Ik kan er even niet meer tegen...
+10
Annemie
JD
meisjesmama
mirrie
Julia
Darius
Mamsie
xxjojootjexx
mama van Mila
loesje
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ik kan er even niet meer tegen...
Paracetamol kan in de regel niet zoveel kwaad, als je je aan de aanbevolen dosering houdt. Maar zelf ben ik ook een zeurpiet met medicijnen hoor, ik neem pas echt iets in als ik het echt niet meer uithoud en ook mijn meisje ga ik niet 'zomaar' medicijnen geven. Kijk, als een arts me iets voorschrijft voor haar dan luister ik, maar een tijd lang paracetamol geven en verder geen actie lijkt me niet echt goed.. Dus zeker goed dat jullie naar de kinderarts gaan Loesje!
Verder heb ik niet echt tips, ik zit in een vergelijkbare situatie, al lijkt het hier nu voorzichtig de goede kant op te gaan. Loop ook bij de kinderarts en fysio en bij de osteopaat zijn we net klaar.
Het was hier vooral veel huilen, weinig slapen! Het gaat nu wel al wat beter, maar waar het aan ligt durf ik niet te zeggen omdat we nu met zoveel tegelijk bezig zijn..
Opname op een huilpoli zou ik zelf pas doen als je écht niets anders meer weet. Want de kinderarts hier zei dat dit vooral een oplossing is om de ouders rust te gunnen, het kindje wordt er doorgaans niet beter van ofzo.. Dus als ik het echt niet meer uithoud dan breng ik haar bijvoorbeeld liever naar mijn moeder dan naar het zh. Zouden ze in het zh wel meer doen, dan zou ik het wel overwegen. Ieder zo zijn keuze natuurlijk.
Pritt, ik hoop dat het gauw de goede kant op gaat met je meisje en dat het dan ook goed blijft gaan! En probeer idd af en toe wat voor jezelf te doen, dan kan je er beter tegen.
Verder heb ik niet echt tips, ik zit in een vergelijkbare situatie, al lijkt het hier nu voorzichtig de goede kant op te gaan. Loop ook bij de kinderarts en fysio en bij de osteopaat zijn we net klaar.
Het was hier vooral veel huilen, weinig slapen! Het gaat nu wel al wat beter, maar waar het aan ligt durf ik niet te zeggen omdat we nu met zoveel tegelijk bezig zijn..
Opname op een huilpoli zou ik zelf pas doen als je écht niets anders meer weet. Want de kinderarts hier zei dat dit vooral een oplossing is om de ouders rust te gunnen, het kindje wordt er doorgaans niet beter van ofzo.. Dus als ik het echt niet meer uithoud dan breng ik haar bijvoorbeeld liever naar mijn moeder dan naar het zh. Zouden ze in het zh wel meer doen, dan zou ik het wel overwegen. Ieder zo zijn keuze natuurlijk.
Pritt, ik hoop dat het gauw de goede kant op gaat met je meisje en dat het dan ook goed blijft gaan! En probeer idd af en toe wat voor jezelf te doen, dan kan je er beter tegen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Mijn zoontje heeft in z'n korte leventje ook al aardig wat pcm gehad. Volgens alle kinderartsen die ik gesproken heb kan het geen kwaad. En moesten we het gewoon geven als hij zich niet lekker voelde en het hielp goed. Neemt niet weg dat ik het ook niet standaard zou blijven gebruiken.
On topic: Ga lekker een dagje weg, zoek oppas en ga iets voor jezelf doen. Dat is echt af en toe even nodig. Sterkte .
On topic: Ga lekker een dagje weg, zoek oppas en ga iets voor jezelf doen. Dat is echt af en toe even nodig. Sterkte .
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Annemie schreef:Wel raar dat de huisarts zegt dat het geen kwaad kan, toen mijn zoontje oorontsteking had en hoge koorts zei mijn huisarts nog dat we niet teveel paracetamol moesten gebruiken, desnoods 1 voor het slapen gaan, zodat hij goed kon slapen vanwege de pijn in zijn oor, maar anders niet, dus heb ik het zo min mogelijk gegeven, dus ik zou er toch wel een beetje mee oppassen.
Ik moest toen mijn zoon een oorontstekin had in ieder geval een week 3 maal daags standaard paracetamol geven en dan weer terugkomen om te zien of het weg was.
Gast- Gast
Ja blijkbaar is dus elke huisarts anders, dan moet je gewoon doen jezelf het beste lijkt.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Pritt schreef:
Vrijdag moeten we weer naar de kinderarts. Dan zal ik dit wel weer aangeven, maar de kinderarts zegt toch dat er lichamelijk niks met haar is: ze groeit tenslotte goed en ook haar ontwikkeling gaat verder volgens het boekje. Maar toch zegt iets in mij dat het niet klopt, dat er wel wat is ofzo. Ben ik overbezorgd??
Als jouw gevoel zegt dat er iets niet klopt hou daar dan aan vast. Zorg dat je alle onderzoeken krijgt die er nodig zijn. Geef bij de kinderarts aan wat jouw gevoel zegt. Mijn kinderarts luisterde daar goed naar, omdat een moedergevoel vaak goed zit. Gezien onze situatie was het volgens het CB niet nodig om door te dokteren, het zou wel loslopen, ik was overbezorgd. Toch heb ik altijd het gevoel gehad dat er iets niet klopte. De huisarts volgde mijn gevoel wel en stuurde ons door, de kinderarts was blij dat we kwamen, want waarschijnlijk zit er bij de jongste idd iets niet goed. We zitten nu volop in de onderzoeken.
Mijn advies: Meld je bezorgde gevoel bij de kinderarts! Sterkte meis.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
pritt--> bij Kevin is er ook niks medisch mis. Maar na ruim 1,5 jaar lijkt het nu iets in het autistisch spectrum te zijn en met vooral de focus op uitleggen en taalstimulering gaat het nu goed. Maar met 9 maand via kinderarts en dieetiste etc etc was aanbod alleen opnemen en een week lang opnemen en laten krijsen. Dit hebben we natuurlijk niet gedaan. Later via cb de boel aangezwengeld en nu zijn we met tips en vooral het gevoel dat we gehoord werden en comlimenten kregen zijn we al een hoop verder. Nu krijgen we binnenkort goede begeleiding thuis ivm komst van de baby.
Laat je vooral serieus genomen worden en laat je niet afschepen.
Laat je vooral serieus genomen worden en laat je niet afschepen.
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
de kinderarts zei toch dat er lichamelijk niks met hem is: hij groeit tenslotte goed en ook zijn ontwikkeling gaat verder volgens het boekje al is hij wel wat dun maar dat was hij bij de geboorte ook al.. Wel hebben we medicijnen meegekregen tegen rufex hij vermoed dat dat de oorzaak is waarom hij zoveel huilt. ook staan ze bij het ziekenhuis niet te springen voor verder onderzoek omdat dat vaak meer schade brengt bij de kindjes als dat het iets opleverd. hij vertelde dat bij 40% nooit iets gevonden word. 30 % heeft ruflex en maar 10 % heeft echt koemelk allergie.
volgende week moeten we weer terug om te kijken of het geholpen heeft.
Ps paracetamol werkt altijd volgens de kinderarts
volgende week moeten we weer terug om te kijken of het geholpen heeft.
Ps paracetamol werkt altijd volgens de kinderarts
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Bedankt voor alle reacties.
Zondagavond zijn we nog met haar naar de HAP geweest omdat ze maar bleef huilen en slecht bleef drinken.
Ze bleek een beginnende oorontsteking te hebben en heeft daarvoor neusspray en antibiotica gekregen. Het gaat nu wel iets beter.
Op advies van de huisarts hebben we de medicijnen die ze krijgt tegen de relux iets opgehoogd. Die waren nog afgestemd op het gewicht dat ze een paar maanden geleden had en misschien dus niet meer voldoende.
Haar flessen drinkt ze nog steeds slecht en heel erg onrustig. Ze beleeft daar ook gewoon echt geen plezier aan (vaak worden baby's rustig als ze wat te drinken krijgen, maar zij ligt echt te kronkelen en te kokhalzen op m'n schoot). Alleen de laatste fles gaat goed, omdat ze die slapend leegdrinkt.
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar wij gebruiken Neocate voeding. Dat was de enige voeding waarbij ze geen bloed in haar ontlasting had en waarvan haar krampjes een stuk minder werden.
@Jojootje: misschien dat ik een homeopaat inderdaad nog kan proberen... Heeft T.ristan druppeltjes of iets gekregen? Wel sneu dat hij nu ook helemaal onder het eczeem zit. Dat wijst toch wel op een allergie lijkt me! Gebruik jij zelf nog steeds geen melkproducten?
@Meisjesmama: ik moet ook steeds aan jou denken als ik met I.sabelle loop te tobben...
@Loesje: vervelend dat jullie nog steeds niks wijzer zijn. Welke medicijnen heb je tegen de reflux?
Zondagavond zijn we nog met haar naar de HAP geweest omdat ze maar bleef huilen en slecht bleef drinken.
Ze bleek een beginnende oorontsteking te hebben en heeft daarvoor neusspray en antibiotica gekregen. Het gaat nu wel iets beter.
Op advies van de huisarts hebben we de medicijnen die ze krijgt tegen de relux iets opgehoogd. Die waren nog afgestemd op het gewicht dat ze een paar maanden geleden had en misschien dus niet meer voldoende.
Haar flessen drinkt ze nog steeds slecht en heel erg onrustig. Ze beleeft daar ook gewoon echt geen plezier aan (vaak worden baby's rustig als ze wat te drinken krijgen, maar zij ligt echt te kronkelen en te kokhalzen op m'n schoot). Alleen de laatste fles gaat goed, omdat ze die slapend leegdrinkt.
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar wij gebruiken Neocate voeding. Dat was de enige voeding waarbij ze geen bloed in haar ontlasting had en waarvan haar krampjes een stuk minder werden.
@Jojootje: misschien dat ik een homeopaat inderdaad nog kan proberen... Heeft T.ristan druppeltjes of iets gekregen? Wel sneu dat hij nu ook helemaal onder het eczeem zit. Dat wijst toch wel op een allergie lijkt me! Gebruik jij zelf nog steeds geen melkproducten?
@Meisjesmama: ik moet ook steeds aan jou denken als ik met I.sabelle loop te tobben...
@Loesje: vervelend dat jullie nog steeds niks wijzer zijn. Welke medicijnen heb je tegen de reflux?
Gast- Gast
@ pritt en als je tobt en vragen hebt weet je me te vinden he... Ik herken je gevoel en wie weet heb ik nog een tip en altijd een luisterend oor..
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Pritt schreef:
pff ook al oorontsteking! Hoop dat het over is na het kuurtje! Wel afmaken hè! Helaas hebben wij ook al ervaring met oorontsteking.. Maar de kuur hielp goed en na 6 dagen was tristan ervan af!
Tristan heeft korreltjes gekregen, deze moesten we oplossen in wat water en dan geven.. Eerst had ik er 4, die gegeven moesten worden om ma, do, ma, do. Daarna 1 week aanzien. na die week op do nog een keer. En na 2 weken op do, weer. Dus 6 korreltjes in totaal. Wat er precies inzat weet ik niet, maar het heeft echt een wereld van verschil gemaakt! Tristan slaapt overdag! Nog niet veel, en nog niet regelmatig, maar hij slaapt iig. Hij kan ook eindelijk zelf in slaap vallen. Dit kon hij nooit.
Ik gebruik idd nog steeds geen melkproducten. Eet wel eens wat, waar iets of wat van melk in zit, maar probeer het zoveel mogelijk te mijden. Dit gaat best goed en Tristan spuugt nog amper. Zodra ik melk drink/eet, dan begint hij meteen met hele golven.
En tja die eczeem.. heb nu van mijn schoonzusje een creme gekregen van de apotheek (zij is apothekersassistente), hier hebben we nu 2 dagen mee gesmeerd en we zien al verbetering. Dus hopelijk gaat dat zo door.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
@ pritt
onze zoon krijgt Zantac drank (werkzame stof is ranitidinehydrochloride) en dan 2 x per dag 3 mil.
onze zoon krijgt Zantac drank (werkzame stof is ranitidinehydrochloride) en dan 2 x per dag 3 mil.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Werken of niet? Ik weet het niet meer...
» welke spelletjes op telefoon zijn nog meer leuk tegen elkaar
» Waar kun jij niet tegen?
» ik weet het niet meer
» Werken of niet? Ik weet het niet meer...
» welke spelletjes op telefoon zijn nog meer leuk tegen elkaar
» Waar kun jij niet tegen?
» ik weet het niet meer
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: