Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sociale media en collega's

+5
Susan
Rouxxxe
Zininzon
Tania
mzcharlotte
9 plaatsers

Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Sociale media en collega's

Bericht  mzcharlotte ma 21 maa 2011 - 8:03

Laat je je collega's toe op sociale media zoals hyves, facebook en twitter? Waarom wel of niet?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Tania ma 21 maa 2011 - 8:14

Ja hoor, dingen die niet iedereen mag weten zet ik niet op internet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Zininzon ma 21 maa 2011 - 8:14

Ik heb er wel een aantal op Hyves ja, maar lang niet allemaal. Met sommige collega's ga ik best persoonlijk om.
Ik heb mijn hyves afgeschermd voor vrienden van vrienden en een van mijn vrienden is vrienden met de manager. (snappen jullie het nog?)
Die heb ik op mijn blocklist staan, want mijn manager hoeft niet te zien wat er allemaal op mijn hyves staat.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Rouxxxe ma 21 maa 2011 - 8:16

Toevallig hadden we het op mijn werk daar vandaag nog over smile. Veel van mijn collega's hebben elkaar wel op Hyves en Facebook, maar ik niemand. Ik vind mijn collega's best aardig maar ik heb lang niet zo'n goeie band met ze dat ze nou hoeven te weten wat ik allemaal uitspook op Hyves en Facebook. Het blijven toch collega's, je weet nooit wat voor schade je het kan brengen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 8:19

Ik denk dat een derde van m'n hyvesvrienden collega's zijn. Of misschien een kwart. Maar, ja, ik laat collega's dus gerust op hyves, ik heb daar geen enkel probleem mee. Op Facebook en Twitter trouwens ook. Heb niets te verbergen voor ze. Op facebook heb ik ook één van m'n leidinggevenden, op Hyves heb ik haar dan weer niet, omdat ik met Hyves weer meer doe dan FB en ik er nog niet helemaal over uit ben of ik het wel een goed idee vind dat ze m'n krabbels enzo zou kunnen lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 8:20

Ik heb wel collega's op m'n facebook. Al zit er wel één bij die ik liever niet heb maar ja, ik kon deze nogal moeilijk weigeren aangezien ik wel andere collega's heb en hij heel moeilijk kan doen als hij als enige niet geaccepteerd wordt. En op zich heb ik daar lak aan maar het is wel handig om hem te vriend houden voor mijn werkzaamheden dus heb ik hem toch maar geaccepteerd. Maar goed, ik hou er daardoor wel rekening mee met wat ik op mijn facebook zet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Susan ma 21 maa 2011 - 8:20

Tania schreef:Ja hoor, dingen die niet iedereen mag weten zet ik niet op internet.

Ik heb niet echt collega's, maar ben het hier wel mee eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 8:26

Susan schreef:
Tania schreef:Ja hoor, dingen die niet iedereen mag weten zet ik niet op internet.

Ik heb niet echt collega's, maar ben het hier wel mee eens.
Ik ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  mzcharlotte ma 21 maa 2011 - 8:43

Maar het gaat toch niet altijd om dat je geen geheimen hebt? Het kan ook een kwestie van werk/privé gescheiden willen houden zijn.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Zora ma 21 maa 2011 - 8:59

Ja hoor, ik heb genoeg collega's op hyves/facebook. Ik hou sowieso graag werk en privé gescheiden, maar ik plaats zo weinig echt boeiende informatie op hyves/facebook dat dat elkaar niet tegenspreekt.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 8:59

Tania schreef:Ja hoor, dingen die niet iedereen mag weten zet ik niet op internet.

Hier hetzelfde

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 9:05

Ik heb mijn collega's wel op hyves/facebook en mijn oud-collega's ook. Met mijn nieuwe collega's ga ik ook vriendschappelijk om dus is het logisch dat ik ze op die sites heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  mickey ma 21 maa 2011 - 11:46

zegmaar_ schreef:Maar het gaat toch niet altijd om dat je geen geheimen hebt? Het kan ook een kwestie van werk/privé gescheiden willen houden zijn.
Ik heb ook collega's op hyves. Ook wel stagiaires. Daar zit ik niet mee. Als ouders mij uitnodigen op hyves, dan weiger ik dat. Dat hou ik inderdaad liever gescheiden. Maar dat ligt misschien ook aan mijn werk, dat ik collega's op hyves heb. Het is nu eenmaal vaak een kippenhok (KDV), ik deel met sommige collega's best veel. Op hyves heb ik overigens geen dingen staan, waarvan ik niet wil dat iemand het ziet. Ik ben nu bijvoorbeeld zwanger, nog heel pril. Voordat ik bij de verloskundige ben geweest, ga ik dat niet op hyves gooien bijvoorbeeld.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:58

.


Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 9:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 9:03

Ik heb een aantal collega's op Facebook, en ik had eerst zelfs m'n leidinggevende op FB, omdat ik het wel goed met hem kon vinden (30er die veel reist en fotografeert). Maar sinds ik ziek ben, heb ik hem in elk geval verwijderd, en ik plaats veel minder dingen. Ik plaatste sowieso bijna nooit dingen over m'n werk (en zo ja, dan alleen positief of grappig), en nu vind ik het een beetje onnodig om hen op de hoogte te houden van hoe het met me gaat. Om hen te verwijderen gaat me wel weer wat ver, maar ik merk wel dat ik duidelijk minder plaats over wat ik aan het doen ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 9:04

Ik niet, ik zeik wel eens over mijn werk en wil niet dat collega's dat meekrijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 9:05

Ik heb enkel hyves en hierop heb ik wel een collega toegelaten, maar dat was al een ex-collega en is nu weer een collega. De rest van mijn collega's hoeven mij niet uit te nodigen, want ik laat ze verder niet toe. Geen behoefte aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 9:05

mozzarella schreef:Ik niet, ik zeik wel eens over mijn werk en wil niet dat collega's dat meekrijgen.

Edit: van mijn ene baan dus. Bij de andere baan waar ik nog maar 1 dag per week werk heb ik ze bijna allemaal erop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 10:50

Op twitter alleen 3 collega`s waar ik bevriend mee ben.. Op hyves heb ik meer collega`s en op Facebook een paar..

Op Hyves zet ik al geen gekke dingen meer omdat m`n vader daarover gaat janken en dus gebruik ik Facebook wel eens als uitlaatklep (daar heb ik m`n vader nog kunnen weren), maar daar zitten ook collega`s dus ik moet wel oppassen wat ik erneer zet..

Misschien moet ik collega`s maar weer verwijderen..

Maargoed, ik heb ook leuke collega`s van mijn leeftijd, dat is dan wel weer gezellig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Rovine wo 23 maa 2011 - 20:39

Linkedin is voor de collega's, die voeg ik dan ook niet toe op Facebook. Gelukkig heeft nog nooit iemand me toegevoegd, sowieso zit ik niet zo tussen de snelle jongens. Prototype collega van mij is minimaal 10 jaar ouder en mannelijk. Die zwerven dus sowieso al niet zo rond op Facebook enzo.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 20:49

Ik heb alleen facebook en daar zit een collega op, waar ik volgende week ook mee ga stappen. Dus dat vind ik geen probleem. Andere collega's weiger ik. Twitter staat openbaar dus dat kan iedereen lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 20:52

zegmaar_ schreef:Maar het gaat toch niet altijd om dat je geen geheimen hebt? Het kan ook een kwestie van werk/privé gescheiden willen houden zijn.

Ja dat is het voor mij meer. Het gaat mijn collega's niet perse iets aan dat ik ga stappen/uit eten ga/whatever/dollen met een vriendin op FB. Dat stukje wil ik gewoon voor mezelf houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  minoessepoes wo 23 maa 2011 - 21:59

Ik heb alleen facebook en ik ben meer een lezer dan iemand die daar hele verhalen opzet. Maar toch heb ik geen collega's op facebook. Inderdaad om werk en prive gescheiden te houden.
Ik werk op projectbasis, elk half jaar ergens anders. Als je collega's ook je vrienden zijn dan vind ik het een ander verhaal.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sociale media en collega's Empty Re: Sociale media en collega's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum