Iemand ervaring aankopingen uit het buitenland?
+5
Marin
Mimi
TukTuk
Minx
Caribbeanlover
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Iemand ervaring aankopingen uit het buitenland?
Zo ja wel land? Zijn jullie spullen altijd aangekomen? Moest je btw betalen? Kortom ik wil alles weten.
Bvd
Bvd
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: Iemand ervaring aankopingen uit het buitenland?
Maar aan wat voor aanKOPEN moeten we denken dan?? tv's bankstellen kleding??
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ja hoor, dat is altijd goed gegaan. Bij mijn Uggs heb ik invoertax moeten betalen, iets van 24 euro.
Gast- Gast
Oke. Hoe gaat dat dan in z'n werk? Krijg ik een acceptgiro oid? Ja heb er echt geen verstand van. Thanks voor de info.
Het gaat om slippers. Snap dat niet van die tax/btw, ze kunnen beter strenger zijn met controles van mensen die uit Turkije ed komen ivm nepmerken.
Het gaat om slippers. Snap dat niet van die tax/btw, ze kunnen beter strenger zijn met controles van mensen die uit Turkije ed komen ivm nepmerken.
Caribbeanlover- Ratel
Gewoon bestellen en indien je pakket er uit gehaald word, zal je iets van btw moeten betalen, en die kosten betaal je als het goed is gewoon op het postkantoor. Tenminste dat was bij mij toen destijds, toen ik een pakket vanuit Thailand naar huis had gestuurd, we kregen het pakket pas mee nadat het bedrag betaald was.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Een kennis van me heeft onlangs 18 paar schoeisel gekocht in het buitenland. Hoe gaat dat dan? Moet hij ook btw oid betalen? De kans is klein dat ze mijn slippers eruit pikken toch?! Zou wel heel erg toevallig zijn.
Bedankt voor de tips/info allemaal.
Bedankt voor de tips/info allemaal.
Caribbeanlover- Ratel
maar waar komen ze vandaan dan??
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Dus alleen als ze eruit worden gehaald, dan krijg ik ze wel en is het enige nadeel dat ik btw moet betalen? Krijg ik dan ook zelf een bewijs dat ik betaald heb voor het geval zij beweren van niet?
Ik ben nogal panisch met dit soort dingen vandaar.
Amerika.
Ik ben nogal panisch met dit soort dingen vandaar.
Amerika.
Laatst aangepast door Caribbeanlover op di 26 jun 2012 - 9:09; in totaal 1 keer bewerkt
Caribbeanlover- Ratel
Die kans is inderdaad klein. Gewoon proberen.
Die slippers krijg je sowieso wel, je moet er hooguit nog iets voor bij betalen.
Die slippers krijg je sowieso wel, je moet er hooguit nog iets voor bij betalen.
TukTuk- Ratel
Caribbeanlover schreef:Dus alleen als ze eruit worden gehaald, dan krijg ik ze wel en is het enige nadeel dat ik btw moet betalen? Krijg ik dan ook zelf een bewijs dat ik betaald heb voor het geval zij beweren van niet?
Amerika.
Je hoeft geen bewijs te hebben. Je moet aan de postbode of op het postkantoor betalen en dan krijg je gelijk je pakket mee na betaling, ALS je er al uit gepikt wordt. Als jij eenmaal je pakket hebt is het ook gewoon goed allemaal, je hoeft echt niet bang te zijn dat ze je thuis komen opzoeken hoor Tenzij er natuurlijk en 1 of ander wit poeder oid in de slippers verstopt zit..
Laatst aangepast door AngelNyn op di 26 jun 2012 - 9:10; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Die kans is inderdaad klein. Gewoon proberen.
Dat hoop ik niet aangezien de shippingkosten ook nog eens 20 dollar zijn.
Caribbeanlover- Ratel
Ik heb al best vaak dingen uit het buitenland gekocht, geuren, kleding, make-up.
Uit Engeland gaat het altijd prima, nooit extra kosten. Maar als je dingen uit Amerika wilt hebben heb je kans op invoerrechten ed.
In het begin ging het altijd goed, nooit wat bij hoeven te betalen, later kwam de postbode met een brief erbij dat ik invourrechten + btw over het bedrag moest betalen. Maarja het product was met die kosten erbij nóg goedkoper dan hier in Nederland
Het is maar net of ze je pakketje eruit pikken bij de douane...
Uit Engeland gaat het altijd prima, nooit extra kosten. Maar als je dingen uit Amerika wilt hebben heb je kans op invoerrechten ed.
In het begin ging het altijd goed, nooit wat bij hoeven te betalen, later kwam de postbode met een brief erbij dat ik invourrechten + btw over het bedrag moest betalen. Maarja het product was met die kosten erbij nóg goedkoper dan hier in Nederland
Mimi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 20
Punten : 37
Registratiedatum : 17-02-11
Die slippers gaat wel lukken hoor, zo duur is dat niet. Ik heb laatst voor 70 euro besteld uit China, en laatst zelfs voor 100 euro uit China en dat ging ook goed, zonder invoerbelasting.
Het enige is: Verzenden ze die slippers wel naar Nederland? Via waar ga je ze kopen? Want via de link die je eerst gaf, kon ik daar niks over vinden, had al even gekeken voor je. En let op dat verzendkosten vaak duur zijn vanuit Amerika. Ik had van de week een geweldige pretzel-vormige opblaasband gezien voor in 't zwembad. Was maar 18 dollar. Wilde ik bestellen, ze verzonden wel naar Nederland, maar de verzendkosten waren 40 dollar. Ja dahaag.
Maar eventueel ken ik ook nog wel iemand met een bedrijf in Amerika wiens adres je mag gebruiken om het met lage verzendkosten daar heen te sturen, en hij stuurt het dan tegen zijn tarief (dus goedkoper dan de verzendkosten hopelijk) naar jou toe.
Het enige is: Verzenden ze die slippers wel naar Nederland? Via waar ga je ze kopen? Want via de link die je eerst gaf, kon ik daar niks over vinden, had al even gekeken voor je. En let op dat verzendkosten vaak duur zijn vanuit Amerika. Ik had van de week een geweldige pretzel-vormige opblaasband gezien voor in 't zwembad. Was maar 18 dollar. Wilde ik bestellen, ze verzonden wel naar Nederland, maar de verzendkosten waren 40 dollar. Ja dahaag.
Maar eventueel ken ik ook nog wel iemand met een bedrijf in Amerika wiens adres je mag gebruiken om het met lage verzendkosten daar heen te sturen, en hij stuurt het dan tegen zijn tarief (dus goedkoper dan de verzendkosten hopelijk) naar jou toe.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mijn zus heeft uit Australie Uggs laten komen en daar moest ze ook invoerrechten voor betalen, uiteindelijk was ze niet veel goedkoper uit met haar schoenen dan als ze die hier zou kopen.
Gast- Gast
Ik uit America een leer jasje.. Is helemaal goed gegaan en ik had het binnen een week! Ik heb toen via cc betaald en verzendkosten weet ik niet meer ik denk 20 euro ofzo? Let er wel op dat als je het terug wilt sturen dan je dan ook weer die 20 euro moet betalen.. Het is wel een gok
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Mimi schreef:Ik heb al best vaak dingen uit het buitenland gekocht, geuren, kleding, make-up.
In het begin ging het altijd goed, nooit wat bij hoeven te betalen, later kwam de postbode met een brief erbij dat ik invourrechten + btw over het bedrag moest betalen. Maarja het product was met die kosten erbij nóg goedkoper dan hier in Nederland :D
Raar dat de postbode er dan later er nog eens mee aan kwam en eigenlijk vind ik dat ze dat niet kunnen maken dus dat de klant niet hoeft te betalen. Moet dat wel, laat het dan gelijk weten aan de klant.
Maar ze gaan toch niet alles uit Amerika eruit halen zodat je invoerrechten moet betalen? Dan zijn de daar zowat een hele dag mee bezig.
Caribbeanlover- Ratel
loura schreef:Ik uit America een leer jasje.. Is helemaal goed gegaan en ik had het binnen een week! Ik heb toen via cc betaald en verzendkosten weet ik niet meer ik denk 20 euro ofzo? Let er wel op dat als je het terug wilt sturen dan je dan ook weer die 20 euro moet betalen.. Het is wel een gok
De shippingkosten zijn 20 dollar. Het is idd een gok, maar het gaat vaker goed dan fout denk ik. :lol:
Caribbeanlover- Ratel
Marin schreef:Die slippers gaat wel lukken hoor, zo duur is dat niet. Ik heb laatst voor 70 euro besteld uit China, en laatst zelfs voor 100 euro uit China en dat ging ook goed, zonder invoerbelasting.
De slippers worden wereldwijd verstuurdt/verzonden en de shippingkosten zijn 20 us dollar. De slippers zelf die ik wil zijn 45 us dollar.
Oh echt lief van je. Zou dat werken denk je? Ik denk erover na en dan mail, pm of FB je wel oke.
Weet nl nog niet zeker welke ik wil, ze zijn allemaal zo leuk. Wil jij ze niet? Kunnen we delen?:D
Waarom doe jij dat niet met die zwemband? Hoe kan diegene de kosten dan lager houden of is die kans er niet altijd?
Laatst aangepast door Caribbeanlover op di 26 jun 2012 - 23:13; in totaal 1 keer bewerkt
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Mimi schreef:Ik heb al best vaak dingen uit het buitenland gekocht, geuren, kleding, make-up.
In het begin ging het altijd goed, nooit wat bij hoeven te betalen, later kwam de postbode met een brief erbij dat ik invourrechten btw over het bedrag moest betalen. Maarja het product was met die kosten erbij nóg goedkoper dan hier in Nederland
Raar dat de postbode er dan later er nog eens mee aan kwam en eigenlijk vind ik dat ze dat niet kunnen maken dus dat de klant niet hoeft te betalen. Moet dat wel, laat het dan gelijk weten aan de klant.
Maar ze gaan toch niet alles uit Amerika eruit halen zodat je invoerrechten moet betalen? Dan zijn de daar zowat een hele dag mee bezig.
Maar de postbode kan daar niks aan doen, dan is je pakketje eruit gevist en dan is het boven een bepaalde waarde en dan moet je BTW of invoerrechten betalen. Jij koopt dat artikel dus dan moet jij daarvoor opdraaien, dat is een risico wat je loopt.
Gast- Gast
Dat snap, maar er achteraf om vragen bij de klant vind ik niet kunnen.
Caribbeanlover- Ratel
Mijn ouders hebben voor mij een tas uit de USA besteld voor mijn verjaardag. Zij moesten wel degelijk invoerrechten betalen, en dat was ook een flink bedrag. Ga er dus niet vanuit dat het een kleine kans is, tegenwoordig wordt er echt streng op gecontroleerd bij de douane.
Smmige sites bieden aan dat ze iets als 'gift' verzenden, in principe hoef je dan geen invoerrechten te betalen. MAAR hier wordt ook op gecontroleerd, en als je dan onderscheppen krijg je volgens mij nog een boete ook.
Smmige sites bieden aan dat ze iets als 'gift' verzenden, in principe hoef je dan geen invoerrechten te betalen. MAAR hier wordt ook op gecontroleerd, en als je dan onderscheppen krijg je volgens mij nog een boete ook.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Caribbeanlover schreef:Marin schreef:Die slippers gaat wel lukken hoor, zo duur is dat niet. Ik heb laatst voor 70 euro besteld uit China, en laatst zelfs voor 100 euro uit China en dat ging ook goed, zonder invoerbelasting.
De slippers worden wereldwijd verstuurdt/verzonden en de shippingkosten zijn 20 us dollar. De slippers zelf die ik wil zijn 45 us dollar.
Oh echt lief van je. Zou dat werken denk je? Ik denk erover na en dan mail, pm of FB je wel oke.
Weet nl nog niet zeker welke ik wil, ze zijn allemaal zo leuk. Wil jij ze niet? Kunnen we delen?
Waarom doe jij dat niet met die zwemband? Hoe kan diegene de kosten dan lager houden of is die kans er niet altijd?
Diegene is een Nederlander die woont in Amerika en begrijpt dat het soms lastig is om dingen te verzenden vanuit Amerika naar NL. Hij heeft dus een eigen bedrijfje opgericht waarmee je zijn adres kunt gebruiken als bezorgadres in Amerika en op die manier dus hoge verzendkosten kunt onderdrukken of als je niet naar Nederland kunt bezorgen. Maar hoe het precies werkt weet ik niet, weet niet of het voor jou lonend is. 20 dollar verzendkosten is op zich wel veel, maar ook wel gebruikelijk. Dus of je lager uitkomt bij hem, weet ik niet. Je betaald bij hem dan dus ook verzendkosten. Maar hoeveel dat is, weet ik niet, hij maakt een offerte voor je. Of het echt loont, weet ik dus niet.
Leuk idee om samen de slippers te kopen, maar ik heb wel weer even genoeg geshopt de laatste tijd, ga morgen m'n nieuwe camera kopen en dat is al duur genoeg
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb 3x een zonnebril besteld bij een Amerikaanse webwinkel. Eerste twee keer goed gegaan, derde keer kreeg ik een brief van de douane: pakket werd vast gehouden totdat ik invoerrechten en btw betaald had. Kostte me 40 euro extra (op een bril van 110 euro).
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Caribbeanlover schreef:Dat snap, maar er achteraf om vragen bij de klant vind ik niet kunnen.
Volgens mij bedoeld ze gewoon dat ze de eerste keren niets hoefde te betalen en later bij de volgende pakketjes wel (volgens mij kwam de postbode niet later terug voor de invoerkosten van die andere pakketjes)
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand ervaring met dit bed?
» Iemand ervaring met haptotherapie?
» Iemand ervaring met een slaapcentrum?
» Iemand ervaring met Aliexpress.com?
» Last van eierstokken, iemand ervaring?
» Iemand ervaring met haptotherapie?
» Iemand ervaring met een slaapcentrum?
» Iemand ervaring met Aliexpress.com?
» Last van eierstokken, iemand ervaring?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: