Oppas tarief
+14
Toet
*Lookie*
Susan
chipa
teletascha
TukTuk
Lejow
Slakje
mzcharlotte
ExpressoB
Bruintje Beer
Pien
meisjesmama
Stuiterbal
18 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Oppas tarief
Dat zal ook wel per gezin/wijk/stad schelen waarschijnlijk welke tarieven er gegeven worden
Gast- Gast
Pippa schreef:Ik krijg overdag 8 euro en in de avond 6 euro, vind 3.5 of 4 echt weinig..
8 euro! Dat is echt heel veel en totaal niet gebruikelijk, heb je echt wel geluk mee!
Ik weet ook niet of ik het zou kunnen aannemen... Dat word iedere keer wel een duur dagje/avond uit voor de ouders dan op die manier.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Pippa schreef:Ik krijg overdag 8 euro en in de avond 6 euro, vind 3.5 of 4 echt weinig..
8 euro! Dat is echt heel veel en totaal niet gebruikelijk, heb je echt wel geluk mee!
Ik weet ook niet of ik het zou kunnen aannemen... Dat word iedere keer wel een duur dagje/avond uit voor de ouders dan op die manier.
Ze zijn zelf met het bedrag gekomen & zelf willen ze weg toch? Ik doe hun een plezier door op hun kinderen te passen zodat ze zelf wat leuks kunnen gaan doen, en daar staat gewoon een bedrag voor tegenover toch? En dat wisselt per gezin wat ze daar voor over kunnen/willen hebben. In de wijk van mijn ouders kreeg ik dit bedrag bij iedereen, omdat ze bij elkaar gingen peilen wat het bedrag (van mij) was.
Gast- Gast
Ik spreek toch ook alleen voor mij zelf? Ik persoonlijk zou het lastig vinden om het aan te nemen, ook al zijn ze er zelf mee gekomen Ik vind het nu al lastig om 40/50 euro aan te nemen als ik een hele dag opgepast heb, laat staan als dat richting de 80/90 euro gaat. Juist omdat ik de ouders ook een dagje/avondje weg gun zonder dat ze al bijna meer kwijt zijn aan de oppas dan aan het restaurant bijvoorbeeld waar ze heen gaan.
Natuurlijk is het voor jou heel fijn dat ze je zoveel betalen en zeker als ze het ook gewoon kunnen missen, zeg ook niks negatiefs over jou er over!
Natuurlijk is het voor jou heel fijn dat ze je zoveel betalen en zeker als ze het ook gewoon kunnen missen, zeg ook niks negatiefs over jou er over!
TukTuk- Ratel
Nu pas ik (bijna) niet meer op, omdat ik gewoon een normale baan heb nu, maar toen dat mijn enige baan was buiten mijn opleiding, kon ik het geld gewoon erg goed gebruiken en vond ik het niet zo'n probleem om het geld aan te nemen eerlijk gezegd
Gast- Gast
Wij betalen onze oppas (21 jaar) 5 euro per uur. Ze komt dan ook wanneer onze zoon (meestal) al in bed ligt (tegen 21:00 uur). Aan het einde van de maand maak ik het totaalbedrag (van 4-5 weken) aan haar over, en rond het altijd af naar boven, zodat ze wat extra's heeft (ze past dus wekelijks op hier).
Gast- Gast
Pippa schreef:Nu pas ik (bijna) niet meer op, omdat ik gewoon een normale baan heb nu, maar toen dat mijn enige baan was buiten mijn opleiding, kon ik het geld gewoon erg goed gebruiken en vond ik het niet zo'n probleem om het geld aan te nemen eerlijk gezegd
Gelijk heb je. Kennelijk konden ze het geld ook missen en vonden ze het waard voor een avondje uit. Zie niet in Waarom je er moeite mee zou moeten hebben im het geld aan te nemen.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik zie ook niet zo goed in waarom je een hoog uurtarief zou moeten weigeren als die mensen het zelf aanbieden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Ik zie ook niet zo goed in waarom je een hoog uurtarief zou moeten weigeren als die mensen het zelf aanbieden.
Ik denk dat mensen dat bij een 'echte' baan ook nooit zouden doen.
Gast- Gast
Chipp schreef:Veel van jullie vergelijken het met een gastouder. Die situatie is natuurlijk wel anders, zij krijgt per kind zo'n €5, een tweede van hetzelfde gezin iets minder geloof ik. Meestal heeft een gastouder kinderen uit meerdere gezinnen en ligt haar gezamenlijke uurloon veel hoger. Als oppas kun je er niet een ander gezin bij doen. Ook heb je geen enkele vastigheid qua inkomen, geen vakantiegeld en dergelijke. Dit heb je als kassamiep wel.
Daarom vind ik €4 echt het minimum in jouw situatie. Ik zou zelfs richting de €5 gaan.
Maar je vergeet dat een gastouder nog 33%belasting erover moet betalen, alle onkosten moet betalen (ligt aan gastouder of dat alleen extra water/gas enzo is of dat het ook nog drinken/eten/luiers enzo zijn) dat ze daar ook haar vakantie van moet betalen en eventuele particuliere verzekering.
Gast- Gast
Ik kreeg, toen ik als illegale gastouder werkte, 10 euro pu.
Dan werkte ik van half 8 tot half 7. Papa was advocaat en mama kinderarts, dus hun konden het wel missen! Vond het toen wel fijn, inderdaad omdat het mijn enige inkomen was.
Dan werkte ik van half 8 tot half 7. Papa was advocaat en mama kinderarts, dus hun konden het wel missen! Vond het toen wel fijn, inderdaad omdat het mijn enige inkomen was.
Gast- Gast
Parel schreef:Ik kreeg, toen ik als illegale gastouder werkte, 10 euro pu.
O maar als gastouder verdiende ik ook 10 euro per uur, maar dacht bij oppas meer aan soms een keer een dagje Mijn moeder werkt ook als gastouder, en die krijgt 14 euro per uur... maar dat zijn dan ook wel gezinnen die het gemakkelijk kunnen missen
Gast- Gast
Pippa schreef:Parel schreef:Ik kreeg, toen ik als illegale gastouder werkte, 10 euro pu.
O maar als gastouder verdiende ik ook 10 euro per uur, maar dacht bij oppas meer aan soms een keer een dagje Mijn moeder werkt ook als gastouder, en die krijgt 14 euro per uur... maar dat zijn dan ook wel gezinnen die het gemakkelijk kunnen missen
Ja in principe was ik oppas hoor, ik kreeg het gewoon zwart handje contantje!
Hun kwamen er zelf mee, dan ga ik niet zeggen ´oh nee dat is veel te veel hoor!´, plus het waren ontzettende verwende snotjong .. dus ik moest er nog min of meer een opvoedcursusje tegenaan gooien ook..
Gast- Gast
Susan schreef:Ik zie ook niet zo goed in waarom je een hoog uurtarief zou moeten weigeren als die mensen het zelf aanbieden.
Lezen is ook moeilijk blijkbaar? Ik zeg toch ook niet dat iemand dat moet weigeren? Ik zeg alleen dat ik me er zelf ongemakkelijk bij zou voelen om zoveel geld aan te nemen na een dagje oppassen. Misschien is het anders als je bij een rijk gezin oppast, maar ik merk nu al dat ik het ongemakkelijk vind om 50 euro aan te nemen bijvoorbeeld na een dag oppassen, omdat een dagje weg voor iemand dan behoorlijk duur wordt.
Natuurlijk komen die mensen er zelf mee dan, maar dat betekend nog niet dat dat dat ongemakkelijke gevoel bij mij zou wegnemen.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:
Lezen is ook moeilijk blijkbaar? Ik zeg toch ook niet dat iemand dat moet weigeren? Ik zeg alleen dat ik me er zelf ongemakkelijk bij zou voelen om zoveel geld aan te nemen na een dagje oppassen. Misschien is het anders als je bij een rijk gezin oppast, maar ik merk nu al dat ik het ongemakkelijk vind om 50 euro aan te nemen bijvoorbeeld na een dag oppassen, omdat een dagje weg voor iemand dan behoorlijk duur wordt.
Natuurlijk komen die mensen er zelf mee dan, maar dat betekend nog niet dat dat dat ongemakkelijke gevoel bij mij zou wegnemen.
Ik kan best lezen, maar ik vraag me gewoon af waarom je het nodig vindt om dit tegen Pippa te zeggen, het komt op mij een beetje vervelend over. Je zegt het niet letterlijk, maar het komt op mij over alsof je het eigenlijk wel een beetje verwerpelijk vindt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:AngelNyn schreef:
Ik kan best lezen, maar ik vraag me gewoon af waarom je het nodig vindt om dit tegen Pippa te zeggen, het komt op mij een beetje vervelend over. Je zegt het niet letterlijk, maar het komt op mij over alsof je het eigenlijk wel een beetje verwerpelijk vindt.
Ja of je zoekt overal wat achter . Het is gewoon een mening.. Meer niet.. Geen oordeel over haar of wat dan ook.. Als je had gelezen had je dat in mijn 2de reactie ook al gelezen..
Het ging toch over oppas tarieven en wat een beetje gangbaar is? Ik reageer gewoon met mijn mening, dat je geluk hebt als je zoveel betaald krijgt, maar dat ik me daar persoonlijk gewoon niet fijn bij zou voelen.
TukTuk- Ratel
Ik heb ook veel opgepast vanaf mijn 13e ongeveer tot mijn 20e. Ik weet niet meer exact wat ik kreeg (is al zolang geleden) maar ik gelof dat ik toen ik 20 was zo'n 20-25 euro per avond kreeg. Dat was dan meestal voor 5 of 6 uurtjes. Ik liet het altijd aan de ouders over, maar meestal zat het rond dit bedrag (bij verschillende gezinnen). Maar dit is dus wel bijna 10 jaar geleden...
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik kreeg 'zwart' 5,50 per uur + wat extra voor benzine enzo, dit was dan wel voor twee kinderen die best wel wat aandacht nodig hebben. Nu is het via een gastouderbureau en krijg ik 4,25 per kind per uur. Daar moet ik aan het eind van het jaar nog wel zelf belastig over betalen, dus uiteindelijk hou ik 6 euro nogwat over. Ik ben 21.
Ik zou inderdaad even met haar overleggen en rond de 4 euro vind ik wel een mooi bedrag.
Ik zou inderdaad even met haar overleggen en rond de 4 euro vind ik wel een mooi bedrag.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
AngelNyn schreef:Susan schreef:AngelNyn schreef:
Ja of je zoekt overal wat achter . Het is gewoon een mening.. Meer niet.. Geen oordeel over haar of wat dan ook.. Als je had gelezen had je dat in mijn 2de reactie ook al gelezen..
Het ging toch over oppas tarieven en wat een beetje gangbaar is? Ik reageer gewoon met mijn mening, dat je geluk hebt als je zoveel betaald krijgt, maar dat ik me daar persoonlijk gewoon niet fijn bij zou voelen.
Maar je vindt het dus niet fijn om zo'n bedrag aan te nemen omdat jij het die ouders gunt? Maar zij gunnen jouw dat bedrag toch ook? Anders zouden ze niet met het voorstel voor die uurprijs zijn gekomen toch..? Ik volg even niet waarom je je er niet fijn bij zou voelen? Je levert een dienst, zij geven aan wat je daarvoor betaald zou kunnen krijgen, zij geven dus een grens aan.. Wat is dan het probleem?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Vandaag met de komende oppas overlegd en ze was helemaal blij . Ook met de 4 euro per uur.
Dit word haar 1e oppas baantje. Ik ben dus blij.
Nu nog een oefen avond plannen maar door de vakanties word dit wat later.
Maar denk niet dat S daar een probleem van maakt aangezien meneer gewoon overal blijft
Dit word haar 1e oppas baantje. Ik ben dus blij.
Nu nog een oefen avond plannen maar door de vakanties word dit wat later.
Maar denk niet dat S daar een probleem van maakt aangezien meneer gewoon overal blijft
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Steep schreef:AngelNyn schreef:Susan schreef:AngelNyn schreef:
Maar je vindt het dus niet fijn om zo'n bedrag aan te nemen omdat jij het die ouders gunt? Maar zij gunnen jouw dat bedrag toch ook? Anders zouden ze niet met het voorstel voor die uurprijs zijn gekomen toch..? Ik volg even niet waarom je je er niet fijn bij zou voelen? Je levert een dienst, zij geven aan wat je daarvoor betaald zou kunnen krijgen, zij geven dus een grens aan.. Wat is dan het probleem?
Het is gewoon een gevoel wat lastig uit te leggen is.. Natuurlijk is het misschien een kromme gedachte en verklaren jullie me voor gek, en ja als ouders er zelf mee komen waarom dan er een vervelend gevoel over houden? Ik snap jullie gedachte ook zeker wel hoor, maar over een gevoel heb je ook niet altijd controle.. Het gebeurd bijvoorbeeld bij 1 oppas adres regelmatig dat als het heel laat is geworden, ze het flink naar boven afronden, als het bijv 45 euro zou zijn, en ze alleen briefjes van 20 hebben, dat ik 60 euro krijg ofzo. En dan voel dat al niet prettig, kan dat lastig uitleggen.
Nogmaals, er is niks mis mee om het wél aan te nemen, logisch juist! Zeker als ouders het aanbieden, maar dan nog zou ik me er wel heel onprettig bij voelen.
TukTuk- Ratel
Even jouw topic gebruiken hoor Stuiterbal.
De buurmeisjes van mijn ouders zijn een tweeling van 15, super verantwoordelijke meiden en J.uul vind ze helemaal geweldig. Ze willen graag een zakcentje bij verdienen en voor ons zouden ze die ideale oppas zijn (in de zin van we weten wat we in huis halen en we weten ook dat J.uul het goed zou doen bij ze). We willen dan ook binnenkort een keer een avond gaan proberen. Wij een keertje naar de bios en zij een avondje oppassen terwijl J.uul als in bed ligt.
Maar nu komt de vraag: wat moet ik ze geven voor een avondje van +- 3 uur, met zijn 2en en een kind dat al in bed ligt. Waarschijnlijk moeten we ze ook nog halen en brengen want het te ver (en gevaarlijk) om 's avonds te fietsen.
De buurmeisjes van mijn ouders zijn een tweeling van 15, super verantwoordelijke meiden en J.uul vind ze helemaal geweldig. Ze willen graag een zakcentje bij verdienen en voor ons zouden ze die ideale oppas zijn (in de zin van we weten wat we in huis halen en we weten ook dat J.uul het goed zou doen bij ze). We willen dan ook binnenkort een keer een avond gaan proberen. Wij een keertje naar de bios en zij een avondje oppassen terwijl J.uul als in bed ligt.
Maar nu komt de vraag: wat moet ik ze geven voor een avondje van +- 3 uur, met zijn 2en en een kind dat al in bed ligt. Waarschijnlijk moeten we ze ook nog halen en brengen want het te ver (en gevaarlijk) om 's avonds te fietsen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Allebei 7,50 of allebei een tientje en dan wat lekkers (gebakje, chips en film) in huis halen voor ze?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Allebei 7,50 of allebei een tientje en dan wat lekkers (gebakje, chips en film) in huis halen voor ze?
Ja aan beide 10 euro zat ik ook te denken maar als ik dan hier de bedragen voorbij zie komen dan ga ik weer twijfelen of het niet te veel of juist niet te weinig is.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: