Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV: huren geld weggooien?

+19
Paper Crown
SarahKey
Bazinga
luenca
Niekske
Mimi
Snoes
Susan
Linda
Rouxxxe
Arwyn
Puggle
M@niek
girli
Rovine
Ooh La La!
rapa nui
Kaat
Atelier Madame
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Atelier Madame zo 24 jun 2012 - 0:37

In het topic van itme1987 (oid) met de vraag of ze beter kan kopen of huren is de discussie een klein beetje opgelaaid of het zonde is om een huis te huren.

Ik ben wel benieuwd naar jullie mening daarover? Ben zelf namelijk altijd opgegroeid in huurhuizen waarbij vooral op de nadelen van koophuizen werd gewezen (restschuld, rente betalen) en de voordelen van huurhuizen (onderhoud voor de woningbouw, weg kunnen wanneer je wil). Het argument wat veel mensen tegen huur hebben is dat je geld weggooit omdat je er niets voor terugkrijgt. Ik ben echter van mening dat je daar dus de voordelen van het huren + woongenot voor terugkrijgt. Ik vind huur namelijk geen weggooit geld maar gewoon een bedrag wat je voor levensonderhoud reserveert.

Hoe denken jullie daarover?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Kaat zo 24 jun 2012 - 0:52

Ik ben opgegroeid in een koophuis en heb van mijn ouder(s) daar ook altijd de voordelen van 'ingestampt' gekregen. Mijn ene opa en oma wonen echter hun hele leven al in huurhuizen, dus via hen heb ik weer de voordelen daarvan mee gekregen.

Ik zie het niet zozeer als weggooien van geld, want je krijgt er idd ook heel veel voor terug. Je hoeft zelf het onderhoud niet te bekostigen en kan binnen bepaalde grenzen toch je huis zo aanpassen dat het naar je eigen smaak wordt. Wanneer je een koophuis hebt, hoop je toch dat je dat op termijn volledig afbetaald. Je kan dan 'gratis' wonen en hebt een flinke spaarpot opgebouwd. Maar goed, wil je dat in contanten overzetten, zal je je huis toch moeten verkopen en moet je alsnog weer iets gaan kopen of huren. Volgens mij zijn dan alleen je nabestaanden blij met wat er (eventueel) overblijft na verkoop van een huis. En misschien is kopen in verhouding uiteindelijk helemaal niet veel goedkoper dan huren, aangezien je zelf ook op moet draaien voor het onderhoud en alles.

Ik krijg zelf in augustus de sleutel van mijn huurwoning en zie het niet als geld weggooien. Ik krijg er heel wat voor terug en zeker nu kopen voor mij geen oplossing is, heb ik ook geen andere keus. Ik heb nu eigenlijk wel het idee om over een tijd te kopen, wanneer ik dat kan. Maar eigenlijk zou ik het (afgaande op hoe ik er nu in sta) ook geen probleem vinden om te blijven huren.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  rapa nui zo 24 jun 2012 - 0:53

Ik ben opgegroeid met het idee dat huren weggegooid geld is en dat je beter kunt kopen. Huren zijn in mijn woonplaats ook redelijk hoog, na de hypotheekrente aftrek betaal ik nu hetzelfde met het idee dat het wel ooit helemaal van mij wordt. Het plan is ook om hier jaren, zo niet altijd te blijven wonen. Ik heb dan ook een nieuwbouw koopwoning. Voordeel daarvan is dat ik voorlopig weinig onderhoud heb maar ik realiseerde eigenlijk pas goed na het kopen dat ik voor bv schilderwerk echt een spaarpotje moet hebben (heb ik wel en ook genoeg maar gewoon het idee dat je dat te zijner tijd ook allemaal zelf moet (laten) doen). Als er iets kapot is moet ik er zelf voor zorgen dat het gemaakt wordt. Ik woon alleen dus eigenlijk vind ik het nu best wel handig van huren dat dingen voor je gedaan worden. Op mijn werk is nu een reorganisatie bezig en iedereen met een koopwoning zit nu wel extra in spanning. Vooral mensen van in de vijftig (en ook wel jonger) omdat de kans dat je op die leeftijd na onstlag weer een baan krijgt best klein is en je dan op den duur eerst je huis moet opeten voor je een uitkering krijgt. Aan de andere kant is mijn huidige salaris weer te hoog voor veel sociale huurwoningen dus als ik nu geen koopwoning had zou ik moet particulier moeten huren en die zijn er weer amper. Ik zie dus bij beide voor- en nadelen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 0:54

Ik vind kopen absoluut geen weggegooid geld. Wel een grote verantwoordelijkheid, maar daarentegen bouw ik wel iets voor mezelf op. Natuurlijk betaal ik elke maand rente en ik los 100% af, dus ook dat word maandelijks afgeschreven. En als er kosten zijn, binnenshuis, dan zijn deze allemaal voor eigen rekening. Maar met alles wat ik vernieuw, verander, aanpas, investeer ik niet alleen in mijn huis, maar ook de waarde van het huis kan hier vanaf hangen.

Ik heb het huis voor minder dan een ton gekocht. En door de nieuwe badkamer, keuken, vloer, is de waarde toch zeker 20.000 euro gestegen. En dit, terwijl ik voor amper 10.000 heb verbouwd.

Het enige voordeel aan huren is dat ik zou kunnen gaan en staan waar en wanneer ik wil. Maar als de keuken mij niet aanstaat, dan heb ik pech. Want ik ga niet investeren in een huurwoning. Dat is weggegooid geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Ooh La La! zo 24 jun 2012 - 0:56

Ik ben opgegroeid in een koophuis. En mijn ouders zijn altijd van mening geweest dat kopen voordeliger is en een goede investering.

Toen ik in Friesland op mezelf woonde huurde ik. Prima vond ik dat, aangezien ik zeker wist dat ik daar niet lang meer zou blijven. En de huren zijn daar nog lekker laag.

Het eerste jaar in Amsterdam heb ik ook gehuurd. Dat was tijdelijke verhuur (in een te slopen pand) met een net zo lage huur als in Friesland. Op deze manier kon ik de stad goed ontdekken en kijken waar ik echt graag wilde wonen.
Mijn vriend had al een koopappartement. Hier ben ik bij ingetrokken.

Samen hebben we nu een nieuw appartement gekocht. Voor deze oppervlakte zouden we aan huur makkelijk €1250,- per maand kunnen betalen hier in de stad. Terwijl de hypotheek een heel stuk lager is. Dat is voor mij een reden om te kopen. Als je het kunt betalen ben je vaak goedkoper uit (uitzonderingen daargelaten).

Het voordeel van huren vond ik dat al het onderhoud door de woningbouw gedaan/betaald werd. Dat is in Amsterdam niet haalbaar aangezien je hier eigenlijk nooit voor sociale huur in aanmerking komt. En particuliere huur is een stuk minder relaxt in dat opzicht.

Ik ben dus voor kopen smile

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 0:58

Ik begrijp die punten sowieso nooit. Kopen en huren heeft zo zijn voor en nadelen. Dus je moet gewoon lekker doen waar je je het beste bij voelt.

Kijk, je kunt zeggen 'huren is geld weggooien' maar als je je huis uiteindelijk met verlies verkoopt (been there, done that) dan gooi je ook je geld weg (daahaaag 15.000 euro!). Ik heb nu weer een koopwoning maar de enige reden daarvoor is dat ik dan gewoon sneller een woning had. Als ik echt had kunnen kiezen had ik denk ik eerder voor huren gekozen omdat ik dan niet zo vast zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Rovine zo 24 jun 2012 - 0:59

Tegenwoordig heb je niet meer de garantie dat je een huis met winst verkoopt, eerder was het nog een investering.

Stel, je koopt een huis waarvan je maandelijks 500 euro hypotheek afbetaalt. Bij elkaar zul je dan maandelijks denk ik rond de 750 betalen. Kan daar trouwens goed naast zitten, ik huur al mijn hele leven. Maargoed, na 5 jaar wil je dus wat anders en je verkoopt met 20.000 verlies. Bijvoorbeeld dus. Je hebt dan 30.000 hypotheek afbetaald. Als je weer door wil naar een ander koophuis ben je daar 10.000 kk kwijt, dus ben je alsnog dat bedrag wat je aan hypotheek ingelegd hebt kwijt.

Voor mij was dat reden om op dit moment niet te kopen. Wel is dat mijn wens om dat ooit te doen. Het lijkt me heerlijk een eigen plekje te hebben wat ik volledig naar eigen inzicht aan kan passen en inrichten. Dat zou ik dan doen omdat ik die fijne plek om te wonen wil, niet omdat het financieel gezien misschien voordeliger is. Wonen kost nou eenmaal geld en daar moet toch een aanzienlijk bedrag voor gereserveerd worden binnen de maandelijkse lasten.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 1:01

ik vond het de afgelopen vier jaar een heel groot voordeel dat onze badkamer gerenoveerd is, alle buitenkozijnen geschilderd zijn, elke winter gemiddeld 25x iemand voor de CV kwam, deze vorige week vernieuwd is, de afvoer van de badkamer netjes ontstopt wordt, het slot van de schuurdeur gemaakt is en binnenkort het lek van het balkon gemaakt wordt door de woningbouw. Als we dat allemaal zelf op hadden moeten hoesten, had ons dat heel veel moeite gekost.

