Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezonde hapjes voor als er visite komt.

+2
Ibbeltje
heartsdale
6 plaatsers

Ga naar beneden

Gezonde hapjes voor als er visite komt. Empty Gezonde hapjes voor als er visite komt.

Bericht  heartsdale do 21 jun 2012 - 18:23

Wij zijn op dieet, maar krijgen as zondag visite.
Normaal doe ik altijd een schaaltje met droge worst, leverworst, kaas, boterhamworst met augurk.
Dat soort dingen.

Maar dat zijn echte dikmakers. Ik wil gewoon wat lekkere hapjes op tafel maar dan geen paprika tomaat en komkommer, het moet ook wel een beetje lekker zijn.
Een verantwoord gevulde ei recept bijvoorbeeld, ik doe er zelf altijd mayonaise door maar ook dat is niet goed.

Wie heeft ideetjes met eventuele foto's?
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde hapjes voor als er visite komt. Empty Re: Gezonde hapjes voor als er visite komt.

Bericht  Ibbeltje do 21 jun 2012 - 18:39

Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde hapjes voor als er visite komt. Empty Re: Gezonde hapjes voor als er visite komt.

Bericht  silly-one do 21 jun 2012 - 18:45

Ja kan de gevulde eieren ook maken met griekse yoghurt. Deze is wel vetter t.o.v. gewone yoghurt, maar het maakt het wel fris. Of je maakt de mayonaise zelf.

Verder kan je gevulde tomaten op tafel zetten.
Wraps met daarin kipfilt, sla en iets van een lekkere saus die er bij past doorheen.
Komkommer als toastje gebruiken en daarop iets van selderij salade (ook niet super gezond, maar de komkommer weer wel).

Tomaten met zelfs gemaakte basilicum pesto. Ik zet vaak het kapje er weer op omdat ik dat leuker vind staan.
Gezonde hapjes voor als er visite komt. Images?q=tbn:ANd9GcQ6RS8nszmS-dXXI33_T62WEiJFoyjmM1LS9txJVnM6GtFePZZF
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde hapjes voor als er visite komt. Empty Re: Gezonde hapjes voor als er visite komt.

Bericht  heartsdale do 21 jun 2012 - 18:48

Dankjewel..
Met die wraps en gevulde tomaat ga ik zeker wat doen!!
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde hapjes voor als er visite komt. Empty Re: Gezonde hapjes voor als er visite komt.

Bericht  litllejoy do 21 jun 2012 - 22:06

Je kan je wraps ook vullen met andere ingredienten bijvoorbeeld met gerookte zalm of gerookte makreel.

Verder als je toch iets zouts op tafel wilt.. Je hebt van die crackertjes bij de Aldi met de smaken sour cream en pittige tomaat. Ook erg lekker en minder calorieen!
Verder kun je zelf van bladerdeeg ook zoute stengels maken of gekruide stengels.
Ongezouten noten doen het goed, bijvoorbeeld cashewnoten of zoute popcorn.

Zelf bruschetta's maken met verschillende ingredienten. Zoals een lekker tomatenmengsel of op de bruschetta wat zalm met geraspte komkommer leggen. Dit kun je ook doen met kipfilet en een ander soort groente. Of rookvlees.

Fruitspiesjes doen het bij mij erg goed (was wel een verrassing). Had verschillende soorten fruit (ananas, aardbei, kiwi, banaan) aan het stokje geregen. Bij sommige had ik er nog een slagroom soesje tussen gedaan, zodat de mensen zelf de keuze hadden of ze iets puur gezond of iets ongezonder wilden eten.

Gekookte ei in vieren sneden en omwikkelen met rookvlees.
Glaasje met onderin wat sla en daarop wat garnaaltjes.
Tomaat gevuld met (gebakken heb ik de voorkeur voor) tartaar wat is gekruid met tijm, cayennepeper en knoflook.
Pittige grote garnalen aan een spies uit de oven of garnalen omwikkelen met filodeeg en even in de oven.
Kleine gekruide vispakketjes.
Stukjes (dikke) omelet met bijvoorbeeld spinazie of tomaat of verschillende groente's of verschillende kruiden.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde hapjes voor als er visite komt. Empty Re: Gezonde hapjes voor als er visite komt.

Bericht  Inge do 21 jun 2012 - 23:20

wrap met carpaccio, dressing, pijnboompitjes en oude kaas of parmazaanse kaas

Wrap kipfilet roomkaas light en pesto

Spiesje van een bolletje mozzarella en cherrytomaat

fruitspiesjes

ei in rookvlees

kipfilet met roomkaas light
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde hapjes voor als er visite komt. Empty Re: Gezonde hapjes voor als er visite komt.

Bericht  *Lookie* za 23 jun 2012 - 1:57

Kipfilet in blokjes met gyroskruiden, even bakken (of grillen) en dan per 2 of 3 aan een spiesje, evt cherrytomaatje ertussen

Rookvlees dun besmeren met philadelphia light, en dan oprollen
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde hapjes voor als er visite komt. Empty Re: Gezonde hapjes voor als er visite komt.

Bericht  heartsdale za 23 jun 2012 - 2:06

Bedankt!!

Ik ga de fruitspiesjes proberen, lijkt me lekker!!
En de gevulde tomaten, en ik wou iets van een wrap doen met gerookte zalm en misschien iets anders.
Ga nu naar de winkel dus zal eens even rondkijken!
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde hapjes voor als er visite komt. Empty Re: Gezonde hapjes voor als er visite komt.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum