Lamp weggooien?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Lamp weggooien?
Misschien een domme vraag , maar wat moet ik met een kapotte lamp? "Mag" die gewoon bij het vuilnis, moet die in de glasbak of moet ik ze ergens inleveren? (en zo ja, waar?)
Het gaat nu trouwens om een halogeen lamp, maar voor gewone gloeilampen heb ik eigenlijk ook geen idee..
(mijn vader gooide die niet eens weg, hij legde ze gewoon ergens in de schuur, vandaar dat ik het eigenlijk niet weet...)
Het gaat nu trouwens om een halogeen lamp, maar voor gewone gloeilampen heb ik eigenlijk ook geen idee..
(mijn vader gooide die niet eens weg, hij legde ze gewoon ergens in de schuur, vandaar dat ik het eigenlijk niet weet...)
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Lamp weggooien?
Ik gooi ze altijd gewoon in de kliko....
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Re: Lamp weggooien?
Mag gewoon bij het huisvuil!
Halogeenlamp weggooien: huisvuil
Halogeenlampen mogen gewoon bij het huishoudelijk afval. Doe deze lampen niet in de glasbak. Ze bevatten wel glas, maar zijn niet geschikt voor hergebruik.
Weggooien gloeilamp: huisvuil
Gooi een kapotte gloeilamp bij het huisvuil. Hoewel hij voor een groot deel uit glas bestaat, hoort een gloeilamp niet thuis in de glasbak. Het lampenglas is niet geschikt voor hergebruik. Bovendien kunnen andere materialen van de gloeilamp de glasbak vervuilen.
Bron: http://www.milieucentraal.nl/
Halogeenlamp weggooien: huisvuil
Halogeenlampen mogen gewoon bij het huishoudelijk afval. Doe deze lampen niet in de glasbak. Ze bevatten wel glas, maar zijn niet geschikt voor hergebruik.
Weggooien gloeilamp: huisvuil
Gooi een kapotte gloeilamp bij het huisvuil. Hoewel hij voor een groot deel uit glas bestaat, hoort een gloeilamp niet thuis in de glasbak. Het lampenglas is niet geschikt voor hergebruik. Bovendien kunnen andere materialen van de gloeilamp de glasbak vervuilen.
Bron: http://www.milieucentraal.nl/
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Soortgelijke onderwerpen
» NAV: huren geld weggooien?
» Zonnebloemolie weggooien
» Bewaren / Weggooien
» Daglicht lamp
» lamp aan het plafond
» Zonnebloemolie weggooien