Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twitter... Bedrijven.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Twitter... Bedrijven.

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:03

Ik ben wat aan het nazoeken voor mijn werk...

Volgen jullie bedrijven?
Zijn er uberhaupt bedrijven (en dan bedoel ik geen winkels zoals H&M) die een Twitter account hebben wat jullie weten?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Re: Twitter... Bedrijven.

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:04

Ja.. Ik volg wel wat bedrijven..

Onder andere het bedrijf waar ik werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Re: Twitter... Bedrijven.

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:09

En wat vinden jullie een voordeel aan Twitter en dan met name bij het volgen van bedrijven?

@ Donnaa: Het bedrijf waar jij werkt, heeft dat alleen volgers die er ook werken of ook klanten en/of andere mensen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Re: Twitter... Bedrijven.

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:15

Nee..

Ons bedrijf heeft meerdere twitter accounts. Het algemene account wordt vooral gevolgd door gebruikers die vragen hebben. Dat account gebruiken wij ook als soort helpdesk. Dat account wordt ook gevolgd door partners. Daar hebben we niet zoveel followers

Een tweede account, gericht op een speciale tak van het bedrijf, heeft 800 volgers. Dat zijn vooral bedrijven die op 1 of andere manier een connectie hebben met ons bedrijf en er zijn veel volgers die graag mee willen doen aan de f.otow.edstrij.den (tussen puntjes, anders krijg ik zo een google alert, lol) en die worden dan op de hoogte gehouden van de nieuw geplaatste wed.strijden op de website.

En zo zijn er nog wat accounts:)..

Ik volg een paar bedrijven om op de hoogte te blijven van acties/nieuws. Het zijn dan vooral bedrijven waarbij iemand werkt die ik ken, of bedrijven in m`n omgeving.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Re: Twitter... Bedrijven.

Bericht  Caro ma 4 apr 2011 - 2:24

er zijn zó ontzettend veel bedrijven die een twitteraccount hebben. En niet alleen de bekende bedrijven maar ook kleinere MKB bedrijven. Er zijn zoveel social media cases te vinden op internet dat je ermee wordt doodgegooid.

Verder moet je goed het doel afvragen waarom een bedrijf een twitteraccount heeft. Is dat omdat het nu een hype is? Of zitten er echt voordelen aan? Is het een manier om leads te verwerven, of een manier om in contact te staan met de klant?
En wie gaat de account beheren? Is dat iemand die vanuit bedrijfsoogpunt de strategie goed in de gaten kan houden? Of wordt degene die nu eenmaal jong is en 'vast wel iets van twitter weet' ermee belast? Want zonder goede strategie of doelstelling heeft het núl zin.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Re: Twitter... Bedrijven.

Bericht  Kqip ma 4 apr 2011 - 2:34

Ik volg een aantal bedrijven waaronder bijvoorbeeld Landal Greenparks. Die bedrijven hoef ik niet alles van te zien dus ik heb ze gelist. Kijk af en toe in die lists of er wat boeiends instaat.

Op mijn oude werk hield degene die ook de website bijhield de twitteraccount bij. Maar veel meer dan 1x per week een tweet met een aanbieding was er niet, wat zonde was voor dat bedrijf daar ze best veel followers hadden/ hebben.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Re: Twitter... Bedrijven.

Bericht  Kqip ma 4 apr 2011 - 2:40

Hazeltje schreef:Ik ben wat aan het nazoeken voor mijn werk...

Volgen jullie bedrijven?
Zijn er uberhaupt bedrijven (en dan bedoel ik geen winkels zoals H&M) die een Twitter account hebben wat jullie weten?


H&M heeft voor elk land een twitteraccount. Op die van NL zie ik alleen geen tweets, dus wat het nut er van is weet ik niet. Rabobank, KPN, Hi, Intratuin, Zeeman, hema en blokker hebben ook een twitteraccount.. bedrijven zat die er dus 1 hebben
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Re: Twitter... Bedrijven.

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:28

Ik volg de brandweer, is dat ook een bedrijf? En de brandweer wilde mij volgen (daardoor ben ik hun gaan volgen), maar dat vond ik toch wat vreemd. Ze volgden maar twee personen, waaronder mij dus. Maargoed, inmiddels volgen ze niemand meer.

Ohja, en ik volg twee webshops waar ik wel eens wat bestel. Maar dat telt niet, begrijp ik? Wink En mijn wijkagent heeft sinds kort ook Twitter. Maar da's ook geen bedrijf :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Re: Twitter... Bedrijven.

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:48

Caro schreef:er zijn zó ontzettend veel bedrijven die een twitteraccount hebben. En niet alleen de bekende bedrijven maar ook kleinere MKB bedrijven. Er zijn zoveel social media cases te vinden op internet dat je ermee wordt doodgegooid.

Verder moet je goed het doel afvragen waarom een bedrijf een twitteraccount heeft. Is dat omdat het nu een hype is? Of zitten er echt voordelen aan? Is het een manier om leads te verwerven, of een manier om in contact te staan met de klant?
En wie gaat de account beheren? Is dat iemand die vanuit bedrijfsoogpunt de strategie goed in de gaten kan houden? Of wordt degene die nu eenmaal jong is en 'vast wel iets van twitter weet' ermee belast? Want zonder goede strategie of doelstelling heeft het núl zin.

Dat gaf ik inderdaad ook aan.
Maar waarschijnlijk dat er meerdere de account zullen gaan beheren en tweeds zullen plaatsen. En inderdaad... Of er voordelen aanzitten.
En niet alleen omdat het een hype is. Dan kost het alleen maar tijd en dat hebben we al niet veel hier :P

Ik heb al het e.e.a. op papier gezet.
Zal het ze donderdag eens laten lezen.

Bedankt in elk geval voor zover!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Re: Twitter... Bedrijven.

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 4:03

Als bedrijven mij eerst willen volgen zonder dat ik enige link met ze heb dan negeer ik meestal.
Zelf heb ik wel wat bedrijven die ik volg en dan voornamelijk om de aanbiedingen die ze via Twitter de wereld in sturen, of om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen.

Ik denk dat het van belang is om up to date te zijn maar er dan wel voor te zorgen dat je niet te aanwezig bent met tig tweets per dag. Het moet niet irritant worden en geen schreeuwende verkooptruc zijn. Wat Donnaa noemde, het soort helpdesk account, dat is ook wel een prettig iets. Als het tenminste werkt en de persoon achter het account ook daadwerkelijk actief vragen wil beantwoorden. De inrichting en het gebruik van het Twitter account zal ook vooral afhankelijk zijn van je doelgroep lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Re: Twitter... Bedrijven.

Bericht  sonly ma 4 apr 2011 - 8:53

Ja een aantal volg ik wel. Sommige om de leuke acties die ze doen, sommige voor "nieuws" (kroegen in de buurt voornamelijk) en een account van een maandblad (de redactie is ook een soort 'bedrijf' natuurlijk)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Re: Twitter... Bedrijven.

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 10:23

Jep, wij hebben een account en we volgen ook andere bedrijven. Ik volg zelf eigenlijk weinig tot geen bedrijven, wel festivals en televisiedingetjes, maar ik vind het wel leuk. Als ik kijk op de bedrijfstwitter staan er toch wel weer hele andere dingen dan bij persoonlijke tweets, en soms nog eens wat nuttigs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twitter... Bedrijven. Empty Re: Twitter... Bedrijven.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum