Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tegenvaller: tarief KDV 2012

+12
Laced
Clapperdie
schuddebuikje
Fearie
Tania
Flower_L
Darius
girli
meisjesmama
PiP
joyce0606
East
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Tegenvaller: tarief KDV 2012 Empty Tegenvaller: tarief KDV 2012

Bericht  East di 27 dec 2011 - 23:26

Ha meiden,

Er zijn meer topics over geweest, maar ik baal echt even flink van het KDV. Ze hebben besloten om de tarieven
met meer dan 10% te laten stijgen in 2012. Ik vind dat toch zo belachelijk. Ik snap natuurlijk dat opvang altijd duurder wordt,
maar 10% vind ik wel héél erg veel. Bovendien hebben we er helemaal geen bericht van gehad. Ik zag net een verhoogd
totaalbedrag op onze factuur staan. We krijgen ook al veel minder toeslag terug, dus we gaan netto meer dan € 100,- extra per maand betalen. Even een baalmomentje hoor! Hoe moet dat toch als er ooit een tweede komt?

Is het bij jullie ook zo tegengevallen? En zou een gastouder nou echt zoveel goedkoper zijn?

East
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 17
Registratiedatum : 23-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegenvaller: tarief KDV 2012 Empty Re: Tegenvaller: tarief KDV 2012

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 23:29

2012 is ons eerste jaar, en krijg gelukkig een aardig bedrag terug. Voor de 2e krijg je gelukkig meer terug, anders zou het echt niet grappig zijn.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 di 27 dec 2011 - 23:36

ik heb mij uitgeschreve bij het KDV en ga naar een gastouder. ik betaal dan voor 2 volle dagen 100 euro per maand.

het is mijn geluk dat mijn moeder mijn gastouder is, dus ze altijd hoe laat dan ook klaar kan staan. dit is natuurlijk onzettend luxe. maar wil mij gewoon aan die vaste dagen houden van 7 tot 6.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  East di 27 dec 2011 - 23:40

@Joyce: Heerlijk toch, als je het zo kunt regelen? Ik wil oma eigenlijk als "extra" opvang houden. Ze zou het voor 1 dag best willen, maar het KDV hanteert een min. aantal dagen van 2.

Je zou er toch bijna minder door gaan werken...

East
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 23:45

Ik ga ook al minder werken, en dan de opvangkosten voor 2 = financieel niet erg leuk laughcry

Gast
Gast

Bericht  East di 27 dec 2011 - 23:49

Ja stofzuiger, dat is best even heftig!

Ach, het is maar (semi-)tijdelijk smile

East
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 23:51

Ach ja, we zullen het best overleven :P . Ik kijk al uit naar de dag dat ze geen luiers meer nodig hebben Laughing

Gast
Gast

Bericht  PiP di 27 dec 2011 - 23:51

Wow 10%!!! Mag dat eigenlijk wel??
Met huurprijzen (even totaal wat anders) mag de huurprijs bijvoorbeeld maar een max % omhoog.
Maar 10% zou gewoon een dikke 60 cent zijn :shock:
Hier staat dat er minimaal 2 maand van te voren bericht moet zijn geweest of er in januari of juli de tarieven omhoog gaan.
Half december hebben wij bericht gehad dat ze nu niet omhoog gaan, maar dat het in juli wel zo zou kunnen zijn.
Ook factureren ze nu 12 uur per dan en gaan vanwege het max 140% te declaren aan uren bij de BD nu maar 11 uur factureren per 1 maart. Wij gaan ws echt maar minimaal extra betalen. We krijgen wel minder terug, maar we gaan ook minder betalen aan het kdv.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  meisjesmama di 27 dec 2011 - 23:54

Ik ga hier ook iets van 130 euro meer betalen. Echt een vreseljke domper maar ik werk 2 dagen minder ga ik echt niet werken. Dan kan ik net zo goed wel stoppen wat helemaal niet te bedoeling is!
Het klopt dat je voor de 2de meer krijgt. Maar de meeste korting gaat bij ons geval van de Bso opvang wat dan ook weer zo'n rare regel is. Want de jongste is de 2de dus zou je denken dat je daar meer korting over krijgt. Ze maakt ook de meeste uren. Helaas ook dat heeft de belastingdienst aan banden gelegd.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 23:55

meisjesmama schreef:Ik ga hier ook iets van 130 euro meer betalen. Echt een vreseljke domper maar ik werk 2 dagen minder ga ik echt niet werken. Dan kan ik net zo goed wel stoppen wat helemaal niet te bedoeling is!
Het klopt dat je voor de 2de meer krijgt. Maar de meeste korting gaat bij ons geval van de Bso opvang wat dan ook weer zo'n rare regel is. Want de jongste is de 2de dus zou je denken dat je daar meer korting over krijgt. Ze maakt ook de meeste uren. Helaas ook dat heeft de belastingdienst aan banden gelegd.
Daar heb ik dan weer voordeel mee, ze stappen tegelijk over naar BSO

Gast
Gast

Bericht  girli di 27 dec 2011 - 23:58

PiP schreef:Wow 10%!!! Mag dat eigenlijk wel??
Met huurprijzen (even totaal wat anders) mag de huurprijs bijvoorbeeld maar een max % omhoog.
Hier staat dat er minimaal 2 maand van te voren bericht moet zijn geweest of er in januari of juli de tarieven omhoog gaan.
Half december hebben wij bericht gehad dat ze nu niet omhoog gaan, maar dat het in juli wel zo zou kunnen zijn.
Ook factureren ze nu 12 uur per dan en gaan vanwege het max 140% te declaren aan uren bij de BD nu maar 11 uur factureren per 1 maart. Wij gaan ws echt maar minimaal extra betalen. We krijgen wel minder terug, maar we gaan ook minder betalen aan het kdv.
Dikke verhoging ja :P
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  PiP di 27 dec 2011 - 23:59

girli schreef:
PiP schreef:Wow 10%!!! Mag dat eigenlijk wel??
Dikke verhoging ja :P
smile 60 cent opzich niet, maar per uur wel :P

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 0:00

Hier is het omhoog gegaan van 6,25 naar 6,60.
Ik kreeg deze maand een rekening van ruim 800 euro. :shock: Op de specificatie staat dat hij deze maand 115 uur daar is geweest en de rest van de maanden is het maar 71 uur. Ik vraag me af hoe dat kan? Is dat bij jullie ook zo? Ik moet deze maand zo'n 350 euro bijbetalen.. :shock:

Gast
Gast

Bericht  East wo 28 dec 2011 - 0:01

Haha, behoorlijk dik ja. We gaan € 0,55 meer per uur betalen. Ik wist dat de ouderraad vanwege een tariefsverhoging is opgestapt. Nu begrijp ik waarom!

East
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Darius wo 28 dec 2011 - 0:02

He, dat is raar Yvonne. L en P gaan ook twee vaste dagen naar het KDV, en het is gewoon iedere maand dezelfde uren. Dat is nog niet veranderd.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  East wo 28 dec 2011 - 0:03

yvonne schreef:Hier is het omhoog gegaan van 6,25 naar 6,60.
Ik kreeg deze maand een rekening van ruim 800 euro. :shock: Op de specificatie staat dat hij deze maand 115 uur daar is geweest en de rest van de maanden is het maar 71 uur. Ik vraag me af hoe dat kan? Is dat bij jullie ook zo? Ik moet deze maand zo'n 350 euro bijbetalen.. :shock:

Dat is raar Yvonne? Je zou toch zeggen dat daar een foutje is gemaakt.

East
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  PiP wo 28 dec 2011 - 0:08

Opzich is 5,50 niet veel voor een kdv, dan kan je nu op 6,05.
Dat is nog steeds niet veel, wij betalen nu dacht ik 6,50 en het max uurtarief wat je mag indienen is 6,35??
Denk dat hetgeen wat je bij moet betalen dan nog wel meevalt. Je krijgt namelijk dan ook in verhouding meer terug.
Ik zou eens een proefberekening maken toeslagen.nl

Maar ik zou ook zeker even kijken of dit wel mag zonder bericht vooraf.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 0:08

Ik heb ook alvast gekeken naar de uren van 2012 en daar staat het ook bij december: 115 uur. Ik zal maandag eens bellen want ik vind het wel vreemd. Hoe moet ik dat eigenlijk bij de belasting doorgeven? Ik moet nu dat bedrag in 1x betalen maar zonder die toeslag red ik 350 euro nooit..

Gast
Gast

Bericht  Flower_L wo 28 dec 2011 - 0:47

heb gister toevallig de wijzigingen doorgegeven. Hier is het uurloon 6,52 geworden.
10,5u pd en 3dgn in week.

Helaas gaan wij toch wel meer betalen dan ik verwacht had. Vriend heeft loonsverhoging gehad, en ik verwacht in maart ook wat verhoging.
Betalen 2012 volgens programma 101 euro meer dan dit jaar.

Hier stond in de nieuwsbrief dat 1 leidster contract niet wordt verlengt, en 1 minder uren moet werken ivm verwachte terugloop aanmeldingen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 0:49

Ik betaal 6,55 per uur...

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 28 dec 2011 - 0:53

Stofzuiger schreef:Ik ga ook al minder werken, en dan de opvangkosten voor 2 = financieel niet erg leuk laughcry

Ach uiteindelijk ben je goedkoper uit dan dat je er twee van verschillende leeftijden had gehad want dan betaal je in de tijd dat er maar 1 naar de opvang gaat in verhouding meer Wink

Hier gaan de tarieven van de gastouder niet omhoog. We gaan als de tweede komt waarschijnlijk wel over naar een ander gastouderbureau omdat dat dan zo'n 40/50 euro scheelt per maand.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flower_L wo 28 dec 2011 - 0:55

Tania schreef:
Stofzuiger schreef:Ik ga ook al minder werken, en dan de opvangkosten voor 2 = financieel niet erg leuk laughcry

Ach uiteindelijk ben je goedkoper uit dan dat je er twee van verschillende leeftijden had gehad want dan betaal je in de tijd dat er maar 1 naar de opvang gaat in verhouding meer Wink
.

nou, dat punt heb ik hiervan de week ook misbruikt gebruikt om mn vriend te overtuigen dat een broertje / zusje op kort termijn voor L. heel leuk is! Toen gingen zijn oren hoepa open Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 0:56

Tania schreef:

Da's wel weer zo, dus een tweeling heeft ook nog voordelen Laughing

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 28 dec 2011 - 0:56

Flower_L schreef:
Tania schreef:

.

nou, dat punt heb ik hiervan de week ook misbruikt gebruikt om mn vriend te overtuigen dat een broertje / zusje op kort termijn voor L. heel leuk is! Toen gingen zijn oren hoepa open Cool

lol!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fearie wo 28 dec 2011 - 3:38

Wij betalen nu nog steeds 6,48 euro per uur. Ze hebben bij onze KDV de openingstijden met een uur verlengd, we betalen dus voor meer uren. Alles bij elkaar gaan we zo'n 40 euro meer betalen.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het zit met de moeders hier die ook een huis hebben, hoeveel minder betaal je als je een huis hebt of dus zoals ons gehuurd zit?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende