Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zien jullie vrije dagen met de kinderen eruit?

+15
Linda
Lilypie
mauwmauw
Printje
SarahKey
Tania
Fearie
Niene
Parisienne
liesje
Pussycat
Ayla
kwak
Jazzlyn
Coco
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zien jullie vrije dagen met de kinderen eruit? Empty Hoe zien jullie vrije dagen met de kinderen eruit?

Bericht  Coco do 28 jun 2012 - 20:14

Wat doen jullie zoal op zo'n dag? smile
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zien jullie vrije dagen met de kinderen eruit? Empty Re: Hoe zien jullie vrije dagen met de kinderen eruit?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 20:18

als we uit bed komen mag ze in haar pyjama tv kijken met een boterham, daarna gaan we ons klaar maken en de hond uitlaten. Vaak zijn we 's ochtends even weg (vriendin, winkel oid). Rond de middag eten we samen een boterham, gaat ze meestal slapen en de middag ziet er niet altijd hetzelfde uit. Soms blijven we thuis, soms gaan we naar één van de oma's, soms naar de speeltuin.. Rond 17u komt mijn man thuis, koken we en gaan we eten.

Gast
Gast

Hoe zien jullie vrije dagen met de kinderen eruit? Empty Re: Hoe zien jullie vrije dagen met de kinderen eruit?

Bericht  Jazzlyn do 28 jun 2012 - 20:19

Ik ben nu 7 dagen per week thuis.. Smorgens opstarten, flesje voor uk, boterham voor oudste.. Aankleden, kleine naar bed en dan wat huishoudelijke dingen (ene dag een uurtje andere dag wel 5 uur haha) en regelmatig erop uit. Naar opa en oma, winkelen, wandelen, speeltuin of lekker in onze eigen tuin.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 20:25

Ik werk nu niet dus ben altijd vrij smile Maar als mijn man ook vrij is voelt het echt als vrij zijn zeg maar!

Wat wij doen op een dag is ongeveer zo: opstaan en ontbijten, de jongste slaapt nog door en dan gaat de oudste spelen en ik wat voor mezelf doen. (ben nu met met zumba begonnen) rond een uur negen-tien word de jongste wakker die doen we dan in bad.
Aan t einde van de ochtend gaan we altijd naar buiten, of wandelen of in de tuin of naar het bos en strand. Na de boterham tussen de middag gaat de oudste naar bed voor een uurtje of twee en als ik geluk heb slaapt de jongste dan ook, dan heb ik ook tijd voor mezelf of t huishouden. De middagen doen we vanalles.. We gaan regelmatig op pad, maar als we thuis blijven verzin ik ook van alles, knutselen of kleien, puzzelen noem maar op, voor t avondeten komt mijn man weer thuis en als je kinderen op bed liggen hebben we tijd voor elkaar.

In het weekend of als mijn man thuis is ga ik ook wel eens lekker alleen wat doen zoals naar de stad.

Gast
Gast

Bericht  kwak do 28 jun 2012 - 21:04

We worden rustig wakker, soms kijken we in bed nog even een filmpje daarna gaan we naar beneden en eet D. een broodje voor de tv en ik voor de computer.
soms gaan we naar de winkel/vriendin en soms blijven we thuis.
rond 12 uur gaan we eten en gaat D. naar bed en tegenwoordig ga ik met dr mee.
en smiddags gaan we of naar de winkel of een vriendin en tegen half 6 gaan we eten.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Ayla do 28 jun 2012 - 21:05

Wanneer doen jullie het huishouden dan? Want daar ben ik elke ochtend bijna wel mee bezig.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Pussycat do 28 jun 2012 - 21:26

Ayla schreef:Wanneer doen jullie het huishouden dan? Want daar ben ik elke ochtend bijna wel mee bezig.

Als ze slaapt tussen de middag. Of s'avonds. En heel soms als het echt nodig is als ze wakker is tussendoor.
Hier ziet een dag er echt elke dag weer anders uit. Van een hele dag niks doen. Tot boodschappen/erop uit gaan.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  liesje do 28 jun 2012 - 21:28

hier opstaan en meestal zijn beide kindjes wakker. dan gaan ze gelijk saampjes in bad. daarna ontbijten met zijn drietjes. jongste een fruithapje.
daarna gaat jongste naar bed. speel ik met de oudste of ze vermaakt zichzelf met speelgoed tv. of ik doe vlug stofzuigen en opruimen wat nodig is. de rest doe ik meestal als mijn man thuis is. die kan dan op de kleintjes letten maar ik verdeel het altijd over meerdere dagen en combineer veel.spik en spam word het voorlopig even niet maar al is het maar schoon
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne do 28 jun 2012 - 21:37

