Oppassen, zelf eten meenemen?
+27
Minx
Tazz
Roza
Liz
Inge
*Troela*
SarahKey
Lenthe
Ella
Stuiterbal
Aziraphale
Bazinga
Bliss
LDJ
Parisienne
Liadan
Susan
TukTuk
Blond
Sarah1985
Guus
Bosjesvrouw
GeKKiE
Pompoen
Ibbeltje
SoGood
Jilke
31 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Oppassen, zelf eten meenemen?
Jeetje, serieus? Dan duik je toch zelf de kasten in Kom op zeg, wat een zunige miegers.
Gast- Gast
Wat een rare mensen. Ik zou me op deze manier, net als Susan zegt, totaal niet welkom voelen. Hoe is de verdere omgang met de ouders? Kan je leuk met ze praten? Zijn ze geïnteresseerd in hoe het oppassen gegaan is en in wat je vertelt over de kinderen? Of zijn ze in de omgang ook zakelijk en afstandelijk?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wat schandalig zeg.
Waar ik vroeger ging oppassen werd gezorgd dat er iets was dat ik luste. Zij waren nogal van de wortel/pompoensoep, hartige taart, lasagne met spinazie enzo. Daar gruwel ik dus echt van.
En er was ook altijd iets te knabbelen.
Daar komt bij dat ik ook goed verdiende, ik heb van mijn 12e tot mijn 15e denk ik opgepast en kreeg toen 10 gulden per uur overdag en 15 gulden als het in het weekend was. (per uur)
Ik vind het raar hoor.
Waar ik vroeger ging oppassen werd gezorgd dat er iets was dat ik luste. Zij waren nogal van de wortel/pompoensoep, hartige taart, lasagne met spinazie enzo. Daar gruwel ik dus echt van.
En er was ook altijd iets te knabbelen.
Daar komt bij dat ik ook goed verdiende, ik heb van mijn 12e tot mijn 15e denk ik opgepast en kreeg toen 10 gulden per uur overdag en 15 gulden als het in het weekend was. (per uur)
Ik vind het raar hoor.
Gast- Gast
Heel bijzonder.
Ik weet niet anders dan dat er altijd van alles te eten en te drinken was als ik moest opppassen. Bij wie dan ook.
Mag je wel drinken pakken?
Als ik oppas heb ben ik juist bang dat ik te weinig heb. Vraag zelfs altijd van tevoren wat ze lekker vinde.
Ik weet niet anders dan dat er altijd van alles te eten en te drinken was als ik moest opppassen. Bij wie dan ook.
Mag je wel drinken pakken?
Als ik oppas heb ben ik juist bang dat ik te weinig heb. Vraag zelfs altijd van tevoren wat ze lekker vinde.
Gast- Gast
Wat raar zeg.
Als je iemand in je huis laat komen oppassen dan zorg je er toch voor dat er ook wat voor de oppas zelf is?
Net zoals met de ijsjes, ik vind het echt te krenterig voor woorden en erg onvriendelijk.
Als je nog trek hebt, zou ik nog lekker een pizza bestellen!
Als je iemand in je huis laat komen oppassen dan zorg je er toch voor dat er ook wat voor de oppas zelf is?
Net zoals met de ijsjes, ik vind het echt te krenterig voor woorden en erg onvriendelijk.
Als je nog trek hebt, zou ik nog lekker een pizza bestellen!
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Bizar.. Wat zijn dat voor types? Zijn ze verder wel vriendelijk tegen je?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Wat gek? Ik pas elke week op en er is altijd wel wat te eten voor me. En als er niks is geven ze me geld zodat ik wat kan bestellen. Met uitjes krijg ik altijd ruim voldoende geld mee om voor iedereen te halen wat ie wil. En zo niet, dan krijg ik het terug.
Ik zou vragen of ze niet ook voor jou wat in huis kunnen halen.
Ik zou vragen of ze niet ook voor jou wat in huis kunnen halen.
Gast- Gast
Het zijn maar een paar euro's, waar doen die mensen moeilijk over?
Heb in het verleden weleens opgepast op twee kindjes waarvan de moeder alleenstaand was. Die moest dus op zaterdagavond even de hort op. Maar ik kreeg altijd betaald voor de uren die ik op de bank zat, de uren dat ik in bed lag bij hun thuis (of althans, voor de uren dat ze zelf niet thuis was) en ze zorgde altijd voor voldoende eten en drinken. Ik vind het raar dat ze wel genoeg betalen voor het oppassen, maar dat een ijsje of iets te eten er niet vanaf kan.
Heb in het verleden weleens opgepast op twee kindjes waarvan de moeder alleenstaand was. Die moest dus op zaterdagavond even de hort op. Maar ik kreeg altijd betaald voor de uren die ik op de bank zat, de uren dat ik in bed lag bij hun thuis (of althans, voor de uren dat ze zelf niet thuis was) en ze zorgde altijd voor voldoende eten en drinken. Ik vind het raar dat ze wel genoeg betalen voor het oppassen, maar dat een ijsje of iets te eten er niet vanaf kan.
Gast- Gast
Zijn best aardig hoor, en niks mis mee verder. Tja beetje apart is ze wel, beetje schreeuwerigmaar hij is heel normaal.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Moet je ook je eigen theezakje en wc-rol meenemen?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Sogood schreef:Moet je ook je eigen theezakje en wc-rol meenemen?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Ik vind dit ook heel raar! Ik heb vroeger (tussen mn 11e en 18e ofzo) ook wel veel opgepast en dan was er altijd wat te eten en te drinken voor me. Ik zou hier zelf over beginnen bij ze en als ze raar reageren, zou ik zeggen dat ik een ander adres zoek. Stelletje krenten!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het ook apart. Ik heb bij veel gezinnen opgepast, maar er was altijd eten en drinken voor me. Als ik met de kinderen moest eten, was er al gekookt en hoefde ik het alleen op te warmen.Sosm vroegen ze of ik het erg vond om zelf te koken, maar ik mocht altijd zelf ook eten.
Ze komen krenterig over, maar je krijgt wel veel betaald. Waarom er dan geen avondeten, zak chips of een ijsje af kan, snap ik niet.
Ze komen krenterig over, maar je krijgt wel veel betaald. Waarom er dan geen avondeten, zak chips of een ijsje af kan, snap ik niet.
Gast- Gast
Ik vind 't ook vreemd... Mijn oppasgezin is superrelaxed en vriendelijk en halen zelfs tijdschriften of dvd's voor me, haha. Maar goed, ik heb 't ook onwijs met ze getroffen. Verdien vrij weinig per uur, maar daar doe ik 't eigenlijk ook niet voor. Zij halen ook eten wat ik lekker vind; vorige keer lag er chocola wat ik eigenlijk niet lustte, maar ze wisten wel dat ik gek was op chocola. Kreeg ik naderhand een smsje waarom ik geen chocola had genomen Hebben ze nu dus nieuwe gehaald.
Voor uitjes krijg ik ook genoeg mee, heb wel 's van m'n eigen geld ijsje gehaald voor m'n oppaskiddie, kreeg ik gelijk 't dubbele terug naderhand.
Voor uitjes krijg ik ook genoeg mee, heb wel 's van m'n eigen geld ijsje gehaald voor m'n oppaskiddie, kreeg ik gelijk 't dubbele terug naderhand.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik vind het ook vreemd. Je krijgt wel veel geld per uur, da's wel lekker
Hoe is de sfeer binnen het gezin verder? En als je daar net bent als de ouders er nog zijn? Ik krijg namelijk meteen beelden van koude, kille, mensen maar dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn Misschien hebben ze niet door wat gebruikelijk is ofzo, zien zij het echt als een zakelijk iets.
Bij mijn oppasgezinnen vroeger lag er altijd lekker eten en drinken voor me klaar. Bij één gezin kookte ik ook vaak. Zij haalden dan bijv speciaal een vegetarische pizza voor me, heel lief.
Hoe is de sfeer binnen het gezin verder? En als je daar net bent als de ouders er nog zijn? Ik krijg namelijk meteen beelden van koude, kille, mensen maar dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn Misschien hebben ze niet door wat gebruikelijk is ofzo, zien zij het echt als een zakelijk iets.
Bij mijn oppasgezinnen vroeger lag er altijd lekker eten en drinken voor me klaar. Bij één gezin kookte ik ook vaak. Zij haalden dan bijv speciaal een vegetarische pizza voor me, heel lief.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Wat een onwijze gieren zeg, bah!
Maar, je verdient wel lekker, dus ik zou het op de koop toe nemen in dit geval. Maar ik zou dus idd wel gewoon pizza bestellen en lekkere dingen voor jezelf meenemen. Dat van die ijsjes vind ik echt ronduit belachelijk.
Ik vermoed dat ze zichzelf heel gul vinden met je salaris, waardoor ze vinden dat ze je dan geen eten meer hoeven te geven...
Maar, je verdient wel lekker, dus ik zou het op de koop toe nemen in dit geval. Maar ik zou dus idd wel gewoon pizza bestellen en lekkere dingen voor jezelf meenemen. Dat van die ijsjes vind ik echt ronduit belachelijk.
Ik vermoed dat ze zichzelf heel gul vinden met je salaris, waardoor ze vinden dat ze je dan geen eten meer hoeven te geven...
Gast- Gast
Raar vind ik het ook, maar als je er verder zo goed betaald krijgt zou ik me er verder niet druk om maken, laat staan aanspreken.
Gast- Gast
Net als de anderen vind ik het ook raar zelfs terwijl je goed verdiend.
Je zorgt toch gewoon dat er eten en drinken in huis is en al helemaal als je al tijdens etenstijd moet komen.
Ik verdiende ook goed bij mijn oppasgezin en hun zorgde altijd voor eten en drinken. Vind ik niet meer dan normaal.
Je zorgt toch gewoon dat er eten en drinken in huis is en al helemaal als je al tijdens etenstijd moet komen.
Ik verdiende ook goed bij mijn oppasgezin en hun zorgde altijd voor eten en drinken. Vind ik niet meer dan normaal.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Ja ik denk dat hun het zakelijk zien gewoon. Zo van op je normale werk krijg je ook geen eten, moet je het ook zelf meenemen over het algemeen. Hier kom je ook om te werken (al vind ik het uiteraard ook gewoon leuk om te doen hoor, maar uiteindelijk kom je er ook voor je geld) dus moet je ook je eigen eten meenemen.
Verder als ik daar ben en hun zijn er ook nog is er altijd tijd voor een praatje hoor, en ook wel in mij zelf geinteresseerd en hoe het die dag ging. Het is echt puur het stukje eten. En als ik er zo'n 6 uur zit smiddags vind ik het nooit zo raar, maar als ik er dik 12 uur aangesloten zit, of een heel weekend zelfs vond mijn vriend (ja en ik intussen ook, nu ik merk dat het normaal is dat je eten krijgt) wel erg raar.
Maar goed, ik ga hier denk ik niets over zeggen. Krijg uitstekend betaald, ook voor de uurtjes die ik op de bank tv kijk. Zou het jammer vinden als ik dat om die reden kwijt raak, want dat krijg je niet overal zoveel per uur.
Verder als ik daar ben en hun zijn er ook nog is er altijd tijd voor een praatje hoor, en ook wel in mij zelf geinteresseerd en hoe het die dag ging. Het is echt puur het stukje eten. En als ik er zo'n 6 uur zit smiddags vind ik het nooit zo raar, maar als ik er dik 12 uur aangesloten zit, of een heel weekend zelfs vond mijn vriend (ja en ik intussen ook, nu ik merk dat het normaal is dat je eten krijgt) wel erg raar.
Maar goed, ik ga hier denk ik niets over zeggen. Krijg uitstekend betaald, ook voor de uurtjes die ik op de bank tv kijk. Zou het jammer vinden als ik dat om die reden kwijt raak, want dat krijg je niet overal zoveel per uur.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Ik zou er ook niks van zeggen, maar zelf eten meenemen. Al zou ik als "werkgever" dan liever 12 euro per uur betalen en wel voor eten zorgen, dan meer betalen en verwachten dat mijn oppas zelf haar eten en drinken meeneemt.
Gast- Gast
Ik heb dit topic even met verbazing zitten lezen..... Wat een mieren...... gedoe zeg.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Jilke schreef:Ja ik denk dat hun het zakelijk zien gewoon. Zo van op je normale werk krijg je ook geen eten, moet je het ook zelf meenemen over het algemeen. Hier kom je ook om te werken (al vind ik het uiteraard ook gewoon leuk om te doen hoor, maar uiteindelijk kom je er ook voor je geld) dus moet je ook je eigen eten meenemen.
Toen ik nog invalwerk deed op kinderdagverblijven mocht ik daar tussen de middag gewoon een boterhammetje mee eten, hoor. Ik denk dat dat ook wel geldt voor beroepen waar mensen warm eten, bijvoorbeeld in gezinsvervangende tehuizen, ik denk dat begeleiders daar ook wel gewoon mee eten met de kinderen en niet zelf een bakje eten van thuis hoeven op te warmen.
Sowieso vind ik het al gierig om afgepaste porties te maken voor de kinderen, dan ligt het er wel heel dik bovenop dat je niet wil dat de oppas mee eet. Maak dan gewoon een pan macaroni of een pan soep of zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
*
Laatst aangepast door тыквашка op wo 4 jul 2012 - 4:56; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ja, Ikea is sowieso niet echt duur. Ik vind het op zich nog best lekker, maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment wel gaat vervelen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
тыквашка schreef:Ja bij Ikea kregen we gewoon een bon voor warm eten als we er 's avonds werkten, lekker was weer wat anders, na een paar maanden had je het eten echt wel gezien, maar het hoorde er wel echt bij. Voor de lunch niet, dat moesten we zelf meenemen of kopen, maar dat was wel echt super goedkoop en lekker in de personeelskantine.
Dat is wel netjes geregeld!
Bij de j.umbo is het heel krom.. Sowieso geld het alleen op zaterdag (Door de weeks geldt er schijnbaar andere CAO en heb je geen recht op eten), maar dan krijgen de mensen die bij J.umbo zelf in dienst zijn een bon, die hoeven het avond eten dan niet te betalen, maar de mensen die via het uitzendbureau er werken, die hebben geen recht op die bon, en wij moeten dus wel altijd betalen voor het avond eten.. Heel triest geregeld. En als je dan aan de teamleider vraagt waarom je geen recht hebt op een eetbon, krijg je te horen "ja dan moet je maar voor de jumbo komen werken" .. Euhm boerenl*l, ten eerste, jullie willen persee met een uitzendbureau werken, en daarbij, volgens mij sta ik toch echt voor de J.umbo die verdomde containers te vullen en niet voor de A.H ?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Centerparcs.. wat zelf meenemen?
» naar appartement op vakantie, wat zelf meenemen?
» Zelf eten
» Zelf leren eten
» Wanneer zelf eten en drinken?
» naar appartement op vakantie, wat zelf meenemen?
» Zelf eten
» Zelf leren eten
» Wanneer zelf eten en drinken?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: