Schoonmoeder als oppas
+7
sheila123
Darius
Susan
Parisienne
JD
meisjesmama
Tania
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Schoonmoeder als oppas
oke zoals sommige van jullie misschien al wisten is de band tussen mij en mijn schoonmoeder al een paar jaar slecht. Tussen haar en haar zoon is het ook niet zo geweldig maar goed we wilden alles voor de kinderen nog een kans geven.
Ze had al 1,5 jaar gevraagd of ze eens mocht oppassen, ik wilde dit in eerste instantie nooit hebben, nou laatst dan toch maar een paar keer geprobeerd, maar alles waarvoor ik het nooit wilde gebeurde gewoon dus :
- Ze rookte de hele dag door bij onze kinderen, als ik ze kwam ophalen stonken ze gigantisch naar de rook terwijl ze had beloofd niet bij de kinderen te roken
- zo gaf ze mijn zoon rustig om half 4 s'middags nog een boterham of snoep te eten , terwijl ze weet dat wij altijd om 17:00 uur warm eten, waardoor onze zoon dus telkens als hij daar was geweest geen warm eten wilde..
- ze liet onze zoon rustig bij haar 2 honden in de bench kruipen wat ook wij dus totaal niet wilde omdat ik gewoon niet 100% kan vertrouwen op een hond, mijn zoon kan nogal druk zijn en weet soms niet wanneer hij moet ophouden, tja het kind is nog geen 2 en weet dus niet wanneer een hond het niet meer leuk vind als je aan de staart trekt of wat dan ook, waardoor ik dus iedere keer bang was dat als hij in de bench zou kruipen met die honden , 1 van die honden het misschien niet meer leuk vond en hem zou bijten of wat dan ook en tja probeer zo'n kind dan nog maar eens uit die bench te krijgen.
- ze komt regelmatig haar afspraken niet na, hadden we afgesproken dat zij een dag zou oppassen omdat ik meost werken zei ze 2 dagen van tevoren dat het haar niet uitkwam, dus zat ik weer met een probleem.
Naja dat is in het kort een beetje wat ons irriteerd....nu willen wij het dus niet meer dat ze op onze kinderen past, maar het punt is, mijn man en ik durven het haar niet zo goed te zeggen dat we niet tevreden zijn en onze kinderen voor een opvang gaan aanmelden, want we weten zeker dat ze dan bij de familie de boel weer gaat verdraaien en ons zwart maakt ( heeft ze al vaker gedaan ) , we hebben haar de kans gegeven , maar ze heeft het zelf dus verprutst
Hoe kunnen we nou het beste haar zeggen geen gebruik meer te willen maken van haar als oppas zonder dat ze weer gelijk hysterisch gaat doen ? Iemand advies ?
Ze had al 1,5 jaar gevraagd of ze eens mocht oppassen, ik wilde dit in eerste instantie nooit hebben, nou laatst dan toch maar een paar keer geprobeerd, maar alles waarvoor ik het nooit wilde gebeurde gewoon dus :
- Ze rookte de hele dag door bij onze kinderen, als ik ze kwam ophalen stonken ze gigantisch naar de rook terwijl ze had beloofd niet bij de kinderen te roken
- zo gaf ze mijn zoon rustig om half 4 s'middags nog een boterham of snoep te eten , terwijl ze weet dat wij altijd om 17:00 uur warm eten, waardoor onze zoon dus telkens als hij daar was geweest geen warm eten wilde..
- ze liet onze zoon rustig bij haar 2 honden in de bench kruipen wat ook wij dus totaal niet wilde omdat ik gewoon niet 100% kan vertrouwen op een hond, mijn zoon kan nogal druk zijn en weet soms niet wanneer hij moet ophouden, tja het kind is nog geen 2 en weet dus niet wanneer een hond het niet meer leuk vind als je aan de staart trekt of wat dan ook, waardoor ik dus iedere keer bang was dat als hij in de bench zou kruipen met die honden , 1 van die honden het misschien niet meer leuk vond en hem zou bijten of wat dan ook en tja probeer zo'n kind dan nog maar eens uit die bench te krijgen.
- ze komt regelmatig haar afspraken niet na, hadden we afgesproken dat zij een dag zou oppassen omdat ik meost werken zei ze 2 dagen van tevoren dat het haar niet uitkwam, dus zat ik weer met een probleem.
Naja dat is in het kort een beetje wat ons irriteerd....nu willen wij het dus niet meer dat ze op onze kinderen past, maar het punt is, mijn man en ik durven het haar niet zo goed te zeggen dat we niet tevreden zijn en onze kinderen voor een opvang gaan aanmelden, want we weten zeker dat ze dan bij de familie de boel weer gaat verdraaien en ons zwart maakt ( heeft ze al vaker gedaan ) , we hebben haar de kans gegeven , maar ze heeft het zelf dus verprutst
Hoe kunnen we nou het beste haar zeggen geen gebruik meer te willen maken van haar als oppas zonder dat ze weer gelijk hysterisch gaat doen ? Iemand advies ?
Gast- Gast
Re: Schoonmoeder als oppas
overigens hadden we voor dat ze ging oppassen gezegd dat we niet wilden dat er bij de kinderen gerookt werd en dat we ook niet wilden dat ze na 15:00 uur nog snoep of iets dergelijks kregen, sowieso ook niet teveel snoep.
Maar ze houd zich gewoon nergens aan
Maar ze houd zich gewoon nergens aan
Gast- Gast
Wat vervelend!!!
Betalen jullie haar om op te passen?
Anders zou je misschien kunnen zeggen dat je goedkoper uit bent met de toeslag enzo.
Maar goed, aan de andere kant denk ik dat je beter eerlijk kunt zijn.
Dan hou je de eer ook aan jezelf.
Ik weet hoe het is om zwart gemaakt te worden in de familie.
Bij ond gebeurd hetzelfde helaas maar wij liggen er niet meer wakker van.
Als mijn man zijn familie de moeite niet wil nemen om naar onze kant van het verhaal te luisteren, zegt dat meer over hen dan over ons.
Betalen jullie haar om op te passen?
Anders zou je misschien kunnen zeggen dat je goedkoper uit bent met de toeslag enzo.
Maar goed, aan de andere kant denk ik dat je beter eerlijk kunt zijn.
Dan hou je de eer ook aan jezelf.
Ik weet hoe het is om zwart gemaakt te worden in de familie.
Bij ond gebeurd hetzelfde helaas maar wij liggen er niet meer wakker van.
Als mijn man zijn familie de moeite niet wil nemen om naar onze kant van het verhaal te luisteren, zegt dat meer over hen dan over ons.
Gast- Gast
Ik zou het gewoon eerlijk zeggen. Als zij jullie daarna zwart gaat maken bij de familie zou ik het 1 keer aan de familie uitleggen. En ja jammer dan als ze het niet geloven, ik zou m'n kind toch belangrijker vinden dan wat de familie van me denkt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Ik zou het gewoon eerlijk zeggen. Als zij jullie daarna zwart gaat maken bij de familie zou ik het 1 keer aan de familie uitleggen. En ja jammer dan als ze het niet geloven, ik zou m'n kind toch belangrijker vinden dan wat de familie van me denkt.
Helemaal mee eens!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
o god....dit is precies waar ik zo bang voor ben als wij in te toekomst misschien kinderen krijgen...... de band met mijn schoonmoeder is ook zo slecht, het zijn allebei zulke raaaaaaare mensen.....dat ik er zo tegenop zie om haar tegen die tijd op mijn kids te laten passen.....
hoe moeilijk het ook is, vertel haar gewoon hoe het zit....en misschien kun je het argument er nog bij gebruiken dat je je zoontje aanmeld voor een dagverblijf, omdat je het belangrijk vind dat hij leert omgaan en samenspelen met andere kindjes?
en inderdaad sch**t hebben aan wat de familie gaat zeggen....het gaat om jouw kindje en jouw gevoel erbij!!!
suc6!
hoe moeilijk het ook is, vertel haar gewoon hoe het zit....en misschien kun je het argument er nog bij gebruiken dat je je zoontje aanmeld voor een dagverblijf, omdat je het belangrijk vind dat hij leert omgaan en samenspelen met andere kindjes?
en inderdaad sch**t hebben aan wat de familie gaat zeggen....het gaat om jouw kindje en jouw gevoel erbij!!!
suc6!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Die vreemde dingen die je schoonmoeder uithaalt bij je zoon staan vast niet helemaal op zichzelf. Ik bedoel: als ze zich op dit vlak niet aan afspraken houdt en afgezien daarvan je zoon in gevaar brengt, zal ze zich op andere vlakken ook wel vreemd gedragen. Dan zal de familie dit toch ook wel van haar kennen? Dus als zij de boel omdraait, zal vast toch niet iedereen haar versie blindelings geloven?
Ik zou het hoe dan ook eerlijk zeggen en niet met een smoesje aan komen zetten.
Ik zou het hoe dan ook eerlijk zeggen en niet met een smoesje aan komen zetten.
Gast- Gast
Ik zou het gewoon eerlijk zeggen, op een rustige manier. Zeg wat jullie dwars zit en dat ze zich gewoonweg niet aan de afspraken houdt. Helemaal wat betreft het roken zou ik toch echt wel zeggen! Als ze jullie zwart gaat maken in de familie zegt dat wel genoeg over haar zelf.. ik zou me denk ik daar niet al te druk om maken. Als de familie niet naar jullie verhaal willen luisteren en haar toch geloven.. so be it!
Succes!
Succes!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Je hoeft haar niet op te laten passen, hoor. Dat is geen verplichting.*Marietje* schreef:o god....dit is precies waar ik zo bang voor ben als wij in te toekomst misschien kinderen krijgen...... de band met mijn schoonmoeder is ook zo slecht, het zijn allebei zulke raaaaaaare mensen.....dat ik er zo tegenop zie om haar tegen die tijd op mijn kids te laten passen.....
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nou inderdaad, zoek dan een andere oppas als je niet tevreden bent. Kinderdagverblijf/gastouder ofzo.Susan schreef:Je hoeft haar niet op te laten passen, hoor. Dat is geen verplichting.*Marietje* schreef:o god....dit is precies waar ik zo bang voor ben als wij in te toekomst misschien kinderen krijgen...... de band met mijn schoonmoeder is ook zo slecht, het zijn allebei zulke raaaaaaare mensen.....dat ik er zo tegenop zie om haar tegen die tijd op mijn kids te laten passen.....
Geldt ook voor Angel1982 trouwens.
Gast- Gast
We laten haar nu ook niet meer oppassen dat sowieso, gelukkig heeft mijn man nu vakantie en erna doen mijn ouders er even wat keren extra oppassen totdat wij een geschikt kdv hebben gevonden ( + de eventuele wachtlijst )
Maar wij moeten haar dus nog gaan zeggen dat we haar niet meer willen als oppas, maarja eigenlijk is die hele familie erg apart, er gebeuren allemaal vreemde dingen binnen die familie , ik ga niet in details treden, maar laten we het erop houden dat 90% van de dingen daar gewoon niet kloppen.
Voor mijn man had ik haar een kans gegeven, maar ze heeft het gewoon verprutst, en we zoeken nu dus gewoon een manier om haar te zeggen dat we niet meer willen dat ze oppast,
Komende week moeten we naar haar toe vanwege de kerst ( met kerst zelf mogen we niet komen, is ook al weer zoiets, wie zegt er nou dat haar eigen zoon niet met de kerst mag komen :S ) ik denk dat we dan maar gewoon eerlijk moeten zijn, en als ze dan weer dom gaat doen zegt het meer over haar dan over ons.
Maar wij moeten haar dus nog gaan zeggen dat we haar niet meer willen als oppas, maarja eigenlijk is die hele familie erg apart, er gebeuren allemaal vreemde dingen binnen die familie , ik ga niet in details treden, maar laten we het erop houden dat 90% van de dingen daar gewoon niet kloppen.
Voor mijn man had ik haar een kans gegeven, maar ze heeft het gewoon verprutst, en we zoeken nu dus gewoon een manier om haar te zeggen dat we niet meer willen dat ze oppast,
Komende week moeten we naar haar toe vanwege de kerst ( met kerst zelf mogen we niet komen, is ook al weer zoiets, wie zegt er nou dat haar eigen zoon niet met de kerst mag komen :S ) ik denk dat we dan maar gewoon eerlijk moeten zijn, en als ze dan weer dom gaat doen zegt het meer over haar dan over ons.
Gast- Gast
Met je man er naar toe, misschien telefonisch aankondigen dat je iets wilt bespreken. Kinderen thuis houden, anders moet je daar op letten. En dan gewoon de punten opnoemen die je in de eerste post hebt gezegd. En dat je daarom wilt dat ze niet meer oppassen. Ik zou er niet eens om heen draaien, maar het nu maar eens hard in haar gezicht zeggen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Idd,zo zou ik het ook doen!Darius schreef:Met je man er naar toe, misschien telefonisch aankondigen dat je iets wilt bespreken. Kinderen thuis houden, anders moet je daar op letten. En dan gewoon de punten opnoemen die je in de eerste post hebt gezegd. En dat je daarom wilt dat ze niet meer oppassen. Ik zou er niet eens om heen draaien, maar het nu maar eens hard in haar gezicht zeggen.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
1982Angel1982 schreef:- Ze rookte de hele dag door bij onze kinderen, als ik ze kwam ophalen stonken ze gigantisch naar de rook terwijl ze had beloofd niet bij de kinderen te roken
Buiten alle andere dingen om die erg vervelend zijn, weet je wel zeker dat ze ook echt heeft gerookt op de momenten dat jullie kinderen daar waren? Als ik mijn kinderen bij mn zus breng, stinken ze daarna ook erg naar rook, terwijl mijn zwager, die dus rookt, dan niet eens thuis is. Blijkbaar hangt die lucht gewoon erg in huis daar. Had van de week zelfs dat ik een beker wilde aanpakken van mn neefje, zelfs die beker stonk naar rook. Terwijl dat bij mijn vader thuis was, waar niet gerookt wordt. Het zit dus echt aan de kleding en handen enz. Heel smerig.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:1982Angel1982 schreef:- Ze rookte de hele dag door bij onze kinderen, als ik ze kwam ophalen stonken ze gigantisch naar de rook terwijl ze had beloofd niet bij de kinderen te roken
Buiten alle andere dingen om die erg vervelend zijn, weet je wel zeker dat ze ook echt heeft gerookt op de momenten dat jullie kinderen daar waren? Als ik mijn kinderen bij mn zus breng, stinken ze daarna ook erg naar rook, terwijl mijn zwager, die dus rookt, dan niet eens thuis is. Blijkbaar hangt die lucht gewoon erg in huis daar. Had van de week zelfs dat ik een beker wilde aanpakken van mn neefje, zelfs die beker stonk naar rook. Terwijl dat bij mijn vader thuis was, waar niet gerookt wordt. Het zit dus echt aan de kleding en handen enz. Heel smerig.
Ja helaas wel, ik weet nooit hoelaat ik precies klaar ben met werken dus kwam altijd onverwacht de kinderen ophalen en heb haar 3 x gezien met een sigaret in de handen bij de kinderen....dus ja..
Gast- Gast
Ik zou het eerlijk tegen haar vertellen zoals je het nu ook hier verteld. Nou ja ik zou het je vriend laten vertellen, anders ben jij misschien weer de vervelende schoondochter.
En je kan ook punten aanvoeren dat je wilt dat je kinderen naar het KDV gaan zodat ze daar gezellig met andere kinderen leren spelen. Maar vooral eerlijk zijn, toen ik zwanger was van mijn dochtertje zijn mijn schoonmoeder en schoonzusje ook onterecht tegen mij uitgevallen, mijn vriend en ik hebben toen verteld dat er flink wat aan hun houding moest veranderen. (ze waren ontzettend jaloers op mij) En na een paar maanden hebben we het contact weer opgepakt en het echt face-to-face uitgepraat. Ik had echt een lijstje gemaakt met punten en daar hebben we over gesproken. Sindsdien is de situatie een stuk verbeterd.
En je kan ook punten aanvoeren dat je wilt dat je kinderen naar het KDV gaan zodat ze daar gezellig met andere kinderen leren spelen. Maar vooral eerlijk zijn, toen ik zwanger was van mijn dochtertje zijn mijn schoonmoeder en schoonzusje ook onterecht tegen mij uitgevallen, mijn vriend en ik hebben toen verteld dat er flink wat aan hun houding moest veranderen. (ze waren ontzettend jaloers op mij) En na een paar maanden hebben we het contact weer opgepakt en het echt face-to-face uitgepraat. Ik had echt een lijstje gemaakt met punten en daar hebben we over gesproken. Sindsdien is de situatie een stuk verbeterd.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
meisjesmama schreef:Tania schreef:Ik zou het gewoon eerlijk zeggen. Als zij jullie daarna zwart gaat maken bij de familie zou ik het 1 keer aan de familie uitleggen. En ja jammer dan als ze het niet geloven, ik zou m'n kind toch belangrijker vinden dan wat de familie van me denkt.
Helemaal mee eens!
Ook mee eens. Dit is toch niet normaal. Ik vind het al walgelijk dat mijn vriend binnen rookt, ik ben al maanden definitief rookvrij ( trots! ) en toen ik nog wel rookte deed ik dat in principe altijd buiten omdat we twee poezen hebben. Het is een smerige en ongezonde gewoonte, en los daarvan moet diegene die op je kind(eren ) past zich houden aan jouw regels, logisch toch. Of het nou je eigen (schoon)ouders, de tante, je buurmeisje of de mensen van het kdv zijn... Het is jouw kind. En dat geldt ook voor andere genoemde zaken, als jullie iets niet willen dan heeft je schoonmoeder zich aan te passen. Zoveel moeite is dat toch niet?
Succes ermee, lijkt me erg lastig!
Gast- Gast
Susan schreef:Je hoeft haar niet op te laten passen, hoor. Dat is geen verplichting.*Marietje* schreef:o god....dit is precies waar ik zo bang voor ben als wij in te toekomst misschien kinderen krijgen...... de band met mijn schoonmoeder is ook zo slecht, het zijn allebei zulke raaaaaaare mensen.....dat ik er zo tegenop zie om haar tegen die tijd op mijn kids te laten passen.....
sja dat weet ik.....maar aangezien ik mijn kindje toch echt niet naar een kdv/gastouder wil, en mijn moeder sowieso op gaat passen....weet ik zeker dat zijn moeder het ook aan zal bieden....en vind dat ik het dan ergens niet kan maken om mijn moeder allebei de dagen op te laten passen, en haar geeneen dag.....toch?.....maar goed, waar hebben we t over.....t kind is nog niet eens geboren, laat staan verwekt haha!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Mag ik vragen waarom je jouw toekomstige kindje niet naar een KDV/gastouder wilt brengen? Je werkt toch zelf ook in de kinderopvang?
*dit is niet verkeerd of lullig of wat dan ook bedoeld, gewoon interesse*
*dit is niet verkeerd of lullig of wat dan ook bedoeld, gewoon interesse*
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Het enige waar ik echt over zou vallen is dat met de honden en de bench. Verder zie ik persoonlijk niet echt hele foute dingen staan. Kennelijk rookt je schoonmoeder en ook wel eens waar de kinderen bij zijn, tja volledig rookvrij houd je ze nooit natuurlijk. Oké als het een duidelijke afspraak is geweest dan is dat zeker vervelend, maar wel bespreekbaar lijkt me. Misschien rookt ze normaal wel 20 sigaretten op een dag en als de kinderen er zijn maar 5 ofzo, dat kan natuurlijk ook. Iemand in haar eigen huis verbieden om te roken kun je niet vind ik. Dat ze verder de kinderen iets meer toestopt dan jullie zelf doen, tja dat doen volgens mij veel opa's en oma's. Mijn kinderen worden ook iets meer verwend bij de opa's en oma's thuis. Als ze daardoor een keertje minder avondeten eten dan is er nog niet echt een man overboord, toch? Of denk ik nu weer eens heel erg makkelijk?
Als het allemaal afspraken zijn die ze dus gewoon niet nakomt dan zou ik met je man een gesprek aangaan en dat gewoon duidelijk aangeven. Gewoon zeggen dat jullie het heel erg vervelend vinden dat ze de afspraken niet nakomt en als ze dat blijft doen jullie genoodzaakt zijn om de kinderen ergens anders onder te brengen.
Als het allemaal afspraken zijn die ze dus gewoon niet nakomt dan zou ik met je man een gesprek aangaan en dat gewoon duidelijk aangeven. Gewoon zeggen dat jullie het heel erg vervelend vinden dat ze de afspraken niet nakomt en als ze dat blijft doen jullie genoodzaakt zijn om de kinderen ergens anders onder te brengen.
Gast- Gast
Laatst aangepast door Sneeuwwitje op za 18 dec 2010 - 1:44; in totaal 1 keer bewerkt
Sneeuwwitje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10
Je weet toch gewoon dat roken in de buurt van een kind schadelijk is? Dat weet toch ieder weldenkend mens? Je kan ze inderdaad niet hun hele leven uit de rook houden, maar ik zou ze zeker niet bewust bij iemand brengen die het vertikt om buiten te roken. Hoeveel moeite is dat nou als het om je kleinkind gaat? Mij zou dat ook niet uitmaken of het haar huis is.
Gast- Gast
Lieskuh, ik vind dat je er inderdaad makkelijk over denkt. Iedere gek weet dat roken slecht is, helemaal voor kinderen en als de afspraak: niet roken bij de kinderen, is gemaakt, dan heb je je daar gewoon aan te houden. Dat er af en toe iets meer toegestopt wordt, oké, dat hoort bij een opa en oma, maar als die opa en oma structureel oppassen en de kinderen daardoor structureel teveel binnen krijgen en daardoor hun avondeten niet meer willen, zou ik daar ook problemen mee hebben. Als dat sporadisch op een zondagmiddag zou gebeuren zou ik er geen problemen mee hebben, maar niet als dat elke week weer hetzelfde verhaal zou zijn.
Gast- Gast
Ja roken is slecht en dat weet ieder weldenkend mens, toch rookt ongeveer de helft van de wereld. Ik zelf heb een bloedhekel aan roken en bij mij wordt dan ook niet gerookt. Mijn moeder daarintegen rookte wel en ik heb haar nooit gevraagd om in haar eigen huis te stoppen met roken omdat mijn kinderen daar 1 keer per week een uurtje of 2 binnen komen. Mijn schoonvader rookt nog steeds en ook waar mijn kinderen bij zijn. Tja, so be it ik vind het niet leuk maar ik ga er niets van zeggen. Naast roken zijn er nog een miljoen dingen heel slecht voor kinderen en die geven we ook wel eens.
Maar goed, zo steek in er gewoon in. Misschien in jullie ogen te makkelijk, dat kan. Ik vind juist weer dat er over bepaalde dingen te spastisch wordt gedaan. Maar goed, ik gok dat de slechte band met schoonmoeders in deze een hele grote rol speelt. Als je dol bent op je schoonmoeder dan reageer je waarschijnlijk anders.
Maar goed, zo steek in er gewoon in. Misschien in jullie ogen te makkelijk, dat kan. Ik vind juist weer dat er over bepaalde dingen te spastisch wordt gedaan. Maar goed, ik gok dat de slechte band met schoonmoeders in deze een hele grote rol speelt. Als je dol bent op je schoonmoeder dan reageer je waarschijnlijk anders.
Gast- Gast
lieskuh, het gaat mij erom dat er afspraken gemaakt zijn over o.a. het roken en nog laat veel snoepen die niet nagekomen worden. Met haar schoonouders zijn bepaalde afspraken gemaakt daarover en als die niet nagkomen worden zou ik dat ook niet fijn vinden. Als het dan gaat om een punt dat jij belangrijk vindt, kan ik me voorstellen dat zoiets je hoog gaat zitten.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Schoonmoeder...
» Cadeau schoonmoeder
» Kleinigheidje schoonmoeder
» Fiets van schoonmoeder
» Schoonmoeder....zucht....
» Cadeau schoonmoeder
» Kleinigheidje schoonmoeder
» Fiets van schoonmoeder
» Schoonmoeder....zucht....