Geld kost het toch om ergens te wonen, betaal je niet een flink bedrag aan huur, dan wel aan rente+aflossing. Rente is net zo goed 'weggegooid geld' als huren. Met rente bouw je namelijk ook niets op, dat doe je door af te lossen. Het leven kost sowieso geld, dat noemen we toch ook geen geld weg gooien? Niemand ziet boodschappen doen als geld weg gooien, terwijl het principe hetzelfde is, je ziet er niks van terug (oké, misschien wat vetjes, maar meer dan dat ook niet).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  girli zo 24 jun 2012 - 1:02

Wij kunnen geen koophuis betalen, dus hier is het simpelweg geen keus.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  M@niek zo 24 jun 2012 - 1:16

Rejoy. schreef:ik vond het de afgelopen vier jaar een heel groot voordeel dat onze badkamer gerenoveerd is, alle buitenkozijnen geschilderd zijn, elke winter gemiddeld 25x iemand voor de CV kwam, deze vorige week vernieuwd is, de afvoer van de badkamer netjes ontstopt wordt, het slot van de schuurdeur gemaakt is en binnenkort het lek van het balkon gemaakt wordt door de woningbouw. Als we dat allemaal zelf op hadden moeten hoesten, had ons dat heel veel moeite gekost.

Geld kost het toch om ergens te wonen, betaal je niet een flink bedrag aan huur, dan wel aan rente+aflossing. Rente is net zo goed 'weggegooid geld' als huren. Met rente bouw je namelijk ook niets op, dat doe je door af te lossen. Het leven kost sowieso geld, dat noemen we toch ook geen geld weg gooien? Niemand ziet boodschappen doen als geld weg gooien, terwijl het principe hetzelfde is, je ziet er niks van terug (oké, misschien wat vetjes, maar meer dan dat ook niet).

Helemaal dikke vette +1!!

Dat is dus ook de reden dat wij huren. We hebben alveel aan ons huis gehad en de woningbouw vereniging komt het allemaal braaf maken en het kost helemaal niks! Als ik een nieuwe keuken wil zetten of badkamer (doen we niet want daar hebben we geen geld voor) en we zouden verhuizen dan koopt de woningbouwvereniging het weer over (huur kan omhoog ivm woning verbetering). Maar goed ik ga hier nooit weg en kopen hoeft voor mij dus ook niet,
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  M@niek zo 24 jun 2012 - 1:19

Rovine schreef:Tegenwoordig heb je niet meer de garantie dat je een huis met winst verkoopt, eerder was het nog een investering.

Stel, je koopt een huis waarvan je maandelijks 500 euro hypotheek afbetaalt. Bij elkaar zul je dan maandelijks denk ik rond de 750 betalen. Kan daar trouwens goed naast zitten, ik huur al mijn hele leven. Maargoed, na 5 jaar wil je dus wat anders en je verkoopt met 20.000 verlies. Bijvoorbeeld dus. Je hebt dan 30.000 hypotheek afbetaald. Als je weer door wil naar een ander koophuis ben je daar 10.000 kk kwijt, dus ben je alsnog dat bedrag wat je aan hypotheek ingelegd hebt kwijt.

Voor mij was dat reden om op dit moment niet te kopen. Wel is dat mijn wens om dat ooit te doen. Het lijkt me heerlijk een eigen plekje te hebben wat ik volledig naar eigen inzicht aan kan passen en inrichten. Dat zou ik dan doen omdat ik die fijne plek om te wonen wil, niet omdat het financieel gezien misschien voordeliger is. Wonen kost nou eenmaal geld en daar moet toch een aanzienlijk bedrag voor gereserveerd worden binnen de maandelijkse lasten.

Maar waarom zou je een huurwoning niet helemaal naar je smaak kunnen inrichten? is dat dan weer zonde van je geld? Als ik zou kopen heb ik waarschijnlijk om langer termijn ook geen geld om de badkamer te vernieuwen. Wij huren ook en we hebben het helemaal naar onze smaak gemaakt.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Rovine zo 24 jun 2012 - 1:25

Mijn vorige huurwoning was al volledig gestoffeerd en deels ingericht. Je gaat geen houten vloer uitbreken omdat je een ander kleurtje eigenlijk net iets mooier vindt.

Nu zit ik in een huurwoning die ik wel geschilderd heb en een vloer erin. Maar het is niet netjes afgewerkt en de keuken, douche en wc gooi je niet even een verfje overheen, die blijven dus gewoon lelijk. Als dit appartement wel van mij geweest was had ik het opknappen zeker anders aangepakt en er meer geld en moeite ingestoken.

Ik had zo'n appartement als deze ook kunnen kopen, maar zie mezelf over 5 jaar niet meer op driehoog zitten, daarom dus wel de keuze van huren. Dan maar een paar jaar met een lelijke keuken zitten, in ruil daarvoor heb ik wel de vrijheid weg te gaan binnen 2 maanden wanneer ik bijvoorbeeld wil kopen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Puggle zo 24 jun 2012 - 1:38

Wij huren ook. En wij vinden het prima zo voorlopig. We wonen nu in een nieuwbouw eensgezinswoning die we normaal voorlopig niet kunnen kopen, maar zijn wel erg blij dat we nu toch in zo'n mooi huis kunnen wonen. Ik word daar gelukkig van en dat vind ik belangrijk. Ik zie het dus niet als geld weg gooien want heb het zo erg fijn. We hopen wel dat we het ooit kunnen kopen dat zou erg fijn zijn, maar voor de komende tijd is het goed smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Arwyn zo 24 jun 2012 - 1:44

Ik ben opgegroeid in een koophuis, maar huur nu.
Allebei bevalt me prima.
We willen op den duur wel eens wat kopen, maar ik dan ook wel graag een huis kopen waar we echt jaren in kunnen wonen. Mijn ouders bijvoorbeeld wonen nu al iets van 35 jaar in hetzelfde huis en willen ook echt niet verhuizen. Dat zou ik dan ook graag willen. Voor een paar jaar zou ik niet gaan kopen.
Huren heeft ook gewoon zo zijn voordelen. Wij betalen echt weinig aan huur en als er onderhoud nodig is, kost dat ons geen cent. Voor nu bevalt huren mij dus ook nog prima.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Rouxxxe zo 24 jun 2012 - 8:30

Ik vind huren zeker geen weggegooid geld. Sommige mensen doen alsof huren is heel erg is, en kopen het helemaal is. Maar ik vind dat ook aan kopen zeker wel nadelen zitten, net als met huren overigens. Kopen vind ik een mooie optie als je een beetje gesetteld bent en zeker van je zaak bent. Voor je in zo'n situatie zit vind ik huren een hele goeie optie.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Linda zo 24 jun 2012 - 17:40

Ik vind kopen een goede investering in de toekomst. Dat mis je als je je hele leven huurt.
Het huis wat we nu hebben, hebben we gekocht met het idee om daar heel wat jaren in te blijven wonen. In onze situatie zou ik huren dus wel weggegooid geld vinden.

Maar ik kan me voorstellen dat huren voor sommige beter is. Als je niets kan kopen, maar wel eenzelfde soort huis kan huren. Of bijv als je vaak wil verhuizen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Linda zo 24 jun 2012 - 17:44

De opa en oma van mijn man gaan binnenkort naar een verzorgingstehuis. Ze hebben 60 jaar in dezelfde huurwoning gewoond. Dat huis had al 2 keer van hun kunnen zijn. Ik vind dat persoonlijk wel echt weggegooid geld.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Rovine zo 24 jun 2012 - 18:40

Als ze het al zo lang huren is er een dikke kans dat ze heel weinig huur betaalden, ver onder de prijzen die tegenwoordig gebruikelijk zijn.
Dan had het huis nu wel van hun kunnen zijn, maar wat hebben ze eraan? Ze hebben het kunnen gebruiken zolang nodig was voor hen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Atelier Madame zo 24 jun 2012 - 20:17

Als je een huis overigens compleet aflost en het dus na 30 jaar echt van jou is, vind ik dat overigens wel een goede investering in de toekomst. Hoewel het 'spaarpotje voor de oude dag' alleen opgaat op het moment dat je het huis ook daadwerkelijk verkoopt. Hooguit dat je hele lage woonlasten hebt dan omdat je geen hypotheek meer hoeft te betalen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Susan zo 24 jun 2012 - 20:32

Ik vind huren geen geld weggooien, ik had gewild dat wij langer hadden gehuurd en pas waren gaan kopen toen we toe waren aan een huis dat groot genoeg was voor het gezin dat we nu hebben. Wij hebben destijds een appartement gekocht dat voor toen heel geschikt was, maar gewoon te klein om twee kinderen te hebben en doordat we daar uiteindelijk zo kort hebben gewoond en doordat de huizenprijzen naar beneden gingen door de crisis, hebben we daar best wat verlies op geleden. Als we toen nog in ons huurappartement hadden gezeten dan hadden we misschien in de tussenliggende jaren wel hogere woonlasten gehad, maar dan hadden we voor ons huidige huis een minder hoge hypotheek hoeven afsluiten. Ik vind het allemaal een beetje simpel gedacht, het idee dat een huis kopen puur een investering is. Het is ook het risico op een eventuele onderwaarde en restschuld, het is ook het risico dat je je huis niet kwijtraakt omdat de huizenmarkt op slot zit en de halve straat zijn huis te koop heeft staan, het is ook het onderhoud waar je zelf verantwoordelijk voor bent, zowel in praktisch als in financieel opzicht. Als je huurt heb je wel de vrijheid dat je elk moment op kan zeggen zonder gevolgen, dat je niet met een restschuld blijft zitten, dat iemand anders het onderhoud regelt. En nee, je investeert niks, maar je loopt ook geen enkel risico.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 20:36

Ik snap die uitspraak nooit dat huren weggegooid geld zou zijn. Weggegooid geld is wanneer je je geld letterlijk ik de prulllenbak gooit. Dát is weggegooid geld. Nu betaal je gewoon netjes voor je onderdak, huur. In ruil daarvoor heb je een dak boven je hoofd, het lekker warm in de winter, een plek om te slapen en te leven. Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien hoe dat weggegooid geld kan zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Susan zo 24 jun 2012 - 20:39

Carrie schreef:Ik snap die uitspraak nooit dat huren weggegooid geld zou zijn. Weggegooid geld is wanneer je je geld letterlijk ik de prulllenbak gooit. Dát is weggegooid geld. Nu betaal je gewoon netjes voor je onderdak, huur. In ruil daarvoor heb je een dak boven je hoofd, het lekker warm in de winter, een plek om te slapen en te leven. Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien hoe dat weggegooid geld kan zijn.

Eens.

Ik hoor ook nooit mensen zeggen dat reizen weggegooid geld is, want dan heb je er de ervaring voor terug en dat is onbetaalbaar. Nou, jarenlang in een leuk huis wonen is in mijn ogen ook wel een fijne ervaring.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Snoes zo 24 jun 2012 - 21:28

Linda schreef:Ik vind kopen een goede investering in de toekomst. Dat mis je als je je hele leven huurt.
Het huis wat we nu hebben, hebben we gekocht met het idee om daar heel wat jaren in te blijven wonen. In onze situatie zou ik huren dus wel weggegooid geld vinden.

Maar ik kan me voorstellen dat huren voor sommige beter is. Als je niets kan kopen, maar wel eenzelfde soort huis kan huren. Of bijv als je vaak wil verhuizen.
Eens. Wij hebben ons huis ook gekocht met de bedoeling om hier wel 25-30 jaar te blijven wonen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 21:31

Susan schreef:
Carrie schreef:Ik snap die uitspraak nooit dat huren weggegooid geld zou zijn. Weggegooid geld is wanneer je je geld letterlijk ik de prulllenbak gooit. Dát is weggegooid geld. Nu betaal je gewoon netjes voor je onderdak, huur. In ruil daarvoor heb je een dak boven je hoofd, het lekker warm in de winter, een plek om te slapen en te leven. Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien hoe dat weggegooid geld kan zijn.

Eens.

Ik hoor ook nooit mensen zeggen dat reizen weggegooid geld is, want dan heb je er de ervaring voor terug en dat is onbetaalbaar. Nou, jarenlang in een leuk huis wonen is in mijn ogen ook wel een fijne ervaring.
Helemaal mee eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Linda zo 24 jun 2012 - 22:32

Rovine schreef:Als ze het al zo lang huren is er een dikke kans dat ze heel weinig huur betaalden, ver onder de prijzen die tegenwoordig gebruikelijk zijn.
Dan had het huis nu wel van hun kunnen zijn, maar wat hebben ze eraan? Ze hebben het kunnen gebruiken zolang nodig was voor hen.

Ik zal eens vragen wat ze aan huur betalen, ben wel benieuwd, zal bizar weinig zijn ja.

Maar als ze het gekocht hadden, dan hadden ze hun hypotheek al lang en breed afgelost. Dan hadden ze daarnaast een flinke overwaarde. Dus dat lijkt me ook niet verkeerd.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: huren geld weggooien?  Empty Re: NAV: huren geld weggooien?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum