24 uurs bedrijven.... 365 dagen per jaar open! Vragenlijst!
+6
Polly
Inge
Liz
Catwoman79
Tania
heartsdale
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
24 uurs bedrijven.... 365 dagen per jaar open! Vragenlijst!
Werk jij bij zo'n bedrijf. Ik werk nu als t.axichauffeuse en moet dus veel en vaak onregelmatig werken, om het weekend en met feestdagen. Nu maak ik daar niet zo'n probleem van omdat dat wel de leuke dagen zijn om te werken.
Daarnaast werk ik 32 uur in de week, dus maar 4 dagen, als ik dan in het weekend werk heb ik 2 dagen in het weekend en 2 doordeweeks en de rest vrij, dus wel lekker.
Maar bij ons cao zijn er geen extra toeslagen op weekendwerk, met feestdagen krijgen we wel extra betaald maar de weekenden dus niet.
Hoe zit dat bij jullie?
Welk werk doe je en in welke sector?
En krijg je wel of geen ORT?
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is?
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden?
Werk je ook s'nachts?
Wat vind je partner ervan?
Daarnaast werk ik 32 uur in de week, dus maar 4 dagen, als ik dan in het weekend werk heb ik 2 dagen in het weekend en 2 doordeweeks en de rest vrij, dus wel lekker.
Maar bij ons cao zijn er geen extra toeslagen op weekendwerk, met feestdagen krijgen we wel extra betaald maar de weekenden dus niet.
Hoe zit dat bij jullie?
Werk je ook s'nachts?
heartsdale- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12
Re: 24 uurs bedrijven.... 365 dagen per jaar open! Vragenlijst!
Het is netjes dat je extra betaald krijgt tijdens feestdagen. In de tijd dat ik werkzaam was in de taxibranche, als telefoniste en als planner, kregen we helemaal niets extra's. Ook niet tijdens de feestdagen. Ik werkte elke zaterdagnacht. Dat was niet alleen heel erg gezellig. Maar dan was ik de zaterdag en zondag vrij. (Kwam om 07.30u thuis, ging slapen en om 12.00u werd ik gewekt voor een lekker bakkie koffie en had zo nog de rest van de dag. Al ben ik ook weleens in slaap gevallen voor de televisie op het werk.... )
Gast- Gast
Hoe zit dat bij jullie? Ik werk 20 uur per week
Welk werk doe je en in welke sector? Ik werk in de gehandicaptenzorg
En krijg je wel of geen ORT? Wel, maar het wisselt per dag/tijd hoeveel
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Niet altijd leuk, maar de vrije dagen doordeweeks zijn wel weer fijn
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? Ook verschillende diensten
Werk je ook s'nachts? Nee dat wil ik ook niet
Wat vind je partner ervan? Hij vindt het niet zo erg, soms in het weekend wel jammer. Maar nu met kleine kindjes is het wel handig omdat we minder oppas nodig hebben.
Welk werk doe je en in welke sector? Ik werk in de gehandicaptenzorg
En krijg je wel of geen ORT? Wel, maar het wisselt per dag/tijd hoeveel
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Niet altijd leuk, maar de vrije dagen doordeweeks zijn wel weer fijn
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? Ook verschillende diensten
Werk je ook s'nachts? Nee dat wil ik ook niet
Wat vind je partner ervan? Hij vindt het niet zo erg, soms in het weekend wel jammer. Maar nu met kleine kindjes is het wel handig omdat we minder oppas nodig hebben.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik werk in de zorg als verpleegkundige.
Wel ORT , zowel voor de weekenden, de avonden, de nachten en de feestdagen.
Geen problemen mee. Doordat ik dat soort dagen werk ben ik doordeweeks mee vrij.
Bij mij wisselt het veel. Vanaf januari krijg ik een cyclisch rooster en dan werk ik 3 avond, 3 nachten en de rest dagdiensten. Dan weet ik dus eigenlijk al voor het hele jaar wat ik moet werken.
Werk je ook s'nachts?
Ja.
Die weet niet beter dan dat ik onregelmatig werk. Maar dat scheelt ook wer in opvanguren.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Maura schreef:Het is netjes dat je extra betaald krijgt tijdens feestdagen. In de tijd dat ik werkzaam was in de taxibranche, als telefoniste en als planner, kregen we helemaal niets extra's. Ook niet tijdens de feestdagen. Ik werkte elke zaterdagnacht. Dat was niet alleen heel erg gezellig. Maar dan was ik de zaterdag en zondag vrij. (Kwam om 07.30u thuis, ging slapen en om 12.00u werd ik gewekt voor een lekker bakkie koffie en had zo nog de rest van de dag. Al ben ik ook weleens in slaap gevallen voor de televisie op het werk.... )
Heb jij ook in de t.axibranche gewerkt?? Wat leuk. Jij woont toch ook in het noorden?
heartsdale- Prater
Welk werk doe je en in welke sector? Ik werk in een hotel en ben leidinggevende van een afdeling
En krijg je wel of geen ORT? Geen, maar met feestdagen krijg ik 150% uitbetaald.
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Ik vind het opzich geen probleem, de sfeer is hartstikke gezellig met feestdagen en we maken er zelf altijd een feest van, maar ik vind het niet altijd leuk. Bv. met kerstmis heb ik 2 families die ik wil zien, maar 1 dag, want de andere moet ik dan werken. Weekenden vind ik geen probleem, voordeel vind ik dan weer dat ik doordeweeks dan een extra dag vrij heb!
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? Ik begin om 8.00u of om 10.00u en tot maximaal 18.00u.
Werk je ook s'nachts? Nee.
Wat vind je partner ervan? Die vindt het geen probleem? Vindt het ook wel lekker om soms een weekend dag voor zichzelf te hebben
En krijg je wel of geen ORT? Geen, maar met feestdagen krijg ik 150% uitbetaald.
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Ik vind het opzich geen probleem, de sfeer is hartstikke gezellig met feestdagen en we maken er zelf altijd een feest van, maar ik vind het niet altijd leuk. Bv. met kerstmis heb ik 2 families die ik wil zien, maar 1 dag, want de andere moet ik dan werken. Weekenden vind ik geen probleem, voordeel vind ik dan weer dat ik doordeweeks dan een extra dag vrij heb!
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? Ik begin om 8.00u of om 10.00u en tot maximaal 18.00u.
Werk je ook s'nachts? Nee.
Wat vind je partner ervan? Die vindt het geen probleem? Vindt het ook wel lekker om soms een weekend dag voor zichzelf te hebben
Gast- Gast
heartsdale schreef:Maura schreef:Het is netjes dat je extra betaald krijgt tijdens feestdagen. In de tijd dat ik werkzaam was in de taxibranche, als telefoniste en als planner, kregen we helemaal niets extra's. Ook niet tijdens de feestdagen. Ik werkte elke zaterdagnacht. Dat was niet alleen heel erg gezellig. Maar dan was ik de zaterdag en zondag vrij. (Kwam om 07.30u thuis, ging slapen en om 12.00u werd ik gewekt voor een lekker bakkie koffie en had zo nog de rest van de dag. Al ben ik ook weleens in slaap gevallen voor de televisie op het werk.... )
Heb jij ook in de t.axibranche gewerkt?? Wat leuk. Jij woont toch ook in het noorden?
Jup! In totaal vier jaar, bij twee verschillende bedrijven. Beiden zijn inmiddels failliet.
Zegt Taxi S.eubers en Taxi R.oelfsema jou iets?
Gast- Gast
Welk werk doe je en in welke sector? Niet een 24 uurs bedrijf maar wel soms onregelmatige klussen die gedaan moeten worden
En krijg je wel of geen ORT? Ja
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Ja in sommige gevallen zal dat weleens voor kunnen komen. Ik vind het niet erg, zeker niet als het met een collega is, dan heeft het wel iets gezelligs. De klussen alleen vallen ook wel mee, dan ben ik meestal wel ook om een uur of 8 thuis.
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? In principe gewoon tussen 6 en 7 en dan 8 uur werken, afhankelijk van hoe ik het zelf indeel
Werk je ook s'nachts? Ja soms
Wat vind je partner ervan? Die vind het sowieso niks wat ik doe haha
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Ja in sommige gevallen zal dat weleens voor kunnen komen. Ik vind het niet erg, zeker niet als het met een collega is, dan heeft het wel iets gezelligs. De klussen alleen vallen ook wel mee, dan ben ik meestal wel ook om een uur of 8 thuis.
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? In principe gewoon tussen 6 en 7 en dan 8 uur werken, afhankelijk van hoe ik het zelf indeel
Werk je ook s'nachts? Ja soms
Wat vind je partner ervan? Die vind het sowieso niks wat ik doe haha
Gast- Gast
Maura schreef:heartsdale schreef:Maura schreef:Het is netjes dat je extra betaald krijgt tijdens feestdagen. In de tijd dat ik werkzaam was in de taxibranche, als telefoniste en als planner, kregen we helemaal niets extra's. Ook niet tijdens de feestdagen. Ik werkte elke zaterdagnacht. Dat was niet alleen heel erg gezellig. Maar dan was ik de zaterdag en zondag vrij. (Kwam om 07.30u thuis, ging slapen en om 12.00u werd ik gewekt voor een lekker bakkie koffie en had zo nog de rest van de dag. Al ben ik ook weleens in slaap gevallen voor de televisie op het werk.... )
Jup! In totaal vier jaar, bij twee verschillende bedrijven. Beiden zijn inmiddels failliet.
Ja dat zegt me wel degelijk iets haha!! Leuk man... Misschien ken ik je wel.. De taxibranche is immers een heel klein wereldje hier in het noorden!
heartsdale- Prater
heartsdale schreef:Maura schreef:heartsdale schreef:Maura schreef:Het is netjes dat je extra betaald krijgt tijdens feestdagen. In de tijd dat ik werkzaam was in de taxibranche, als telefoniste en als planner, kregen we helemaal niets extra's. Ook niet tijdens de feestdagen. Ik werkte elke zaterdagnacht. Dat was niet alleen heel erg gezellig. Maar dan was ik de zaterdag en zondag vrij. (Kwam om 07.30u thuis, ging slapen en om 12.00u werd ik gewekt voor een lekker bakkie koffie en had zo nog de rest van de dag. Al ben ik ook weleens in slaap gevallen voor de televisie op het werk.... )
Ja dat zegt me wel degelijk iets haha!! Leuk man... Misschien ken ik je wel.. De taxibranche is immers een heel klein wereldje hier in het noorden!
Geen idee of je mij kent.
Ken nog heel veel chauffeurs van vroeger. En doordat ik zelf altijd gebruik maakte van de taxi. Het schept toch een band.
Maar werk je samen met 'Opa'? Bij D.oornb.os?
Gast- Gast
heartsdale schreef:
Hoe zit dat bij jullie?
Ik werk in de jeugdzorg
Wel
Ik vind het wel lekker om weekend te hebben als iedereen moet werken, feestdagen werken zal nooit mijn hobby worden maar het hoort erbij.
Wisselende diensten.
Werk je ook s'nachts?
Nee
Die vind het wel prima, heeft hij ook zijn avondjes alleen. Alleen als wij kinderen willen weet ik niet of ik onregelmatig wil blijven werken maar dat zie ik dan wel weer.
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Maura schreef:heartsdale schreef:Maura schreef:heartsdale schreef:Maura schreef:Het is netjes dat je extra betaald krijgt tijdens feestdagen. In de tijd dat ik werkzaam was in de taxibranche, als telefoniste en als planner, kregen we helemaal niets extra's. Ook niet tijdens de feestdagen. Ik werkte elke zaterdagnacht. Dat was niet alleen heel erg gezellig. Maar dan was ik de zaterdag en zondag vrij. (Kwam om 07.30u thuis, ging slapen en om 12.00u werd ik gewekt voor een lekker bakkie koffie en had zo nog de rest van de dag. Al ben ik ook weleens in slaap gevallen voor de televisie op het werk.... )
Geen idee of je mij kent.
Ken nog heel veel chauffeurs van vroeger. En doordat ik zelf altijd gebruik maakte van de taxi. Het schept toch een band.
Maar werk je samen met 'Opa'? Bij D.oornb.os?
Nee ik ken het bedrijf wel, en alle collega's maar werk er niet.
heartsdale- Prater
Hoe zit dat bij jullie?
Groepsleider behandelcentrum jongeren met een licht verstandelijke beperking en gedragsproblemen
Gehandicaptenzorg
Wel
Weekenden werken is vaak wel gezellig maar baal wel dat altijd al mijn weekenden vol zitten met werk en of verjaardagen, feestjes, voetbal etc
Feestdagen vind ik wel gezellig om te werken maar liever niet
Verschillend; ochtenddienst of dagdienst 9-17 of 9-19 , late dienst 12-22 of 14-22 of slaapdienst 14.00u tot volgende dag 10 of 12u
Werk je ook s'nachts?
Ja
Slaapdiensten vind hij niks :-) ook vind hij het jammer dat als hij vrij is ik werk, vooral weekenden en feestdagen
Groepsleider behandelcentrum jongeren met een licht verstandelijke beperking en gedragsproblemen
Gehandicaptenzorg
Wel
Weekenden werken is vaak wel gezellig maar baal wel dat altijd al mijn weekenden vol zitten met werk en of verjaardagen, feestjes, voetbal etc
Feestdagen vind ik wel gezellig om te werken maar liever niet
Verschillend; ochtenddienst of dagdienst 9-17 of 9-19 , late dienst 12-22 of 14-22 of slaapdienst 14.00u tot volgende dag 10 of 12u
Werk je ook s'nachts?
Ja
Slaapdiensten vind hij niks :-) ook vind hij het jammer dat als hij vrij is ik werk, vooral weekenden en feestdagen
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Hoe zit dat bij jullie?
Ik werk ongeveer 70-80 uur per week, dus ook tijdens weekenden en feestdagen. Ik werk zes maanden aaneengesloten en heb dan twee maanden vrij.
Vast salaris. Dat is beter omdat ik ORT pas betaald kreeg als ik meer dan 80 uur per week werkte, niets om blij mee te zijn dus.
Ik ben vrij wanneer anderen werken, dus alles heeft zijn voor- en nadelen. Ik vind het gezellig om tijdens feestdagen te werken en ik vind het fijn om lange vakanties te hebben.
Ik deel mijn eigen tijd in.
Werk je ook s'nachts?
In principe niet, heel zelden komt het voor dat ik 's nachts iets moet doen.
Niet quoten s.v.p.
Ik werk ongeveer 70-80 uur per week, dus ook tijdens weekenden en feestdagen. Ik werk zes maanden aaneengesloten en heb dan twee maanden vrij.
Vast salaris. Dat is beter omdat ik ORT pas betaald kreeg als ik meer dan 80 uur per week werkte, niets om blij mee te zijn dus.
Ik ben vrij wanneer anderen werken, dus alles heeft zijn voor- en nadelen. Ik vind het gezellig om tijdens feestdagen te werken en ik vind het fijn om lange vakanties te hebben.
Ik deel mijn eigen tijd in.
Werk je ook s'nachts?
In principe niet, heel zelden komt het voor dat ik 's nachts iets moet doen.
Niet quoten s.v.p.
Laatst aangepast door Polly op zo 1 jul 2012 - 12:05; in totaal 1 keer bewerkt
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Welk werk doe je en in welke sector? Ik ben kinderverpleegkundige, de gezondheidzorg
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Niet altijd even leuk, maar de sfeer is vaak wel heel goed op deze dagen, dus dat maakt vaak een hoop goed.
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? Ik werk zowel dag, avond als nachtdiensten
Werk je ook s'nachts? Ja
Wat vind je partner ervan? Die vind het niet altijd even gezellig, maar hij weet dat het niet anders is voorlopig
Werk je ook s'nachts? Ja
Wat vind je partner ervan? Die vind het niet altijd even gezellig, maar hij weet dat het niet anders is voorlopig
Ik werk als woonbegeleider voor mensen met een verstandelijke beperking, dus in de gehandicaptenzorg
Wel
Soms balen, maar opzich geen probleem
Verschillende, ik draai dag, avond en slaapdiensten
Werk je ook s'nachts?
Ja
Ik heb op dit moment geen partner
Ik werk als woonbegeleider voor mensen met een verstandelijke beperking, dus in de gehandicaptenzorg
Wel
Soms balen, maar opzich geen probleem
Verschillende, ik draai dag, avond en slaapdiensten
Werk je ook s'nachts?
Ja
Ik heb op dit moment geen partner
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Het is ook wel krom dat ORT zo verschillend is per sector, ik heb altijd in de horeca gewerkt en daar krijg je dus ooki niks extra's.
Welk werk doe je en in welke sector? Ik ben pedagogisch medewerker in de jeugdzorg.
En krijg je wel of geen ORT? Ja, ik weet niet precies hoe het zit maar zo uit mijn hoofd: 's avonds na 18.00 en in het weekend overdag 25% extra. 's Avonds na 22.00, in het weekend 's avonds en op zon- en feestdagen 45% extra.
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Ik vind dat geen probleem, ben het wel gewend na 5 jaar horeca, maar ik heb nu wel relaxte weekenddiensten. Als ik ooit twee volledige weekenden in de maand moet werken denk ik dat ik dat wel vervelend vind, al is het ook een kwestie van wennen.
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? Mijn diensten lijken wel op elkaar, al zijn ze niet altijd precies hetzelfde.
Werk je ook s'nachts? Ja, ik draai slaapdiensten.
Wat vind je partner ervan? N.v.t
Welk werk doe je en in welke sector? Ik ben pedagogisch medewerker in de jeugdzorg.
En krijg je wel of geen ORT? Ja, ik weet niet precies hoe het zit maar zo uit mijn hoofd: 's avonds na 18.00 en in het weekend overdag 25% extra. 's Avonds na 22.00, in het weekend 's avonds en op zon- en feestdagen 45% extra.
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Ik vind dat geen probleem, ben het wel gewend na 5 jaar horeca, maar ik heb nu wel relaxte weekenddiensten. Als ik ooit twee volledige weekenden in de maand moet werken denk ik dat ik dat wel vervelend vind, al is het ook een kwestie van wennen.
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? Mijn diensten lijken wel op elkaar, al zijn ze niet altijd precies hetzelfde.
Werk je ook s'nachts? Ja, ik draai slaapdiensten.
Wat vind je partner ervan? N.v.t
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Welk werk doe je en in welke sector? Ik werk parttime (op het moment rond de 20uur) in een delicatessen winkel die tot 10 of 12 uur 's avonds open is.
En krijg je wel of geen ORT? Geen
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Geen probleem, wat moet dat moet
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? Verschillende diensten, vaak in de avond of overdag in het weekend.
Werk je ook s'nachts? Tot 12 uur 's avonds, maar niet 's nachts.
Wat vind je partner ervan? Hij is op het moment werkeloos dus hij is blij voor mij dat ik wel werk heb.
En krijg je wel of geen ORT? Geen
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Geen probleem, wat moet dat moet
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? Verschillende diensten, vaak in de avond of overdag in het weekend.
Werk je ook s'nachts? Tot 12 uur 's avonds, maar niet 's nachts.
Wat vind je partner ervan? Hij is op het moment werkeloos dus hij is blij voor mij dat ik wel werk heb.
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Welk werk doe je en in welke sector? Assistent cateringmanager. Ik werk in een bedrijfsrestaurant, bij een fabriek van een staalconcern. Mijn gasten draaien 5 ploegendiensten, de fabriek draait 24/7 door en aangezien ze altijd wel willen eten, zijn wij ook (bijna) 24/7 open.
En krijg je wel of geen ORT? Ja, ik tussen 18:00 tot 21:00 uur, 110% uitbetaald, 's nachts en op zaterdag 135% en op zondag 170%. Feestdagen krijg ik 100% extra, bovenop m'n salaris en bovenop de andere toeslagen.
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Geen punt, 't betaalt prima en mijn beste vriendin werkt dezelfde onregelmatige bende in de zorg. Met feestdagen is 't soms jammer, maar ik werk echt met heel veel plezier en 't is erg flexibel, ik zit ook regelmatig op FB of lees m'n boek, als 't rustig is.
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? Altijd verschillend. Wel 2 dagdiensten in de week, voor de administratie en verder wisselt het altijd.
Werk je ook 's nachts? Ja, de nachtdiensten zijn erg kort, dat wel, is amper echt een nachtdienst
En krijg je wel of geen ORT? Ja, ik tussen 18:00 tot 21:00 uur, 110% uitbetaald, 's nachts en op zaterdag 135% en op zondag 170%. Feestdagen krijg ik 100% extra, bovenop m'n salaris en bovenop de andere toeslagen.
Wat vind je ervan om weekenden/feestdagen te werken als iedereen vrij is? Geen punt, 't betaalt prima en mijn beste vriendin werkt dezelfde onregelmatige bende in de zorg. Met feestdagen is 't soms jammer, maar ik werk echt met heel veel plezier en 't is erg flexibel, ik zit ook regelmatig op FB of lees m'n boek, als 't rustig is.
Heb je verschillende diensten of altijd dezelfde tijden? Altijd verschillend. Wel 2 dagdiensten in de week, voor de administratie en verder wisselt het altijd.
Werk je ook 's nachts? Ja, de nachtdiensten zijn erg kort, dat wel, is amper echt een nachtdienst
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Waarom verbetert niemand s' nachts? :/
Bazinga- Ratel
Tris schreef:Waarom verbetert niemand s' nachts? :/
Dat kan ook best een tikfout zijn.
's of s'. In snelligheid kan dat toch?
Gast- Gast
Maura schreef:Tris schreef:Waarom verbetert niemand s' nachts? :/
Dan kan je 't toch alsnog verbeteren!!
Bazinga- Ratel
Tris schreef:Maura schreef:Tris schreef:Waarom verbetert niemand s' nachts? :/
Dan kan je 't toch alsnog verbeteren!!
Alles kan. Maar jij was de enige die het deed.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» "Bijna einde van het jaar" vragenlijst
» Na 2 jaar, 2 weken en 5 dagen..
» 24 uurs horeca
» Twitter... Bedrijven.
» Vragenlijst loonsverhoging
» Na 2 jaar, 2 weken en 5 dagen..
» 24 uurs horeca
» Twitter... Bedrijven.
» Vragenlijst loonsverhoging
Pagina 1 van 1