We staan op, dan zet ik voor N. de tv aan en drinkt ze een fles melk voor de tv. Daarna soms nog een boterham/cracker/etc. Ik ga zelf even met de laptop op de bank zitten met een kop thee en wat te eten. Daarna gaan we rustig aankleden, haar doen, etc. Meestal doen we 's ochtends boodschappen en maken we gelijk via een omweg een wandeling door het park. Eenmaal thuis drinken we wat, eten we wat fruit, spelen we samen of N. alleen, waarna we aan tafel gaan voor om weer te eten. Daarna gaat N. naar bed en doe ik wat in het huishouden, ga even wat gemiste tv programma's terugkijken of ik ga ook even slapen. Als ze wakker is kijkt ze weer even tv, en drinken we ondertussen wat. Daarna gaan we ergens heen (visite, buitenspelen, winkels, etc.) of we blijven lekker binnen spelen. Als ik eten ga koken gaat de tv nog even aan. Na het eten is het nog wat spelen, daarna tijd voor haar toetje (waarbij ze haar melatonine pilletje krijgt), waarna we aan het bedritueel beginnen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Coco do 28 jun 2012 - 21:42

Hoe gaat het slapen nu met de melatonine Parissienne?

Huishouden doe ik hier voornamelijk aan het einde van de dag als mijn man thuis is of als mijn man avonddienst heeft 's avonds. Overdag zie ik er later niets meer van terug.Hoe zien jullie vrije dagen met de kinderen eruit? 394967 Nu kan ik 's avonds iig genieten van een schoon huis. Ik veeg wel tussendoor en haal vieze handjes van de hoogglans dressoir. En de bovenverdieping gebeurd hier normaal op woensdag en zaterdag. Evenals de was.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Niene do 28 jun 2012 - 21:46

Een vrije dag gaat als volgt ( Halve vrije dagen hier,werk momenteel 5 dagen per week korte dagdiensten of lange avonddiensten )
Vanmorgen zijn we allebei thuis,lekker uitslapen,voor de tv een broodje eten,rustig douchen en aankleden, koffie drinken bij vriendin of zij hier,wandelen met de hond,boodschapjes doen en samen poetsen in huis ( vind ze erg leuk ) straks breng ik haar naar de oppas en ga ik aan het werk en zie ik haar pas morgenmiddag weer. Heb momenteel niet echt veel tijd voor sociale dingen,omdat als ik thuis ben doodmoe ben,sta elke dag om half 5 op en werk tot 3 uur. Dus mijn dagen bestaan uit zoveel mogelijk met mijn meisje zijn en zoveel mogelijk proberen te slapen Hoe zien jullie vrije dagen met de kinderen eruit? 394967
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 21:53

s' Ochtends opstaan en ontbijten. Meestal gaat de tv daarna even aan zodat mama even wakker kan worden met een kop koffie en de iPad. Daarna gaan we samen in bad, spelen we samen en de tv gaat weer even aan zodat ik wat kan opruimen, was aan kan zetten oid. Daarna eten we samen een boterham en gaat S. een dutje doen van zo'n 2 uur. Meestal doe ik wat aan het huishouden, ga ik achter de laptop zitten of doe ook gewoon een dutje mee smile Na het dutje eten we samen wat fruit of iets lekkers. En meestal gaan we dan een rondje lopen naar de supermarkt en daarna soms naar het park of iets anders. Ook ga ik soms ergens op visite of gewoon lekker naar de stad. Daarna gaan we samen knutselen, puzzelen oid en daarna gaat weer even de tv aan zodat ik kan koken. Dan eten we samen en dan komt papa ook thuis. Het is dat even papa en S. tijd zodat ik kan opruimen enz. En rond half 8 lezen we samen een boekje en rond 19.45 gaat S. richting zijn bedje

Hier is tv laten kijken echt even een rustmomentje voor ons beide. Anders krijg ik echt niet de tijd om te koken enz. Meneer wil dan continue mijn aandacht

Gast
Gast

Bericht  Fearie do 28 jun 2012 - 23:32

's Ochtends uitslapen, na het fruithapje worden de boodschappen gedaan. Dan zijn we weer op tijd thuis voor de boterham, daarna een slaapje en dan even spelen. Om half 5 begin ik meestal met koken en dan om 5 uur krijgt D zijn avondeten.

Ik ben doordeweeks maar 1 dag vrij, dus vandaar boodschappen op die dag. Het weekend wordt er dan weinig gedaan en lekker gespeeld, af en toe een dagje weg.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Tania do 28 jun 2012 - 23:48

Het wisselt wel maar over het algemeen gaat het zo als ik alleen met ze ben.
Om 6.45 wordt de oudste wakker, die komt bij mijn in bed even tv kijken, dan gaan we naar beneden kijkt hij nog even tv en hij eet z'n pap. Ondertussen eet ik ook wat en kijk even op de laptop. Dan ga ik hem aankleden en als ik nog niet aangekleed ben, kleed ik mezelf ook aan. Tussen 8 en 8.30 wordt M. wakker die krijgt dan haar flesje, J. gaat even spelen en ik kleed M. aan.
Dan gaan we met z'n drieen spelen en daarna gaat M. naar bed en J. weer spelen of we gaan een stukje lopen/boodschappen doen/naar de speeltuin. Rond 12.00 gaan we eten en kijken nog even tv. Dan gaat J. naar bed en soms M. ook, ligt eraan hoe lang ze geslapen heeft. Ik ruim dan op, ga iets in huis doen of internetten/boekje lezen. Om half drie haal ik J. weer uit bed, M. slaapt soms een uurtje soms 3 uur dat wisselt heel erg. Meestal gaan we 'smiddags niet meer weg, dan gaan we iets knutselen/in de tuin spelen/of J. gaat gewoon zelf spelen. Om 16.30 komt mijn man thuis en dan gaat J. meestal met hem de beesten in de tuin verzorgen en ik ga even alleen met M. spelen. Dan gaan we eten en om 19.00 gaat J. naar bed en met heeeel veel mazzel M. om 19.30.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 23:50

Meestal wordt mijn oudste tussen 5 en 6 wakker, die komt dan nog even bij mij in bed om tv te kijken, de jongste krijgt rond 7 uur zijn bv, en gaat dan weer naar bed. De oudste en ik gaan naar beneden om te ontbijten en hij speelt dan terwijl ik het huishouden probeer te doen. Rond 10 uur eten we met z'n drietjes fruit en ga ik meestal wandelen. Dan rond 12 uur eten we met z'n drietjes en gaan ze naar bed. Vanaf 15 uur hangt het van het weer af, we spelen binnen/buiten of gaan ergens naar toe. Rond 17 uur begin ik aan het eten en ongeveer een halfuur later komt mijn man thuis en kunnen we eten. Dan allebei in bad en naar bed. Op zondag is mijn man vrij en ziet de dag er meestal wel anders uit, we hebben dan vaak 'verplichte' bezoekjes.

Gast
Gast

Bericht  Ayla vr 29 jun 2012 - 1:02

Misschien dat ik straks ook het huishouden doe als ze 's middags lang slaapt hoor, maar nu is het vaak opstaan, fles geven, zelf eten en douchen. Daarna gaat ze naar bed of blijft ze wakker, ze is een beetje aan het rommelen met de slaapjes, ik ruim dan in ieder geval hier op, afwassen, stofzuigen en dweilen. Daarna krijgt ze haar fruit en gaat ze naar bed of zelf weer spelen en doe ik nog wat in huis (slaapkamer/badkamer/keuken) en 's middags hebben we dan tijd om weg te gaan. Ik moet sowieso om 16:00 eten en zij ook dus 's middags hebben we ook niet echt veel tijd. En 3 dagen (ma-wo-vr) gaat ze om 13:00 naar de opvang dan is het helemaal bagger. Dan heb ik 's middags wel een uurtje voor mezelf.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Parisienne vr 29 jun 2012 - 1:09

Nois schreef:Hoe gaat het slapen nu met de melatonine Parissienne?

Huishouden doe ik hier voornamelijk aan het einde van de dag als mijn man thuis is of als mijn man avonddienst heeft 's avonds. Overdag zie ik er later niets meer van terug.Hoe zien jullie vrije dagen met de kinderen eruit? 394967 Nu kan ik 's avonds iig genieten van een schoon huis. Ik veeg wel tussendoor en haal vieze handjes van de hoogglans dressoir. En de bovenverdieping gebeurd hier normaal op woensdag en zaterdag. Evenals de was.
Het gaat met ups en downs, het helpt N. met name bij het inslapen, ze gaat wat rustiger slapen en slaapt vrijwel gelijk. Het wakker worden 's nachts verandert nogal, zo slaapt ze een paar nachten door, dan weer een paar nachten als voorheen. Er is geen patroon in te vinden, geen enkele reden. Wellicht heb je mijn andere topic laatst ook gelezen, over dat we met N. nu een traject van onderzoeken in gaan. Ze nemen bij het onderzoek naar het slechte slapen als hypothese dat ze een aardig grote ontwikkelingsvoorsprong heeft, het is wel enigszins duidelijk dat daar een bepaalde link tussen zit. Ik hoop dat er wat uitkomt, althans.. niet zozeer een diagnose maar meer dat we wat 'handvaten' aangereikt krijgen over hoe we met N. verder kunnen en haar het beste kunnen begeleiden/helpen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  SarahKey vr 29 jun 2012 - 5:02

Rond 6 uur word S brabbelend wakker I love you en gaat de wekker van mijn man ook meteen.
S even bij ons in bed, voorlezen uit Jip en Janneke en om 7 uur de fles. Half 8 weer slapen, soms kruip ik ook nog even terug, maar meestal doe ik wat huishouden.
rond half 10 krijgt S een fruithapje. Daarna gaan we spelen, wandelen of boodschappen doen. 11 uur fles.
Daarna gaat S slapen en kan ik rustig lunchen en even mijn soapie kijken of een boek lezen oid.
15:00 uur weer de fles al is S wel eerder wakker. Spelen we wat op de grond of in de box.
Na de fles weer slapen (goh hij valt in herhaling)
maar dan is papa ook al snel weer thuis en ga ik eten snijden/koken/eten en S groentehapje geven etc.
Kwart voor 7 in bad, 7 uur weer een fles en meneer slaapt om half 8 tot de volgende dag.
"s avonds kijken we tv of zit ik achter de laptop oid.

Maar geregeld moet ik wel met hem naar de fysio/ostheopaat/cb of gaan we ergens op de koffie dus vervelen doe ik niet op mijn vrije dagen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 5:12

Weinig ritme en veel chaos. En een dutje rond 1 uur.

Ik ben niet zo goed in thuisblijfdagen

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 29 jun 2012 - 8:34

Rustig wakker worden, eten, samen of alleen spelen, boodschapjes doen, thuis spelen en ik rommel dan meestal wat. Na de lunch gaan e meestal of fietsen/naar de bieb/op visite/oid, daarna thuis wat sap en koek, en wanneer ik aan het eten begin kijkt kindlief even tv.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  mauwmauw vr 29 jun 2012 - 9:27

rond half 8 staan we op,kleed ik me aan gaat V even in de box(ik moet me aankleden in een schuur achter onze wagen)en dan kleed ik V aan.Rond 8 uur krijgt V een bord pap en kijken we ondertussen de wereld is mooi.Als hij klaar is gaat hij spelen,ondertussen ontbijt ik ga daarna afwassen en speel wat met V.rond 10 uur gaan we op de fiets boodschappen doen.als we weer thuis gaan V spelen en ik doe wat in huis.rond 12 uur krijgt V een bord pap en mag nog wat tv kijken.Om 13 uur gaat hij slapen,dan vouw ik de was op en kijk wat tv of achter de laptop.Als alles klaar is,is het slaapje van V mijn rust momentje.Als hij wakker is krijgt hij fruit en gaan we nog wat spelen.(binnen of buiten)dan rond 18 uur warm eten en om 19.30 gaat hij slapen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Lilypie vr 29 jun 2012 - 9:49

Meestal word ze rond 7 uur wakker en dan komt ze even bij mij in bed en kijken we tekenfilmpjes.
Daarna aankleden en beneden eten, soms doen we dat ook gewoon lekker in bed.
Dan gaan we de hond uitlaten en als het nodig is boodschappen doen.
En voor de rest is het heel verschillend, speeltuin, naar de stad, knutselen etc.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  SarahKey vr 29 jun 2012 - 20:13

Lijkt me soms best wel makkelijk als je kindje nog maar 1 keer slaapt. Ik ben van het principe, slapen doe je in eigen bed, maar betekend wel dat ik nu nog meer thuis zit/ben. Geeft niets, maar lijkt me best wel fijn dat ik over een jaar ofzo de hele ochtend heb om iets te doen of te ondernemen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Linda vr 29 jun 2012 - 20:51

Samen in ons bed wakker worden, ze drinkt dan bij mij. In bed kijkt ze even tv. Dan kleden we ons aan. Daarna gaan we beneden aan tafel ontbijten.
Dan gaan we iets doen, binnen of buiten spelen, naar de kinderboerderij, wandelen in het park, fietsen e.d.
Dan lunchen we en daarna doet ze een middagdutje. Als ze wakker wordt komt papa bijna thuis. Dan spelen we met elkaar en gaan we avond eten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lana_ vr 29 jun 2012 - 23:40

SarahKey schreef:Lijkt me soms best wel makkelijk als je kindje nog maar 1 keer slaapt. Ik ben van het principe, slapen doe je in eigen bed, maar betekend wel dat ik nu nog meer thuis zit/ben. Geeft niets, maar lijkt me best wel fijn dat ik over een jaar ofzo de hele ochtend heb om iets te doen of te ondernemen.

Hier hetzelfde. Ik ben best vaak thuis, want als ik ze de hele tijd mee op stap neem, slapen ze niet. Natuurlijk ga ik wel vaak een rondje lopen. En eens de deur uit. Maar niet meer dan 1x op een dag en niet te lang, want dan vechten ze tegen hun slaap.
Jouw ritme lijkt heel erg op die van mij.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: