Oppas tarief
+14
Toet
*Lookie*
Susan
chipa
teletascha
TukTuk
Lejow
Slakje
mzcharlotte
ExpressoB
Bruintje Beer
Pien
meisjesmama
Stuiterbal
18 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Oppas tarief
Nee hoor, allebei een 10tje zou ik doen, dat is net iets minder dan 3,50 per uur! En ze zijn nog jong.
Iets lekkers in huis halen, en prima in orde!
(Lijkt mij)
Iets lekkers in huis halen, en prima in orde!
(Lijkt mij)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik dacht even dat het vorige topic was ge-upt door deze discussie met AN en Pippa..AngelNyn schreef:Steep schreef:AngelNyn schreef:Susan schreef:AngelNyn schreef:
Lezen is ook moeilijk blijkbaar? Ik zeg toch ook niet dat iemand dat moet weigeren? Ik zeg alleen dat ik me er zelf ongemakkelijk bij zou voelen om zoveel geld aan te nemen na een dagje oppassen. Misschien is het anders als je bij een rijk gezin oppast, maar ik merk nu al dat ik het ongemakkelijk vind om 50 euro aan te nemen bijvoorbeeld na een dag oppassen, omdat een dagje weg voor iemand dan behoorlijk duur wordt.
Natuurlijk komen die mensen er zelf mee dan, maar dat betekend nog niet dat dat dat ongemakkelijke gevoel bij mij zou wegnemen.
Ik kan best lezen, maar ik vraag me gewoon af waarom je het nodig vindt om dit tegen Pippa te zeggen, het komt op mij een beetje vervelend over. Je zegt het niet letterlijk, maar het komt op mij over alsof je het eigenlijk wel een beetje verwerpelijk vindt.
Ja of je zoekt overal wat achter . Het is gewoon een mening.. Meer niet.. Geen oordeel over haar of wat dan ook.. Als je had gelezen had je dat in mijn 2de reactie ook al gelezen..
Het ging toch over oppas tarieven en wat een beetje gangbaar is? Ik reageer gewoon met mijn mening, dat je geluk hebt als je zoveel betaald krijgt, maar dat ik me daar persoonlijk gewoon niet fijn bij zou voelen.
Maar je vindt het dus niet fijn om zo'n bedrag aan te nemen omdat jij het die ouders gunt? Maar zij gunnen jouw dat bedrag toch ook? Anders zouden ze niet met het voorstel voor die uurprijs zijn gekomen toch..? Ik volg even niet waarom je je er niet fijn bij zou voelen? Je levert een dienst, zij geven aan wat je daarvoor betaald zou kunnen krijgen, zij geven dus een grens aan.. Wat is dan het probleem?
Het is gewoon een gevoel wat lastig uit te leggen is.. Natuurlijk is het misschien een kromme gedachte en verklaren jullie me voor gek, en ja als ouders er zelf mee komen waarom dan er een vervelend gevoel over houden? Ik snap jullie gedachte ook zeker wel hoor, maar over een gevoel heb je ook niet altijd controle.. Het gebeurd bijvoorbeeld bij 1 oppas adres regelmatig dat als het heel laat is geworden, ze het flink naar boven afronden, als het bijv 45 euro zou zijn, en ze alleen briefjes van 20 hebben, dat ik 60 euro krijg ofzo. En dan voel dat al niet prettig, kan dat lastig uitleggen.
Nogmaals, er is niks mis mee om het wél aan te nemen, logisch juist! Zeker als ouders het aanbieden, maar dan nog zou ik me er wel heel onprettig bij voelen.
Gast- Gast
Fiwen schreef:Darius schreef:Allebei 7,50 of allebei een tientje en dan wat lekkers (gebakje, chips en film) in huis halen voor ze?
Ja aan beide 10 euro zat ik ook te denken maar als ik dan hier de bedragen voorbij zie komen dan ga ik weer twijfelen of het niet te veel of juist niet te weinig is.
Lijkt me een prima bedrag hoor!
Ik kreeg 2,50 per uur tot mijn 15e, vond ik prima. Deze meiden zijn ook nog samen, anders wordt het wel een duur avondje weg voor jullie. Dat begrijpen zij vast ook wel. Ook al denk ik niet dat ze moeilijk doen, oppassen is leuk op die leeftijd, want dat betekend ook 'alleen' thuis, zonder volwassenen dus.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik vind het aan de ene kant wel heel logisch hoor dat een oppas gewoon een uurtarief krijgt.
Maar de tijden zijn wel veranderd zeg. Ik heb vroeger ( ) heel vaak opgepast. En meestal kreeg ik 7,50 of 10 gulden voor een avond.
En ik vond het heerlijk, want ik was er meteen een avondje uit en gezellig met een vriendin chips eten en tv kijken . Ik was toen een jaar of 13?
Nu zou ik ( afhankelijk van hoe oud de oppas is ) ongeveer 3,50 per uur geven.
Als ze ouder is 4,00 euro.
En verder ben ik heel blij dat mijn familie altijd staat te springen om op te passen . Dan geef ik soms een bloemetje of iets anders aan mijn moeder. Als bedankje.
Maar de tijden zijn wel veranderd zeg. Ik heb vroeger ( ) heel vaak opgepast. En meestal kreeg ik 7,50 of 10 gulden voor een avond.
En ik vond het heerlijk, want ik was er meteen een avondje uit en gezellig met een vriendin chips eten en tv kijken . Ik was toen een jaar of 13?
Nu zou ik ( afhankelijk van hoe oud de oppas is ) ongeveer 3,50 per uur geven.
Als ze ouder is 4,00 euro.
En verder ben ik heel blij dat mijn familie altijd staat te springen om op te passen . Dan geef ik soms een bloemetje of iets anders aan mijn moeder. Als bedankje.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: