niet eerst tijdelijk huren of wat dan ook of met een dubbele hypotheek zittnn. Dat laatste wordt het toch niet want we willen het huis eerst kwijt en dan pas een andere kopen.
Ik hoop dat dan alles goed gaat en dat we "normaal" kunnen verhuizen naar een ander leuk huis. En niet eerst tijdelijk huren of wat dan ook of met een dubbele hypotheek zittnn. Dat laatste wordt het toch niet want we willen het huis eerst kwijt en dan pas een andere kopen.
Gast- Gast
Ik heb 'n huurhuis.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Koophuis.
nooit gehuurd ook. Zowel ik niet als mijn man niet (en onze ouders ook niet).
nooit gehuurd ook. Zowel ik niet als mijn man niet (en onze ouders ook niet).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Huurhuis, ook omdat we nog niet voldoende hypotheek kunnen krijgen. Maar wie weet in de toekomst!
Gast- Gast
Een koophuis.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Huur, omdat we nog geen hypoteek kunnen krijgen. In de toekomst willen wij wel kopen, maar voorlopig wonen wij prima in ons appartement.
_DoI- Fluisteraar
- Aantal berichten : 417
Punten : 435
wij huren, maar wij huren gelukkig wel ons droomhuis! toen we 5,5 jaar terug een relatie kregen zijn we al vrij snel gaan kijken naar het soort huis waar we in wilden wonen en dat was gewoon een rijtjeshuis in een bepaalde nieuewbouwwijk in harderwijk. het liefst wilde we kopen, dan bouw je toch wat op... regelmatig hielden we nieuwbouwprojecten in de gaten maar die huizen waren al snel rond de 2,5 ton.
eenmaal bij verschillende banken en bij een hypotheekadviseur geweest dropen we verdrietig af, mijn man heeft namelijk een spierziekte wat het voor ons heel moeilijk maakt om een hypotheek te krijgen, hij zal dan medisch gekeurd worden en we zouden een gigantische levensverzekering moeten betalen wat het dus onmogelijk maakt!
uiteindelijk besloten om toch te gaan huren, dan maar niets opbouwen voor onszelf, we hebben inmiddels dat huis van ons dromen, 2 jaar terug opgeleverd, hebben voor nu ongeveer 75% helemaal naar onze zin gemaakt, enige nadeel is dat de tuin wat aan de kleine kant is namelijk 6,5 meter breed en 9 meter diep. we hadden graag een grote veranda gemaakt maar dat kan dus helaas niet.. maar, ons woonplezier hier is zo groot, dat we die tuin dan maar voor lief nemen!
eenmaal bij verschillende banken en bij een hypotheekadviseur geweest dropen we verdrietig af, mijn man heeft namelijk een spierziekte wat het voor ons heel moeilijk maakt om een hypotheek te krijgen, hij zal dan medisch gekeurd worden en we zouden een gigantische levensverzekering moeten betalen wat het dus onmogelijk maakt!
uiteindelijk besloten om toch te gaan huren, dan maar niets opbouwen voor onszelf, we hebben inmiddels dat huis van ons dromen, 2 jaar terug opgeleverd, hebben voor nu ongeveer 75% helemaal naar onze zin gemaakt, enige nadeel is dat de tuin wat aan de kleine kant is namelijk 6,5 meter breed en 9 meter diep. we hadden graag een grote veranda gemaakt maar dat kan dus helaas niet.. maar, ons woonplezier hier is zo groot, dat we die tuin dan maar voor lief nemen!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hebben een huurhuis. Voorlopig kunnen wij geen hypotheek krijgen en we wonen hier helemaal naar onze zin dus ik blijf hier nog wel even!
Gast- Gast
Koophuis. Mijn vriend had dit appartement al voor dat ik kwam. Wij zijn nu aan het bieden op een ander koophuis. Als alle voorwaarden worden geaccepteerd dan krijgen wij in juni de sleutel van dit huis.
Gast- Gast
Wij hebben een koophuis waar we nu bijna 2 jaar in wonen.
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» huidige huur en maximale huur
» Hoeveel huur?
» We hebben een (huur)huis!
» In welke plaats huur jij?
» Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur
» Hoeveel huur?