Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bedrijf failliet en uitbetaling UWV

2 plaatsers

Ga naar beneden

Bedrijf failliet en uitbetaling UWV  Empty Bedrijf failliet en uitbetaling UWV

Bericht  Linda ma 24 dec 2012 - 23:21

Het bedrijf waar mijn man voor ingehuurd was is failliet gegaan. Hij werkte voor een bedrijf, maar een ander bedrijf wat het loon betaalde is dus failliet.
Hij heeft bericht gehad van het UWV dat zij het vakantiegeld en dergelijke gaan uitbetalen. Hij moet een formulier invullen en hij heeft over een paar weken daar een afspraak.

Heeft er iemand ervaring met dit gebeuren? Hoe is dat precies verlopen en hoe is het uiteindelijk afgehandeld?

Ik vind het best ingewikkeld om dat formulier in te vullen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf failliet en uitbetaling UWV  Empty Re: Bedrijf failliet en uitbetaling UWV

Bericht  flower di 25 dec 2012 - 2:54

Helaas ben ik ook 2 keer op deze manier met het UWV in aanraking geweest.

Het formulier heb ik zover ik begreep ingevuld, wij hadden ook allemaal een gesprek met het uwv en dan moestje ook je formulier meenemen/inleveren, wat ik niet wist hebben hun toen mee geholpen.

Je krijgt een voorschot, binnen een x tijd.. dit geven ze tijdens het gesprek wel aan.. de nabetaling duurde bij ons wel nog een paar maanden maar uiteindelijk krijg je dus alles keurig betaald.

Overigens wel maximaal 3 maand salaris..
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf failliet en uitbetaling UWV  Empty Re: Bedrijf failliet en uitbetaling UWV

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 1:55

Je vult een formulier in en dan krijg je als het goed is bericht over wanneer er uitbetaald wordt. Ik kreeg toen binnen een maand al mijn geld geloof ik. Een vriendin van mij had het laatst ook en die kreeg ook redelijk snel al haar geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf failliet en uitbetaling UWV  Empty Re: Bedrijf failliet en uitbetaling UWV

Bericht  Linda do 27 dec 2012 - 8:35

Hadden jullie gelijk een andere baan of heb je eerst in de ww gezeten?
Want dat moet je ook invullen.

Mijn man werkt nog gewoon voor het bedrijf, maar ze hebben een aparte constructie bedacht en dat valt eigenlijk niet in te vullen op dat formulier.

Ook het uitrekenen van de vakantiebonnen vind ik vrij ingewikkeld. Hij heeft een deel wel gehad, maar een groot deel niet. We weten alleen niet zo goed hoe we daarachter kunnen komen.

En nog een andere vraag... Ik neem aan dat hij nu geen jaaropgave krijgt, toch? Hoe is dat bij jullie gegaan?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf failliet en uitbetaling UWV  Empty Re: Bedrijf failliet en uitbetaling UWV

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 7:04

Ik had meteen een andere baan (was toevallig net gewisseld van baan). En ik kreeg wel gewoon een jaaropgave, zowel van het bedrijf dat failliet was gegaan als van het uwv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf failliet en uitbetaling UWV  Empty Re: Bedrijf failliet en uitbetaling UWV

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 7:05

Linda schreef:Hadden jullie gelijk een andere baan of heb je eerst in de ww gezeten?
Want dat moet je ook invullen.

Mijn man werkt nog gewoon voor het bedrijf, maar ze hebben een aparte constructie bedacht en dat valt eigenlijk niet in te vullen op dat formulier.

Ook het uitrekenen van de vakantiebonnen vind ik vrij ingewikkeld. Hij heeft een deel wel gehad, maar een groot deel niet. We weten alleen niet zo goed hoe we daarachter kunnen komen.

En nog een andere vraag... Ik neem aan dat hij nu geen jaaropgave krijgt, toch? Hoe is dat bij jullie gegaan?
Ik weet niet wat vakantiebonnen zijn? Uren? dagen? Geld? Zou toch gewoon op je loonstrook moeten staan hoeveel er nog open staat aan reserveringen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf failliet en uitbetaling UWV  Empty Re: Bedrijf failliet en uitbetaling UWV

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum