Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV: huren geld weggooien?

+19
Paper Crown
SarahKey
Bazinga
luenca
Niekske
Mimi
Snoes
Susan
Linda
Rouxxxe
Arwyn
Puggle
M@niek
girli
Rovine
Ooh La La!
rapa nui
Kaat
Atelier Madame
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Mimi ma 25 jun 2012 - 1:34

Ik vind het ook geen weggegooid geld als je huurt hoor.
Mijn ouders hebben ook een koophuis en wonen daar al zolang ik leef. Nu woon ik net een jaar samen en wij huren, omdat we nog niet kunnen kopen. Nou prima toch, misschien gaan we in de toekomst wel kopen, maar voorlopig (komende jaren) blijven we nog in dit huurhuis
Mimi
Mimi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 37
Registratiedatum : 17-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 1:37

Huren via een goede organisatie is geen weg gegooid geld,, echter de particuliere sector waarin wij hebben moeten huren voor dat ons eigen huis werd opgeleverd is een ander verhaal. Wij betaalden lots of huur (bijna 300 euro meer dan nu aan hypotheek), huisbaas was altijd op vakantie wanneer ons putje vertopt zat ect. ect.



Geen goede ervaring dus NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 827601 Nu wonen we inmiddels al ruim 3 jaar in ons huis, nieuwbouw en dus vrij op naam,hoop eigen geld ingestoken dus hypotheek is niet te hoog en wonen hier nog wel heel wat jaartjes denk ik dus wie weet dat we er dan nog een mooi beetje winst uit kunnen halen!

Het is voornamelijk ook wel het gevoel, ons gevoel zegt dat dit ons huis is en dat hadden we bij de huur woning niet. En daarbij moet je ook alle veranwoordelijkheden die bij een eigen huis komen kijken kunnen maar ook willen dragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Niekske ma 25 jun 2012 - 2:09

Eens met Carrie en Susan. Ik zou nu ook alleen een huis gaan kopen als ik weet dat we er zeker 20 jaar gaan wonen, de huizenmarkt is zo onzeker nu...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Snoes ma 25 jun 2012 - 2:16

Niekske schreef:Eens met Carrie en Susan. Ik zou nu ook alleen een huis gaan kopen als ik weet dat we er zeker 20 jaar gaan wonen, de huizenmarkt is zo onzeker nu...
Ik denk ook niet dat wij een huis zouden gekocht hebben met de intentie om er maar 5 of 10 jaar te wonen, daar is de huizenmarkt inderdaad te onzeker voor op dit moment.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  luenca ma 25 jun 2012 - 3:52

ik vind huren geen weggegooid geld, een huis kost nou eenmaal geld, of het nou huur of koop is. bovendien heeft niet iedereen de luxe om een huis te kunnen kopen, anders had ik dat allang gedaan
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Bazinga ma 25 jun 2012 - 7:29

Ik vind huren absoluut niet geld weggooien, maar ik bekijk 't puur voor mezelf; ik zie mezelf geen kinderen krijgen, dus als ik een huis zou kopen en m'n hele leven werk om dat te kunnen af te betalen, doe ik 't eigenlijk voor Jan met de korte achternaam, want als ik oud en verschrompeld ben, heb ik er niks meer aan.

Denk niet dat ik ooit echt een godsvermogen ga verdienen, dus als ik huur, behoud ik waarschijnlijk huurtoeslag en ben ik redelijk goedkoop uit. Is er iets mis met 't huis? Dan komt de woningbouwvereniging... Mensen roepen bij kopen altijd, 'dat 't huis naar je toe komt', ja allemaal leuk en aardig, maar de eerste jaren, loop je volgens mij alleen maar verlies.

Mijn broer wilde perse op zichzelf maar vond huren geld weggooien, dus hij kocht een appartementje voor een kleine 100.000 euro. 4 jaar later is-ie 't kleine huisje zat, kan hij zich in principe al een eensgezinwoning of een luxe appartement veroorloven, maaaar... Als hij nu verkoopt, heeft ie een verlies van 13.000 euro en dat accepteert de bank niet. Dus; meneer zit vast in een rothok. Had-ie gewoon gehuurd, had-ie nu een 'echt' huis kunnen kopen, met meer ervaring en kennis op zak en een huisraad die op orde was.

Maar tegelijkertijd, heeft mijn beste vriendin vandaag de sleutel van hun koophuis gehad; samen met d'r vriend (6 jaar relatie) heeft ze een huis gekocht, een eengezinswoning, hoekhuis, met 4 slaapkamers, ruime tuin etc. Ze hebben eerste 'gehokt' in een flatje en nu dit; voor hun een logische stap, in hun situatie begrijpelijk.

Kortom; hoop geblaat Very Happy Moraal van 't verhaal; elk huisje heeft z'n kruisje en sommige kruisjes zijn gekocht, sommige gehuurd en sommige geleased, 't is maar wat voor jou werkt Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  SarahKey ma 25 jun 2012 - 19:23

Wij vinden huren wel weggegooid geld. Een koophuis komt stukje bij beetje naar je toe en wij zien dat als een spaarpot voor later.

En onderhoud maak je zo duur als je zelf wilt. Je weet gewoon dat de ketel het na ongeveer zoveel jaar er mee op gaat houden, dan spaar je ervoor. Schilderen, om het jaar maar doen we zelf. Ja als je overal mannetjes voor moet bellen en inhuren dat kost veel geld, maar zelf dingen doen niet. Dan betaal je alleen de onderdelen. Onderdelen die mijn man wel ergens opscharrelt of met korting koopt.

Vond het in ons huurhuis erger, zaten we met lekkage en gingen we bellen: 'mevrouw deze week en volgende week hebben we geen tijd, ik heb wel een gaatje op ... (3 weken later)...'.
Tja dan doen we het zelf maar Rolling Eyes
Ook werd de huur steeds hoger en hoger. Nu hebben we 30 jaar lang zelfde bedrag.

Hier dus een koopwoning voorstander

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Paper Crown ma 25 jun 2012 - 19:34

Huren is geen weggegooid geld. Een warme woning, waar je veilig kunt slapen, je thuis, is een van de eerste levensbehoeften. In een koophuis loop je echt niet 24/7 door je huis denkend: ik heb een koophuis, nananaa!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  blondje1313 ma 25 jun 2012 - 19:39

Wij hebben zelf eerst gehuurd (voor 550 euro per maand een ruime tweekapper) en hebben nu een koophuis (vrijstaand, 1400 euro in de maand aan hypotheek). We hebben nu een huis waar we toch wel een hele tijd willen blijven wonen (misschien wel ons hele leven) en wat we ook aan het eind van de looptijd van de hypotheek zo ver mogelijk hebben afgelost. Maar ja, we geven nu wel veel meer geld uit aan woonlasten als in ons huurhuis, als we dat elke maand opzij zouden zetten zouden we uiteindelijk ook een mooi spaarpotje gehad hebben. Als we niet tussentijds gaan aflossen (en dat zie ik ook nog niet zo snel gebeuren) blijven we ook 30 jaar hoge woonlasten hebben, pas erna is het goedkoper wonen.

Zeker als je van plan bent om niet lang in een huis te blijven wonen (bijv. een starterswoning met 1 of 2 slaapkamers terwijl je graag een gezin wilt) vind ik het in deze tijd juist weggegooid geld om te kopen, de kans op een restschuld is toch behoorlijk.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 20:45

Wij huren ook en ik moet zeggen we hadden liever een huis gekocht maar helaas zit er dat momenteel gewoon niet in. We zijn bij de bank geweest en kregen alleen een hypotheek als we beiden full-time werkten en dan nog kregen we de laagste hypotheek waarvoor je eigenlijk alleen een flatje kan kopen (en ja die fase zijn wij allang gepasseerd) Daarom dat wij de komende tig jaar nog wel zullen huren.

En wat SarahKey zegt, dat het onderhoud niet duur hoeft te zijn, je kan ook veel zelf doen. Ja als je een handige man hebt wel ja maar als je niet handig belt dan betaal ik liever voor een professioneel iemand/een monteur dan dat ik zelf ga liggen klooien omdat ik dan maar geld bespaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 7:34

Vanuit huis heb ik altijd in een koophuis gewoond, nu woon ik in een huurwoning. De voordelen van een koophuis vind ik dat je eigen vermogen opbouwt (al is dat in deze tijd ook nog maar de gok), het nadeel vind ik dat je zelf verantwoordelijk bent voor de staat van je huis en je ook niet zomaar 1,2,3 weg kunt als je wilt. Bij een huurhuis is het nadeel dat het niet mijn huis (dus geen eigen vermogen) is en de huur elk jaar hoger wordt. De voordelen vink ik dat je niet zelf het onderhoud hoeft te doen en je zo weg kunt als je wilt.

Ik heb voor een huurwoning gekozen omdat ik nog jong ben en daarom niet weet waar ik mij permanent wil vestigen en dat ik niet weet of ik ooit kinderen ga krijgen. Nu kan ik zo weg als ik wil en op mijn gemak straks een huis kopen waar ik lang in kan blijven wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Arwyn di 26 jun 2012 - 8:10

Een flatje als waar wij wonen zou ik sowieso alleen maar huren. Dit kopen zou echt zonde van het geld zijn. Je zou het nooit voor meer kunnen verkopen dan je het gekocht hebt en qua verbetering is er ook echt weinig aan te doen.
Als wij een huis gaan kopen, is dat een eengezinswoning waar we jaren kunnen wonen met de kindjes die hopelijk nog komen. Echt iets op de groei.
Huren heeft ook gewoon voordelen, we betalen echt weinig huur en hebben geen onderhoudskosten. Voordeel van kopen is gewoon dat je het helemaal je eigen ding kan maken. Ik zou bijvoorbeeld wel een andere keuken willen, maar dat doe je niet in een huurwoning.

Heb heeft allebei zo zijn voordelen. Kopen is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd en al helemaal niet in deze tijd. Neerbuigend doen over huren vind ik dan ook niet echt gepast. Niet dat dat perse hier gebeurd, maar er zijn zat mensen die er wel zo over denken/praten.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Winegum di 26 jun 2012 - 23:08

Voor mij persoonlijk vind ik het wel weggegooid geld. Doordat wij als starters direct al best wel veel verdiende, kwamen we alleen voor particuliere woningen in aanmerking. Maar daar kwamen we dan vaak ook niet voor in aanmerking want dan vroegen ze minstens 5x de huurprijs als salaris, terwijl mijn inkomen niet meegerekend zou mogen worden. Verder hadden wij wel een aantal eisen en wilden we wel in een 'nette' buurt wonen. Vandaar dat we er uiteindelijk voor hebben gekozen om te kopen.

Wij wonen hier nu 2,5 jaar. En de bedoeling is dat we over 2 jaar verder willen kijken. Wij hebben het geluk gehad dat we dit huis redelijk voordelig hebben kunnen kopen omdat het een geerfd huis was wat ze graag kwijt wilden raken. De huizen die hier in het complex te koop staan willen er zeker 20.000 euro meer voor hebben dan waar wij het voor gekocht hebben. Al hoop ik dat de markt over een jaar of 2 wel aangesterkt is, want de kinderwens komt hier toch ook al langzaam om de hoek steken.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  mezzoforte wo 27 jun 2012 - 4:26

Ik vind huren niet het weggooien van geld. Ook al ben ik in mijn ogen nu relatief veel kwijt aan huur, ik woon wel in een heerlijk 4-kamer appartement in een rustige buurt. Huren geeft mij de vrijheid om op relatief korte termijn naar een andere regio te verhuizen, wat misschien voor werk wel nodig is. Ik moet daarbij wel zeggen dat wij een topverhuurder hebben, die als er iets is altijd op korte termijn regelt dat het gefixt wordt (en ik geloof best dat dat niet in alle gevallen zo is). Wel vind ik het erg jammer dat ik door de inkomensgrens niet in aanmerking kom voor sociale huur, en dat ik nu eigenlijk wel iets teveel kwijt ben. Maar soit, je kan niet alles hebben smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Annemoontje do 28 jun 2012 - 0:38

Ik vind huren zeker geen weggegooid geld, je hebt immers een dak boven je hoofd en je eigen plek. Wij huren nu ook en dat blijft ook wel zo (voorlopig). Vind het wel makkelijk om niet zelf hoeven te klussen wanneer er iets stuk is etc.

Wanneer ik huren wel weggegooid geld vind: bij onze woningbouwvereniging kun je ook nieuwbouwapparertenten huren met 2 slaapkamers. Er is verder niks bijzonders aan en toch kosten ze 999,90 euro aan huur. Ja dan vind ik het wel zonde, voor dat geld kan je beter een woning kopen denk ik dan.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  - Pagina 2 Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum