bewaren van bananen
+3
_Lacey_
TukTuk
luisa
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
bewaren van bananen
Hoe kan ik het beste mijn bananen bewaren? ik heb altijd begrepen niet in de koelkast want dan worden ze snel bruin. Maar zojuist at ik een banaan uit de fruitschaal en die was warm en daardoor niet lekker. Nou is het bij mij in huis ook zo'n 25 graden dus lijkt me iets te warm voor een banaan . In supermarkt liggen ze natuurlijk ook behoorlijk koel.
Vandaar mijn vraag, hoe bewaren jullie bananen? Worden ze in de koelkast idd snel bruin. Ik hou van half groene bananen, bruin vind ik echt niet lekker.
Moeilijk, moeilijk...
Vandaar mijn vraag, hoe bewaren jullie bananen? Worden ze in de koelkast idd snel bruin. Ik hou van half groene bananen, bruin vind ik echt niet lekker.
Moeilijk, moeilijk...
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Re: bewaren van bananen
Heb je geen kelder of garage waar het koeler is? Dat is het enige wat ik kan bedenken.. Want koelkast is idd geen optie, dan worden ze zwart.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Oh stom, ik heb gisteren de bananen op m'n werk in de koelkast gelegd
Gast- Gast
Bij mij werden ze juist sneller bruin toen ik ze nog niet in de koelkast bewaarde.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
hmm verschillende verhalen dus. Maar ik heb nu bedacht wat ik ga doen. De helft leg ik in de koelkast en de andere helft niet, kijken wat er gebeurt.
luisa- Prater
Bananen scheiden relatief veel gas uit, waar fruit ook weer door rijpt. Soort positieve feedback loop dus. Vandaar ook vaak het advies om een banaan bij je fruit te leggen als het niet rijp genoeg is.
Kan me er zo iets bij voorstellen dat dat proces in een koelkast (of andere kleine afgesloten ruimte) dubbel zo hard gaat.
Kan me er zo iets bij voorstellen dat dat proces in een koelkast (of andere kleine afgesloten ruimte) dubbel zo hard gaat.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
luisa schreef:Nou is het bij mij in huis ook zo'n 25 graden dus lijkt me iets te warm voor een banaan . In supermarkt liggen ze natuurlijk ook behoorlijk koel.
Uh...waar bananen groeien is het toch ook heel warm?
Gast- Gast
Jip83 schreef:luisa schreef:Nou is het bij mij in huis ook zo'n 25 graden dus lijkt me iets te warm voor een banaan . In supermarkt liggen ze natuurlijk ook behoorlijk koel.
Uh...waar bananen groeien is het toch ook heel warm?
hahahah ja dat is waar. Nou ja, ik weet het ook niet vandaar dit topic. Heb alleen altijd gehoord dat in koelkast bewaren niet goed is.... Ben begonnen aan het experiment dus snel weten we of dit koelkastgerucht klopt of onzin is.
luisa- Prater
En ben je al wat wijzer?
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Nou de bananen zij nu op.
Maar ik geloof niet dat die in de koelkast nou bruiner waren geworden dan die in de fruitschaal. Ik bewaar ze voortaan dus gewoon in de koelkast.
Maar ik geloof niet dat die in de koelkast nou bruiner waren geworden dan die in de fruitschaal. Ik bewaar ze voortaan dus gewoon in de koelkast.
luisa- Prater
Nee joh, niet in de koelkast!
Bananen mogen niet in de koelkast bewaard worden, bij deze lage temperatuur kan bederf optreden. Een banaan is een broze vrucht die een hekel heeft aan temperatuursschommelingen.
Bananen mogen niet in de koelkast bewaard worden, bij deze lage temperatuur kan bederf optreden. Een banaan is een broze vrucht die een hekel heeft aan temperatuursschommelingen.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Sogood schreef:Nee joh, niet in de koelkast!
Zoals jij het uitlegt wordt een banaan bruin door tempschommelingen. Dat is dan toch ook van koud naar warm (supermarkt-mijn huis) als voor warm naar koud? Ik bedoel, dan is toch niet specifiek de koelkast de boosdoener, maar puur omdat de banaan van warme omgeving naar koude koelkast gaat?
Nou ja, ik koop voortaan wel gewoon een paar bananen per keer zodat je binnen 2 a 3 dagen op zijn, op de fruitschaal werden ze bij mij net zo bruin als in koelkast.
luisa- Prater
ik bewaar ze gewoon op de fruitschaal.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Bananen kunnen ook niet met alle soorten fruit in de fruitschaal. Misschien heb je er nog iets anders bij liggen?
Sowieso kan niet al het fruit bij elkaar, maar hoe en wat kan ik je niet vertellen
Mijn bananen redden het meestal wel en zijn op voor ze bruin worden.
Sowieso kan niet al het fruit bij elkaar, maar hoe en wat kan ik je niet vertellen
Mijn bananen redden het meestal wel en zijn op voor ze bruin worden.
Gast- Gast
Ik deed ze ook altijd in de koelkast en ik begreep nooit waarom ze dan juist snel bruin werden haha Nu liggen ze in de fruitschaal, uit de zon.
Gast- Gast
Ik vind het wel grappig dat iedereen toch enigzins andere ervaringen heeft. Ik heb eens gegoogled en bananen zijn het beste te bewaren op een temp van 12 -20 graden, liefst rond de 12.
Tja, ik heb geen plek in huis waar het 12-20 graden is. De koelkast kouder en verder in huis is het rond de 25 graden. Ach, op zich overleven bananen wel een paar dagen uiteraard (zowel in koelkast als fruitschaal) zonder gelijk bruin te worden.
Helaas eet ik bananen het liefst terwijl ze na een dag gewoon geel zijn.
Dat van bananen niet bij ander fruit bewaren heb ik ook wel eens gehoord, volgens mij rijpt het andere fruit dan juist weer sneller. Geldt volgens mij ook voor tomaten. Ik bewaar het dan ook apart van ander fruit/groentes.
Tja, ik heb geen plek in huis waar het 12-20 graden is. De koelkast kouder en verder in huis is het rond de 25 graden. Ach, op zich overleven bananen wel een paar dagen uiteraard (zowel in koelkast als fruitschaal) zonder gelijk bruin te worden.
Helaas eet ik bananen het liefst terwijl ze na een dag gewoon geel zijn.
Dat van bananen niet bij ander fruit bewaren heb ik ook wel eens gehoord, volgens mij rijpt het andere fruit dan juist weer sneller. Geldt volgens mij ook voor tomaten. Ik bewaar het dan ook apart van ander fruit/groentes.
luisa- Prater
Ik las in een boekje van het voedingscentrum dat ananas, avocado en bananen niet in de kloelkast bewaard mogen worden, omdat ze in de koelkast waterige plekken krijgen in de schil en hierdoor gaan ze sneller rotten...
Ik bewaar bananen gewoon op de fruitschaal en meestal zijn ze bij mij na 3 dagen al op.
Ik bewaar bananen gewoon op de fruitschaal en meestal zijn ze bij mij na 3 dagen al op.
Leentje- Zwijger
- Aantal berichten : 8
Punten : 8
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: