Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v knutselen: het knutsel-tip-topic

+5
kwak
Liadan
PapillonRose
PiP
Parisienne
9 plaatsers

Ga naar beneden

N.a.v knutselen: het knutsel-tip-topic Empty N.a.v knutselen: het knutsel-tip-topic

Bericht  Parisienne ma 30 jul 2012 - 20:10

Wij hebben wel wat knutselspullen, maar ik wil onze 'collectie' graag aanvullen. Misschien kunnen we elkaar hier wat leuke tips geven? Welke materialen, soorten lijm, potloden/krijtjes het meest geschikt zijn voor peuters bijvoorbeeld. Misschien heb je leuke sites met knutselideeën, met leuke kleurplaten of tips over knutselspullen in de aanbieding?

Dus, creatieve mama's, kom maar op! Very Happy
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v knutselen: het knutsel-tip-topic Empty Re: N.a.v knutselen: het knutsel-tip-topic

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 20:16

fijne potloden voor jonge kinderen: de dikke wasco-potloden van de hema!

Gast
Gast

N.a.v knutselen: het knutsel-tip-topic Empty Re: N.a.v knutselen: het knutsel-tip-topic

Bericht  Parisienne ma 30 jul 2012 - 20:27

Die ga ik straks gelijk halen.

Iemand een idee wat voor lijm veilig is voor peuters?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 20:35

Ik vind de uitwasbare stiften ook fijn van de hema, mijn zoontje had laatst een paar flinke zwarte strepen op zijn nieuwe witte shirt gezet, maar het was er helemaal uit na een wasbeurt. Ook de lijm heb ik bij de hema vandaan, zo'n potje met een kwastje, maar hij heeft er nog niet veel mee geknutseld, dus nog weinig ervaringen.

Gast
Gast

Bericht  PiP ma 30 jul 2012 - 21:15

lelie schreef:Ik vind de uitwasbare stiften ook fijn van de hema, mijn zoontje had laatst een paar flinke zwarte strepen op zijn nieuwe witte shirt gezet, maar het was er helemaal uit na een wasbeurt. Ook de lijm heb ik bij de hema vandaan, zo'n potje met een kwastje, maar hij heeft er nog niet veel mee geknutseld, dus nog weinig ervaringen.
+1
De lijm werkt prima!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  PapillonRose ma 30 jul 2012 - 21:25

Ik vind de krijtjes (soort wasco) van Bic (dacht plastidecor) echt ideaal. Geschikt vanaf 1 jaar, goed voor de motoriek, en geven geen troep of vieze handen. Ze zijn hier een succes, A. is gek op haar krijtjes smile

Verder koop ik regelmatig wat bij de action qua knutselspullen. Niet duur en genoeg keuze. Zo heb ik er laatst leuke kleurboekjes van de eerste woordjes gehaald, kleine dikke potloden voor mee op vakantie, gekleurd papier.. En ik lees hier gelijk even mee, ook ik vind het leuk om te weten wat er nog meer leuk kan zijn om mee te knutselen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Liadan ma 30 jul 2012 - 21:36

Waterverf, mijn dochter wil vaak verven maar ik heb niet altijd zin in de troep van vingerverf/plakkaatverf. Dit is dan een makkelijke oplossing.

Het potje plak met kwastje van Hema vind ik niet zo fijn, het is hele dikke lijm. Ik pak liever gewoon behangplak.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  kwak ma 30 jul 2012 - 21:40

D. is gek op de stempels van de hema!
Ze wil de hele dag "tampelen". het zijn gekleurde stempels met ingebouwd stempelkussen, ideaal.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 23:41

Wij hebben laatst stiften gekocht bij de Ikea met een dikke punt. Aan de andere kant zit dan een stempeltje. Ik heb er geloof ik nog geen 2 euro voor betaald! Niet duur dus en S. heeft er al vaak mee gekleurd

Verder vind hij kleien ook leuk. Ik had laatst een Play Doh pakketje in de sale gekocht bij de trekpleister. En laatst heeft hij ook een bloempotje beschilderd. Die had ik toen gekocht bij de Intratuin voor 3 euro ofzo en dat was incl. verf

Gast
Gast

Bericht  Parisienne di 31 jul 2012 - 4:32

Nou, ik vond het potje lijm met kwastje van de Hema ook niks. Veel te dik inderdaad.

@ Liadan: hoe doe jij dat dan met behangplaksel? Maak je dat elke keer opnieuw? Neem niet aan dat je een emmer vol maakt Razz
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan di 31 jul 2012 - 5:16

Ik maak maar een beetje lijm aan van het poeder (een bakje vol), als dat op is dan pak ik weer nieuw. Steeds een heel pak maken lijkt me ook niet echt handig, haha.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne di 31 jul 2012 - 5:42

Je kan aangemaakte behanglijm dus wel een tijd bewaren? Waarin heb jij het zitten?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan di 31 jul 2012 - 5:55

Ja, blijft lang goed, het zit bij ons in een oud mayonaisebakje.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne di 31 jul 2012 - 6:52

Dan denk ik dat ik dat Hema-lijm-potje leeg haal en daarin behangplaksel ga doen Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Coco di 31 jul 2012 - 7:07

Mijn kinderen vinden het heerlijk om te verven met wattenstaafjes (stipjes zetten) en met een rietje verfbellen op papier te blazen.
Zelf vind ik de dikkere potloden van bryunzeel erg fijn voor ze. Geloof 20-24 kleuren voor 5 euro een goede puntenslijper voor die potloden. Bij zeeman heb ik leuke foamstickers vandaan, veel voor wei.ig. Vlinders, bloemen, treinen, vliegtuigen etc.

Edit; vorige week het grootste canvasdoek van action gehaald en die hebben ze buiten bij mijn ouders heerlijk volgeverfd. Die ga ik ook bewaren voor later als ze groot zijn. Dus binnenkort nog 1 zodat ze beiden een samen gemaakt kunstwerk hebben.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Viva di 31 jul 2012 - 8:58

kwak schreef:D. is gek op de stempels van de hema!
Ze wil de hele dag "tampelen". het zijn gekleurde stempels met ingebouwd stempelkussen, ideaal.

Bedoel je deze?
Denk dat R dat namelijk ook wel leuk vindt.

overigens denk ik ook dat ik haar best eens kennis kan laten maken met een schaar, en ik wil ook al even krijtjes voor haar kopen.
Moet eigenlijk binnenkort weer eens naar de action, altijd lekker goedkope spulletjes I love you
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  kwak di 31 jul 2012 - 9:06

Viva schreef:

Bedoel je deze?

overigens denk ik ook dat ik haar best eens kennis kan laten maken met een schaar, en ik wil ook al even krijtjes voor haar kopen.
Moet eigenlijk binnenkort weer eens naar de action, altijd lekker goedkope spulletjes I love you

ja, die viva!
D. is er gek op!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Printje di 31 jul 2012 - 9:08

Heb niet het hele topic gelezen maar bij de Action heb je ook veel leuke spullen.

Daarnaast is knutselen met kosteloos materiaal ook erg leuk, maar ook met rijst/macaroni etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Viva di 31 jul 2012 - 9:08

kwak schreef:
Viva schreef:

Bedoel je deze?

ja, die viva!
D. is er gek op!

Toch maar weer even daar shoppen dan Wink
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Linda di 31 jul 2012 - 21:54

Nu met de 50% korting aanbiedingen bij kruidvat hebben ze ook goedkope knutselspulletjes. Ik zag net een heel pakket met allerlei glitterdingen voor €1,50.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: