Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bedrijf failliet en overuren..

2 plaatsers

Ga naar beneden

bedrijf failliet en overuren.. Empty bedrijf failliet en overuren..

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 23:39

Weet er toevallig iemand of het bedrijf verplicht is om mij die overuren nog uit te betalen? Het is namelijk dik 300 uur Neutral of vervallen die gewoon want van een kale kip kun je niet plukken?

En als het bedrijf midden in de maand failliet gaat krijg je dan nog wel je salaris?

Gelukkig heb ik al wel een nieuwe baan gevonden maar toch mijn uren Neutral

groetjes Ise

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

bedrijf failliet en overuren.. Empty Re: bedrijf failliet en overuren..

Bericht  M@niek za 30 jun 2012 - 2:19

Je overuren kun je nog wel krijgen mits het bedrijf dit ergens heeft genoteerd en je het via via kunt krijgen of als het uwv het na kan gaan bij het bedrijf.

Het salaris wordt nu overgenomen door het uwv. De eerste 6 weken heb je recht op 100% van je salaris.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 30 jun 2012 - 2:45

Vriendin van mij had ook eens dat probleem en heeft toen via het UWV haar overuren uitbetaald gekregen en salaris die ze nog verschuldigd waren. Misschien even met ze contact opnemen? Wel echt balen zeg, hoop dat je alles uitbetaald krijgt!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 jun 2012 - 3:21

Ik heb 2 volle maanden opzegtermijn en heb ondertussen ook opgezegd.

Mijn gedachte was om nog 2 weken te werken en dan 1,5 maand eerder weg te gaan bij het bedrijf door mijn overuren in te zetten. Ik wilde dan 2 weken vakantie nemen en een maand eerder beginnen bij het nieuwe bedrijf.

Mijn overuren staan geregistreerd op mijn laatste loonstrook zal dit voldoende zijn?

Ik hoop dat ik mijn gedachte over hoe ik het wil waar kan maken.

Gast
Gast

Bericht  Kerel za 30 jun 2012 - 5:22

Maar heeft de curator je nog niet opgezegd dan? Want dat doet ie meestal direct na een faillissement. Hoef jij dus geen opzegtermijn uit te zitten.

Overigens: geen zin om het hele verhaal te typen, maar hier een stukje van de fnv:
http://www.fnvbondgenoten.nl/werk_en_inkomen/veelgestelde-vragen/fusies_en_reorganisaties/faillissement/worden_mijn_overuren_ook_uitbetaald_door_het_uwv_in_geval_van_een_faillissement
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: