Buikrollen en slapen
+2
chipa
koNijntje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Buikrollen en slapen
Mijn zoontje kan eindelijk zelf op zn buik rollen, heel fijn natuurlijk.
Maar ik krijg net de schrik van mn leven omdat ik hem zojuist in zn bed op zn buik aantrof. Met zijn gezicht in het matras. Hij sliep al bijna en was erg verbaasd mij te zien. Ik wil niet weten hoe het was gelopen als ik niet was gaan kijken. Hoe ging dat bij jullie en kan je er wat aan doen? Ik vind het echt niet fijn dat hij dit in bed doet.
Maar ik krijg net de schrik van mn leven omdat ik hem zojuist in zn bed op zn buik aantrof. Met zijn gezicht in het matras. Hij sliep al bijna en was erg verbaasd mij te zien. Ik wil niet weten hoe het was gelopen als ik niet was gaan kijken. Hoe ging dat bij jullie en kan je er wat aan doen? Ik vind het echt niet fijn dat hij dit in bed doet.
Gast- Gast
Re: Buikrollen en slapen
Misschien kan een sensormatje je wat geruststellen? 'Vastzetten' wordt afgeraden, dus dat is het enige dat ik kan bedenken.
Gast- Gast
ik kan me voorstellen dat je schrikt wanneer hij met zijn gezichtje in de matras ligt!
mijn zoontje vond het op zijn buik altijd verschrikkelijk (waar ik stiekem best blij mee was) maar sinds een maand slaapt hij standaard op zijn buik, hij legt wel netjes zijn hoofdje opzij.
ik denk niet dat je het echt kunt voorkomen dat hij op zijn buik gaat slapen. ik weet niet op je een aerosleep hebt? ik vind dit wel een rustgevend gevoel geven..
edit: als hij elders slaapt heeft hij geen aerosleep, maar inmiddels vertrouw ik er wel op dat het goed gaat zonder
mijn zoontje vond het op zijn buik altijd verschrikkelijk (waar ik stiekem best blij mee was) maar sinds een maand slaapt hij standaard op zijn buik, hij legt wel netjes zijn hoofdje opzij.
ik denk niet dat je het echt kunt voorkomen dat hij op zijn buik gaat slapen. ik weet niet op je een aerosleep hebt? ik vind dit wel een rustgevend gevoel geven..
edit: als hij elders slaapt heeft hij geen aerosleep, maar inmiddels vertrouw ik er wel op dat het goed gaat zonder
Laatst aangepast door koNijntje op vr 22 jun 2012 - 3:38; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Wij hebben een aerosleepje. Verder knuffels uit het bed halen als die er al lagen. Sensormatje vond ik eng. Zit toch een snoer en stel dat er kortsluiting in zo n ding komt. Brr moet er niet aan denken
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het geaccepteerd... ze zijn goed sterk in hun nek, draaien zich goed om.. en tja ik heb de eerste dagen dat ze gingen slapen wel 100 x naar boven gelopen maar toen heb ik het langzaam aan geaccepteerd... ik weet niet hoe oud je kindje is? Maar hier slapen ze denk ik nu zo'n 6 weken op hun buik ofzo.
Ik ben zelf ook een buikslaper, ik snap wel dat ze het doen dat ligt toch het lekkerste
Ik ben zelf ook een buikslaper, ik snap wel dat ze het doen dat ligt toch het lekkerste
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Bij beide kinderen heb ik er niks tegen gedaan toen ze op hun buik gingen slapen.
A. draait zijn hoofd altijd netjes opzij en H. legde altijd haar handjes onder haar gezichtje waardoor ze niet met haar mond/neus in het matras lag.
A. draait zijn hoofd altijd netjes opzij en H. legde altijd haar handjes onder haar gezichtje waardoor ze niet met haar mond/neus in het matras lag.
Gast- Gast
M. die draait sinds een maand ook zelf op haar buik als ze in bed ligt. Ze heeft een aerosleep en ik vind het prima dat ze op haar buik slaapt (ook zonder aerosleep trouwens). Ik leg haar nu ook meteen op haar buik in bed, scheelt haar weer moeite en gaat d'r slaapzak niet zo draaien.
Je kan er niks aan veranderen, als hij lekker ligt op z'n buik zal hij blijven draaien.
Je kan er niks aan veranderen, als hij lekker ligt op z'n buik zal hij blijven draaien.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Luuk draait overal op zijn buik, behalve in bed omdat hij daar een vrij stugge slaapzak aanheeft. Misschien helpt het bij jullie ook?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Wat eng zeg,mijn zoontje legde gelukkig altijd zijn hoofd opzij.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
LIjkt me idd eng om mee te maken! Yenthe heeft het pas op latere leeftijd gedaan en nu is ze standaart een buikslapertje! Maargoed, ze is al wat ouders en legt netjes haar hoofd op zij, maar toch...
Gast- Gast
Hij is 10 maanden nu. Hij vond het ook altijd vreselijk op zijn buik, maar goed hij heeft het dus ontdekt. Hij kan ook wel weer terug en hij kan zijn hoofdje ook wel opzij leggen. Dus waarom hij zo lag, geen idee. Ik ben zo geschrokken dat ik ook niet echt heb gelet of hij zijn handjes onder zijn hoofd had. Hij la zo stil, ik zag het al toen ik de trap op kwam. Ik laat zijn deur al eventjes openstaan zodat ik hem wat meer in de gaten kan houden. O hij het fijn zou vindenom zo te slapen weet ik niet. De laatste tijd lag hij steeds op zijn zij, dat vind ik prima. Ik heb zijn helm al bijna niet meer op, zeker niet in bed. Dat vind ik doodeng, dan heeft hij wat moeite met zijn hoofd ophouden. Ik heb hem nu in n campingbedje in onze serre liggen. Ik moest even in de garage wat dingen doen tijdens zijn slaapje, kan ik in ieder geval telkens even kijken. Hij ligt nu op zn rug te slapen, wel op zijn ahterhoofd helaas. Maar goed liever dat als met zijn gezicht in het matras. Ik denk niet dat ik perse zo'n matje hiervoor zou willen. Maar ik vind het wel n beetje eng. Sinds hij rolt kijk ik al regelmatig als hij in bed ligt. Hij gaat tegenwoordig zijn hele bed door. Ook vind ik het dan een beetje eng als hij bij de gastouder gaat slapen. Overigens draait hij daar nog niet op zn buik.
Hij heeft wel altijd wat speeltjes in bed, mag dat niet omdat hij daar met zijn gezicht in terecht kan komen of omdat het aanleiding tot rollen geeft? Hij heeft een paar dingetjes.
Hij heeft wel altijd wat speeltjes in bed, mag dat niet omdat hij daar met zijn gezicht in terecht kan komen of omdat het aanleiding tot rollen geeft? Hij heeft een paar dingetjes.
Gast- Gast
Ik heb hier ook knuffeltjes in bed liggen, ze kunnen die goed van zich af trekken enzo dus ik maak me er geen zorgen over, de grote teddyberen heb ik trouwens wel uit bed gehaald. Maar dat was al toen ze het hele bed door gingen. Met die kleine knuffeltjes vermaken ze zich wel als ze sochtends wakker zijn.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
De dingen die mijn zoontje in bed heeft liggen kan hij zeker van zich afhalen. Anders kreeg hij dit ook niet in bed. Maar goedde knuffels zijn volgens mij het probleem ook niet. Eerst straks maar eens afwachten hoe laat meneertje gaat slapen. Het is tegenwoordig meestal pas eens 23.00u voor hij slaapt, pfff
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Schema 5 maanden,slapen (vooral niet slapen)
» Slapen, niet vast slapen/snel wakker
» slapen
» van 2x slapen naar 1x slapen
» Slapen
» Slapen, niet vast slapen/snel wakker
» slapen
» van 2x slapen naar 1x slapen
» Slapen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: