Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 7:17

Als je een sociale huurwoning huurt is de maximale huurprijs 664 euro maar geldt dat alleen voor het moment dat je het huurcontract afsluit of ook bij huurverhoging? Dus kan een socalie huurwoning na huurverhoging boven de maximale huurprijs uitkomen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  Carra vr 3 aug 2012 - 7:43

Goede vraag.. ik heb het proberen te zoeken en ik heb dit gevonden over de nieuwe wetswijziging van 5% verhoging voor mensen met een hoger inkomen.

Elk jaar 5% extra huurverhoging


Verhuurders mogen mensen met hogere inkomens die goedkoop wonen elk jaar een huurverhoging van 5% extra opleggen, bovenop de reguliere huurverhoging. Dit mag doorgaan tot de maximale huurprijsgrens is bereikt. Deze wordt bepaald door hetpuntenaantal van de woning.

Als bij sociale huur de maximale huurprijsgrens € 664 euro is, dan denk ik dus dat de huur (behalve dan eventuele indexering) niet hoger kan worden dan € 664.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  TukTuk vr 3 aug 2012 - 8:13

Die 664 euro gaat toch puur om de huurtoeslag? Mocht je huur er boven komen, maar had je op het moment van tekenen van het huurcontract recht op huurtoeslag, dan behoudt je dat recht.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 11:40

De huurtoeslag grens gaat ongeveer hetzelfde percentage omhoog als het huurverhogingspercentage, om dit tegen te gaan. Dus tenzij je scheef woont, hoef je je geen zorgen te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 7:51

Wij wonen wel scheef maar het is niet zo dat we een belachelijk lage huur betalen. Weer betalen 561 euro. Nu weet ik dat we extra huurverhoging zouden kunnen krijgen maar kunnen ze dan echt door in het oneindige verhogen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 7:51

Ja hoor, dat kunnen ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 7:56

Maar zijn daar geen regels aan verbonden dan? Volgens mij kan de huur sowieso niet hoger worden dan de maximale huur volgens het puntenstelsel. En dan zou het toch ook geen sociale huurwoning meer zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 10:11

Scheefwoners moeten idd binnenkot meer gaan betalen, daar komt een aparte wet of regeling oid voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  TukTuk za 4 aug 2012 - 19:22

_Leaf_ schreef:Scheefwoners moeten idd binnenkot meer gaan betalen, daar komt een aparte wet of regeling oid voor.

En logisch! Er is een enorm te kort aan sociale huurwoningen, jongeren die uit huis gaan zitten vaak verplicht vast aan particuliere huur of huur via een makelaar oid, omdat de wachttijden zo enorm lang zijn, en die betalen de hoofdprijs, terwijl mensen met een hoog inkomen lekker goedkoop kunnen huren.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 21:51

AngelNyn schreef:
_Leaf_ schreef:Scheefwoners moeten idd binnenkot meer gaan betalen, daar komt een aparte wet of regeling oid voor.

En logisch! Er is een enorm te kort aan sociale huurwoningen, jongeren die uit huis gaan zitten vaak verplicht vast aan particuliere huur of huur via een makelaar oid, omdat de wachttijden zo enorm lang zijn, en die betalen de hoofdprijs, terwijl mensen met een hoog inkomen lekker goedkoop kunnen huren.

Tja, ik vind niet dat wij zo weinig betalen en zoveel verdienen dat we veel meer kunnen betalen.
Daarbij, wij zijn hier ooit komen wonen om een gezin te gaan stichten en daar hebben we gedaan. Ik vind het raar dat wij dan nu met onze kinderen zouden moeten verhuizen omdat we ineens te veel verdienen.

Ik vraag me überhaupt af of er wel gezinnen nog in aanmerking zullen komen. 34000 als gezinsinkomen is erg weinig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  TukTuk za 4 aug 2012 - 21:56

Sunprincess schreef:
AngelNyn schreef:
_Leaf_ schreef:Scheefwoners moeten idd binnenkot meer gaan betalen, daar komt een aparte wet of regeling oid voor.

En logisch! Er is een enorm te kort aan sociale huurwoningen, jongeren die uit huis gaan zitten vaak verplicht vast aan particuliere huur of huur via een makelaar oid, omdat de wachttijden zo enorm lang zijn, en die betalen de hoofdprijs, terwijl mensen met een hoog inkomen lekker goedkoop kunnen huren.

Tja, ik vind niet dat wij zo weinig betalen en zoveel verdienen dat we veel meer kunnen betalen.
Daarbij, wij zijn hier ooit komen wonen om een gezin te gaan stichten en daar hebben we gedaan. Ik vind het raar dat wij dan nu met onze kinderen zouden moeten verhuizen om we ineens te veel verdienen.

Ik vraag me überhaupt af of er wel gezinnen nog in aanmerking zullen kunnen. 34000 als gezinsinkomen is erg weinig.

Wij betalen helaas bijna 70 euro per maand meer. En ik vind het dus wel logisch dat je OF meer zou moeten betalen of verhuizen als je eenmaal meer inkomen hebt. Anders is er nooit een doorstroming. Is het dan niet raar dat mensen die 19/20/21/22 zijn en op zichzelf willen wonen, niet eens in aanmerking komen voor een sociale huurwoning, omdat de wachttijd 6/7/8/9 jaar is?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 22:09

Ik vind het niet zo logisch. Ik vind het wel logisch dat ik hier nog woon. Ik heb een eengezinswoning en ik heb twee kinderen. Deze woningen zijn toch niet gemaakt voor mensen zonder kinderen?
Daarbij is kopen met kinderen in amsterdam geen optie en aan vrije sector huur zitten helemaal weinig regels verbonden qua huur.
Hoewel je nu wel steeds meer woningen van de woningbouw in de vrije sector ziet waardoor de lage inkomens dat dus ook niet meer voor,in aanmerking.
En terecht, je creëert anders achterstandswijken en de woningbouw wil ook geen studenten in zij eengezinswoning hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  TukTuk za 4 aug 2012 - 22:19

Sunprincess schreef:Ik vind het niet zo logisch. Ik vind het wel logisch dat ik hier nog woon. Ik heb een eengezinswoning en ik heb twee kinderen. Deze woningen zijn toch niet gemaakt voor mensen zonder kinderen?
Daarbij is kopen met kinderen in amsterdam geen optie en aan vrije sector huur zitten helemaal weinig regels verbonden qua huur.
Hoewel je nu wel steeds meer woningen van de woningbouw in de vrije sector ziet waardoor de lage inkomens dat dus ook niet meer voor,in aanmerking.
En terecht, je creëert anders achterstandswijken en de woningbouw wil ook geen studenten in zij eengezinswoning hebben.

En stel, jullie hadden uiteindelijk geen kinderen gekregen om wat voor reden dan ook, was je dan ook uit je woning vertrokken? Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) 394967

Maar waar moeten jongeren dan gaan wonen volgens jou? Of moet iedereen maar verplicht tot zijn 26ste ofzo thuis blijven wonen? Want vrije sector is bijna niet te doen, met de 4x de huur als inkomenseis..

En je opmerking over studenten, je mag gerust direct zeggen dat je het onzin vind dat ik in een 1gezinswoning woon hoor Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) 394967 Jammer genoeg is dat de enige keus hier, 99 van de 100 appartementen die hier vrij komen zijn 55+, sinds wij te horen hebben gekregen dat we ons vorige huis uit moesten, zijn er 2 appartementen (en ook alleen 1 kamer appartementen) vrij gekomen, in 5 maanden tijd.. En daarbij, ik moet nog 2 jaar studeren, en als wenu voor een appartement gekozen hadden, hadden we daar 10 jaar moeten wonen voordat we in aanmerking kwamen voor een 1 gezinswoning, omdat pas na een jaar je inschrijftijd weer gaat tellen, en de wachttijd hier 9 jaar gemiddeld is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 22:28

IeDe woningbouw weert juist studenten uit eengezinswoningen hier. En dat snap ik ook wel weer. Kans is namelijk groot dat er in een 3 studenten in een 4 kamer woning gaan wonen en dat de woning helemaal uitgewoond wordt. Tja, ik weet niet wat ik had gedaan als ik geen kinderen had gekregen. Ik ben hier gaan wonen omdat ik kinderen wilde. Ik heb een hoop in deze woning geïnvesteerd.

Werken wordt op deze manier niet echt beloond, vind ik. Ik zit in schaal 45 en heb dus geen top inkomen maar kom voor geen enkele toeslag in aanmerking en nu dus ook alleen nog naar voor hele hoge huren. Ik zou niet weten hoe ik 1000 euro huur op zou moeten hoesten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  TukTuk za 4 aug 2012 - 22:37

Sunprincess schreef:IeDe woningbouw weert juist studenten uit eengezinswoningen hier. En dat snap ik ook wel weer. Kans is namelijk groot dat er in een 3 studenten in een 4 kamer woning gaan wonen en dat de woning helemaal uitgewoond wordt. Tja, ik weet niet wat ik had gedaan als ik geen kinderen had gekregen. Ik ben hier gaan wonen omdat ik kinderen wilde. Ik heb een hoop in deze woning geïnvesteerd.

Werken wordt op deze manier niet echt beloond, vind ik. Ik zit in schaal 45 en heb dus geen top inkomen maar kom voor geen enkele toeslag in aanmerking en nu dus ook alleen nog naar voor hele hoge huren. Ik zou niet weten hoe ik 1000 euro huur op zou moeten hoesten.

Ja een groep studenten kan ik nog begrijpen inderdaad. Hier kan dat volgens mij ook niet. Je hebt 1 hoofdhuurder en je moet toestemming krijgen om iemand, anders dan je partner, te laten inwonen.
Maar studenten komen sowieso hier al niet in aanmerking, want de wachttijd is veels te lang Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) 394967 Als mijn vriend niet 5 jaar ouder als mij was geweest en al sinds zijn 18e ingeschreven stond, dan hadden we nu een probleem gehad wat betreft wonen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur) Empty Re: Wie weet hoe dit werkt ?(huurverhoging sociale huur)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum