Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

24 uurs horeca

5 plaatsers

Ga naar beneden

24 uurs horeca Empty 24 uurs horeca

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 5:47

Wat vinden jullie hiervan? Vinden jullie het onverstandig? Of vinden jullie het juist nodig?

Amsterdam maakt 24 uur uitgaan mogelijk
Laatste update: 20 juni 2011 15:49 info
AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam wil op tien verschillende plekken in de stad nieuwe horecagelegenheden de kans geven 24 uur per dag open te blijven.
De 24 uurshoreca mag niet tot overlast leiden. Dit staat in de horecavisie 2011-2014 van burgemeester Eberhard van der Laan, aldus zijn woordvoerder maandag.

De gemeente nam het Amsterdamse horeca-aanbod onder de loep en constateerde een gemis aan uitgaansplekken met een 24 uursvergunning.

Criteria

Van der Laan legt de gemeenteraad criteria voor waar deze bedrijven aan moeten voldoen.

Van der Laan wil een gespreid aanbod van maximaal tien locaties buiten de traditionele uitgaansgebieden. De burgemeester gaat met stadsdelen op zoek naar geschikte en goed bereikbare locaties.

Concept

Een andere voorwaarde is dat het concept iets moet toevoegen aan het bestaande uitgaansleven. Het betreft tijdelijke vergunningen voor maximaal vijf jaar.

Volgens de woordvoerder hebben zich al ondernemers gemeld, onder meer uit het buitenland.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

24 uurs horeca Empty Re: 24 uurs horeca

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 5:49

Waar gaat het dan om? Kroegen? Discotheken? Eetgelegenheden?

Ik vind een 24 uurs economie geweldig (maar denk dan meer aan supermarkten en drug stores), maar heb zelf geen behoefte aan kroegen die 24 uur open zijn. Maar als er wel markt voor is, lijkt dat me prima.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 5:51

Marin schreef:Waar gaat het dan om? Kroegen? Discotheken? Eetgelegenheden?

Ik vind een 24 uurs economie geweldig (maar denk dan meer aan supermarkten en drug stores), maar heb zelf geen behoefte aan kroegen die 24 uur open zijn. Maar als er wel markt voor is, lijkt dat me prima.

Oeh ja, supermarkt etc wil ik ook wel!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 5:51

Het gaat om horeca, dus dat zal om kroegen, clubs of restaurants gaan buiten het normale uitgaansgebied.

Gast
Gast

Bericht  Shisha ma 20 jun 2011 - 6:30

Ik vraag mij af of er genoeg vraag naar is en of een club/kroeg/restaurant dan nog winstgevend is. Ik zie mij al zitten om 9u in de ochtend in mijn eentje in een club. laughcry
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  SleepingBeauty ma 20 jun 2011 - 7:18

Waarom moet alles 24uurs worden?
Wat voegt dat toe? ik vind het echt overbodig!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  girli ma 20 jun 2011 - 8:32

Ik ben alleen maar blij dat ik daar niet woon. Ik heb daar helemaal niets mee. Ik zie het nut er niet van in.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Sneeuwvlok ma 20 jun 2011 - 9:54

Bij mij om de hoek zit zo'n tent die 24 uur per dag open is.. en het is een beetje een sneue kroeg. Overlast heb je er niet van, maar er komt nooit iemand heb ik het idee. Misschien scheelt het wel dat je er ook kan poolen, dus er zijn af en toe nog wel mensen die dat daar doen
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Alias ma 20 jun 2011 - 10:03

Ik vind het niet nodig. Volgens mij krijg je dan alleen maar bijna lege kroegen/discotheken/bars/restaurants doordat veel mensen dan op een verschillende tijden daarheen gaan en ik kan me niet voorstellen dat het er dan gezelliger op wordt.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 20:32

Ik vind het ook overbodig, vind het voor mezelf in ieder geval niet nodig.
Ik zie ook niet voor me dat je om 10 uur 's ochtends een volle club krijgt...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 20:53

Van mij mogen ze hoor. Beter dan dat al die dronken lui op straat gaat zwalken rond 3 uur 's nachts.

En ja clubs zullen misschien niet om 10 uur 's ochtends open hoeven maar cafeetjes kunnen toch koffie schenken aan toeristen en zo... en wie niet wil hoeft toch niet mee te doen?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: