Bedrijf failliet en uitbetaling UWV
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bedrijf failliet en uitbetaling UWV
Het bedrijf waar mijn man voor ingehuurd was is failliet gegaan. Hij werkte voor een bedrijf, maar een ander bedrijf wat het loon betaalde is dus failliet.
Hij heeft bericht gehad van het UWV dat zij het vakantiegeld en dergelijke gaan uitbetalen. Hij moet een formulier invullen en hij heeft over een paar weken daar een afspraak.
Heeft er iemand ervaring met dit gebeuren? Hoe is dat precies verlopen en hoe is het uiteindelijk afgehandeld?
Ik vind het best ingewikkeld om dat formulier in te vullen.
Hij heeft bericht gehad van het UWV dat zij het vakantiegeld en dergelijke gaan uitbetalen. Hij moet een formulier invullen en hij heeft over een paar weken daar een afspraak.
Heeft er iemand ervaring met dit gebeuren? Hoe is dat precies verlopen en hoe is het uiteindelijk afgehandeld?
Ik vind het best ingewikkeld om dat formulier in te vullen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Bedrijf failliet en uitbetaling UWV
Helaas ben ik ook 2 keer op deze manier met het UWV in aanraking geweest.
Het formulier heb ik zover ik begreep ingevuld, wij hadden ook allemaal een gesprek met het uwv en dan moestje ook je formulier meenemen/inleveren, wat ik niet wist hebben hun toen mee geholpen.
Je krijgt een voorschot, binnen een x tijd.. dit geven ze tijdens het gesprek wel aan.. de nabetaling duurde bij ons wel nog een paar maanden maar uiteindelijk krijg je dus alles keurig betaald.
Overigens wel maximaal 3 maand salaris..
Het formulier heb ik zover ik begreep ingevuld, wij hadden ook allemaal een gesprek met het uwv en dan moestje ook je formulier meenemen/inleveren, wat ik niet wist hebben hun toen mee geholpen.
Je krijgt een voorschot, binnen een x tijd.. dit geven ze tijdens het gesprek wel aan.. de nabetaling duurde bij ons wel nog een paar maanden maar uiteindelijk krijg je dus alles keurig betaald.
Overigens wel maximaal 3 maand salaris..
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Je vult een formulier in en dan krijg je als het goed is bericht over wanneer er uitbetaald wordt. Ik kreeg toen binnen een maand al mijn geld geloof ik. Een vriendin van mij had het laatst ook en die kreeg ook redelijk snel al haar geld.
Gast- Gast
Hadden jullie gelijk een andere baan of heb je eerst in de ww gezeten?
Want dat moet je ook invullen.
Mijn man werkt nog gewoon voor het bedrijf, maar ze hebben een aparte constructie bedacht en dat valt eigenlijk niet in te vullen op dat formulier.
Ook het uitrekenen van de vakantiebonnen vind ik vrij ingewikkeld. Hij heeft een deel wel gehad, maar een groot deel niet. We weten alleen niet zo goed hoe we daarachter kunnen komen.
En nog een andere vraag... Ik neem aan dat hij nu geen jaaropgave krijgt, toch? Hoe is dat bij jullie gegaan?
Mijn man werkt nog gewoon voor het bedrijf, maar ze hebben een aparte constructie bedacht en dat valt eigenlijk niet in te vullen op dat formulier.
Ook het uitrekenen van de vakantiebonnen vind ik vrij ingewikkeld. Hij heeft een deel wel gehad, maar een groot deel niet. We weten alleen niet zo goed hoe we daarachter kunnen komen.
En nog een andere vraag... Ik neem aan dat hij nu geen jaaropgave krijgt, toch? Hoe is dat bij jullie gegaan?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had meteen een andere baan (was toevallig net gewisseld van baan). En ik kreeg wel gewoon een jaaropgave, zowel van het bedrijf dat failliet was gegaan als van het uwv.
Gast- Gast
Ik weet niet wat vakantiebonnen zijn? Uren? dagen? Geld? Zou toch gewoon op je loonstrook moeten staan hoeveel er nog open staat aan reserveringen?Linda schreef:Hadden jullie gelijk een andere baan of heb je eerst in de ww gezeten?
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» belastingaangifte en failliet bedrijf.
» bedrijf failliet en overuren..
» Oproepkracht en uitbetaling feestdagen
» Eerste uitbetaling studiefinanciering
» leuke kledingwinkel failliet:(
» bedrijf failliet en overuren..
» Oproepkracht en uitbetaling feestdagen
» Eerste uitbetaling studiefinanciering
» leuke kledingwinkel failliet:(
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: